Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Kamishibai is een traditionele vertelvorm (kami betekent papier en shibai betekent drama, papier-drama dus). Het gaat om een klein theatertje waarin grote tekeningen (A3) passen, dat ook kan gemonteerd worden op de bagagedrager van een fiets. Elke tekening geeft een scène weer uit het verhaal. Een verteller verschuift de tekeningen, als ging het om een verstilde animatie-film, en vertelt intussen het verhaal dat achteraan op de tekeningen te lezen staat.
kamishibai --- verteltheater --- didactisch materiaal --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of languages --- Children's literature. Juvenile literature --- Dutch literature --- Japan
Choose an application
De volwassen verteller kan de grote verteltent gebruiken als verteltheater (met vertelplaten), als (vinger)poppenkast, als schaduwtheater én als mini-bioscoop (via de Fundel-applicatie).
Poppenkast. --- Vertellen --- Kleuteronderwijs. --- vertelkastje --- 433.75 --- poppenkast --- vertellen --- verteltheater --- Vertelkastje(Kamishibai) --- 433.6 --- Vertelkastje (kamishibai) --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Kind, spel en speelgoed --- Kindergarten --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- didactische materialen --- Dutch literature
Choose an application
Dit handboek toont op een duidelijke en praktijkgerichte manier hoe je als leerkracht en leesbevorderaar met kamishibai (verteltheater) aan de slag kan. Met tips over hoe je een persoonlijk verhaal in kamishibai-vorm kan omzetten. Geschikt voor leerkrachten kleuteronderwijs, lagere school en lerarenopleiding. Bevat ook bruikbare tips voor de lessen NT2 .
Kindergarten --- Children's literature. Juvenile literature --- voorlezen --- basisonderwijs --- leesbevordering --- vertellen --- Vertelkastje --- Vertellen --- Didactiek --- Leesbevordering --- Didactische werkvormen --- Voorlezen --- Basisonderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Storytelling --- Kleuteronderwijs --- kamishibai --- prentenboeken --- Kamishibai --- 472.15 --- 471.41 --- Verteltheater --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Vertelkastje(Kamishibai) --- Taal en verbale expressie --- PXL-Education 2017 --- kleuteronderwijs --- didactiek van de talen --- Kamishibai; Japanse vertelvorm --- Voorlezen. --- Didactische werkvorm --- NT2 --- Didactics of languages
Choose an application
Deze nieuwe publicatie is een must voor docenten in het deeltijds kunstonderwijs, leerkrachten in de laatste graad van het basisonderwijs en leerkrachten secundair onderwijs. De auteur laat kinderen en jongeren op een creatieve manier omgaan met tekst en taal. Zo leren ze op een aantrekkelijke, authentieke en meer esthetisch verfijnde manier voorlezen, voordragen en spelen. Dit standaardwerk bevat een heldere visie en lesmethode en een groot aanbod aan uitgewerkte speloefeningen, aangevuld met pedagogisch-didactische tips. Er is veel aandacht voor differentiatie. Bij de publicatie hoort ook een website met geluidsfragmenten en teksten om onmiddellijk mee aan de slag te gaan. De publicatie omvat: Stappenplannen met vertel-, spreek-, (voor)lees-, schrijf- en dramaopdrachten, Spelkaarten, Tekstsuggesties, Tools voor reflectie en (zelf)evaluatie, Bijhorende website met geluidsfragmenten, Ondersteuning bij het leerproces, Inspiratie om zelf stappenplannen uit te werken
dramatische expressie --- Dramatische expressie --- Expressie --- Creativiteit --- Voordragen --- Verteltheater --- Drama --- Didactics of the arts --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- mondelinge expressie --- muzische vorming --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- secundair onderwijs 2de graad --- didactiek --- lager onderwijs --- secundair onderwijs 1ste graad
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|