Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Verkoopmanagement toegepast : basisinzichten in verkooporganisatie, -management en -strategie
Authors: ---
ISBN: 9789400005143 Year: 2014 Volume: *8 Publisher: Antwerpen Cambridge Intersentia Educatief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kansen in klantenservice.
ISBN: 9076050287 Year: 1998 Publisher: Velp (NL) : TFC TrainingsMedia,


Book
Account management 3.0 : toegepaste basisconcepten voor klant- en marktgericht account management
Author:
ISBN: 9789033496295 Year: 2014 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Account management 3.0 is een leer- en studieboek om met meer bedrijfseconomisch inzicht professioneel account management toe te passen. Het handboek gaat verder dan 'verkopen': het credo 'We verkopen niet, de klant koopt!' wordt op een inspirerende manier uitgewerkt. Het handboek start daar waar heel wat handboeken over verkoop eindigen. In de praktijk wordt nog te dikwijls neergekeken op commerciële functies. Het besef groeit dat account management een bron van vernieuwing, innovatie en een groot concurrentieel voordeel kan betekenen. Bedrijven zijn op zoek naar accountmanagers met een stevige bedrijfseconomische en commerciële achtergrond. Uitgebreid en praktijkgericht gaat het handboek in op het arsenaal aan vaardigheden en instrumenten voor account management, zoals een accountplan maken, een klantenportfolio evalueren, strategische werkmodellen opstellen en bedrijfseconomische berekeningen maken.Ook recente inzichten in het vakgebied 'inkoop' zijn in het boek geïntegreerd. De accountmanager wordt geconfronteerd met professionele buying centers. Dat vereist een goede kennis, niet alleen van de supply chain; ook de demand chain doorgronden is een professionele must voor de accountmanager. Het handboek richt zich op studenten hoger onderwijs die meer inzicht willen opbouwen in het commerciële beleid van organisaties in een business-to-business context. Ook accountmanagers van business-to-consumer organisaties vinden in het handboek tal van toepassingen om met nieuwe inzichten account management toe te passen. Voor de bedrijfspraktijk is het een vernieuwende kijk op professioneel account management. Er wordt duidelijk gemaakt dat solution selling evolueert naar nieuwe klantenbenaderingen, gebaseerd op insight selling. Het is een uitdagende en boeiende evolutie in het commerciële vakgebied. Organisaties kunnen daar best meteen rekening mee houden. Bij het handboek hoort een e-learning module met praktijkoefeningen en -voorbeelden. Het biedt de gebruiker van het handboek de mogelijkheid om de materie op een interactieve en geactualiseerde manier in te oefenen.Bron : http://www.acco.be


Book
Meer verkopen : advies van een expert : mijn geheimen
Author:
ISBN: 9789401411059 Year: 2013 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Welke verkooptechnieken hebben de meeste impact ?Hoe begeleid ik mensen tot een aankoop ?Wat met nazorg ?Meer verkopen is niet het zoveelste boek over sales. In zijn kenmerkende heldere stijl geeft de auteur inzicht in professionele verkooptechnieken en geeft hij verkoopadviezen die echt doeltreffend zijn.Maar er is meer: dankzij het gedragstijlenmodel kan de verkoper de klant onmiddellijk inschatten en de juiste klantenbenadering bepalen. De auteur ontrafelt het psychologisch aankoopproces van klanten en reikt verkopers op basis daarvan de sleutels tot succes.Bron : http://www.lannoocampus.be


Book
Praktisch accountmanagement : klantenbehoeften ontdekken
Authors: --- ---
ISBN: 9789045531182 Year: 2009 Volume: 1 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De themareeks Praktisch accountmanagement behandelt alle sleutelelementen om commercieel met meer slagkracht uit de hoek te komen. Dat is van fundamenteel belang in economisch moeilijkere tijden. Om die commerciële slagkracht de optimaliseren, legt deze reeks de nadruk op de tactische elementen van het verkopen: hoe moet je het doen? Hoe voer je je verkoopgesprek? Het gaat dus niet over wat je als accountmanager doet, maar over hoe je de kwaliteit van je verkoopgesprekken verbetert. In deze eerste module – Klantenbehoeften ontdekken – gaan de auteurs dieper in op onder andere: het belang van een goed accountmanagement; de entreefase van het verkoopgesprek; de valkuilen – maar vooral de succesformule – van een goede behoefteanalyse.


