Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Wegen Naar Wijsheid (WNW) is een methode die de leerling intellectueel uitdaagt en prikkelt tot zelfstandig denken en verantwoord handelen. De methode is met name bruikbaar binnen het secundair onderwijs. Er is uitdrukkelijk aandacht voor burgerschap en sociale integratie. Hoofdstukken: Levensbeschouwing en filosofie; Wie ben ik?; Jodendom, christendom en islam: kennismaking; Jodendom, christendom en islam, verdieping; Levensbeschouwelijk communiceren; Omgaan met elkaar.
religie --- Hindoïsme religie --- Boeddhisme --- christendom --- islam --- mensenrechten --- vredeseducatie --- jodendom
Choose an application
89077770283
geweldloze communicatie --- vredeseducatie --- Communicatie --- Taal --- Communicatieve vaardigheden --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
#PBIB:2004.1 --- 478.1 --- Humor --- Vredesopvoeding --- 37.035 --- Vrede --- Vredeseducatie --- Mondiale vorming en vredesopvoeding
Choose an application
Beeld van de gedenkwaardige gebeurtenis op 28 augustus 1963, de dag waarop Martin Luther King in Washington zijn beroemde toespraak hield over het leven in harmonie van zwart en blank, en de gevolgen ervan. Met illustraties in kleur en zwart-wit. Vanaf ca. 13 jaar.
vredeseducatie --- racisme --- politiek --- King, Martin Luther --- International movements --- Didactics of social education --- United States --- United States of America
Choose an application
De temperatuur in onze samenleving loopt regelmatig hoog op. Conflicten en tegenstellingen zijn schering en inslag. Ook internationaal zijn er spanningen en tal van gewelddadige conflicten. Oorlogen zoals die in Syrië en Oekraïne komen voor leerlingen in Vlaanderen heel dichtbij, onder meer door de dreiging van kernwapens. Hoe kunnen leerkrachten en scholen aan de slag rond thema’s als geweld, conflict en vrede? Om inspiratie en aanknopingspunten aan te reiken, legde onderzoeker Maarten Van Alstein van het Vlaams Vredesinstituut in deze nieuwe praktijkgids de wetenschappelijke literatuur en de nieuwe, voorlopige Vlaamse eindtermen voor het secundair onderwijs onder de loep.
Vredeseducatie --- Oorlog ; Vrede --- Sociology of culture --- Didactics of social education --- Didactics of secundary education --- beleid --- vredesopvoeding --- etnische conflicten --- vredesonderwijs --- Flanders
Choose an application
Didactics of social education --- Educational sciences --- geweldloze opvoeding --- geweld --- oorlogen --- agressie --- opvoeding --- vredesopvoeding --- Vredesopvoeding --- Geweld --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Jeugd en geweld. --- Kinderen. --- 478.1 --- kinderen --- 433.1 --- agressiviteit --- pedagogiek --- Agressie --- Computerspelletjes --- Kind --- Mediaopvoeding --- Televisie --- Video --- 433.4 --- 454.5 ) Audiovisuele leermiddelen --- audiovisuele media --- computerspelletjes --- mediaopvoeding --- opvoeding : geweld (ler) --- televisie --- video --- videospelletjes --- Jeugd en geweld --- Media --- Onderwijs --- Opvoeding --- Vredeseducatie --- 416.5 --- Geweld: kinderen --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Opvoedingsstijlen --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Contains audio-visual material
Choose an application
Geweld bestaat in vele vormen, in de maatschappij en ook op school. Deze uitgave reikt opvoeders, leerkrachten, studenten van de lerarenopleidingen en van het sociaal- agogisch werk en hun docenten, leerlingbegeleiders en sociale veldwerkers een helpende hand bij geweldpreventie op school. Het eerste deel geeft een grondig inzicht in de verschillende geweldsvormen en in de manieren waarop daartegen in is te gaan. Het tweede deel bevat een vurig pleidooi voor een 'geweldige' school die richting, ruimte, structuur, vrijheid, ondersteuning en positieve bekrachtiging biedt aan ieder lid van de schoolgemeenschap. De 'geweldige' school moet een 'kindrijpe' school zijn: voor heel het kind en elk kind; een 'warme' school, een school voor het hart; een 'brede' school, die de socialisering van de leerlingen hoog in het vaandel draagt; een 'goede' school, waarin opvoedend onderwijs centraal staat, en een 'geweldarme' school, die in haar curriculum erg veel aandacht schenkt aan het vredesonderwijs en de vredeseducatie. Hoe is een dergelijke, 'geweldige' school te realiseren?
