Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Inhoudsopgave I Embryonale ontwikkeling van het urologische stelsel II Fysiologische ontwikkelingen van het plassen 1 Hoe wordt een mens zindelijk? 2 Hoe wordt mijn kind droog? 3 Voorwaarden om als kind continent te zijn 4 Plasproblemen op jonge leeftijd 5 Foutieve veronderstellingen III Mictie- en continentieproblemen 1 Inleiding 2 Terminologie 3 Fysiopathologie 4 Psychologische en sociale problemen bij kinderen IV Medische diagnostische onderzoeken 1 Bezoek aan huisarts 2 Uroflowmetrie 3 Cystometrie met vloeistoffen 4 Het video-urodynamisch onderzoek 5 Cystoscopie 6 Echografie van de blaas 7 Cystografie 8 Multidisciplinaire screening bij kinderen V Soorten blaasstoornissen 1 Functionele blaasstoornissen 2 Disfunctioneel plaspatroon 3 Bedwateren of enuresis nocturna 4 De differentiatie in type enuresis/incontinentie VI Behandeling en begeleidingspakket 1 Inleiding 2 Behandeling van blaasfunctiestoornissen 3 Behandeling van blaasdisfuncties en/of diurnaklachten 4 Algemene hulp bij het zindelijk worden 5 De tien geboden van de droogtraining overdag 6 Trainingsprogramma 7 Behandeling van enuresis nocturna 8 De tien geboden van het droog worden 's nachts 9 Motivatoren bij kinderen VII Toepassingen 1 Bekkenbodemtherapie bij meisjes met recidiverende urineweginfecties 2 Bekkenbodemtherapie bij kinderen met een disfunctioneel plaspatroon 3 Manuele oefeningen - Proprioceptieve oefeningen - Manuele testing 4 Biofeedbacktraining 5 Droogtraining met behulp van de plaswekker 6 Stoornis in het 24-uur-urinair-concentratieprofiel 7 Cognitieve type = klassieke of idiopatische = echt monosymptomatische type
Bedplassen --- Enurésie --- bedwateren --- incontinentie --- urine-incontinentie --- urologie --- verpleegkunde --- 605.2 --- pediatrie --- zindelijkheid --- 416.5 --- bekkenbodemtherapie --- blaasfunctiestoornis --- blaasstoornissen --- blaastraining --- gedragspsychologie --- kinderpsychiatrie --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- psychologie --- relatieproblemen --- stress --- urethrakleppen --- urethrastenose --- zelfbeeld --- (kind) --- 616.62.053.2 --- Bedwateren (enuresis) --- Incontinentie (urineïncontinentie) --- Kinderhygiëne --- 616.052 )* PEDIATRIE --- inuresis nocturna --- zindelijkheidstraining --- 606.4 --- urinewegeninfecties --- zindelijkheidstraining (toilettraining) --- Kinderen --- Kinderverpleging --- Urologie --- Zindelijkheidstraining --- kindergeneeskunde --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Bedplassen. --- Zindelijkheidstraining. --- blaas --- enuresis nocturna --- Hygiene. Public health. Protection --- Paediatrics
Choose an application
Mentally Disabled Persons. --- Enuresis --- Encopresis --- Constipation --- Toilet Training. --- 606.4 --- bedwateren --- fecale incontinentie (encopresis) --- incontinentie (urine-incontinentie) --- kinderen --- mentaal gehandicapten --- zindelijkheidstraining (toilettraining) --- Toilet Trainings --- Training, Toilet --- Trainings, Toilet --- Mentally Retarded --- Mentally Disabled --- Mentally Handicapped --- Disabled, Mentally --- Mentally Disabled Person --- Person, Mentally Disabled --- Persons, Mentally Disabled --- therapy. --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- Intellectually Disabled Persons --- Mentally Disabled Persons --- Persons with Intellectual Disability --- Disabled Persons, Intellectually --- Intellectually Disabled Person --- Persons, Intellectually Disabled --- Toilet Training --- therapy
Choose an application
Lichamelijk gehandicapte kinderen --- Hersenbeschadigingen --- Begeleiding --- Zelfstandigheid --- Zelfredzaamheid --- Basiscompetenties --- Lichamelijk gehandicapten --- Kinderen --- Motoriek --- #KVHB:Hersenbeschadiging --- #KVHB:Motorisch gehandicapten --- #KVHB:Orthopedagogie --- Ergotherapie --- Fysiotherapie --- Gehandicapten --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Kindergeneeskunde --- Logopedie --- 463.5 --- fysiek gehandicapten --- hersenbeschadiging --- hulpmiddelen --- motorisch gehandicapten --- Fysieke handicap --- Hersenbeschadiging --- Hersenletsel --- Kind --- 376.1 --- ADL --- Hulpmiddelen --- Kinderen met een handicap --- Personen met een motorische handicap --- 462.3 --- baden (wassen) --- bewegingsstoornissen --- communicatie (leesbaarheid) --- drinken --- eten (maaltijdgebeuren) --- hersentrauma --- mondhygiëne --- neurologie (zenuwziekten) --- positioneren (ligging, wisselligging) --- psychomotorische stoornissen --- spel --- tiltechnieken --- zindelijkheidstraining (toilettraining) --- Ergothérapie --- Physiothérapie --- Handicapés --- Pédopsychiatrie --- Pédiatrie --- Orthophonie --- (zie ook: neurochirurgie) --- Kinderen. --- Revalidatie. --- Kind met een lichamelijke handicap --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Basisgeletterdheid
Choose an application
