Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
415.2 --- Gezichtsbedrog (Optische illusie) --- Hersenen --- Waarneming --- Zien(Gezicht) --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen
Choose an application
Brillen --- Fiction --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Zien(Gezicht) --- bril dragen --- eerste schooldag --- faalangst --- overlijden --- prentenboeken --- schoolziek --- spinnen
Choose an application
-77024-22-5
415.2 --- Gezichtsbedrog (Optische illusie) --- Hersenen --- Waarneming --- Zien(Gezicht) --- Beeldopvoeding --- Beeldvorming --- Experimenteren --- Illusies --- Kijken --- Observatie --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Zien --- Optisch bedrog --- Gezichtsbedrog
Choose an application
Overname aangeduide tekst achterflap
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Kindergarten --- 616.5 --- Spelen(Kinderspelen) --- Zien(Gezicht) --- 796.1 )* KINDERSPELEN --- jonge kinderen --- kijkspelletjes --- Gymnastiek naar doelgroepen --- Spelen --- Kleuteronderwijs --- Zintuigen --- Kijken --- 471.6 --- kleuterschool --- spelletjes --- Spel --- Zintuig --- Zien
Choose an application
Dit boek bevat (voorlees)verhalen over Roefel Doefel, een jongen die graag op avontuur gaat met zijn vrienden en zijn familie. Zintuigen staan centraal. Alle personages hebben een eigen geur, kleur, smaak, geluid en karakter. In de verhalen zijn diverse zintuiglijke prikkels verstopt die aanleiding geven tot een waaier aan verwerkingsmogelijkheden en spelmomenten. De aanzet hiervoor vind je in deel 3 van het boek. In deel 4 tot en met 6 vind je recepten, spelideeën, ademhalingsspelletjes of praktische oefeningen om de zintuigen op scherp te stellen. Je kunt met het boek zowel thuis als op school aan de slag.
geurstoffen --- geluiden --- zintuigen --- Didactics of Kindergarten --- smaakstoffen --- zintuiglijk spel --- kleuren --- smaakzin --- Zintuigen ; kinderen --- Zintuigen --- ruiken --- aromatherapie --- Kleuteronderwijs --- Zintuigen : kleuteronderwijs --- Gehoor(Horen) --- Hoekenwerk --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Spelen(Kinderspelen) --- Tastzin (Voelen) --- Zien(Gezicht) --- Smaak (Proeven Zintuigen) --- verhalen --- 471.43 --- muzische vorming --- 471.8 --- kinderen --- Wereldoriëntatie --- Kinderen --- vriendschap --- familie --- Didactics of the arts --- sensomotorische ontwikkeling --- Zintuig --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Saar gaat naar school, speelt viool, speelt buiten, net als elk ander kind, alleen lijkt het soms of ze de woorden op het bord of de noten van haar bladmuziek niet kan lezen... 'Ik hoef geen bril,' blijft ze beweren, maar de grappige illustraties in dit boek vertellen een heel ander verhaal. Kinderen (en niet alleen diegenen met bril) zullen genieten van de koppige Saar en haar avonturen, en vooral van het onvermijdelijke happy end.
brillen --- prentenboeken --- slecht zien --- Brillen - prentenboek --- Koppig zijn - prentenboek --- Prentenboek 3+ --- Slecht zien - prentenboek --- Fiction --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Slechtziende kinderen --- Zien(Gezicht) --- American literature --- ogen (themawoord fictie) --- brillen (themawoord fictie) --- koppige kinderen (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre)
Choose an application
kleuteronderwijs (doelgroep) --- Didactics of Kindergarten --- socio-emotionele opvoeding --- 415.2 --- 471.47 --- 622.1 --- Baby's --- Bewegingsspelen --- Gehoor(Horen) --- Kleuters --- Knutselen --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Peuters --- Smaak (Proeven Zintuigen) --- Spelen(Kinderspelen) --- Tastzin (Voelen) --- Waarneming --- Zien(Gezicht) --- Zintuiglijke ontwikkeling --- 796.1 )* KINDERSPELEN --- horen --- kleuters --- lichaam --- peuters --- proeven --- spelletjes --- voelen --- zien --- zintuigen --- 471.4 --- Baby- en kleuterspelen --- Kinderspel ; kleuteronderwijs --- Kinderspel --- Kinderspelen ; kleuteronderwijs --- Kinderspelen --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Bewegingsopvoeding --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Spelen --- Spel --- Baby --- Peuter
Choose an application
Kinderen kliederen graag met zand, water, verf, klei,& Ze zijn immers erg op hun zintuigen gericht. Ze willen bekijken, horen, proeven, ruiken en vooral ook betasten.Dit boek gaat over het zintuiglijke beleven van alledaagse materialen op een speelse manier, d.i. het sensopathisch spel. Het wordt te weinig aangeboden aan jonge kinderen, omdat ze wel eens 'rommel' maken. Jammer, want kinderen leren veel van dat kliederen.Het eerste deel legt uit wat sensopathisch spel inhoudt en wat de functie ervan is voor kinderen en wat ze ermee kunnen leren. Het tweede deel geeft aan hoe je het in de praktijk doet en biedt tal van voorbeelden van daadwerkelijk spel.Iedereen die met kinderen speelt, vindt hier originele inspiratie.
