Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Orthopedagogics --- Didactics of languages --- 456.2 --- Vreemde talen-onderwijs --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen --- (vak)didactiek talen.
Choose an application
Objectives of teaching --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- Netherlands --- 456.2 --- didactiek --- vreemdetalenonderwijs --- 373.3 --- 485.2 --- Basisschool --- Basisvorming --- Cultuur --- Duits --- Engels --- Frans --- Gespreksvaardigheden --- Leesvaardigheid --- Leren leren --- Luistervaardigheid --- Moderne vreemde talen --- Onderwijsdoelen --- Schrijfvaardigheid --- Secundair onderwijs --- Spraakkunst --- Taal --- Vakoverschrijdende thema's --- Vreemde talen onderwijs --- Woordenschat --- taalonderwijs : didactiek (ler) --- 475.3 --- Leerdoelen --- Taalonderwijs --- Vreemde talen; onderwijs --- vreemde-talen-onderwijs --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Taal- en letterkunde ; overige talen --- Doelen --- Didactiek --- Leerdoel --- Doelstelling --- Basisvorming (Nederland)
Choose an application
In het vreemdetalenonderwijs heeft zich de laatste decennia een fundamentele verschuiving voorgedaan van kennen naar kunnen gebruiken van taal. Deze evolutie heeft duidelijk haar sporen nagelaten in de klaspraktijk. Veel meer dan vroeger ligt de nadruk op het verwerven van vaardigheden in de vreemde taal. Deze benadering heeft ook repercussies op de evaluatie in het vreemdetalenonderwijs. Het kunnen toepassen van spraakkunstregels is immers geen garantie dat leerlingen ook effectief kunnen communiceren in de vreemde taal. Als leerkrachten niet altijd even enthousiast deze nieuwe praktijk volgen, is dit vaak omdat ze geen geschikte manier vinden om de lees-, luister-, schrijf- en spreekvaardigheid van de leerling te toetsen. Dit boek suggereert een antwoord op de lang verwaarloosde vraag over evaluatie van vaardigheden in het vreemdetalenonderwijs. (Bron: covertekst)
talenonderwijs --- didactiek --- Didactics of languages --- communicatievaardigheden --- 82.085 --- 800.7 --- #GSDBP --- #A0312A --- 700 Pedagogie --- vreemdetalenonderwijs --- 475.3 --- Vreemde talen; onderwijs --- 050933.jpg --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Evaluatie --- Communicatieve vaardigheden --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- #A0312A. --- #GSDBP. --- 475.3. --- 700 Pedagogie. --- Vreemde talen; onderwijs. --- communicatievaardigheden. --- vreemdetalenonderwijs. --- Taalonderwijs. Taalverwerving. --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst.
Choose an application
Deze methode wil de spreekvaardigheid van volwassen anderstaligen stimuleren aan de hand van tekeningen en opdrachten. De items behandelen zowel taalgebruikssituaties als grammaticale vormen. De opdrachten zijn gerangschikt in oplopende moeilijkheidsgraad en gaan van beginnersniveau tot gevorderden.
Didactics of languages --- Communication Communicatie --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Cours de langue Taalcursus --- Méthodes Methoden --- Parler Spreken --- Vocabulaire Woordenschat --- #KVHB:Spreekvaardigheid --- spreekvaardigheid --- verbale expressie --- vreemde-talen-onderwijs: didactiek --- Luistervaardigheid --- Spreekvaardigheid --- didactiek --- Luistervaardigheid. --- Spreekvaardigheid. --- didactiek.
