Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by

Article
Het uitstellen van het schriftbeeld in de aanvangsfase van het vreemde-talenonderwijs
Author:
Year: 1976 Publisher: S.l. : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Vreemde talen in het basisonderwijs
Author:
ISBN: 9001421202 Year: 1971 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Orthodidactiek van het moderne vreemde talen-onderwijs
Author:
ISBN: 9026618506 Year: 1988 Publisher: Nijkerk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gewikt en gewogen : evaluatie van communicatieve vaardigheden in het vreemdetalenonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9044110764 Year: 2000 Volume: 3 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het vreemdetalenonderwijs heeft zich de laatste decennia een fundamentele verschuiving voorgedaan van kennen naar kunnen gebruiken van taal. Deze evolutie heeft duidelijk haar sporen nagelaten in de klaspraktijk. Veel meer dan vroeger ligt de nadruk op het verwerven van vaardigheden in de vreemde taal. Deze benadering heeft ook repercussies op de evaluatie in het vreemdetalenonderwijs. Het kunnen toepassen van spraakkunstregels is immers geen garantie dat leerlingen ook effectief kunnen communiceren in de vreemde taal. Als leerkrachten niet altijd even enthousiast deze nieuwe praktijk volgen, is dit vaak omdat ze geen geschikte manier vinden om de lees-, luister-, schrijf- en spreekvaardigheid van de leerling te toetsen. Dit boek suggereert een antwoord op de lang verwaarloosde vraag over evaluatie van vaardigheden in het vreemdetalenonderwijs. (Bron: covertekst)


Book
Spreek vaardig! Praktische methode voor spreekvaardigheid in vreemde talen
Authors: ---
ISBN: 9062831389 9789062831388 Year: 1999 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze methode wil de spreekvaardigheid van volwassen anderstaligen stimuleren aan de hand van tekeningen en opdrachten. De items behandelen zowel taalgebruikssituaties als grammaticale vormen. De opdrachten zijn gerangschikt in oplopende moeilijkheidsgraad en gaan van beginnersniveau tot gevorderden.


Book
La classe de langue
Author:
ISBN: 9782090330687 2090330686 Year: 2009 Publisher: Paris CLE international

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Une nouvelle édition enrichie d'un chapitre sur la place à donner à l'apprentissage du lexique, dans une approche communicative ou actionnelle. La classe de langue, nouvelle édition est un outil d'autoformation pour répondre aux questions théoriques et pratiques que pose l'enseignement des langues. La partie consacrée à la reflexion porte sur : - la langue enseignée, - l'enseignant et sa formation, - l'apprenant, ses motivations et ses stratégies d'apprentissage, - la classe et les différents approches didactiques. Les fiches pratiques proposent des activités de classe concernant la civilisation, l'oral, l'écrit, la littérature, la grammaire, le visuel et l'audiovisuel.


Book
La classe de langue
Author:
ISBN: 2090331127 9782090331127 Year: 2001 Publisher: Paris CLE


Book
Je vak in een vreemde taal? : wegwijzer voor de CLIL-onderwijspraktijk
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033489396 9033489392 Year: 2013 Publisher: Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De interesse voor het aanbieden van middelbare schoolvakken in een vreemde taal (CLIL of Content-and- Language Integrated Learning) is de laatste jaren sterk gegroeid. In 2014 zullen alle middelbare scholen van de Vlaamse Gemeenschap CLIL-programma's kunnen aanbieden aan hun leerlingen voor maximum 20% van de zaakvakken, een percentage dat na positieve evaluatie na 2 jaar verhoogd kan worden.Dit boekje wil een leidraad zijn voor scholen en leerkrachten die met CLIL willen starten. In een eerste deel wordt verduidelijkt wat CLIL wel en niet is en aan welke voorwaarden goed CLIL-onderwijs moet voldoen. Daarbij staat niet alleen de specifi eke onderwijsaanpak eigen aan dit soort onderwijs centraal. Er wordt ook ruim aandacht besteed aan de taal- en zaakvakkennis en -vaardigheden waarover CLIL-leerkrachten moeten beschikken. Ook de kwaliteitseisen waaraan CLIL-scholen moeten voldoen, worden belicht. Alle aangereikte principes worden geïllustreerd en verder verduidelijkt aan de hand van voorbeeldmateriaal en concrete cases.Het boekje is een must voor elke lerarenopleider, leraar, student-leraar en pedagogische begeleider, of ze nu een taal of een niet-taalvak geven of begeleiden. Als e-book biedt het boekje toegang tot bijkomende online informatie, verwerkingsopdrachten met feedback en concreet lesmateriaal.Bron : http://www.bol.com


Book
Taalverwerving en vreemdetalenonderwijs: theoretische achtergronden van het onderwijs in moderne vreemde talen
Author:
ISBN: 9001313604 9789001313609 Year: 1973 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by