Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Mathematics --- vectorenleer --- wiskunde
Choose an application
Classical mechanics. Field theory --- Applied physical engineering --- statica (fysica) --- vectorenleer --- mechanica --- dynamica
Choose an application
This book is carefully designed to be used on a wide range of introductory courses at first degree and HND level in the U.K., with content matched to a variety of first year degree modules from IEng and other BSc Engineering and Technology courses. Lecturers will find the breadth of material covered gears the book towards a flexible style of use, which can be tailored to their syllabus, and used along side the other IIE Core Textbooks to bring first year students up to speed on the mathematics they require for their engineering degree. *Features real-worl.
Mathematical analysis --- Numerical analysis --- Probability theory --- Laplacetransformatie --- reeksen (wiskunde) --- vectorenleer --- functies (wiskunde)
Choose an application
Algebra --- Algebraic geometry --- Programming --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- Technical drawing --- 3D computertoepassingen --- matrices --- vectorenleer --- programmeren (informatica) --- C++ (informatica)
Choose an application
Dit boek biedt een opfrissing van alle vereiste basiswiskunde (stelsels, goniometrie en functies) die nodig is voor gevorderde onderwerpen voor de pixelliefhebbers. De beginhoofdstukken leiden de lezer doorheen de klassieke onderwerpen zoals vectoren en parameters. Bovenop een verkenning van toepassingen van de gulden snede, geeft Wiskunde voor multimedia een verrassend praktijkgebaseerd inzicht in Bezierkrommen en B-splines. Het schermprogrammeren wordt naar een professioneel niveau getild via een gedetailleerde studie van alle standaardtransformaties. Het boek gaat vergezeld van een online companion. 'Wiskunde voor multimedia bereikt een mooi evenwicht tussen de wiskundige samenhang en een brede toegankelijkheid, niet in het minst via zijn interactieve companion-website.' Leo Storme - Zuivere wiskunde en computeralgebra, UGent 'In hun herziene klassieker Wiskunde voor multimedia bestrijken Ivo De Pauw en Bieke Masselis de wiskundige concepten die essentieel zijn voor computer graphics. Gaande van goniometrie tot transformaties, en met een bespreking van Bézierkrommen, maken ze dit boek tot een must voor de multimediaprofessional.' Fries Carton - Guerrilla Games, Amsterdamhttps://www.lannoo.be/nl/file/9789401437929pdf
vectorenleer --- parameters --- functies (wiskunde) --- goniometrie --- matrices --- multimedia --- Mathematics --- 2D computertoepassingen --- 3D computertoepassingen --- wiskunde --- multimedia : design --- Goniometrie --- Wiskunde : stelsels --- Wiskunde : functies --- 51 --- Handbooks, manuals, etc. --- Interactive multimedia --- Wiskunde --- Multimedia ; design --- Multimedia --- Design
Choose an application
In effective animation programming, one must be able to rely on theoretical knowledge as well as research-based insights in applicability. This updated version of Animation Maths contains an overview of both. In addition to exploring collision detection, it also puts forward a discussion of programmable kinematics. These physics of motion, designed to complement programming, offer an invaluable tool in adding realism to games and animations. Furthermore, screen effects and image handling are taken to a professional level by a detailed outline of all the basic transformations. The uniqueness of this book lies in its calculus-free approach. In order to cover the basics of the discipline, Animation Maths contains a brief summary of the fundamentals in arithmetics, solving systems and trigonometry. Animation Maths is accompanied by the website www.animationmaths.be which contains online support and useful downloads.
