Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Met Het Communicatiespel leer je op een speelse en spannende manier je communicatiekennis en -vaardigheden vergroten. Een hele effectieve manier om communicatie te verbeteren is 'doen', en dat is precies wat dit spel van je vraagt. Hoe vaker je het spel speelt, des te groter wordt je kennis en des te effectiever je vaardigheden.
communicatievaardigheden --- leidinggeven --- Mondelinge communicatie --- Communicatiespelen --- Communicatie --- Teamcommunicatie --- Games --- Communiceren --- Teamspellen --- Team
Choose an application
Laat de Magische Verbinding van het Lot je vertellen hoe je in het leven staat. Geef de innerlijke Magische Verbinding kans je te laten zien hoe je over jezelf denkt. Laat vrienden en kennissen tonen hoe ze je zien door de Uiterlijke Magische Verbinding.Speel dit eenvoudige spel voor de gezelligheid en om samen plezier te hebben. Of speel het serieus om je in je eigen karakter en in dat van anderen te verdiepen. En wil je helderheid over een oplossing voor vragen die bij je leven, speel dan het Orakel-spel.Er is geen winnaar of verliezer. De, winst bestaat uit het inzien,' leren en groeien. (Bron: covertekst)
Spel --- Communicatie --- didactische set --- 070954.jpg --- communicatie --- Kennismakingsspelen --- Spellen --- Kennismaking --- Kennismakingsspellen --- Teams --- Teamspellen --- 007 --- Games --- Social psychology --- Didactics --- kennismaking
Choose an application
Schatgravers is een kaartspel. Het spel bestaat uit karweikaarten, dit zijn opdrachten die zijn verdeeld in prikkelende en levensomhelzende thema's. Ook zijn er schatkaarten, hier staan waardevolle eigenschappen op om van en met elkaar te ontdekken.Schatgravers laat je op dynamische wijze verbinden met jezelf en de ander. Of je het nou speelt voor de gezelligheid of met een vooropgezet doel, de uniek versterkende combinatie van de karweikaarten en schatkaarten raakt alle deelnemers (jong en oud-er). Intussen blijf je dus nadenken over jezelf, maar ook over anderen.Je wordt volgegoten met welgemeende en onderbouwde complimenten. Je krijgt een completer beeld van jezelf en je medespelers, maar stiekem ook van andere mensen om je heen.Je zult verrast worden door je eigen en andermans kwaliteiten en het ontdekken van klein geluk op speelse wijze.Bron: http://www.schatgravers.com/?page_id=14
#PBIB:+101.10 --- Ontwikkelingsspelen --- Spellen --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Kwaliteiten --- Feedback --- Zelfreflectie --- Reflectie --- Teamspellen --- Sociale vaardigheden --- Team --- Communicatie --- Communiceren --- Positief denken --- Coachen --- Talenten --- lager onderwijs --- secundair onderwijs --- kwaliteiten --- talenten --- feedback --- zelfreflectie --- reflectie --- teamspellen --- sociale vaardigheden --- team --- communiceren --- coachen --- positief denken --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Games --- Didactics of philosophy --- toegepaste filosofie --- coaching --- groepsontwikkeling --- Kinderen --- Jeugd --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Zelfvertrouwen --- Zelfbeeld --- Coaching --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Mindset --- Growth mindset --- Kind --- Mentaliteit --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Talent --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere --- Verbindend werken
Choose an application
De Team Toppers methodiek is gebaseerd op het officiële Belbin teamrolmodelDe vele werkvormen, spelen, verhalen en het Team Toppers bordspel zijn geschikt voor teams/groepen van alle leeftijden. Met de Team Toppers methodiek kunt u de Belbin teamrollen op een toegankelijke manier introduceren binnen uw organisatie. Spelenderwijs zien en ervaren dat diversiteit (anders zijn) juist bijdraagt aan het groepssucces.Bron: http://www.teamtoppers.nl/
psychologie --- organisatiepsychologie --- teamvorming --- spellen --- communicatie --- teamrollen --- Talenten --- Spelletjes --- #PBIB:+105.91 --- Spelen --- Teamspellen --- Communicatie --- 305 --- talenten --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- sociale psychologie --- Games --- Klassenmanagement --- Groepsdynamiek --- Kinderen --- Jeugd --- Talentontwikkeling --- Organisatiepsychologie --- Teamwerk --- Belbin --- Coöperatief leren --- Kwaliteiten --- Diversiteit --- Samenwerken --- Coaching --- Talent --- Kind --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Samenwerking --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Inclusie --- Maatwerk --- Bedrijfspsychologie --- Jongere
