Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
De auteur onderzocht de motivaties, behoeften en verwachtingen van de Vlaamse kijker tegenover digitale televisie. Het biedt de lezer twee invalshoeken. Enerzijds geeft het een heldere kijk op de houding van de Vlaamse televisiekijker tegenover digitale televisie. Anderzijds verkent het boek aan de hand van twee pilootprojecten hoe interactieve digitale televisie meerwaarde kan bieden aan de veeleisende Vlaamse televisiekijker. Daarbij horen ook aanbevelingen voor het ontwikkelen van iDTV-toepassingen.
Telecommunication technology --- Flanders --- 095.1 --- digitale televisie --- Vlaanderen --- televisie --- België --- televisie in België
Choose an application
Hoe kunnen televisieomroepen en -producenten inspelen op de veranderende manier van tv-kijken?Om welk businessmodel vraagt de huidige on-demand-consumptie?Digitalisering breekt door in alle vormen van beeldcultuur. Ook de klassieke tv-wereld ontsnapt hier niet aan. De fragmentatie van de media en het groeiende belang van big data wijzigen het televisiekijken fundamenteel.In dit boek pleiten de auteurs voor een doordachte strategie en een crossmediale benadering: televisieproducties aanbieden op meerdere platformen. Dit met als doel de grenzen tussen de diverse media te laten vervagen en op die manier beter tegemoet te komen aan de wens van de kijker. Want alleen door innovatie, door het omarmen van technologie en door samenwerking kan televisie het massamedium bij uitstek blijven.Bron : http://www.lannoocampus.be
Televisie --- Media --- Vlaanderen. --- television [telecommunication system] --- TV (televisie) --- Mass communications --- Flanders --- Communication --- Mass media --- Television --- Flanders (Belgium) --- 316.77 --- Vrije tijd en tijdverdrijf thuis, gewoonlijk binnenshuis. --- TV-kijken --- Vlaanderen --- cultuurmanagement --- 095.1 --- televisie --- België --- communicatie --- televisie in België --- Vrije tijd en tijdverdrijf thuis, gewoonlijk binnenshuis --- PXL-Media & Tourism 2015 --- massamedia --- Digitale televisie --- Trends --- Trend --- Onderzoek --- Geweld --- Emigratie
Choose an application
Na een korte inleiding, waarin enkele termen, zoals de audiovisuele sector en de Vlaamse beeldindustrie, verduidelijkt worden, volgt een overzicht van de nog vrij korte geschiedenis van de Vlaamse audiovisuele industrie. Sinds de jaren ’60 groeit de beeldindustrie in Franstalig en Nederlandstalig België steeds meer uiteen. Van 1980 tot 1983 komt er in Vlaanderen door de opkomst van de nieuwe, lichte en goedkope videoapparatuur een eerste boom. Dan duurt het tot 1989 voordat er -- na de oprichting van de eerste commerciële zender VTM -- sprake kan zijn van een tweede boom in de audiovisuele sector. Verder komt rond 1993 de regionale tv in Vlaanderen uit de startblokken. In de volgende hoofdstukken komen o.a. de belangrijkste Vlaamse audiovisuele bedrijven - gaande van de in human interest gespecialiseerde Jambers Producties tot nieuwkomers zoals Woestijnvis - en de financiële dimensie aan bod. Ook de problemen i.v.m. de tewerkstelling, met name het feit dat een groot deel van de mensen die in de audiovisuele sector actief zijn met het zwakke statuut van freelancer werkt, krijgen in een apart hoofdstuk aandacht. Het boek sluit af met een hoofdstuk over de nieuwe media en de gevolgen hiervan op de werkgelegenheid. Uiterst nuttig zijn ten slotte de addenda achteraan in het boek, met o.a. een overzicht van de verschillende beroepen en functies en van interessante websites in de audiovisuele sector. Het boek biedt een goed overzicht van de Vlaamse audiovisuele sector. Storend is wel de slordige stijl en redactie van het boek, zoals de manier waarop uitgehaald wordt naar sommige bedrijven en mediaorganen (‘Het LaaGste Nieuws’) en de spelfouten wanneer in het Duits geciteerd wordt.
BIND (Berkeley internet name domain) --- AVM (audiovisuele materialen) --- TV (televisie) --- videofilms --- Mass communications --- anno 1900-1999 --- Flanders --- Media --- Médias --- Radio en televisie --- Radio et télévision --- #SBIB:309H1513 --- #SBIB:309H162 --- #SBIB:001.AANKOOP --- #A9911A --- Jan-Pieter Everaerts --- televisie --- BRT --- België --- Vlaanderen --- video --- videokunst --- VTM --- VT4 --- VRT --- D&D --- Endemol --- Kanakna --- MCS --- productie --- 791.46 --- video's --- 095.1 --- Geschiedenis en/of organisatie van de radio en/of televisie: algemeen en per land (met inbegrip van de rol van de omroep in de ontwikkelingsproblematiek) --- Videogrammen: functies, genres, historiek --- televisie in België
Choose an application
In dit boek laat de auteur zijn absolute geloof blijken in de noodzaak van een publieke omroep in Vlaanderen.