Mensen die werken met kinderen of jeugdigen vragen zich wel eens af wat er met een kind aan de hand is. Vaak wordt deze vraag beantwoord met het vaststellen van tijdelijke problemen. Soms wordt een psychische stoornis vastgesteld. In beide gevallen roept dat nieuwe vragen op: Hoe zijn de problemen of de stoornis ontstaan? Hadden deze voorkomen kunnen worden? En hoe zit het met de toekomstperspectieven van het kind? Is hulpverlening nodig? Welke hulpverlening is mogelijk? Vragen naar het ontstaan en het beloop van psychische stoornissen worden gesteld in de ontwikkelingspsychopathologie, een nieuwe discipline waarin inzichten uit meerdere wetenschappen geïntegreerd worden. In dit boek worden voor het eerst de visie op de ontwikkeling van psychische stoornissen centraal gesteld. Het beschrijft stoornissen bij kinderen en jeugdigen volgens een vast stramien: normale ontwikkeling en kenmerken, relaties met andere stoornissen, culturele invloeden op de stoornis, risico- en beschermingsfactoren en mogelijkheden van preventie en behandeling
ontwikkelingspsychologie --- psychopathologie --- kinderen --- adolescenten --- kinderpsychiatrie --- Psychiatry --- ontwikkeling van het kind --- zindelijkheidstraining (toilettraining) --- feces (defecatie, faeces) --- Ontwikkelingspsychopathologie --- hechtingsstoornissen (psychologisch) --- Stemmingsproblemen --- ontwikkelingspsychopathologie --- zindelijkheid --- 616.89 ) Psychopathologie --- gehechtheidstoornissen --- middelengebruik --- middelenmisbruik --- stemming --- voedingsstoornissen --- zindelijk worden --- zindelijkheidsstoornissen --- Hechtingsstoornissen --- Ontwikkelingspsychopathologie. --- Psychopathologie ; kinderen --- Psychopathologie --- Kinderen --- Psychosociale problemen --- Ontwikkelingspsychologie --- Eetstoornissen --- Hechtingsproblemen --- Autisme --- Zindelijkheidstraining --- Bedwateren --- Taalproblemen --- Leerproblemen --- ADHD --- Gedragsproblemen --- Angsten --- Verslaving --- Jeugd --- Ontwikkelingsproblemen --- 606.3 --- 606.4 --- angststoornissen --- autisme --- drugs --- eetstoornissen --- gedragsstoornissen --- jeugd --- leerstoornissen --- ontwikkelingsstoornissen --- slaapstoornissen --- stemmingsstoornissen --- zindelijkheidstraining --- Leerstoornissen --- psychische syndromen --- angst --- hyperactieve kinderen --- kinderpsychologie --- psychopathologie (gez) --- kinderen (gez) --- 616.2 --- 159.94 --- 159.987 --- 613.8 --- 159.98 --- aandachtsstoornissen --- geboorte --- hechtingsstoornissen --- hyperactiviteit --- MBD --- slaapproblemen --- taalstoornissen --- zelfbeheersing --- zwangerschap --- 616.89 --- Angststoornissen --- Classificatie --- Diagnostiek --- Gedragsstoornissen --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingsstoornissen --- Slaapstoornissen --- Stemmingsstoornissen --- Zwangerschap --- #KVHB:Kinderpsychiatrie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychopathologie --- #KVHB:Ontwikkelingsstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- Slaapprobleem --- Hechting --- Zindelijkheid --- Taalstoornissen --- verslaving --- Psychopathologie - Psychiatrische ziektekunde --- psychopathologie (geestesziekte) --- jeugdpsychiatrie --- hechting (Bowlby (theorie van), gehechtheid, holding-theorie) --- spraakstoornissen --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- depressie --- medicamenteuze verslaving --- (zie ook: orthopedagogiek) --- (zie ook: farmacologie, psychofarmaca) --- diagnose --- hechting (psychologie) --- Angst --- Eetstoornissen (dwangmatig eten) --- Enuresis/encopresis (bedplassen, bedwateren, encopresis) --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Gehechtheid(stheorie) (attachment, Bowlby, hechtingstheorie, moeder-kind relatie) --- Kinder- en adolescentenpsychiatrie (adolescentenpsychiatrie, jeugdpsychiatrie, kinderpsychiatrie) --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Personen met ADHD (ADHD, hyperkinetische kinderen, MBD, minimal brain dysfunction) --- Personen met autisme (autisme) --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Developmental psychology --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
Dit is een deel in de reeks 'Leerboeken specialistische kinderverpleegkunde'. Dit boek gaat uitgebreid in op de mogelijkheden en beperkingen van kinderen met gedrags- en ontwikkelingsproblemen en van kinderen met een handicap. Communicatie met deze kinderen en omgaan met hun gedrag staan centraal.Het boek geeft veel adviezen aan kinderverpleegkundigen en andere hulpverleners. Voor een optimale begeleiding en zorg aan kind en ouders, is goed observeren van het kind een essentiële voorwaarde. Het contact met het kind komt uitvoerig aan de orde. Behalve kennis en kunde vergt dit van de verpleegkundige inventiviteit en creativiteit.Dit leerboek is waardevol voor verpleegkundigen en andere hulpverleners die met deze kinderen omgaan, zowel in intra- als extramurale gezondheidszorg. Het biedt theoretische informatie en praktijkvoorbeelden voor het uitdagende werk van de zorg voor deze kinderen.
