Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Communicatiemanagement --- Communicatiestrategie --- Veldonderzoek --- Europa --- Sectorstudie
Choose an application
Vernieuwing krijgt vorm in dagelijkse acties. Dat geldt ook voor het soort leiderschap dat vernieuwing en innovatie stimuleert. Niet de invoering van een concept als ?agile? maakt het verschil, het ophangen van nieuwe cultuurwaarden bij de koffieautomaat evenmin. Als je als leidinggevende wilt dat je team of organisatie zich succesvol aanpast aan de eisen van de huidige tijd, moet je op dagelijkse basis iets anders gaan DOEN.Mirjam Boxen leert je in Routes naar vernieuwend leiderschap hoe je iedere dag kunt werken aan het vernieuwen van je leiderschap. Leiderschap dat helpt antwoorden te vinden op de uitdagingen van deze tijd. Dit boek bundelt de resultaten van achttien maanden veldonderzoek onder vernieuwende leiders, haar observaties binnen toonaangevende organisaties als KLM en andere corporates en haar ruime ervaring in het begeleiden van leidinggevenden.In haar boek beschrijft ze acht onderscheidende skills voor vernieuwend leiderschap die zich écht bewezen hebben. Daarnaast biedt Routes naar vernieuwend leiderschap volop pragmatische tips, praktijkvoorbeelden en oefeningen waarmee je direct aan de slag kunt. Met de QR-codes in dit boek krijg je toegang tot bijna zes uur aan interviewopnamen met vernieuwende leidinggevenden. Op deze manier brengt Routes naar vernieuwend leiderschap je in beweging en leert het je kijken en handelen als een leider van nu.- Unieke combinatie van veldonderzoek, observaties, ervaring en wetenschap.- Heel praktijkgericht dankzij de vele tips, oefeningen en aansprekende voorbeelden.bron: tekst achterflap
Leiderschap --- Personeelsbeleid --- Veldonderzoek --- Innovatie --- Observatie --- Praktijkonderzoek
Choose an application
Hoger onderwijs --- Begeleiding --- Arteveldehogeschool --- Trajectbegeleiding (onderwijs) --- Coaching --- Studiebegeleiding --- Veldonderzoek --- Motivatie
Choose an application
303.436.3 --- 303.436.3 Veldonderzoek --(sociaal onderzoek) --- Veldonderzoek --(sociaal onderzoek) --- Sociology --- Ethnology --- Social sciences --- Research --- Field work --- Fieldwork --- Sociology - Research --- Ethnology - Field work --- Social sciences - Fieldwork
Choose an application
Doelstelling: Deze scriptie is een vertaling van 'A Birdwatching Guide to Extremadura' van John Muddeman, waaraan een terminografisch onderzoek naar de terminologie van vogelkijkers gekoppeld werd. Met name de terminologie in drie domeinen werd aan een bronnenstudie onderworpen: vogelkijkgebieden, werkwoorden in verband met de handelingen van birdwatchers en naamwoorden in verband met vogeltypes. Middelen of methode: Om tot een analyse te komen van de geselecteerde termen werd vooral een beroep gedaan op vogelgidsen, mondelinge en elektronische communicatie met informanten, de online zoekrobot www.google.be en de discussiegroep groups.yahoo.com/Belgian_birds. Op basis van die bronnen werden semantische velden voor elk begrip samengesteld en kon de meest aanvaardbare vertaling gemotiveerd worden. Resultaten: Teksten over vogels vertalen is vaak moeilijk, omdat de kleinste fout tot een verlies aan geloofwaardigheid kan leiden. De vogelkijkergemeenschap is vrij klein, maar erg gespecialiseerd en heeft haar eigen jargon. Er zijn verschillen in het jargon van Vlaanderen en Nederland. Internetzoekmachines bleken erg belangrijk voor het zoeken naar geschreven bronnen.
Argot. --- Birdwatching. --- Informele taal. --- John Muddeman. --- Online zoektechnieken. --- Ornithologie. --- Polysemie. --- Veldonderzoek. --- Vertaling met terminografisch onderzoek. --- Vogels.