Flandre --- Televisie --- Télévision --- Vlaanderen --- #A9906A --- #SBIB:309H1512 --- #SBIB:309H1520 --- #SBIB:309H402 --- #SBIB:001.AANKOOP --- 654.17 --- 654.19 --- België --- 095.1 --- Radio- en/of televisie: bedrijfseconomische aspecten, productie- en distributiestructuren --- Radio en/of televisieprogramma’s: algemene werken (functies, genres, taalgebruik, historiek) --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, ... --- televisie in België --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media,
Choose an application
1. Kinderrechten en media : een meervoudig perspectief 2. De vijfminutenregel en andere beperkingen betreffende tv-reclame in functie van de bescherming van minderjarigen 3. De vijfminutenregel sinds 1987 : een overzicht 4. De vijfminutenregel en het EU-recht 5. De vijfminutenregel en artikel 10 EVRM 6. De vijfminutenregel en artikel 13 en 17 IVRK 7. De vijfminutenregel : knelpunten en beleidskeuzen 8. Nawoord
Kinderen en reclame. --- Kinderen en televisie. --- Reclame --- Sociale agogiek --- Kinderen en reclame --- Mediarecht --- Televisie --- ethiek. --- jeugdbescherming en kinderrechten. --- België. --- children [people by age group] --- Advertising. Public relations --- Age group sociology --- ethiek --- Industrial and intellectual property --- commercials [oral or performed works] --- mediaonderzoek --- ethics [philosophy] --- media-analyse --- mediarecht --- kinderen --- reclame --- Kinderen en televisie --- Reclame ; televisie --- #SBIB:309H1015 --- #SBIB:309H2813 --- #SBIB:012.AANKOOP --- #BAVD --- #A0102R --- 347.63 <493> --- 659.1 --- #A0103A --- 690 Media, mediarecht --- 693 Handelsreclame --- Protection de la jeunesse Jeugdbescherming --- Médias Media --- Télévision Televisie --- 193 Kinderrechten en Media --- Publicité Adverteren --- 659 --- 301.185.1 --- 347.77 --- televisiereclame --- reclame en kinderen --- televisiereclame en kinderen --- Vlaanderen --- televisie --- 791.46 --- België --- 095.1 --- Media: politieke, juridische, ethische, ideologische aspecten (incl. privacy) --- Reclame: juridische, ethische, ideologische aspecten --- Reclame. Public relations --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Industriële en intellectuele eigendom --- televisie in België --- kinderen en televisiereclame --- Kinderen en jeugd --- Televisiereclame --- Reclamereglementeringen --- Kind --- Reclamereglementering --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderzoek --- Geweld --- Jeugd en televisie
Choose an application
Voor het overgrote deel van de bevolking zijn de journaals op televisie de belangrijkste bron van informatie over wat er in de wereld reilt en zeilt. Televisie is letterlijk het venster op de wereld geworden. Tegelijk krijgen de televisiejournaals flink wat kritiek over zich heen: ze zouden te oppervlakkig zijn en politiek reduceren tot entertainment.Systematisch wetenschappelijk onderzoek over de inhoud van het televisiejournaal ontbreken echter tot nu toe. Veelal beperkt men zich tot het overnemen van gegevens uit Amerikaans onderzoek, of tot het nemen van enkele kleinere steekproeven. Het Electronisch NieuwsArchief (ENA) aan de Universiteit Antwerpen laat voor het eerst wel zo’n systematische analyse toe. Wetenschappers buigen zich in dit boek over de vraag welk soort nieuws de gemiddelde Vlaming nu eigenlijk wordt aangeboden.Het boek opent met een inleidend essay van de Amerikaanse politicoloog Pippa Norris (Harvard). Zij betoogt dat televisie ten onrechte wordt beschuldigd: ook al is de informatie noodgedwongen beperkt in vergelijking met de gedrukte media, dan nog bereikt de televisie een massaal publiek dat anders helemaal niets van politiek zou afweten. Vervolgens worden de Vlaamse televisie-journaals verder geanalyseerd, en daarbij gaat het zowel om de VRT als de VTM-uitzendingen.Dit boek is het resultaat van een intensieve interdisciplinaire en interuniversitaire samenwerking. Het is een must voor iedereen die geïnteresseerd is in politiek en in communicatiewetenschappen. Of ook gewoon voor iedereen die wel eens wil weten wat zij/hij nu eigenlijk voorgeschoteld krijgt bij het bekijken van het televisiejournaal.
