Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Second language interaction in diverse educational contexts
Authors: ---
ISSN: 15699471 ISBN: 9789027213105 9789027213099 9027213097 9027213100 9789027272348 9027272344 1299190405 9781299190405 Year: 2013 Volume: v. 34 Publisher: Amsterdam Philadelphia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This study analyzes the whole-group interaction between preservice teachers (N = 15) and ESL speakers during conversation groups that were organized as part of the requirements of a TESL methods course. Analysis of the teacher-led interactions focused on the occurrence of language production opportunities provided to the ESL speakers as reflected through the amount of talk and questioning styles that occurred in four interactional contexts: communication, content, management and language. The findings indicate that the participants generated less talk than the teachers, management and content


Book
Meer talen in de basisschool? : een verkenning
Author:
ISBN: 9044115766 9789044115765 Year: 2004 Publisher: Brussel Leuven Vlaamse Onderwijsraad Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Neerslag van de probleemstelling gehouden tijdens het schooljaar 2003-2004, voorbereid door het bureau van de Raad Basisonderwijs met medewerking van 8 academici en ervaringsdeskundigen : Hugo Baetens Beardsmore, Ludo Beheydt, Hendrik Degraef, Annick De Houwer, Agnes De Rivière, Louis Schelfaut, Kris Van den Branden en Ludo M. Veny Beginnen we beter vroeger met tweedetaalonderwijs? Verwerven kinderen inderdaad snel een vreemde taal? Is tweetaligheid een voordeel voor een kind? Is tweetalig basisonderwijs een optie? Is dat in het belang van alle kinderen? Is het onderwijspersoneel wel klaar om talen aan te leren? Blijft Frans de tweede taal of kiezen we beter Engels? Hoe pakken buitenlandse basisscholen vreemdetalenonderwijs aan? Wat zegt onze wetgeving hierover?


Book
Usage-based dynamics in second language development : in celebration of Marjolijn Verspoor
Authors: --- --- ---
ISBN: 9781788925235 9781788925242 1788925238 1788925262 1788925254 1788925246 1788925270 Year: 2020 Volume: 141 Publisher: Bristol: Multilingual matters,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"This book honours the contribution of Marjolijn Verspoor to the development and implementation of dynamic usage-based approaches in second language research and pedagogy. With chapters written by renowned experts in the field, the book addresses the dynamics of language, language learning and language teaching from a usage-based perspective"--

Listing 1 - 3 of 3
Sort by