Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Dissertation
Comment observer les performances langagières de jeunes enfants francophones suivant l'immersion en néerlandais? Etude de cas: l'Ecole Communale Fondamentale du Centre à Wisterzée
Authors: ---
Year: 2006 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Achterhalen hoe de taalvaardigheid in het Nederlands van Franstalige kleuters kan geobserveerd worden in de context van het immersieonderwijs. Een observatie-instrument uitwerken en de resultaten ervan bij de kleuters van de school uit Wisterzée bespreken. Middelen of methode: Analyse van de wetenschappelijke literatuur en onderzoek op het terrein (in de Ecole Fondamentale du Centre in Wisterzée). Resultaten: De luistervaardigheden kunnen geobserveerd worden tijdens een georganiseerd observatiemoment op basis van een door ons opgestelde specifieke test. Uit de resultaten van ons onderzoek hieromtrent, uitgevoerd in maart 2006, blijkt dat de test een goed observatie-instrument is en dat de Franstalige kleuters uit de twee derde kleuterklassen van de Ecole Communale Fondamentale du Centre uit Wisterzée al behoorlijk goed Nederlands begrijpen en de belangrijkste begrippen kennen die ze vooral nodig zullen hebben tijdens het lees-en schrijfonderwijs in het eerste leerjaar.


Image
Totemtaal : wandplaat 13 : hoor-, regel-, onthoudweg
Author:
ISBN: 9789030131205 9789030131229 9789030131236 9789030131243 9789030131250 9789030131267 9789030131274 9789030131281 9789030131298 9789030131304 9789030131311 9789030131328 Publisher: Mechelen Plantyn

Task-based language education : from theory to practice
Author:
ISBN: 052168952X 9780521689526 0521869277 9780521869270 9780511667282 0511667280 Year: 2006 Volume: *1 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Task-based language teaching (TBLT) has been attracting the attention of researchers, curriculum developers, teacher trainers and language teachers for many years. However, much of the available literature and research has been from a psycholinguistic perspective, driven by the desire to understand how people acquire a second language. Far less research has been carried out as to whether TBLT works for real teachers and real learners in a classroom environment. This book aims to offer a unique contribution by uniting a discussion of task-based pedagogical principles with descriptions of their application to real life language education problems. It provides an account of the many challenges and obstacles that the implementation of TBLT raises and discusses the different options for overcoming them. The book contains a substantial body of research from Flanders, where the implementation of TBLT has been a nationwide project for fifteen years in primary, secondary and adult education.


Book
Taakgericht taalonderwijs : een onmogelijke taak?
Author:
ISBN: 9030107596 9789030107590 Year: 1996 Volume: *2 Publisher: Antwerpen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan de oorsprong van dit boek liggen twee studiedagen Nederlands aan anderstaligen, die de VON-werkgroep NT2 in 1992 en 1993 organiseerde. De ideeën rond een taakgerichte aanpak van taalonderwijs worden in dit boek theoretisch omkaderd en verder uitgespit in meer praktijkgerichte bijdragen van verschillende auteurs.