Television broadcasting of news --- BPB0512 --- Massamedia (media) --- Televisie --- media --- S2006231.JPG --- televisie --- 095.1 --- België --- journalistiek --- nieuwsberichtgeving --- televisiejournalistiek --- Vlaanderen --- Academic collection --- #SBIB:309H1523 --- #SBIB:309H271 --- #SBIB:309H521 --- #KVHA:Nieuws; journalistiek --- #KVHA:Televisiejournaal; journalistiek --- #KVHA:Televisie; journalistiek --- 070.431 --- 692 Omroep --- 695 Communicatie --- 070.431 Nieuwsgaring --- Nieuwsgaring --- Television broadcasting --- Television coverage of news --- Television journalism --- Television news --- Broadcast journalism --- 384 --- televisie in België --- Radio- en/of televisieprogramma's met een informatieve functie --- Politieke communicatie: toepassingsgebieden --- Audiovisuele communicatie: inhoudsanalyse: onderzoekingen --- News --- Media. --- Nieuwsberichtgeving. --- Televisie. --- media-analyse --- televisienieuws --- Mass communications --- Nieuws --- Wetenschappelijk onderzoek --- Politieke verslaggeving --- Vlaamse Televisie Maatschappij --- Openbare omroep --- Massamedia --- Nieuwsberichtgeving --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek --- Geweld --- Onderzoek (wetenschap) --- Journal télévisé --- Television broadcasting of news - Belgium - Flanders --- Television broadcasting of news - Netherlands --- Televisiejournalistiek --- Media-ethiek
Choose an application
Vriend en vijand zijn het er over eens: de openbare omroep is een van de belangrijkste, zoniet de belangrijkste speler in het Vlaamse medialandschap, en dit al vele decennia lang. Radio mag dan al het oudste medium zijn, het 'jongere zusje' televisie slorpt de meeste aandacht (en centen) op. In ruil daarvoor voorziet zij de kijkers al meer dan vijftig jaar van een ruime waaier aan programma's: zowel oude kaskrakers als steeds nieuwe formats. Het televisiebedrijf is centraal gericht op het hier en nu, net zoals het schrijven over televisie gebeurt vanuit hedendaagse bekommernissen. Dit geldt zowel voor journalistieke als voor academische publicaties over televisie. De historische dimensie is tot nog toe beperkt, enkele academische monografieën, journalistieke werken en memoires niet te na gesproken. Dit boek wil hieraan tegemoet komen, door een wetenschappelijk gefundeerd historisch overzicht te bieden van de Vlaamse publieke televisie. Publieke televisie in Vlaanderen: een geschiedenis is zowel een toegankelijke maar grondige inleiding op het onderwerp als een naslagwerk dat doorverwijst naar het bestaande onderzoek. Het is een standaardwerk voor studenten en docenten maar evenzeer voor iedereen die interesse heeft voor de openbare omroep. De basisgedachte van dit werk is dat er niet één 'ware' geschiedenis is van het complexe fenomeen televisie. Er is de in officiële bronnen vastgelegde institutionele geschiedenis, die vooral betrekking heeft op de overheidsregulering en haar uitwerking binnen de omroeporganisatie. Hierbij groeit recent het belang van een Europese regulerende context. Daarnaast is er ook nood aan een geschiedenis van het minder tastbare beleid, dat binnen de wettelijke contouren klemtonen legt. Ten slotte leidt ook de voortdurende wisselende haat/liefde verhouding tussen de publieke televisie en haar publiek tot nieuwe historische perspectieven. Dit boek wil al deze aspecten ontrafelen.
