Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
1. Voor welk model kies je?2. Verzamelen van informatie3. Analyseren van informatie4. Formuleren van verpleegproblemen5. Welk verpleegprobleem is belangrijk?6. Formuleren van doelen7. Kiezen van interventies8. Rapporteren en evalueren
613.21 --- 613.22 --- basisverpleegkunde --- verpleegkunde --- verpleegkundige interventies --- verpleegplan --- Verpleegkundige interventies --- Verpleegplan --- verpleegplannen --- anamnese --- professioneel handelen --- verpleegmethoden --- Verpleegkunde --- 613.2 --- rapporteren (gez) --- verpleegplan (gez) --- Professionalisering --- Verpleegmethoden --- klinische paden --- Theorieën --- Verpleegkundige diagnosen --- Verpleegplannen --- Verpleging --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- Nursing --- PHL-Healthcare 12 --- verpleegprocedure
Choose an application
Het centrale thema van dit boek is het zorgverlenen aan de hand van een zorgplan. De hoofdtaak van de verzorgende/verplegende is cliënten professioneel te verzorgen. Die professionaliteit wordt gekenmerkt door een bepaalde kijk op zorgverlening: zorgvisie. Deze zorgvisie stuurt het handelen van de verzorgende/verplegende. Ook is zij steeds aan verandering onderhevig. Deze veranderende zorgvisie wordt gekenmerkt door een klant- en marktgericht denken, waarbij kwaliteit een belangrijke rol speelt. De genoemde zorgvisie zal zijn weerslag vinden in het methodisch handelen. Dat kenmerkt zich door een probleemoplossende aanpak waarbij doelgerichtheid, systematiek en planning centraal staan. De effectiviteit van het methodisch werken wordt groter indien de verzorgende werkt met een zorgplan. Een juiste hantering van dit hulpmiddel kan goede diensten bewijzen zowel aan de zorgvrager als aan de zorgverlener. Onderwijsmethodisch vormen de modulaire opzet en de integratie van theorie en praktijk de centrale uitgangspunten. Kenmerkend voor het boek is de modulaire opzet. Thema's vormen een afgerond geheel van presentatie, verwerking en toetsing. Daardoor is dit leerpakket flexibel. Deze flexibiliteit wordt verhoogd door de gehanteerde opdrachten, begrippenlijsten, zelftoetsen en literatuurlijsten die de mogelijkheid bieden tot groepswerk en zelfstandig leren.Het leerboek is met name geschikt voor leerling verzorgenden en ziekenverzorgenden. Ook is dit leerboek bruikbaar voor leerling verplegenden. Tevens kunnen thema's gebruikt worden tijdens de bij- en nascholing van verzorgenden en verplegenden.
Verpleegkundigen --- Verzorgers --- 614.253.5 --- 616-083 --- 616.083.5 --- Samenwerking --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Systematisch verpleegkundig handelen (verpleegproces, svh) --- Verpleegplan --- 613.2 --- samenwerking (gez) --- systematisch verpleegkundig handelen (gez) --- verpleegplan (gez)
Choose an application
Dit boek legt uit hoe bestaande modellen te ontrafelen, te vergelijken op gelijke noemers en ze uiteindelijk werkbaar te maken voor de eigen praktijk. Welke diagnose hoort bij welke verpleegkundige opvatting? Welke doelen en interventies maken deel uit van een zelfde model? Wat betekent een en ander voor het verpleegplan? En vooral niet te vergeten : wat betekent het voor de cliënt? Pas wanneer de verpleegkundige op dat soort vragen antwoord kan geven en aan de hand daarvan zijn keuzes kan maken, is hij in staat te werken volgens een verpleegkundig model. Met veel praktische tips.
616-083 --- 613 --- verpleegkunde --- verpleegkundige theorieën --- 613.22 --- Gordon methode --- Leininger-theorie --- Neuman-theorie --- Orem-theorie --- Van den Brink-Tjebbestheorie --- casestudies --- cliëntgericht werken --- gezondheidszorg --- holisme --- theorieën van de verpleegkunde --- verpleegplan --- 616.083.5 --- Systematisch verpleegkundig handelen (verpleegproces, svh) --- Theorieën van de verpleegkunde --- Verpleegplan --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- 613.2 --- casestudies (gez) --- systematisch verpleegkundig handelen (gez) --- theorieën van de verpleegkunde (gez) --- verpleegplan (gez)
Choose an application
De eerste helft van het boek bevat alle diagnostische informatie voor het maken van een verpleegplan ; de tweede helft behandelt het veilig voorschrijven en toedienen van psychofarmaca.
Psychiatrie --- Psychiatrische verpleegkunde --- 606.3 --- 613.22 Verpleegkundig onderzoek, theorieën --- aandachtsstoornissen --- aanpassingsstoornissen --- AIDS --- amnesie --- angststoornissen --- bipolaire stoornissen --- coping --- delirium --- dementia --- dissociatieve identiteitsstoornissen --- eetstoornissen --- elektroconvulsietherapie (ECT) --- farmacologie --- forensische verpleegkunde --- gedragsstoornissen --- genderidentiteitsstoornissen --- geneesmiddelen --- ontwikkelingspsychologie --- ontwikkelingsstoornissen --- persoonlijkheidsstoornissen --- premenstrueel syndroom --- psychiatrische verpleegkunde --- psychosomatische stoornissen --- rouw --- schizofrenie --- seksuele ontwikkelingsstoornissen --- seksuele stoornissen --- slaapstoornissen --- somatoforme stoornissen --- stemmingsstoornissen --- verpleegkundige diagnose --- verpleegplan --- verslaving --- geneesmiddelentoediening --- psychiatrie --- verpleegplannen --- 606.84 --- verpleegkunde --- verpleegkundige diagnostiek --- Geneesmiddelentoediening (medicatie) --- Verpleegkundige diagnose (diagnose (verpleegkundige)) --- Verpleegplan --- psychiatrische verpleegkunde (gez) --- verpleegplan (gez) --- psychiatrische verpleging --- Psychiatrische verpleging --- Verpleegkundige diagnose --- Geneesmiddelen --- psychopathologie --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- psychiatrische diagnostiek --- Psychiatry --- Psychiatric nursing --- Provincie West-Vlaanderen
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|