Choose an application
Une nouvelle édition enrichie d'un chapitre sur la place à donner à l'apprentissage du lexique, dans une approche communicative ou actionnelle. La classe de langue, nouvelle édition est un outil d'autoformation pour répondre aux questions théoriques et pratiques que pose l'enseignement des langues. La partie consacrée à la reflexion porte sur : - la langue enseignée, - l'enseignant et sa formation, - l'apprenant, ses motivations et ses stratégies d'apprentissage, - la classe et les différents approches didactiques. Les fiches pratiques proposent des activités de classe concernant la civilisation, l'oral, l'écrit, la littérature, la grammaire, le visuel et l'audiovisuel.
didactiek --- Didactics of French --- Frans --- Didactiek --- Vreemde talen onderwijs --- 831.2 --- Langues --- Français (langue) --- Étude et enseignement. --- Étude et enseignement -- Allophones. --- Franse taal --- Didactiek. --- Français langue étrangère. --- Didactics of secundary education --- SO (secundair onderwijs) --- didactische werkvormen
Choose an application
Frans --- Didactics of languages --- frans : didactiek (ler) --- Frans: didactiek --- Didactiek --- Vreemde talen onderwijs --- 485.21 --- 831.2 --- Language and languages --- Langage et langues --- Study and teaching --- Handbooks, manuals, etc. --- Etude et enseignement --- Guides, manuels, etc --- didactiek van het Frans
Choose an application
De interesse voor het aanbieden van middelbare schoolvakken in een vreemde taal (CLIL of Content-and- Language Integrated Learning) is de laatste jaren sterk gegroeid. In 2014 zullen alle middelbare scholen van de Vlaamse Gemeenschap CLIL-programma's kunnen aanbieden aan hun leerlingen voor maximum 20% van de zaakvakken, een percentage dat na positieve evaluatie na 2 jaar verhoogd kan worden.Dit boekje wil een leidraad zijn voor scholen en leerkrachten die met CLIL willen starten. In een eerste deel wordt verduidelijkt wat CLIL wel en niet is en aan welke voorwaarden goed CLIL-onderwijs moet voldoen. Daarbij staat niet alleen de specifi eke onderwijsaanpak eigen aan dit soort onderwijs centraal. Er wordt ook ruim aandacht besteed aan de taal- en zaakvakkennis en -vaardigheden waarover CLIL-leerkrachten moeten beschikken. Ook de kwaliteitseisen waaraan CLIL-scholen moeten voldoen, worden belicht. Alle aangereikte principes worden geïllustreerd en verder verduidelijkt aan de hand van voorbeeldmateriaal en concrete cases.Het boekje is een must voor elke lerarenopleider, leraar, student-leraar en pedagogische begeleider, of ze nu een taal of een niet-taalvak geven of begeleiden. Als e-book biedt het boekje toegang tot bijkomende online informatie, verwerkingsopdrachten met feedback en concreet lesmateriaal.Bron : http://www.bol.com
Dutch language --- Study and teaching --- Didactics of secundary education --- talenonderwijs --- onderwijspraktijk --- Didactics of languages --- Belgium --- Vreemdetalenonderwijs ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- CLIL --- Taalvaardigheid ; secundair onderwijs --- 456.2 --- Vreemdetalenonderwijs --- Academic collection --- vertalen --- vreemdetalenonderwijs --- #PBIB:+110.61 --- didactiek --- 81'243 --- Vreemde talen-onderwijs --- Taalvaardigheid --- 475.3 --- taalvaardigheid --- vreemde talen-onderwijs --- Taal en letterkunde; overige talen --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- content and language integrated learning --- vreemde taal - tweede taal- non-native speakers --- Secundair onderwijs --- Moderne vreemde talen --- Frans --- Engels --- Duits --- Didactiek --- Taalgericht vakonderwijs --- Content and Language Integrated Learning --- Dutch language - Study and teaching
Choose an application
Didactics of languages --- Languages, Modern --- Study and teaching --- 485.2 --- Moedertaalverwerving --- Taalverwerving --- Vreemde talen onderwijs --- 475.2 --- 475.3 --- 803.3 --- Kinderen --- Nederlands --- Ontwikkeling van kinderen --- Psycholinguïstiek --- Taalontwikkeling --- Tweedetaalverwerving --- Vreemdetalenonderwijs --- vreemdetalenonderwijs --- Taal- en letterkunde ; overige talen --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Taalonderwijs; overige talen --- Taalpsychologie (Psycholinguïstiek) --- Language and education --- Language schools --- Languages, Modern - Study and teaching
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|