Geweld --- Geweld en maatschappij. --- Scholen. --- Didactics of secundary education --- geweldloze opvoeding --- sociaal-agogisch werk --- Social problems --- Didactics of social education --- geweld (themawoord fictie) --- schoolbeleid --- lerarenopleiding --- School management --- preventiebeleid --- Didactics of primary education --- 858 Geweld --- 862 Vredesopvoeding --- 720 Onderwijs --- 454.9 --- onderwijs --- geweld --- agressie --- maatschappij --- 454.22 --- Scholen --- 37.035 --- Preventie --- Geweldloosheid --- School --- Geweld ; scholen ; preventie --- S20090549.JPG --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Didactiek ; algemeen ; overige onderwerpen --- Onderwijsstijlen --- 301.15 --- 371 --- departement Lerarenopleiding 10 --- onderwijssociologie --- vredeseducatie --- geweld bij jongeren --- Onderwijs --- Maatschappij --- Territoriuminstinct --- Intercultureel onderwijs --- Multiculturele samenleving --- Didactiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- preventie
Choose an application
'Vrede is de weg', zei Mahatma Gandhi. Het klinkt vanzelfsprekend, simpel bijna. Maar je ervaart dagelijks dat het dat niet is. Niet voor jou, niet voor andere mensen, niet voor organisaties en regeringen. Op een vreedzame manier omgaan met het leven om ons heen is blijkbaar iets wat je jezelf en je kinderen moet leren. Hoe doe je dat? Het geef je dat leerproces vorm en inhoud? Dit werk tracht een antwoord te geven. Je vindt praktische informatie en concrete ervaringen, stevige bouwstenen om met kinderen en jongeren te werken aan vrede. Het boek wil hulp bieden aan leerkrachten en ouders door het begrip 'vredeseducatie' theoretisch en praktisch in te vullen.
Vredesopvoeding. --- geweldloze opvoeding --- Didactics of social education --- vredesopvoeding --- Intercultureel onderwijs --- Vredesopvoeding ; onderwijs --- Vredesbeweging ; geschiedenis --- #gsdb11 --- 862 Vredesopvoeding --- 478.1 --- geschiedenis --- vredesbewegingen --- Agressie --- Basisonderwijs --- Conflicten --- Conflicthantering --- Culturele diversiteit --- Didactiek --- Discriminatie --- Geweld --- Kindsoldaten --- Kritisch denken --- Lager onderwijs --- Leerlingbemiddeling --- Media --- Mondiale vorming --- Noord-Zuid-kloof --- Omgaan met verschillen --- Rechten --- VN (Verenigde Naties) --- Vooroordelen --- Vredesbewegingen --- Vredesopvoeding --- Conflictbeheersing --- Geweldloze opvoeding --- Ik en de anderen --- Oorlog --- Plichten --- Rechten van de mens --- Respect --- Ruzie --- Verbondenheid --- 478.1 ) Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Gandi, Mahatma --- King, Martin Luther --- Noord-Zuidkloof --- agressie --- basisonderwijs --- culturele diversiteit --- didactiek --- geweld --- kritisch denken --- plichten --- rechten --- vooroordelen --- Godsdienst ; basisonderwijs --- Vredesopvoeding ; basisonderwijs --- Cultuurverschillen --- Godsdienst; ba.o. --- Vredesopvoeding : basisonderwijs --- Vredesopvoeding; ba.o. --- Vredesorganisaties --- 052221.jpg --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Conflicten) --- Godsdienst; ba.o --- Vredesopvoeding; ba.o --- vrede --- lesideeën --- vredeseducatie --- Noord-Zuidverhoudingen --- Vredesbeweging --- Cultuurverschil --- Vooroordeel --- Noord-zuidverhouding --- Leerling --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie --- Kindsoldaat
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|