Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Ik daag je uit is een praktisch werkboek, waarin op duidelijke wijze wordt beschreven welke kennis en vaardigheden nodig zijn voor het werken met verpleegkundige diagnostiek volgens de principes van Gordon. Uitgangspunt is dat je door je handelingen te beschrijven er meer mee kunt doen, namelijk communiceren, controleren en ervan leren. Dit werkboek is opgebouwd rond zelfstandig uit te voeren opdrachten, die het motto 'Ik daag je uit' hebben. De opdrachten ondersteunen studenten in het ontwikkelen van het verpleegkundig denken en een professionele beroepshouding. In deze tweede druk krijgen de complexiteit van de zorg en de interdisciplinaire aanpak extra aandacht in een nieuw hoofdstuk. Ik daag je uit is specifiek bedoeld voor studenten van kwalificatieniveau 4. Hans Goossens is werkzaam als docent binnen De School voor de Zorg van het ROC Eindhoven.
604.82 --- verpleegkundige diagnose --- Anamnese --- Verpleegkundige anamnese
Choose an application
Geneeskundig specialisme --- Fysiologie --- Verpleegkundige diagnose --- Verpleegkundige anamnese
Choose an application
Verpleegkundige interventie --- Verpleegkundige diagnose --- Verpleegkundige anamnese --- Basisverpleegkunde --- Psychologie --- Gedrag --- Veiligheid patiënt --- Gezondheidszorg
Choose an application
EBP is meer dan gebruik maken van de nieuwste evidence. EBP kan nooit worden los gezien van klinische expertise, relevante omstandigheden en wensen van de patiënt. Naast de inzet van wetenschappelijk onderzoek is compassie nodig voor individuele zorg, zorg die het best past bij deze patiënt onder deze omstandigheden. EPB veronderstelt dat de verpleegkundige intuïtief en affectief handelen omzet in bewust gedrag en bewust gekozen interventies. Daartoe is het nodig dat (aspirant)verpleegkundigen zelfstandig naar literatuur kunnen zoeken, dat ze gevonden literatuur op kwaliteit en op toepasbaarheid kunnen beoordelen en dat ze zich trainen in reflectieve praktijkvoering en ethisch redeneren. Dit boekje omvat een groot aantal studieopdrachten om studenten en praktijkverpleegkundigen te helpen de theorie uit Effectief Verplegen 0 te leren toepassen en de leerstof uit Effectief Verplegen 1, 2, 3 en 4 te verwerken.
evidence-based nursing --- Nursing --- verpleegkundige opleiding --- casestudies (geneeskunde) --- evidence-based methodiek --- PHL-Healthcare 13 --- verpleegkundige diagnose --- verpleegkundige anamnese --- verpleegkundig proces
Choose an application
1 Het verpleegkundig proces 2 Verpleegkundige besluitvorming 3 Gegevens verzamelen 4 Diagnoses, resultaten en interventies 5 Hulpmiddelen bij besluitvorming 6 Juridische aspecten van verslaglegging Literatuur Bijlage 1: Voorbeelden van anamnesevragen Bijlage 2: Klinisch pad voor een patiënt die een CABG ondergaat Bijlage 3: Studiehandleiding
Nursing --- evidence-based nursing --- diagnostiek (geneeskunde) --- besluitvorming --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- verpleegkundige interventies --- verpleegkunde --- verpleegkundige theorieën --- 613 --- verpleegkwaliteit --- verpleegkundige anamnese --- verpleegkundig rapporteren --- verpleegkundige diagnostiek --- verpleegkundige handelingen
Choose an application
In basisboek 1 is gekozen voor een eerste oriëntatie in het beroep en de beroepsuitoefening, waarbij naast theorieën en modellen inzake verpleegkunde ook vele visies daarop worden behandeld.Verder wordt nader ingegaan op voorwaarden die nodig zijn voor het verplegen, waarbij de methodiek (het verpleegproces) en de systematiek van het verplegen centraal staan. De basisboeken 2 en 3 behandelen aansluitend de basiszorg en het aspect van de verdere beroepsontwikkeling o.a. een verdieping van onderdelen van dit boek.
Nursing --- Verpleegkunde --- verpleegkunde --- 613.2 --- informatieverwerking --- observeren --- rapporteren --- systematisch verpleegkundig handelen (nursing process, SVH, verpleegproces) --- verpleegkundige anamnese --- verpleegkundige diagnose (NANDA) --- zelfhulp --- (zie ook: Rogers Martha-theorie) --- (zie ook: Oremtheorie, Van den Brink-Tjebbestheorie) --- Nursing schools --- Study and teaching
Choose an application
Inhoud: 1. Achtergrond en ontwikkeling van klinisch redeneren in de zorg; 2. Wat is klinisch en diagnostisch redeneren; 3. Casuïstiek in verschillende praktijkvelden; 4. Van gegevens informatie maken; 5. Hoe kom ik tot de meest geschikte diagnose; 6. Wat is resultaatgericht verplegen en verzorgen; 7. Het handelen van verpleegkundigen en verzorgenden; 8. Drie besluitvormingsprocessen.
613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- 613.22 Verpleegkundig onderzoek, theorieën --- evidence based nursing --- systematisch verpleegkundig handelen --- verpleegkundige anamnese --- verpleegkundige diagnose --- verpleegmethoden --- klinisch redeneren --- methodiek --- verpleegkunde --- 613.3 --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
Kennis en inzicht over meten, screenen en andere redeneer- en ordeningshulpen in de verpleegkunde zijn voor iedere verpleegkundige noodzakelijk. In dit boek, Meten is weten, vind je een overzicht van veelgebruikte instrumenten en hulpmiddelen die je als verpleegkundige kunt gebruiken bij het verzamelen, ordenen en beoordelen van informatie. Het gaat om instrumenten als schema’s, testen, screeningsmethoden, classificatiesystemen en redeneerhulpen. Van ieder instrument wordt kort besproken wat het is, hoe het werkt en wat de aandachtspunten bij het gebruik van het instrument zijn.Het boek is ingedeeld met de meetinstrumenten op alfabetische volgorde. Om de vindbaarheid van een bepaald meetinstrument te vergemakkelijken is ook een overzicht toegevoegd waarin de instrumenten thematisch staan ingedeeld, van generiek naar specifiek, met een verwijzing naar de setting en/of validatie waarin het instrument veel wordt gebruikt.
meetinstrumenten --- Diagnose --- Tests --- 601.5 --- diagnose --- redeneren --- 616-079 --- 616-079 Special diagnostic techniques --- Special diagnostic techniques --- meten --- verpleegkundig beroep --- kwaliteitsbewaking --- PXL-Healthcare 2017 --- gezondheidszorg --- screening --- verpleegkundige anamnese --- verpleegkundig onderzoek
Choose an application
Inleiding *Deel 1: Van theorie naar praktijk* 1 e-Health en andere ontiwkkelingen 2 Soorten verpleegkundige spreekuren *Deel 2: Van idee naar werkelijkheid* 3 Het initiatief wordt genomen 4 Het project gaat van start 5 Het spreekuur krijgt vorm 6 De invoering wordt voorbereid 7 Het project wordt afgerond Lijst van gebruikte afkortingen Literatuur
Nursing --- evidence-based nursing --- vraaggestuurde zorg --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- transmurale zorg --- verpleegkunde --- 613.3 --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige anamnese --- verpleegkundige communicatie --- verpleegkundige diagnostiek --- verpleegkundige handelingen --- verpleegkwaliteit --- verpleegkundig spreekuur --- 613.44 --- verpleegmethoden (gez) --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Beroep en opleiding
Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|