personen met een auditieve beperking --- Child nursing --- personen met een fysieke beperking --- gedragsstoornissen --- Psychiatry --- drinken --- personen met een mentale beperking --- kinderen --- personen met een visuele beperking --- Social policy and particular groups --- Paediatrics --- pediatrische verpleegkunde --- kinderverpleegkunde --- kinderpsychiatrie --- gehandicapte kinderen --- fysisch gehandicapten --- mentaal gehandicapten --- PXL-Healthcare 2019 --- 616-053.2 --- gedragsproblemen --- jeugdpsychiatrie --- 605.2 --- gehandicapten --- pediatrie --- 460 --- 613.62 --- blinden --- doofheid --- eetstoornissen --- emotionele problemen --- fysiek gehandicapten --- gezondheidszorg --- kind en ziekenhuis --- motorische stoornissen --- ontwikkelingsstoornissen --- verpleegkunde --- zindelijkheidstraining --- (kind) --- (verpleegkundig) --- 616.053.22 --- Adhd --- Afasie --- Anorexia nervosa --- Antidepressiva --- Autisme --- Babyvoeding (zuigelingenvoeding) --- Bedwateren (enuresis) --- Blindheid (slechtziendheid) --- Borderline syndroom --- Bronchopulmonaire dysplasie --- Communicatie --- Depressie --- Doofheid (slechthorendheid) --- Eetstoornissen --- Emoties --- Encopresis (incontinentie (fecale)) --- Epilepsie --- Eten --- Familiebegeleiding (ouderbegeleiding) --- Fysisch gehandicapten --- Gebarentaal --- Gedragsprobleem --- Gedragsstoornissen (probleemgedrag) --- Gehandicapten (handicap) --- Handicap --- Huilbaby --- Incontinentie (urineïncontinentie) --- Kinderhygiëne --- Kinderpsychiatrie (jeugdpsychiatrie) --- Kinderpsychiatrie (psychiatrie (kinder)) --- Kinderverpleegkunde --- Kindervoeding --- Mentaal gehandicapten --- Mongolisme (trisomie 21, down (syndroom van)) --- Ontwikkelingsstoornissen --- Pediatrie (kinderziekten) --- Prader-willi syndroom --- Psychofarmaca (neuroleptica) --- Psychogene pijn --- Psychomotorische stoornissen --- Psychosen --- Psychosomatische stoornissen --- Rett (syndroom van) --- Revalidatie --- Slikproblemen (slikstoornissen, dysfagie) --- Spraakstoornissen --- Stotteren --- Taalverwerving --- 606.4 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- Angelman (syndroom van) --- Prader-Willisyndroom --- Rett-syndroom --- anorexia nervosa --- autisme --- bedwateren --- blindheid (slechtziendheid) --- borderlinesyndroom --- boulimie (boulimia nervosa) --- emoties --- fecale incontinentie (encopresis) --- incontinentie (urine-incontinentie) --- kinderverpleegkunde (pediatrische verpleegkunde) --- mongolisme (Downsyndroom) --- obstipatie --- psychiatrische verpleegkunde --- slechthorendheid --- spraakstoornissen --- stotteren --- taalverwerving --- zindelijkheidstraining (toilettraining) --- Pediatrie --- kindergeneeskunde --- Orthopedagogiek --- (zie ook: orthopedagogiek) --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- (zie ook: groeistoornissen) --- Gedrag --- Gedragsproblemen --- Handicaps --- Kinderen --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Psychofarmaca --- Zindelijkheidstraining --- Doofheid --- ADHD --- Emotionele stoornissen --- Zindelijkheidsstoornissen --- Ontwikkelingsproblemen --- Motorisch gehandicapte kinderen --- Dove kinderen --- Visueel gehandicapte kinderen --- Lichamelijk gehandicapte kinderen --- Kind --- Psychofarmacon --- Emotie --- Zindelijkheid --- Eetstoornis --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Emotionele stoornis --- Ontwikkelingsprobleem --- Kind met een lichamelijke handicap --- Kind met een auditieve handicap --- Kind met een visuele handicap --- Stoornis
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|