Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
323 --- jeugdzorg --- opvoeding --- oudertraining --- preventie --- probleemgedrag bij jeugdigen --- residentiële jeugdzorg --- waardeopvoeding --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen
Choose an application
#GSDBP --- morele opvoeding --- verantwoordelijkheid --- waardeopvoeding --- waarden --- onderwijs --- 433.2 --- 456.8 --- Onderwijs --- Opvoeden --- Verantwoordelijkheid --- Waarden --- Waardenoriëntatie --- morele en religieuze opvoeding --- Vormingsgebieden --- (zie ook: teleonderwijs) --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen.
Choose an application
316.752 --- #GBIB:IDGP --- 432 --- normen --- pedagogiek --- waardeopvoeding --- 316.75 --- Ethiek --- Gezin --- Normalisatie --- Opvoeding --- Samenleving --- 316.752 Waarden --(sociologie) --- Waarden --(sociologie) --- Theorethische opvoedkunde --- Social ethics --- Educational sciences --- waardenopvoeding --- ethiek --- opvoeding --- culturele waarden
Choose an application
Hoe kinderen en jongeren met de wetten en regels in onze samenleving omgaan, blijft een prikkelend onderwerp. Soms irriteert het. Het boeit altijd. Vooral om na te gaan hoe ze zich daarin ontwikkelen.Hoe ziet die forensische ontwikkelingstaak eruit? Hoe neemt een kind wetten en regels waar? Wat moet het dan kunnen? Wat voor ruimte heeft het om zelf een bepaalde reactie te willen uitvoeren? Onderzoek van de laatste jaren toont aan dat er crosscultureel een vaste programmering bestaat in de reactietypen waarvoor kinderen en jongeren tijdens confrontaties met deze wetten en regels kiezen. Is die programmering aangeboren?Heeft opvoeding invloed op die omgang met wetten en regels? Dit boek beschrijft de kern van de forensische opvoeding en legt haar belangrijkste methoden en technieken uiteen. Daarnaast gaat het in op de wijze waarop deze methoden en technieken moeten worden afgestemd op de forensische ontwikkelingstaak. Ontwikkeling en opvoeding worden hier als een twee-eenheid beschouwd.De auteur laat ook zien welke opvattingen en (hulpverlenings)gebruiken in de alledaagse praktijk (van de jeugdzorg) een belemmering vormen voor een effectieve diagnose en aanpak van voorkomende forensische problematiek bij kinderen en jeugdigen. Deze problematiek kan niet over één kam worden geschoren met de gebruikelijke gedragsproblematiek en daarom ook niet op de gebruikelijke reguliere wijze worden benaderd. Dat roept averechtse effecten op of probleemreducties met een hoog schijngehalte.Een 'samenvatting vooraf' presenteert de belangrijkste accenten. (Bron: covertekst)
Orthopedagogie. --- 326 --- 460.2 --- KOPP (kinderen van ouders met psychiatrische problemen) --- forensisch welzijnswerk --- jeugddelinquentie --- jeugdigen --- jeugdzorg --- kinderen --- kinderpsychiatrie --- morele vorming --- opvoeding --- orthopedagogiek --- waardeopvoeding --- wetten en regels --- S20080074.JPG --- rechtspraak --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Handboeken --- 37 --- 34 --- Jeugdcriminaliteit --- Jeugdzorg --- Opvoeding en onderwijs --- Waardevorming --- Orthopedagogiek --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
In deze kalender vind je ideeën om de schooldag waarde(n)vol te beginnen. Deze activiteiten kunnen ook in een kringgesprek gebruikt worden.
