Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Na een overzicht van de meest gebruikte heuristieken wordt er in dit boek dieper ingegaan op de didactiek van probleemoplossend en wiskundig denken. Er wordt een leerlijn opgebouwd om in de lagere school leerlingen bewust problemen te leren oplossen. Er wordt onderzocht welke problemen leerlingen ondervinden bij het oplossen van problemen. Deze cursus wordt aangevuld met filmmateriaal op de website www.grenzenverleggen.be.
Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.4 --- Probleemoplossend denken --- heuristieken --- Wiskunde --- wiskunde (ler) --- probleemoplossend denken (ler)
Choose an application
475.4 --- breuken --- schoolboeken --- wiskunde --- didactiek l.o.: wiskunde (ler) --- Breuken --- Wiskunde ; basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde
Choose an application
Choose an application
Pedagogiek en onderwijskunde --- Vakdidactiek. --- Wiskunde --- Rekenen --- Rekenproblemen --- Optellen --- Aftrekken --- Cijferen --- Hoofdrekenen --- Getallenkennis --- #KVHB:Rekenstoornissen --- 475.4 --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- 475.55 --- Rekenprobleem
Choose an application
Computers zijn de meest complexe apparaten die ooit door de mens zijn gemaakt. De mensen die ze programmeren, begrijpen meestal zelf ook niet precies hoe deze apparaten werken. Daarvoor zijn ze gewoon te complex. Intussen lukt het ons wel om ingewikkelde zaken aan de computer uit te besteden. Sommige zaken die we computers laten berekenen, zijn zó complex, dat we niet weten of het apparaat in staat is om een goede uitkomst te genereren. Het is ook niet bekend hoeveel informatie toekomstige computers kunnen verwerken. We weten niet eens wat de grootst mogelijke berekeningen zijn. Wie met complexe vraagstukken werkt, komt voor intrigerende vragen te staan : wat is het grootste getal dat een computer kan genereren ? En hoe zou je dat getal kunnen weergeven ? Bestaan al die complexe mathematische gegevens wel echt ? Of worden we, met de computer, een virtuele wereld van illusies binnengezogen ? (Bron: covertekst)
complexiteit --- berekeningen --- Pure sciences. Natural sciences (general) --- Mathematics --- natuurwetenschappelijk onderzoek --- complexe analyse (wiskunde) --- wiskunde --- .001.5 onderzoek --- 001 wetenschap --- 520.6 --- informatica (ler) --- wiskunde (ler) --- 51 --- Informatica : wiskunde --- Wiskunde --- Complexiteitstheorie --- 510 --- informatica --- mathématiques
Choose an application
Het LVS-VCLB is een leerlingvolgsysteem, ontwikkeld door de koepelorganisatie VCLB. Het bevat o.a. signaleringstoetsen waarmee de leerlingen van nabij kunnen worden gevolgd bij hun voortgang in de belangrijkste leerstofdomeinen. Voor elk belangrijk leerstofdomein is er daarom, naast de toetsen, een boek waarin aandacht wordt besteed aan de verdere analyse van problemen en aan het bieden van hulp, aan het handelen dus. Een aparte algemene handleiding gaat in op het hoe en waarom van het LVS, de registratie en interpretatie van de gegevens, het leerlingenoverleg en de invoering van het LVS. Bij dit LVS is ook software ontwikkeld.
