Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Mediatraining voor iedereen : 46 praktijklessen voor perswoordvoering
Author:
ISBN: 9789492221766 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Futuro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iedereen krijgt wel eens te maken met de media. Niet alleen professionele woordvoerders, maar ook directeuren, sporters of artsen. Woordvoering is zeker niet ieders favoriete bezigheid. Vaak heeft dat te maken met koudwatervrees. En dat is nergens voor nodig.Ga mediawoordvoering dus niet uit de weg. Dat zou zonde zijn, want media zijn de snelste en meest geloofwaardige weg naar jouw omgeving. Journalisten zijn de belangrijkste nieuwsbron voor het publiek. Beschouw ze dus als vrienden en bouw actief een relatie op met de voor jou belangrijke media. Belangrijk is wel dat je ze respecteert en zelf open en eerlijk bent.Zorg ervoor dat je woordvoering serieus neemt en dat je je goed voorbereidt. Anders loop je risico's of mis je kansen. En daarbij gaat het vooral om het maken van zorgvuldige afwegingen, de voorbereiding van interviews, het formuleren van heldere kernboodschappen en het zelf leren regisseren van de gesprekken met media.In dit boek biedt Frank Peters je de onmisbare praktijklessen voor mediawoordvoering en het omgaan met journalisten. Doe er je voordeel mee en gebruik het als hulpmiddel bij de voorbereiding van media-optredens. Dit boek is eigenlijk jouw persoonlijke mediatrainer. Je zult zien dat je niet per se Barack Obama hoeft te zijn om van jouw mediaoptreden een succes te maken.De lessen in Mediatraining voor Iedereen helpen je niet alleen bij mediawoordvoering, maar kun je ook toepassen op zakelijke gesprekken en presentaties in het algemeen.Bron http://www.futurouitgevers.nl


Book
Geen commentaar : handleiding voor woordvoerders van organisaties
Author:
ISBN: 9062837751 9789062837755 Year: 1989 Publisher: Muiderberg Coutinho


Multi
Communicatiemanagers : eerder Aäron dan His Master's Voice : visies van topmanagers
Authors: ---
ISBN: 905352679X Year: 2001 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

88 p.


Book
Mediarelaties en persvoorlichting : framen, pluggen en positioneren bij politiek en overheid
Authors: ---
ISBN: 9789462363861 Year: 2014 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Traditionele en online media spelen een steeds belangrijkere rol in de wereld van overheid en politiek. Er gaat geen dag voorbij of volksvertegenwoordigers, wethouders, ministers of ambtenaren zijn in het nieuws. Persvoorlichters proberen deze media-aandacht in goede banen te leiden. Zij verzorgen alle mogelijke vormen van communicatie om het beleid van politici en daarmee ook de politici zelf zo goed mogelijk te presenteren. In dit boek komen verschillende aspecten van persvoorlichting en mediarelaties aan de orde. Welke veranderingen hebben plaatsgevonden in de wereld van politiek en overheid waardoor media zo aan belang hebben gewonnen? Wat zijn de verschillende soorten adviseurs die zich met dit thema bezighouden? In hoeverre zijn zij op te vatten als spindoctors? Welke strategie hanteren zij en in hoeverre zijn zij bepalend voor de communicatiestrategie richting de media? Dit boek gaat in op het verkrijgen van aandacht van de traditionele en online media. Hoe spelen persvoorlichters in op de nieuwsvoorkeuren van journalisten, hoe onderhandelen zij met journalistieke redacties en welke rol spelen sociale media hierbij? Hoe kan het beste beeld worden neergezet: door middel van framing van beleidsvoorstellen, door personalisering van politiek of door het lekken van informatie? Dit boek gaat in op zowel de theorie als praktijk van mediarelaties en persvoorlichting en is geschikt voor cursussen overheidscommunicatie, politieke communicatie, persvoorlichting, mediarelaties en journalistiek. Bron : http://www.bol.com