vectorenleer --- parameters --- functies (wiskunde) --- goniometrie --- matrices --- multimedia --- Mathematics --- 2D computertoepassingen --- 3D computertoepassingen --- Algebra --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- wiskunde --- computer --- 519.1 --- Computer graphics --- 51-7 --- 51-7 Mathematical studies and methods in other sciences. Scientific mathematics. Actuarial mathematics. Biometrics. Econometrics etc. --- Mathematical studies and methods in other sciences. Scientific mathematics. Actuarial mathematics. Biometrics. Econometrics etc. --- Wiskunde --- Tekenfilm --- Animatietechniek
Choose an application
Dit boek biedt een brede opfrissing aan basiswiskunde met aandacht voor stelsels, goniometrie en functies. Dankzij het herhalen van deze kritische voorkennis gaat het boek vervolgens naadloos over in tal van hoofdstukken met onmiddellijk inzetbare ideeën voor de pixelliefhebber. Dit maakt het boek meteen tot een krachtige aanwinst voor uw multimediacollectie. Aspecten uit het rijk gedocumenteerde hoofstuk omtrent de gulden snede worden als rode draad verder uitgediept doorheen het werk. De voor de hand liggende hoofdstukken over coördinatensystemen, vectoren en parameters culmineren in een verrassende en aan de realiteit getoetste studie van botsingsdetectie. Met een vergelijkbare aanloop via matrices wordt de lezer in het vervolghoofdstuk uitgerust met een gamma aan standaardtransformaties waarmee omzeggens elke 2D en 3D-beeldmanipulatie binnen zowel inzichtelijk als praktisch bereik komt. Ten slotte is niet nagelaten ook de multimediaal relevante onderwerpen quaternionrotatie, Bézierkrommen en B-spines de wat diepgaander en figuratieve bespreking te geven die ze verdienen. De opzet van het boek maakt het vanuit de ervaring met afstandscursisten uitermate geschikt voor zelfstudie. In die zin wordt het 'learning by doing'-principe aanvullend begeleid door een levende on-line wiskunde-omgeving. Daar worden zowel de antwoorden, zinvolle downloads als interactieve ervarings-mogelijkheden aangeboden.
Wiskunde. --- vectorenleer --- parameters --- functies (wiskunde) --- goniometrie --- matrices --- multimedia --- Mathematics --- 2D computertoepassingen --- 3D computertoepassingen --- Multimedia systems --- Wiskunde --- Multimedia --- 51-7 --- ingenieurswetenschappen --- wiskunde --- 51-7 Mathematical studies and methods in other sciences. Scientific mathematics. Actuarial mathematics. Biometrics. Econometrics etc. --- Mathematical studies and methods in other sciences. Scientific mathematics. Actuarial mathematics. Biometrics. Econometrics etc. --- wiskundige studies en methoden in andere kennisgebieden. Wetenschappelijke wiskunde. Actuariële wiskunde --- Wiskunde in de ingenieurswetenschappen en technologie
Choose an application
vectorenleer --- polymers --- viscositeit --- Statistical physics --- polymeren --- Macromolecules --- Échange thermique --- Heat transfer --- Circulation atmosphérique --- Atmospheric circulation --- Mécanique des fluides --- Fluid mechanics --- Frottement --- Friction --- Hydrodynamique --- Hydrodynamics --- Rayonnement thermique --- Thermal radiation --- Réaction chimique --- chemical reactions --- 532.5 --- 532.5 Liquid motion. Hydrodynamics --- Liquid motion. Hydrodynamics --- Monograph --- Fluid dynamics. --- Analyse dimensionnelle --- Écoulement instationnaire (dynamique des fluides) --- Fluides, Dynamique des --- Écoulement instationnaire (dynamique des fluides) --- Canalisation --- Coefficient de frottement --- Conduction --- Conductivite thermique --- Convection --- Couche limite --- Diffusion thermique --- Distribution (de temperature) --- Ecoulement compressible --- Ecoulement gazeux --- Ecoulement incompressible --- Ecoulement laminaire --- Ecoulement turbulent --- Ecoulement visqueux --- Equation d'etat --- Reacteur chimique --- Reaction chimique --- Regime instationnaire --- Remous --- Transfert de chaleur --- Transport --- Transport theory --- Tuyauterie --- Viscosite --- Transport theory. --- Théorie du transport. --- Dynamique des fluides. --- Atmospheric circulation. --- chemical reactions. --- Fluid mechanics. --- Friction. --- Heat transfer. --- Hydrodynamics. --- Thermal radiation.
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|