Book
Praktisch accountmanagement : offerteopvolging voor binnen- en buitendienst
Authors: ---
ISBN: 9789045531489 Year: 2010 Volume: 2 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze module ligt de nadruk op de principes van een geslaagde offerteopvolging. Het omzetten van offertes in orders blijkt immers een echt struikelblok voor heel wat verkopers. Daarom komen o.a. volgende onderwerpen aan bod : hoe moet ik offerteopvolging aanpakken? hoe moet ik omgaan met bezwaren van de klant? hoe zorg ik ervoor dat de klant niet het gevoel krijgt dat ik me opdring? wanneer stel ik voor om de offerte te bespreken?


Book
CRM in de praktijk : het succesvol invoeren van een klantgerichte bedrijfsstrategie
Author:
ISBN: 9789052617671 Year: 2010 Publisher: Den Haag SDU

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Klantgericht ondernemen staat meer dan ooit in de belangstelling. Klanten worden mondiger en veeleisender en willen 24 uur per dag als koning bediend worden. Tegelijk maken product, kwaliteit en prijs steeds minder vaak het onderscheid in het gevecht om de klant. Bedrijven die de concurrentie willen overleven, stellen daarom de klant centraal. De invoering van Customer Relationship Management (CRM) is dan d oplossing. CRM IN DE PRAKTIJK laat zien hoe u CRM met succes invoert als bedrijfsstrategie. Met veel cases, checklists en do's-and-don'ts is dit boek helemaal toegespitst op de praktijk. Bovendien is het zeer actueel en wordt er veel aandacht geschonken aan de lessen van de afgelopen jaren. CRM IN DE PRAKTIJK vormt zo de verbindende schakel tussen theorie en praktijk, tussen strategie en implementatie en tussen denken en doen. Deze herziene editie bevat talrijke nieuwe trends en ontwikkelingen zoals: - Van relatiemanagement naar communitymanagement; - Sociale netwerken, sociale media Cocreatie en user generated content; - Van producten naar diensten naar belevingen; - Mobiel internet en mobiele ICT; - Nieuwe onderzoeksresultaten, inzichten en praktijkervaringen. CRM IN DE PRAKTIJK is een boek uit n over de praktijk. Onmisbaar voor iedereen die zijn klanten serieus neemt en de klantgerichtheid van zijn organisatie wil versterken. De auteur richt zich op aspecten van succesvol ondernemerschap. Customer Relationship Management draait om het vinden van de juiste bedrijfsstrategie, het bestrijden van concurrentie en beantwoording van de vraag of producten wel aansluiten op de wensen van de klant. In deze tweede herziene druk is ook aandacht besteed aan zogenoemde sociale netwerken, mobiel internet en nieuwe praktijkervaringen. In het boek vinden we nuttige informatie, bijvoorbeeld: hoe vind je de balans tussen massamaatwerk en individuele dienstverlening; hoe stel je prestatie-indicatoren vast? En wat levert CRM nu in de dagelijkse praktijk op? Het werk is overzichtelijk gerangschikt En richt zich op grotere en kleinere organisaties. Ook voor de laatste categorie vormt dit boek een prima en praktische handleiding. Te vaak worden de 'echte wensen' van de klant genegeerd en wordt te veel vastgehouden aan verouderde denkbeelden rond klantgericht ondernemen. Het werk kan dienst doen als leerboek (studenten bedrijfseconomie) en als naslagwerk voor ondernemers en non-profit organisaties Inhoudsopgave : 1. Uw klant als concurrentiewapen 2. De bouwstenen van CRM 3. Wat levert CRM op? 4. Het opstellen van een CRM-strategie 5. Het implementeren van een CRM-strategie