Schoolbooks - Didactic material --- 475.4 --- l.o.: didactiek wiskunde (ler) --- #PBIB: TEST: Schoolvorderingen --- #PBIB: TEST: Testotheek --- #PBIB: TEST: Wiskunde --- leerlingvolgsysteem --- logopedie --- testmateriaal --- wiskunde --- 454 --- basisonderwijs --- didactiek --- leerlingvolgsystemen --- toetsen --- 102738.jpg --- 102739.jpg --- Leerlingvolgsysteem ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Rekenen --- Rekenstoornissen --- Rekenstoornis
Choose an application
Bevat ruim 500 trefwoorden, rijk geïllustreerd met foto's, tekeningen en tabellen. De begrippen worden zo helder mogelijk beschreven. Na de definitie wordt de wijze van noteren aangegeven. Dan volgen een of meer voorbeelden die de verschillende aspecten van het begrip verduidelijken. Af en toe wordt dit alles verrijkt met didactische tips en verwijzingen naar de oorsprong van het woord. Achteraan in het boek volgen nog een Franse en Engelse woordenlijst. (Bron : inleiding)
Wiskunde --- Naslagwerken. --- Didactics of secundary education --- Didactics of mathematics --- wiskunde --- wiskundige initiatie --- Secundair onderwijs --- Lager onderwijs --- lexicon --- 475.4 --- Wiskundige begrippen --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- 510.3 --- 485.3 --- student-tutoring --- wiskunde (ler) --- Inleidingen - Hand- en leerboeken Wiskunde
Choose an application
Kinderen komen in allerlei situaties getallen tegen : aftellenbij het verstoppertje spelen, ganzenbord, een toren van vijf blokken, het is vier uur,... Zo is de ontwikkeling van een veelzijdig idee van getallen bijkleuters al in volle gang. Het onderwijs kan bij deze ontwikkeling aansluiten. De getallenlijn kan daarbij fungerenals bindend element tussen verschillende situaties. Met de getallenlijn kun je tellen en meten. Hij is een hulpmiddel bij het leren rekenen (optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen) en bij het denken over ingewikkelderekenproblemen.
Manuels scolaires --- Mathématiques --- Schoolboeken --- Wiskunde --- Lager onderwijs --- Getallenlijn --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 475.4 --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- 471.42 --- Bewerkingen ; basisonderwijs --- Rekenen ; basisonderwijs --- Tellen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Arithmetic --- Number line --- Numbers, Real --- Mathematics --- Set theory --- Calculators
Choose an application
Kleuters. --- kleuters --- Didactics of Kindergarten --- cognitieve opvoeding --- Didactics of mathematics --- wiskunde --- kleuteronderwijs --- 471.42 --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O --- 471.49 --- kleuteronderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- Cognitieve opvoeding --- Didactiek van de wiskunde --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs --- Wiskunde --- voorbereidend rekenen --- wiskundige initiatie
Choose an application
Tussen de ruimtelijke oriëntatie voor de jongste kleuter en devoorbereidende meetkunde die we soms in de hoogste klassen vande basischool aantreffen, bestaat een grote kloof. Deze is uit traditie gegroeid en vloeit voort uit twee verschillende meningen omtrent de wijze waarop kinderen(meetkundige) begrippen, eigenschappen en relaties ontwikkelen. In dit boek wordt getracht deze kloof te dichten vanuit de wiskobasvisie op meetkunde als wiskundige activiteit. Tegen deze achtergrond wordt gepleit voor een zogenaamde meetkundigewereldoriëntatie. Bij het verkennen van problemen en verschijnselen uit de realiteit kunnen de kinderen zelf een "meetkunde" ontwikkelen, die van begin af aan geïntegreerd wordt met ruimtelijke oriëntatie. In een beschouwend deel laten de auteurs zien hoe deze meetkundige oriëntatie zich van andersoortige activiteiten onderscheidt. In een praktijkdeel wordt aangegeven hoe het gewenste onderwijs, vanuit de ervaringskennis en de instellingvan de kinderen gevuld kan worden
Meetkunde --- Didactiek --- Perspectief --- Pedagogiek en onderwijskunde --- vakdidactiek --- 475.4 --- Basisschool --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Onderwijs --- Ruimtelijke oriëntatie --- Wiskunde --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- 471.42 --- Meetkunde ; basisonderwijs --- Metend rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 475.530/0014 --- Ruimte --- wereldoriëntatie: didactiek lagere school --- vakdidactiek. --- Vakdidactiek.
Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|