Choose an application
303.436.3 --- 303.6 --- #SBIB:303H12 --- #SBIB:022.TOND --- 303.6 Verzamelen van gegevens. Feiten verzamelen --(sociaal onderzoek) --- Verzamelen van gegevens. Feiten verzamelen --(sociaal onderzoek) --- 303.436.3 Veldonderzoek --(sociaal onderzoek) --- Veldonderzoek --(sociaal onderzoek) --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen
Choose an application
303.436.3 --- Participant research --- Participatory research --- Observation (Psychology) --- Veldonderzoek --(sociaal onderzoek) --- Field work --- Interviewing. --- -Veldonderzoek --(sociaal onderzoek) --- 303.436.3 Veldonderzoek --(sociaal onderzoek) --- -Participant research --- Interviewing --- Participant observation --- Social sciences --- Sociology --- Questioning --- Counseling --- Focus groups --- Interviews --- Social case work --- Fieldwork --- Methodology --- Methods in social research (general) --- Participant observation. --- Fieldwork. --- Research --- Social sciences - Fieldwork --- Sociology - Fieldwork
Choose an application
dierkunde --- veldonderzoek --- dierengedrag --- ZV General Zoology --- Dierethologie --- Meeuwen --- Graafwespen --- Heidevlinders --- Kokmeeuwen --- Vossen --- Fauna --- Ethologie --- Meeuw --- Graafwesp --- Vlinder --- Kokmeeuw --- Vos --- Bos --- Flora --- Stad --- Veld
Choose an application
Praktijkonderzoek is niet meer weg te denken uit het hbo. Ook van toekomstige marketing- en communicatieprofessionals wordt verwacht dat ze een onderzoekende houding hebben, kritisch denken en theoretisch en empirisch gefundeerde adviezen geven. Praktijkonderzoek in marketing en communicatie biedt het gereedschap om praktijkonderzoek goed onderlegd uit te voeren. Het boek helpt je bij het opstellen van de centrale onderzoeksvraag en de deelvragen, bij het kiezen van de juiste methodes voor dataverzameling en het analyseren daarvan. Ook ondersteunt het je bij de totstandkoming van het schriftelijk eindproduct: een advies in de vorm van een onderzoeksrapport of scriptie. De theorie is geïllustreerd met voorbeelden uit de marketing- en communicatiepraktijk. Op de website bij het boek staan onder andere kennisclips en voorbeelden van data-analyse. Voor de docent zijn er PowerPointpresentaties, toetsvragen en cases beschikbaar.Voor wieAfstudeerders van hbo-opleidingen op het gebied van marketing en communicatie hebben veel steun aan Praktijkonderzoek in marketing en communicatie. De uitgave past ook binnen een doorlopende onderzoeksleerlijn vanaf het eerste studiejaar.Bron : http://www.coutinho.nl
Verkooptechnieken. --- 001.81 --- dataverzameling --- praktijkonderzoek --- Onderzoeksvragen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Praktijkonderzoek --- Marketing --- Communicatie --- Methodologie --- Data-analyse --- Onderzoeksstrategieën --- Marktonderzoek --- Marketingresearch --- Veldonderzoek --- Onderzoek --- Onderzoeksstrategie --- Financiewezen --- Ontwikkeling --- Leerlijn
Choose an application
Qualitative methods in social research --- Ethnology. Cultural anthropology --- 303.436.3 --- Ethnology --- -Social sciences --- -Sociology --- -#SBIB:303H30 --- #SBIB:HIVA --- Social theory --- Social sciences --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Cultural anthropology --- Ethnography --- Races of man --- Social anthropology --- Anthropology --- Human beings --- Veldonderzoek --(sociaal onderzoek) --- Field work --- Research --- Kwalitatieve methoden: algemeen --- Sociology --- Fieldwork. --- Research. --- 303.436.3 Veldonderzoek --(sociaal onderzoek) --- #SBIB:303H30 --- Sociological research --- Fieldwork --- Methodology
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|