Narrow your search
Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
New horizons in distribution and materials management
Author:
ISBN: 0861761189 Year: 1982 Publisher: Bradford MCB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Marketing metrics : 50+ metrics every executive should master
Author:
ISBN: 0131873709 9780131873704 Year: 2006 Publisher: Upper Saddle River, N.J. Wharton School Pub.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Few marketers recognize the extraordinary range of metrics now available for evaluating their strategies and tactics. In Marketing Metrics, four leading researchers and consultants systematically introduce today's most powerful marketing metrics. The authors show how to use a "dashboard" of metrics to view market dynamics from various perspectives, maximize accuracy, and "triangulate" to optimal solutions. Their comprehensive coverage includes measurements of promotional strategy, advertising, and distribution; customer perceptions; market share; competitors' power; margins and profits; products and portfolios; customer profitability; sales forces and channels; pricing strategies; and more. You'll learn how and when to apply each metric, and understand tradeoffs and nuances that are critical to using them successfully. The authors also demonstrate how to use marketing metrics as leading indicators, identifying crucial new opportunities and challenges. For clarity and simplicity all calculations can be performed by hand, or with basic spreadsheet techniques. In coming years, few marketers will rise to senior executive levels without deep fluency in marketing metrics. This book is the fastest, easiest way to gain that fluency.


Book
Trade marketing : de strijd om de schaarse schapruimte.
Author:
ISBN: 9052611920 Year: 1996 Publisher: Schoonhoven : Academic Service,


Book
Het Kernmerk : hoe een succesvolle merkenarchitect uw onderneming betere toegang geeft tot de klant
Author:
ISBN: 9020958941 9789020958942 Year: 2004 Publisher: Leuven Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ondernemingen worden uitgedaagd om hun merken continu te analyseren en bij te sturen, o.a. in functie van de verwachtingen van de consument. Consumenten willen doordringen tot de waarden die ondernemingen met hun producten willen uitdragen en hebben daarbij in de eerste plaats toegang tot de 'uiterlijke tekens' van die producten: de naam, het logo en alle vormen van communicatie. De auteur licht dit toe via het 'Kern-Merk', dat alle eigenschappen van een merk combineert.Dit boek is een standaardwerk dat een stapsgewijze benadering van merkenarchitectuur op vlak van producten en bedrijven biedt. Het is gebaseerd op theorie, talloze cases (vaak uit de jarenlange eigen praktijk), onderzoek, interviews met experts, quotes en literatuuroverzichten vanuit een Belgisch-Europese visie. De auteur gaat in dit boek ook op zoek naar de beweegredenen van ondernemers om merken in te zetten, maar ook naar de methodes om merken zichtbaarder en meer verkoopsstimulerend te makenBron : http://www.bol.com

Listing 1 - 4 of 4
Sort by