Book
Praktisch accountmanagement : prijsonderhandeling
Authors: ---
ISBN: 9789045531649 Year: 2011 Volume: 3 Publisher: Berchem De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De themareeks Praktisch accountmanagement behandelt alle sleutelelementen om commercieel met meer slagkracht uit de hoek te komen. Dat is van fundamenteel belang in economisch moeilijkere tijden. Om die commerciële slagkracht de optimaliseren, legt deze reeks de nadruk op de tactische elementen van het verkopen: hoe moet je het doen? Hoe voer je je verkoopgesprek? Het gaat dus niet over wat je als accountmanager doet, maar over hoe je de kwaliteit van je verkoopgesprekken verbetert. In deze vierde module focussen de auteurs op de prijsonderhandeling. Uitgangspunt daarbij is dat prijsonderhandeling te vatten is in een logisch proces. Onderhandelen is geen kennis, maar een vaardigheid. Het is zelfs een attitude. Om de lezer meteen een tastbare werkbare aanpak te garanderen, illustreren de auteurs de onderwerpen met voorbeelden uit de praktijk.


Book
Persoonlijke verkoop in de zakelijke markt
Author:
ISBN: 9789048612413 Year: 2011 Volume: *1 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Persoonlijke Verkoop is een boek uit de reeks 'Science of Sales'. Het boek richt zich op de technieken die verkopers in de zakelijke markt gebruiken om waarde toe te voegen. Want dat is waar het vandaag de dag om gaat: de klant uitdagen om samen tot oplossingen te komen die meer waarde toevoegen dan de beschikbare standaardoplossingen.De klant is tegenwoordig zelf in staat om standaard producten en diensten te kopen via het internet. Ook is er geen tijd om zonder zakelijke argumenten relaties omwille van de relaties te onderhouden. Hierdoor worden verkopers die omschreven kunnen worden als wandelende brochures steeds zeldzamer. De moderne verkoper is alleen succesvol als deze zich aan de wetten van de consultatieve verkoop houdt.In dit boek wordt aan de hand van wetenschappelijke inzichten een uiteenzetting gegeven van het gedrag dat bij deze manier van verkopen hoort. De tekst is niet nodeloos ingewikkeld gemaakt, maar zaken worden ook niet te eenvoudig voorgesteld. Op die manier is het boek toegankelijk voor nieuwkomers in het vakgebied, en tegelijkertijd zeer informatief voor mensen met de nodige ervaring.Bron : http://www.business-economics.be


Book
Ken uw klant : klantwaardemanagement als motor van uw marketing
Authors: ---
ISBN: 9789077432327 Year: 2009 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We leven in een hypercompetitieve markt waar ondernemingen geconfronteerd worden met een voortdurend groeiende prijsdruk en klanten die steeds veeleisender worden. Winst maken is voor ondernemingen belangrijk en noodzakelijk om te groeien, maar klanten zien dat anders. Zij hechten belang aan soms zeer uiteenlopende zaken als kwaliteit, klantgerichtheid, goede informatie, een uitstekende ervaring, en uiteraard de prijs. Op het eerste gezicht lijken dit tegenstrijdige belangen te zijn, maar de praktijk wijst uit dat ondernemingen dit juist in hun voordeel kunnen laten werken. Hoe ze dat doen? Vooral door te begrijpen wat waarde voor de klant betekent. Wat klanten motiveert om met hen zaken te doen. Door bijvoorbeeld te weten waarom de ene klant bereid is om een hogere prijs te betalen en de andere niet. En door de juiste actie te nemen op het voor de klant meest geschikte ogenblik. Deze ondernemingen zijn succesvol, omdat ze een optimaal evenwicht vinden tussen de waarde van de klant en de waarde voor de klant. Klantwaardemanagement staat daarom in vele ondernemingen meer en meer op het prioriteitenlijstje van het bedrijfsmanagement. Klantwaardemanagement roept echter voor veel managers nog zodanig veel vragen op dat men de stap van theorie naar praktijk vaak niet durft te zetten. Anderzijds is de druk op (marketing)managers groot om resultaatgedreven te werken en meer inzicht te geven in de financiële consequenties van hun acties.

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by