Television broadcasting --- History --- Televisie. --- Televisie --- VRT. --- Vlaanderen --- Geschiedenis. --- Télédiffusion --- History. --- Histoire. --- Telecommunication services --- televisieprogramma's --- geschiedenis --- TV (televisie) --- Mass communications --- Flanders --- Public television --- Télévision --- Télévision publique --- Histoire --- Television --- Flanders (Belgium) --- BPB0804 --- Droit des média --- Télévision --- 095.1 --- België --- openbare omroepen --- televisie --- Academic collection --- VRT --- brt --- brtn --- openbare omroep --- vrt --- 316.7 <493-17> --- 316.774.13:654.197 --- 351.751 <493=393> --- 692.1 VRT --- Telecasting --- Television industry --- Broadcasting --- Mass media --- 316.7 <493-17> Cultuursociologie --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Cultuursociologie --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 316.774.13:654.197 Televisiewezen: bedrijfseconomisch, produktie, distributie--(communicatiesociologie) --- Televisiewezen: bedrijfseconomisch, produktie, distributie--(communicatiesociologie) --- 351.751 <493=393> Mediarecht. Vrijwaren van de vrijheid van denken, van de persvrijheid. Censuur. Filmcensuur. Reclamerecht--(Fundamentele vrijheden in de grondwet zie {342.732})--Nederlandstalig België --- Mediarecht. Vrijwaren van de vrijheid van denken, van de persvrijheid. Censuur. Filmcensuur. Reclamerecht--(Fundamentele vrijheden in de grondwet zie {342.732})--Nederlandstalig België --- Mediarecht --- televisie in België --- - Algemeen ; Televisie ; België --- Openbare omroep --- Geschiedenis --- телевизия --- televisão --- television --- fjernsyn --- televisioon --- televízió --- televízia --- τηλεόραση --- televīzija --- televisione --- televiżjoni --- телeвизија --- televiziune --- televize --- televizion --- televisión --- телевизија --- Fernsehen --- televisio --- televizija --- telewizja --- teilifís --- ТВ --- ТВ приемник --- televizní přenos --- TV-sändning --- τηλεοπτικό πρόγραμμα --- ТВ канал --- televizní stanice --- televisione via satellite --- programme de télévision --- televisione diretta --- televizní kanál --- TV-program --- televíziós program --- televizní soustava --- televizní program --- televizní vysílání --- τηλεοπτική εκπομπή --- ТВ програма --- émission télévisée --- teletrasmissione --- Droit des média --- België --- televisie in België --- - Algemeen ; Televisie ; België --- Cultuursociologie --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Mediarecht. Vrijwaren van de vrijheid van denken, van de persvrijheid. Censuur. Filmcensuur. Reclamerecht--(Fundamentele vrijheden in de grondwet zie {342.732})--Nederlandstalig België --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Onderzoek --- Geweld --- Emigratie --- Television broadcasting - Belgium - Flanders - History --- Télédiffusion
Choose an application
Wat is de Vlaamse identiteit? Deze vraag deed al veel stof opwaaien. In dit boek argumenteert Alexander Dhoest dat Vlaanderen een 'verbeelde gemeenschap is. De Vlaamse natie is ingebeeld, omdat ze vooral bestaat in de hoofden van Vlamingen. Ze is ook uitgebeeld, omdat ze gevoed wordt door beelden van Vlaanderen, door voorstellingen en verhalen. Sinds 1953 is de televisie in Vlaanderen een onuitputtelijke bron van werkelijkheidsbeelden. Vooral tv-fictie vertelt verhalen over Vlaanderen, over zijn geschiedenis en cultuur, over zijn taal en inwoners.Dit boek onderzoekt patronen en thema's in de voorstelling van Vlaanderen in 50 jaar tv-fictie, gaat op zoek naar verklaringen en bespreekt de receptie door pers en kijkers. Fictieseries als Wij, heren van Zichem blijken een belangrijk onderdeel van het Vlaamse collectieve geheugen. Ze brachten het gewone volksleven in beeld en gaven zo een gezicht aan de Vlaamse verzelfstandiging.
Mass communications --- Flanders --- Feuilletons télévisés --- Flandre --- Televisieseries --- Vlaanderen --- Culturele identiteit ; Vlaanderen --- maatschappij en televisie --- Vlaanderen ; beeldvorming --- 316.774.16:654.197 --- 323.1 <493-17> --- Academic collection --- #SBIB:309H525 --- #SBIB:309H521 --- #SBIB:309H1521 --- #VCV monografie 2004 --- #A0411A --- 651.1 Vlaamse maatschappij en identiteit --- 692 Omroep --- Alexander Dhoest --- België --- televisie --- sociologie --- twintigste eeuw --- media --- cultuursociologie --- 791.46 --- culturele identiteit --- beeldvorming --- 095.1 --- meningsvorming --- Televisiewezen: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) --- Nationale bewegingen. Nationalisme. Rassenpolitiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Sociologie van de audiovisuele boodschap --- Audiovisuele communicatie: inhoudsanalyse: onderzoekingen --- Radio- en/of televisieprogramma’s met een amusementsfunctie en/of esthetische functie --- televisie in België --- 008 --- 384 --- 301.17 --- Theses --- Mass media --- National characteristics, Flemish. --- Television programs --- Television soap operas --- Social aspects --- Identiteit --- Televisie --- geschiedenis --- 316.774.16:654.197 Televisiewezen: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) --- 323.1 <493-17> Nationale bewegingen. Nationalisme. Rassenpolitiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Identiteit. --- beeldvorming. --- geschiedenis. --- Vlaanderen. --- Beeldvorming. --- Geschiedenis. --- National characteristics, Flemish --- Soap operas --- Soap operas, Television --- Telenovelas --- Television series --- Programs, Television --- Shows, Television --- Television shows --- TV shows --- Television broadcasting --- Electronic program guides (Television) --- Television scripts --- Flemish national characteristics --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|