Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
(On)Zichtbare steun : onderzoek naar visueel gehandicapte jongeren en hun netwerk
Authors: --- ---
ISBN: 9051704291 9789051704297 Year: 1997 Publisher: Amsterdam : Thesis,


Book
Zo zie ik het! : Een slechtziende peuter in de groep.
Authors: --- ---
ISBN: 9789071534560 Year: 2008 Publisher: Doorn Bartiméus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
WerkWijzer voor het begeleiden van kinderen met een visuele beperking in combinatie met een autismespectrumstoornis
Authors: --- ---
ISBN: 9789071534621 Year: 2009 Publisher: Doorn Bastiméus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Orthopedagogische probleemvelden en voorzieningen in Nederland
Authors: ---
ISBN: 9789044127249 9044127241 Year: 2011 Volume: 30 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan de hand van recente wetenschappelijke inzichten en actuele ontwikkelingen wordt een inkijk gegeven in de problemen waarmee bepaalde kinderen en jongeren te maken krijgen en welke orthopedagogische hulp zij hierbij krijgen.


Book
Over narren, kreupelen, doven en blinden : leven met een handicap. Van de Oudheid tot nu
Author:
ISBN: 9058263770 Year: 2005 Publisher: Leuven Davidsfonds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe ging men vroeger met gehandicapte en zieke mensen om? Verschilde dit per tijdperk en per cultuur? De historicus Ben Wuyts maakte een verkenningstocht door de geschiedenis om de vragen over dit onderwerp te kunnen beantwoorden. Het resultaat is een uitvoerig en minutieus overzicht van de Oudheid tot nu. Elk tijdperk wordt nauwkeurig beschreven. De stelling 'hoe primitiever de samenleving, hoe negatiever de omgang met zieken en gehandicapten' gaat niet op. Beeldvorming, sociale omgang en houdingen ten opzichte van gehandicapten evolueerden in de loop der eeuwen zowel positief als negatief. Wuyts stelt dat in de huidige tijd correcte informatie via onderwijs, opvoeding en media van wezenlijk belang blijft om misverstanden, stereotype denkbeelden en vooroordelen bij het brede publiek te ontzenuwen. Met dit boek geeft hij al heel veel informatie. Ben Wuyts studeerde geschiedenis aan de Universiteit Gent en werkte meer dan dertig jaar in een school voor motorisch en meervoudig gehandicapte kinderen. In 1996 verscheen van hem 'Anders, maar niet minder. Leven met een handicap'*. © NBD Biblion

Keywords

People with disabilities --- History. --- gehandicapte --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- History --- Social medicine --- sociale geschiedenis --- zorg voor personen met een beperking --- Social policy and particular groups --- personen met een beperking --- voorzieningen voor personen met een beperking --- Gehandicapten ; geschiedenis --- BPB0601 --- C3 --- eugenetica (x) --- gehandicapten --- gehandicaptenzorg (x) --- geschiedenis --- integratie (x) --- middeleeuwen (x) --- nieuwe tijd (x) --- nieuwste tijd (x) --- oudheid (x) --- 325 --- Gehandicapten --- Geschiedenis --- 906.9 --- bewegingsstoornissen --- blindheid (slechtziendheid) --- doofheid --- fysiek gehandicapten --- mentaal gehandicapten --- Sociale geschiedenis --- stigmatisering --- S2006246.JPG --- 326 --- 904.9 --- economische geschiedenis --- #GGSB: Geschiedenis --- #gsdb8 --- 364.65 --- 667 Gehandicapten --- 364.65 Bijstandtrekker. Hulpbehoevende --(maatschappelijke zorg) --- Bijstandtrekker. Hulpbehoevende --(maatschappelijke zorg) --- Cripples --- Disabled --- Disabled people --- Disabled persons --- Handicapped --- Handicapped people --- Individuals with disabilities --- People with physical disabilities --- Persons with disabilities --- Physically challenged people --- Physically disabled people --- Physically handicapped --- Persons --- Disabilities --- Sociology of disability --- Kunst en cultuur --- Sociale problemen van zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten --- (zie ook: instellingen voor gehandicapten) --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- 362.3 --- 308 --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Gehandicaptenzorg --- Gehandicapte kinderen --- Auditief gehandicapten --- Visueel gehandicapte kinderen --- Lichamelijk gehandicapten --- Integratie --- Prehistorie --- Oudheid --- Middeleeuwen --- Nieuwste tijd --- Beeldvorming --- Nederland --- Vlaanderen --- West-Europa --- Blinden --- Doven --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Samenleving --- Kinderen met een auditieve beperking --- Kinderen met een lichamelijke beperking --- Kind met een handicap --- Persoon met een handicap --- Persoon met een auditieve handicap --- Kind met een visuele handicap --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Nieuwste Tijd --- Blinde --- Dove --- ouder --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Atlas --- Museum --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Filosofie --- Oudere --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Gemeenschap --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Dier --- School --- Buurt --- Tekenkunst --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Kind met een auditieve handicap --- Kind met een lichamelijke handicap