Choose an application
Het succesvolle kwaliteitenspel is in een nieuw jasje gestoken. Niet alleen is het ontwerp verbeterd, er zijn ook twee VO-kwaliteiten toegevoegd. Doel van het Ken je kwaliteitenspel is leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld.Met behulp van de kwaliteitenkaartjes kunt u op een leuke manier met uw leerlingen in gesprek komen over hun kwaliteiten. De kaartjes kunnen op verschillende momenten en met verschillende doelen ingezet worden in de dagelijkse onderwijspraktijk. De kwaliteitenkaartjes zijn geschikt voor jeugd van zeven jaar en ouder. Onze ervaring is dat ook volwassenen het spel met veel resultaat gebruiken.De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden. Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leraar, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator.Bron: https://www.cps.nl/publicaties-uitgeverij/1401/alle-boeken/58757/ken-je-kwaliteiten-(jeugd)kwaliteitenspel
zelfbeeld --- eigenwaarde --- kinderen --- didactische werkvormen --- Psychology --- Persoonlijkheidskenmerken --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Talenten --- Kwaliteiten --- Spellen --- Feedback --- Zelfreflectie --- Reflectie --- Teamspellen --- Sociale vaardigheden --- Team --- Communicatie --- Communiceren --- Coachen --- Games --- Leerlingbegeleiding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Pedagogisch klimaat --- Zelfbeeld --- Persoonlijkheidsleer --- Coaching --- Positief denken --- Zorgverbreding --- Onderwijs --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Talent --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit kaartspel is ontwikkeld op basis van praktijkervaring en betrokkenheid met opleidingen in ervaringskennis en ervaringsdeskundigheid. Deze praktijkervaring beslaat beroepsonderwijs in sociaal-agogische opleidingen, portfoliobegeleiding, supervisie en leersupervisie. De werkvorm helpt bij het reflecteren over en ontwikkelen van ervaringsdeskundigheid. Deze handleiding is gebaseerd op hoofdstuk 35 'Ervaringsdeskundige kaarten: spelen met quotes' van het boek 'Van levenservaring naar ervaringsdeskundigheid' (Boer, Karbouniaris & De Wit, 2018). De quotes op de kaarten zijn mede tot stand gekomen door de inspirerende gesprekken die de auteur in diverse begeleidingssituaties met deelnemers heeft gevoerd. Verder vormt zijn kennis van diverse theorieën, methoden en benaderingen van de afgelopen 25 jaar een rijke grond waarin deze werkvorm ontwikkeld is.Het kaartspel kan gebruikt worden bij een dialoog met ervaringsdeskundige studenten, ervaringsdeskundige professionals, teamleden, (leer)supervisors, coaches, trainers, enz. Quotes kunnen helpen om woorden te geven aan iets wat mensen denken maar nog niet goed onder woorden kunnen brengen. Voor het kaartspel is het zoeken, vinden en gebruikmaken van een vrije ruimte een uitgangspunt om ervaringskennis te ontwikkelen. Ervaringskennis is een essentiële kennisbron naast wetenschappelijke en professionele kennis.Zoals andere werkvormen die in een begeleidingssituatie worden ingezet, is de inzet van deze quotes geen doel op zich, maar een middel om een omgeving te creëren waarin het delen van een ervaring wordt vergemakkelijkt. Het kaartspel helpt bij het verwoorden van ervaringen, bij het dichterbij brengen van eigen behoeftes en verlangens alsook bij het verduidelijken van verwachtingen in een relatie. De quotes kunnen ook ingezet worden om weerstanden bespreekbaar te maken. De werkvorm faciliteert een gelijkwaardige en wederkerige dialoog die de reflectie op ervaringen kan bevorderen en zo zelfkennis kan stimuleren.Bron: https://gompel-svacina.eu/product/quotes-ervaringsdeskundigheid/
Games --- welzijnswerk, methoden --- 361.1 --- Coaching --- Ervaringsgericht werken --- Reflectie --- Quotes --- Dialoog --- Communicatie --- Loopbaanbegeleiding --- Teambegeleiding --- Studentenbegeleiding --- Persoonlijkheidsleer --- Professionele ontwikkeling --- Persoonlijke ontwikkeling --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Spellen --- Ervaringen --- Coachen --- Teams --- Teamspellen --- Social welfare methods --- methoden van het sociaal werk --- ervaringsdeskundigen --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Citaat --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Onderwijs --- Supervisie
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|