Narrow your search

Library

UCLL (28)

Odisee (23)

Hogeschool Gent (22)

KU Leuven (21)

Thomas More Kempen (21)

Thomas More Mechelen (20)

Arteveldehogeschool (18)

VIVES (16)

Hogeschool West-Vlaanderen (10)

UGent (10)

More...

Resource type

book (32)

object (2)


Language

Dutch (33)


Year
From To Submit

2022 (1)

2015 (1)

2011 (1)

2008 (2)

2007 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 33 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Grenzen verleggen : probleemoplossend en wiskundig denken in de lagere school
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789090291383 Year: 2015 Publisher: Ham Sine Qua Pod

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Na een overzicht van de meest gebruikte heuristieken wordt er in dit boek dieper ingegaan op de didactiek van probleemoplossend en wiskundig denken. Er wordt een leerlijn opgebouwd om in de lagere school leerlingen bewust problemen te leren oplossen. Er wordt onderzocht welke problemen leerlingen ondervinden bij het oplossen van problemen. Deze cursus wordt aangevuld met filmmateriaal op de website www.grenzenverleggen.be.


Book
De breukenbode : een leergang voor de basisschool.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9032918036 Year: 1996 Publisher: Enschede SLO (Stichting leerplanontwikkeling)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Vormleer : werkboek op bais van klassikale geprogrammeerde instructie voor het 5de leerjaar van de basisschool
Authors: ---
ISBN: 9002131240 9002131232 Publisher: Antwerpen Standaard

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het rekenmannetje : afrekenen met problemen bij optellen en aftrekken
Author:
ISBN: 900130625X Year: 1989 Publisher: Groningen Wolters Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Complexiteit : waar wiskunde en informatica tegen grenzen aanlopen
Author:
ISBN: 9789085711834 Year: 2008 Publisher: Diemen Uitgeverij Veen Magazines

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Computers zijn de meest complexe apparaten die ooit door de mens zijn gemaakt. De mensen die ze programmeren, begrijpen meestal zelf ook niet precies hoe deze apparaten werken. Daarvoor zijn ze gewoon te complex. Intussen lukt het ons wel om ingewikkelde zaken aan de computer uit te besteden. Sommige zaken die we computers laten berekenen, zijn zó complex, dat we niet weten of het apparaat in staat is om een goede uitkomst te genereren. Het is ook niet bekend hoeveel informatie toekomstige computers kunnen verwerken. We weten niet eens wat de grootst mogelijke berekeningen zijn. Wie met complexe vraagstukken werkt, komt voor intrigerende vragen te staan : wat is het grootste getal dat een computer kan genereren ? En hoe zou je dat getal kunnen weergeven ? Bestaan al die complexe mathematische gegevens wel echt ? Of worden we, met de computer, een virtuele wereld van illusies binnengezogen ? (Bron: covertekst)


Book
LVS-CSBO leerlingvolgsysteem : wiskunde : toetsen 1-basisboek
Author:
ISBN: 9053509860 9053509879 Year: 2000

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het LVS-VCLB is een leerlingvolgsysteem, ontwikkeld door de koepelorganisatie VCLB. Het bevat o.a. signaleringstoetsen waarmee de leerlingen van nabij kunnen worden gevolgd bij hun voortgang in de belangrijkste leerstofdomeinen. Voor elk belangrijk leerstofdomein is er daarom, naast de toetsen, een boek waarin aandacht wordt besteed aan de verdere analyse van problemen en aan het bieden van hulp, aan het handelen dus. Een aparte algemene handleiding gaat in op het hoe en waarom van het LVS, de registratie en interpretatie van de gegevens, het leerlingenoverleg en de invoering van het LVS. Bij dit LVS is ook software ontwikkeld.


Book
Wiskundig lexicon
Authors: ---
ISBN: 9789048611126 Year: 2011 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bevat ruim 500 trefwoorden, rijk geïllustreerd met foto's, tekeningen en tabellen. De begrippen worden zo helder mogelijk beschreven. Na de definitie wordt de wijze van noteren aangegeven. Dan volgen een of meer voorbeelden die de verschillende aspecten van het begrip verduidelijken. Af en toe wordt dit alles verrijkt met didactische tips en verwijzingen naar de oorsprong van het woord. Achteraan in het boek volgen nog een Franse en Engelse woordenlijst. (Bron : inleiding)


Book
De getallenlijn : tellen, meten, rekenen en denken
Authors: ---
ISBN: 9027630062 Year: 1980 Volume: vol 287 Publisher: Meerhout Infoboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen komen in allerlei situaties getallen tegen : aftellenbij het verstoppertje spelen, ganzenbord, een toren van vijf blokken, het is vier uur,... Zo is de ontwikkeling van een veelzijdig idee van getallen bijkleuters al in volle gang. Het onderwijs kan bij deze ontwikkeling aansluiten. De getallenlijn kan daarbij fungerenals bindend element tussen verschillende situaties. Met de getallenlijn kun je tellen en meten. Hij is een hulpmiddel bij het leren rekenen (optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen) en bij het denken over ingewikkelderekenproblemen.


Book
Kleuterwiskunde
Author:
ISBN: 9001346693 Year: 1993 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Met het oog op ruimte : een meetkundige wereldoriëntatie.
Authors: ---
ISBN: 9027605661 Year: 1984 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tussen de ruimtelijke oriëntatie voor de jongste kleuter en devoorbereidende meetkunde die we soms in de hoogste klassen vande basischool aantreffen, bestaat een grote kloof. Deze is uit traditie gegroeid en vloeit voort uit twee verschillende meningen omtrent de wijze waarop kinderen(meetkundige) begrippen, eigenschappen en relaties ontwikkelen. In dit boek wordt getracht deze kloof te dichten vanuit de wiskobasvisie op meetkunde als wiskundige activiteit. Tegen deze achtergrond wordt gepleit voor een zogenaamde meetkundigewereldoriëntatie. Bij het verkennen van problemen en verschijnselen uit de realiteit kunnen de kinderen zelf een "meetkunde" ontwikkelen, die van begin af aan geïntegreerd wordt met ruimtelijke oriëntatie. In een beschouwend deel laten de auteurs zien hoe deze meetkundige oriëntatie zich van andersoortige activiteiten onderscheidt. In een praktijkdeel wordt aangegeven hoe het gewenste onderwijs, vanuit de ervaringskennis en de instellingvan de kinderen gevuld kan worden

Listing 1 - 10 of 33 << page
of 4
>>
Sort by