Book
Leerboek specialistische kinderverpleegkunde : gedragsproblemen en handicaps
Authors: ---
ISBN: 9035224957 9789036814010 Year: 2016 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit is een deel in de reeks 'Leerboeken specialistische kinderverpleegkunde'. Dit boek gaat uitgebreid in op de mogelijkheden en beperkingen van kinderen met gedrags- en ontwikkelingsproblemen en van kinderen met een handicap. Communicatie met deze kinderen en omgaan met hun gedrag staan centraal.Het boek geeft veel adviezen aan kinderverpleegkundigen en andere hulpverleners. Voor een optimale begeleiding en zorg aan kind en ouders, is goed observeren van het kind een essentiële voorwaarde. Het contact met het kind komt uitvoerig aan de orde. Behalve kennis en kunde vergt dit van de verpleegkundige inventiviteit en creativiteit.Dit leerboek is waardevol voor verpleegkundigen en andere hulpverleners die met deze kinderen omgaan, zowel in intra- als extramurale gezondheidszorg. Het biedt theoretische informatie en praktijkvoorbeelden voor het uitdagende werk van de zorg voor deze kinderen.

Keywords

personen met een auditieve beperking --- Child nursing --- personen met een fysieke beperking --- gedragsstoornissen --- Psychiatry --- drinken --- personen met een mentale beperking --- kinderen --- personen met een visuele beperking --- Social policy and particular groups --- Paediatrics --- pediatrische verpleegkunde --- kinderverpleegkunde --- kinderpsychiatrie --- gehandicapte kinderen --- fysisch gehandicapten --- mentaal gehandicapten --- PXL-Healthcare 2019 --- 616-053.2 --- gedragsproblemen --- jeugdpsychiatrie --- 605.2 --- gehandicapten --- pediatrie --- 460 --- 613.62 --- blinden --- doofheid --- eetstoornissen --- emotionele problemen --- fysiek gehandicapten --- gezondheidszorg --- kind en ziekenhuis --- motorische stoornissen --- ontwikkelingsstoornissen --- verpleegkunde --- zindelijkheidstraining --- (kind) --- (verpleegkundig) --- 616.053.22 --- Adhd --- Afasie --- Anorexia nervosa --- Antidepressiva --- Autisme --- Babyvoeding (zuigelingenvoeding) --- Bedwateren (enuresis) --- Blindheid (slechtziendheid) --- Borderline syndroom --- Bronchopulmonaire dysplasie --- Communicatie --- Depressie --- Doofheid (slechthorendheid) --- Eetstoornissen --- Emoties --- Encopresis (incontinentie (fecale)) --- Epilepsie --- Eten --- Familiebegeleiding (ouderbegeleiding) --- Fysisch gehandicapten --- Gebarentaal --- Gedragsprobleem --- Gedragsstoornissen (probleemgedrag) --- Gehandicapten (handicap) --- Handicap --- Huilbaby --- Incontinentie (urineïncontinentie) --- Kinderhygiëne --- Kinderpsychiatrie (jeugdpsychiatrie) --- Kinderpsychiatrie (psychiatrie (kinder)) --- Kinderverpleegkunde --- Kindervoeding --- Mentaal gehandicapten --- Mongolisme (trisomie 21, down (syndroom van)) --- Ontwikkelingsstoornissen --- Pediatrie (kinderziekten) --- Prader-willi syndroom --- Psychofarmaca (neuroleptica) --- Psychogene pijn --- Psychomotorische stoornissen --- Psychosen --- Psychosomatische stoornissen --- Rett (syndroom van) --- Revalidatie --- Slikproblemen (slikstoornissen, dysfagie) --- Spraakstoornissen --- Stotteren --- Taalverwerving --- 606.4 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- Angelman (syndroom van) --- Prader-Willisyndroom --- Rett-syndroom --- anorexia nervosa --- autisme --- bedwateren --- blindheid (slechtziendheid) --- borderlinesyndroom --- boulimie (boulimia nervosa) --- emoties --- fecale incontinentie (encopresis) --- incontinentie (urine-incontinentie) --- kinderverpleegkunde (pediatrische verpleegkunde) --- mongolisme (Downsyndroom) --- obstipatie --- psychiatrische verpleegkunde --- slechthorendheid --- spraakstoornissen --- stotteren --- taalverwerving --- zindelijkheidstraining (toilettraining) --- Pediatrie --- kindergeneeskunde --- Orthopedagogiek --- (zie ook: orthopedagogiek) --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- (zie ook: groeistoornissen) --- Gedrag --- Gedragsproblemen --- Handicaps --- Kinderen --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Psychofarmaca --- Zindelijkheidstraining --- Doofheid --- ADHD --- Emotionele stoornissen --- Zindelijkheidsstoornissen --- Ontwikkelingsproblemen --- Motorisch gehandicapte kinderen --- Dove kinderen --- Visueel gehandicapte kinderen --- Lichamelijk gehandicapte kinderen --- Kind --- Psychofarmacon --- Emotie --- Zindelijkheid --- Eetstoornis --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Emotionele stoornis --- Ontwikkelingsprobleem --- Kind met een lichamelijke handicap --- Kind met een auditieve handicap --- Kind met een visuele handicap --- Stoornis

Listing 1 - 6 of 6
Sort by