Gemeentefinanciën. --- waardenonderwijs --- waardenontwikkeling --- Didactics of social education --- General ethics --- waardenopvoeding --- communicatie --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- waardenbeleving --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- 352 --- gemeenten - gemeenteraden - plaatselijk bestuur --- Feesten --- liturgisch jaar --- Jaarfeesten --- Gebeden --- Waarden --- Filosoferen met kinderen --- waardeopvoeding --- Kerkelijke feesten --- 478.9 --- 245.8 --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- Overige vormingsgebieden --- Gebeden - Overdenkingen - Meditaties --- Lager onderwijs --- Levensbeschouwelijk onderwijs --- Godsdienst --- Waardevorming --- Onderwijssecretariaat van Steden en Gemeenten (OVSG) --- Armoede --- OVSG --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
27
Pedagogiek en onderwijskunde --- Waardevorming --- Didactische theorieën. --- Onderwijs. --- onderwijsfilosofie --- waardenonderwijs --- Teaching --- onderwijs --- opvoeding --- #PBIB:+107.10 --- Academic collection --- Communicatie --- #A0206A --- 720 Onderwijs --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Waarden --- basiscompetenties --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- pedagogie --- waarden --- 450.41 --- 456.8 --- Buitengewoon secundair onderwijs --- Consumentenopvoeding --- Filosoferen met kinderen --- Morele opvoeding --- Onderwijs --- Onderwijsvisies --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoedkunde (Pedagogiek) --- dsofie (Onderwijsvisie) --- filosofie --- kinderen --- morele vorming --- pedagogiek --- waardeopvoeding --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs (bijzonder onderwijs) --- Filosofie met kinderen --- Onderwijsvisie --- Waarden (normen) --- 433.2 ) Morele en religieuze opvoeding --- 450.4 --- filosoferen --- morele opvoeding --- onderwijskunde (ler) --- opvoedend onderwijs --- waardecommunicatie (ler) --- Onderwijs en opvoeding --- Opvoedend onderwijs --- Waarden --- kunst --- BSO --- Beroepsonderwijs --- Kinderen en consumptie --- Lagere school: pedagogisch project --- Lerarenberoep --- Onderwijs: waarden --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Vormingsgebieden --- Opvoeding en onderwijs --- Ethiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Waarde (ethiek) --- Godsdienst --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Sociale agogiek --- Jeugdbescherming en kinderrechten. --- Criminology. Victimology --- gedragsstoornissen --- Educational sciences --- Social problems --- opvoedingstips --- preventiewerking (mensen) --- 364.043 --- Academic collection --- #KVHB:Delinquentie --- #KVHB:Gedrag; storend --- #KVHB:Preventie --- geweld --- onderwijs --- preventie --- probleemgedrag --- 323 --- jeugdcriminaliteit --- jeugddelinquentie --- jeugdzorg --- verbondenheid --- 467 --- delinquentie --- ervaringsleren --- schoolbemiddeling --- waardeopvoeding --- 456.8 --- Basisonderwijs --- Criminaliteit --- Gedragsstoornissen --- Jeugd --- Onderwijs --- Religie --- Secundair onderwijs --- Verbondenheid --- Waardevorming --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- drugbeleid --- 37.06 --- Delinquenten --- Gedragsstoornissen ; jeugd --- Gedragsstoornissen ; kinderen --- Opvoeding --- Preventie --- Samenleving --- Waardevorming ; basisonderwijs --- Waardevorming ; secundair onderwijs --- 343.85 --- 464 --- Misdaad --- drugs --- jeugdmisdadigheid --- pesten --- probleemjongeren --- vandalisme --- 364.043 Preventieprogramma's --- Preventieprogramma's --- sociale problemen en zorg voor jeugdigen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Vormingsgebieden --- 613.8 --- 343.3 --- 301.15 --- 361.01 --- 362.7 --- 343 --- Gedragsproblemen --- Lager onderwijs --- Godsdienst --- Geweld --- Waardenopvoeding --- Gedragsprobleem --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Morele opvoeding --- Jongere --- Jeugdwerk --- Opvoedkunde --- Jeugdcriminaliteit
Choose an application
#BSCH: vak: informatica --- #KUPV:EC --- 681.3 --- Computerwetenschap --- Schoolbooks - Didactic material --- Informatica --- secundair onderwijs --- secundair onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of technology --- #TCPW:AGGR --- #KUPV:Eekhoutcentrum --- gezinssociologie --- Didactics of secundary education --- Didactics of mathematics --- 681.3* / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek menswetenschappen. --- Sociologie. --- Sociology --- sociologie --- #GGSB: Sociologie --- 303.4 --- culturen --- etnocentrisme --- gezin --- groepen --- interactie --- normen --- sociale controle --- sociale status --- socialisatie --- waardeopvoeding --- 316 --- Culturele antropologie --- Cultuurfilosofie --- Gezinssociologie --- Groepsdynamica --- Sociologie --- culturele antropologie --- geschiedenis --- sociale netwerken --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- 316 )* SOCIOLOGIE --- communisme --- gezag --- industriële revolutie --- macht --- samenleving --- sociaal gedrag --- sociale groepen --- sociale ongelijkheid --- sociale verandering --- waarden --- waardenbeleving --- Didactics of social education --- Hulpwetenschappen --- sociologie. --- Handboeken --- sociale klassen --- sociale mobiliteit --- sociale stratificatie --- sociale veranderingen --- Gedrag-afwijkend --- Gezag --- Macht --- Misdaad --- Mobiliteit --- Sociale ongelijkheid --- Stratificatie --- Sociologie ; inleidingen - hand- en leerboeken --- #BSCH: vak : PAV - project algemeen vakken --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|