Sensopathisch spel --- Zintuiglijk spel --- Spelen --- Zintuigen --- Kinderen --- Kleuteronderwijs --- 416.4 --- 433.6 --- kinderen --- zintuigen --- zintuiglijke ontwikkeling --- 379.828 --- Speelgoed --- Materialen --- Psychologie van het kinderspel --- Kind, spel en speelgoed --- zintuiglijk spel --- ontwikkelingspsychologie --- Didactics of sports and games --- Developmental psychology --- Didactics of Kindergarten --- orthopedagogiek --- kleuterdidactiek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- 471.43 --- Gehoor(Horen) --- Hoekenwerk --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Smaak (Proeven Zintuigen) --- Spelen(Kinderspelen) --- Tastzin (Voelen) --- Zien(Gezicht) --- Wereldoriëntatie --- Spel --- Zintuig --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Orthopedagogics
Choose an application
Deze map is een praktisch hulpmiddel voor de leerkracht. Wanneer je het thema zintuigen wilt uitwerken in de klas, kun je aan de hand van deze map onmiddellijk aan de slag. De activiteiten zijn kant-en-klaar uitgewerkt en in de bijlagen vind je al het nodige materiaal. Er worden zowel activiteiten voor de jongste als voor de oudste kleuters gegeven. Naast een algemeen deel vind je de vijf zintuigen: voelen, zien, horen, ruiken en proeven. In het algemeen deel bekijkt men het thema 'zintuigen' in zijn totaliteit. Je vindt hier o.a. een zintuigenlied en gezelschapspelletjes rond het thema zintuigen. Ook 'snoezelen' en het aanmaken van zintuigenwanden wordt bekeken. Daarnaast bekijkt men elk zintuig apart. De indeling is voor elk zintuig dezelfde. Per thema lees je in welke verschillende hoeken je kunt werken, er zijn een taal-,denk- en knutselactiviteiten en zintuigspelletjes gegeven. In de bijlagen vind je al het nodige materiaal zodat je onmiddellijk kunt starten met de activiteit.
WO (wereldoriëntatie) --- zintuigen --- Didactics of social education --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- Affective and dynamic functions --- #PBIB:+110.40 --- gezelschapsspellen --- hoekenwerk --- kleuters --- snoezelen --- 415.2 --- 471.43 --- Gehoor(Horen) --- Hoekenwerk --- Kleuteronderwijs --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Schoolboeken --- Smaak (Proeven Zintuigen) --- Snoezelen --- Spelen(Kinderspelen) --- Tastzin (Voelen) --- Zien(Gezicht) --- Zintuigen --- 471.43 ) Wereldoriëntatie --- wereldoriëntatie --- 373.24 --- Hoekenwerk ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Zintuigen ; kleuteronderwijs --- 471.8 --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Wereldoriëntatie --- taalverwerving --- waarneming --- sensomotorische ontwikkeling --- Zintuig
Choose an application
Over dat meer zien dan we zien. Over hoe anderen je anders laten kijken. Over zichtbare en onzichtbare lijnen. Over dat we tegenover beelden staan, of erdoor omringd worden. Over kleuren die ons beïnvloeden. Over symbolen. Over hoe het licht van alle kanten kan komen en de boel op zijn kop kan zetten. Over de truc van het lijnperspectief. Over hoe je de gulden snede vindt. Over beelden die stilstaan en over sprongen in de tijd. Over nadoen en geïnspireerd worden.
Semiotics --- Psychology --- Aesthetics of art --- kunst --- Zien --- Optisch bedrog --- Zintuigen --- departement Lerarenopleiding 08 --- kunsteducatie --- kinderboek --- #FARO gidsen_gidsvaardigheden --- beeldopvoeding --- gezichtsbedrog --- kijken --- kunstzinnige vorming --- 415.2 --- waarneming --- zien --- Beeldbeschouwing --- Beeldopvoeding --- Kijken --- Kleuren --- Waarneming --- 415.2 )* ZINTUIGLIJKE INDRUKKEN --- optisch bedrog --- zintuigen --- Zintuiglijke waarneming --- 091732.jpg --- Optisch bedrog: jeugdboeken --- 700.6 --- 730.6 --- Gezichtsbedrog (Optische illusie) --- Van Leeuwen, Joke --- zien (gezicht) --- kunstfilosofie --- kunstgeschiedenis --- semiotiek --- gezicht, gehoor, smaak, reuk, gevoel en lichaamstaal --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- beeldende kunst, filosofie, esthetiek en kritiek der beeldende kunst --- schilder- en tekenkunst, esthetiek en kritiek --- Plastische opvoeding; onderwijs --- Gezichtsbedrog --- Zintuig --- Boekgeschiedenis (kennisdomein) --- 881 --- kunst voor kinderen --- jeugdliteratuur non fictie --- littérature jeunesse non-fiction --- 456.7 --- didactiek algemeen - expressievakken, lichamelijke opvoeding --- algemene psychologie, zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- kinderboek. --- kunsteducatie.
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|