Listing 1 - 10 of 1511 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Presently, Management has witnessed vast advancements, clearly becoming an area of trans and interdisciplinary knowledge. It has widened its scope from traditional business areas – such as marketing, strategy, management control, accounting and finance, taxation or operations – to other spaces, namely deepening bridges with behavioural sciences, engineering, health, or energy, fostering both quantitative models and methods. Management thinking at the Faculty of Economics of the University of Coimbra (FEUC) has followed these trends, enabling students with the essential skills supporting the practice of the profession, both in business and public sector organisations. This book features topical trends of research in Management studies, in which FEUC professors are involved, together with international peers, evidencing the openness of the Faculty to the world. Numerous of the subjects addressed relate to challenges that organisations are already facing or will have to deal with shortly. Therefore, the book not only presents innovative research questions, but it also delivers a practical perspective. Thus, organisations will certainly find here some support to better manage those issues in practice. Also available in print form.
Choose an application
Postage-stamps --- Topics --- Crossbows.
Choose an application
Postage-stamps --- Topics --- History
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Cet ouvrage présente une approche totalement nouvelle des besoins éducatifs particuliers. La démarche consiste à comparer la situation des élèves handicapés, de ceux ayant des difficultés d'apprentissage ou présentant des troubles du comportement et des élèves défavorisés, en se référant aux moyens supplémentaires mis à leur disposition pour leur permettre de suivre le programme d'enseignement, ce qui, dans certains pays, concerne quelque 35 % des enfants d'âge scolaire. Afin d'améliorer la qualité des comparaisons, les pays ont procédé à une refonte de leurs systèmes de classification et de leurs données selon un cadre nouveau formé de trois catégories transnationales. La catégorie A comprend les élèves atteints de handicaps qui ont une origine organique claire. La catégorie B comprend les élèves ayant des difficultés d'apprentissage et de comportement qui ne sont imputables à aucune cause particulière. La catégorie C comprend les élèves défavorisés, dont les difficultés résultent d'inégalités sociales. A travers les multiples analyses qu'il contient, cet ouvrage s’intéresse notamment au nombre d'élèves ayant des besoins éducatifs particuliers et aux lieux dans lesquels ils sont scolarisés (établissements spéciaux, classes spéciales ou écoles ordinaires), et présente une ventilation par sexe. Des données ont été fournies par les 23 pays suivants : Allemagne, Autriche, Belgique (Communauté flamande), Canada (Nouveau-Brunswick), Corée, Danemark, Espagne, États-Unis, Finlande, France, Grèce, Hongrie, Irlande, Italie, Mexique, Nouvelle-Zélande, Pays-Bas, Portugal, République tchèque, Royaume-Uni, Suède, Suisse et Turquie.
Listing 1 - 10 of 1511 | << page >> |
Sort by
|