Book
Haagse fluisteraars
Author:
ISBN: 9789460033513 9460033512 Year: 2011 Publisher: Amsterdam Balans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Eerst kwamen de voorlichters en woordvoerders die zich beperkten tot het onderhouden van de logistieke contacten tussen journalisten en politici. Toen volgden de mannetjesmakers en mannetjesmakelaars die de regie over de politieke berichtgeving naar zich toe trokken. Ze fluisterden journalisten goed nieuws in over hun opdrachtgever en verspreidden roddel en achterklap over diens rivalen. Totdat de oorlog tussen de spindoctors niet meer te beheersen viel. Onder het vierde kabinet-Balkenende liep het wederzijdse verbale geweld zo hoog op dat het kabinet eraan ten gronde ging. Superspindoctor Jack de Vries blies zichzelf op. Bericht vanuit de Haagse coulissen.Bron : http://www.uitgeverijbalans.nl


Book
Wie is wie in Islamitisch Nederland.Editie 2004.Profielen, namen en adressenSamengesteld door de Stichting Islam en Burgerschap
Authors: ---
ISBN: 9055154156 Year: 2003 Publisher: Amsterdam Uitgeverij Van Gennep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Woordvoerderschap in de praktijk
Author:
ISBN: 9072456742 Year: 1994 Publisher: Culemborg Phaedon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Geen commentaar : 101 tips voor woordvoerders en persverantwoordelijken
Author:
ISBN: 9789463370615 Year: 2020 Publisher: Kapellen Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een woordvoerder of een persverantwoordelijke is van onschatbare waarde voor iedere organisatie. Nu alsmaar meer transparantie wordt verwacht van ondernemingen, is een professionele externe communicatie met journalisten en via sociale media van cruciaal belang. De woordvoerder leidt de interne en externe communicatieprocessen in goede banen en wordt zo hoe langer hoe meer een echte reputatiemanager.Sara Vercauteren put uit haar eigen ervaring en uit vele gesprekken met andere woordvoerders om de knepen van het vak, de truken van de foor, de interne processen en de geheimen van de unieke relatie met journalisten uit de doeken te doen. Ze geeft een blik achter de schermen en beschrijft wat er echt speelt bij het werk van woordvoerders en persmedewerkers.Geen commentaar (herwerkte uitgave) is een naslagwerk voor woordvoerders (in spe), voor organisaties die hulp zoeken bij het uitbouwen van een professionele perscommunicatie, voor journalisten die dagelijks samenwerken met woordvoerders en organisaties, en voor iedereen die interesse heeft in hoe het nieuws wordt ?gemaakt?.https://www.standaardboekhandel.be/p/geen-commentaar--herwerkte-uitgave-9789463370615https://www.standaardboekhandel.be/p/geen-commentaar--herwerkte-uitgave-9789463370615


Book
De persattaché is een boer : opzetten en onderhouden van persrelaties
Author:
ISBN: 9789030188957 Year: 2007 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is bedoeld voor al wie in zijn organisatie met die opdracht belast is, als voltijds, deeltijds of vrijwillig persattaché, woordvoerder, pr-medewerker of hoe de functie ook genoemd wordt. En voor al wie vandaag nog studeert, maar de ambitie heeft deze functie in de toekomst te gaan vervullen. Koen Van den Broeck was persattaché bij Amnesty International Vlaanderen, Artsen Zonder Grenzen en Handicap International. Sinds 2001 staat hij met zijn adviesbureau EthiCom talrijke organisaties bij in het uitbouwen van hun persrelaties. Hij geeft ook regelmatig seminaries bij o.a. Belga


Book
Hoe word ik opiniemaker ?
Authors: ---
ISBN: 9789401405607 Year: 2012 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een opiniemaker uit via de (sociale) media regelmatig zijn mening over een onderwerp, wakkert het debat aan en beïnvloedt de publieke opinie. Piessens denkt dat onze maatschappij behoefte heeft aan zulke opiniemakers en legt uit hoe je er zelf een kan worden.

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by