Book
Lees(s)lang : leesprikkels : werkbladen : lesmateriaal voor begrijpend lezen in het eerste leerjaar
Author:
ISBN: 9044111450 9044111469 Year: 2001 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leesprikkels bundelt 30 lessen, stuk voor stuk bedacht, herwerkt en uitgeprobeerd door leerkrachten uit de praktijk. Het materiaal is ook geschikt voor groepen van een vergelijkbaar niveau in het buitengewoon onderwijs. Het boek bevat praktische tips voor leerkrachten die zelf soortgelijke activiteiten willen ontwikkelen. Lessen : Blok 1 : Tekst bij tekening plaatsen : 1. Het fotoboek van prins Jan - 2. Wat mag wel en wat mag niet in het bos? - 3. Zo zit mijn haar - 4. De mier - 5. Op je kop - 6. Een kijkje in je kamer - 7. Een brief voor wie? - 8. De fee van het sprookjesbos Blok 2 : Raadsels en denkoefeningen : 1. De schat van piraat Haak - 2. Op bezoek bij tante en oom - 3. Naar de speeltuin - 4. Kom je straks bij me spelen? - 5. Zoete raadsels - 6. Zoek de dieren - 7. Tom is ziek - 8. Verloren voorwerpen Blok 3 : Teken- en kleuropdrachten : 1. Het onvolledige verhaal - 2. Een gekke keuken - 3. Kleurendag in Somberland - 4. De boerderij van oom Bas - 5. In de dierentuin - 6. Ik zie, ik zie wat jij niet ziet Blok 4 : Doe-opdrachten : 1. Uitstapje in de school - 2. Ballon - 3. Lekker hapje - 4. Welk spel zullen we spelen? Blok 5 : Spelletjes : 1. Domino - Memory - 2. Lottospel - 3. Loco-puzzels - 4. Stripmemory Via dit eerste deel uit de reeks, Leesprikkels, krijgen leerlingen interactieve en taakgerichte leeskansen, gepresenteerd op een prikkelende wijze. De leerlingen lossen raadsels op, voeren instructies van doe-opdrachten uit, stellen stripverhalen samen, gaan op schattenjacht,... Ze zetten zo al doende de stap naar begrijpend lezen. (Bron: covertekst)

Keywords

NT2 (Nederlands tweede taal) --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- begrijpend lezen --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+111.14 --- Lezen --- Nederlands --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.26 --- schoolboeken --- Aanvankelijk lezen --- Begrijpend lezen --- Buitengewoon lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Taakgericht taalonderwijs --- Taal --- 1e leerjaar l.o. --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Didactiek --- Handboek --- Handboek/cursus --- Moedertaal --- NT2 --- 475.12 --- 475.26 ) * LEZEN --- basisonderwijs --- eerste leerjaar --- nt 2 : begrijpend lezen (ler) --- Begrijpend lezen ; basisonderwijs --- Begrijpend lezen ; instructie --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Lezen ; basisonderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Begrijpend lezen: didactiek lagere school --- Begrijpend lezen: hanboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e leerjaar l.o --- Lager onderwijs --- Lesvoorbereidingen --- #BSCH: vak: Nederlands --- #BSCH: vak: lezen --- Lesvoorbereiding --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie


Book
Lees(s)lang : leesfestijn : handboek
Authors: ---
ISBN: 9044113771 9044113437 9789044113778 Year: 2003 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lessen : 1. Ben jij een gezondheidsfreak? - 2. C, C en C - 3. Dat varkentje zullen wij wel wassen! - 4. De afvalbode - 5. De ring van Anastasia - 6. De wereld van Kwobus - 7. Een hond als huisdier - 8. Gaan logeren? - 9. Hulp aan Roemeense weeskinderen - 10. Ik ken er nog eentje! - 11. Krantenkoppen - 12. Kriebelbeestjes - 13. Lawinehonden aan het werk - 14. Linda pakt ze - 15. Moppenwedstrijd - 16. Opa mijmert - 17. Op zoek naar een hobby - 18. Parque Las Aguilas - 19. Reiskriebels - 20. Ruimtestation 'Enterprise' - 21. Speel je rot - 22. Speelgoedwinkel Playtime - 23. Striphelden


Book
Leesschat
Authors: ---
ISBN: 9044111833 9789044111835 9044111841 9789044111842 Year: 2000 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leesprikkels bundelt 24 lessen voor begrijpend lezen in het derde leerjaar. Al deze activiteiten zijn stuk voor stuk bedacht, herwerkt en uitgeprobeerd door leerkrachten uit de praktijk. Het materiaal is ook geschikt voor groepen van een vergelijkbaar niveau in het buitengewoon onderwijs. Het boek bevat ook praktische tips voor leerkrachten die zelf soortgelijke activiteiten willen ontwikkelen en kan bij gelijk welke lesmethode worden gebruikt. Lessen : 1. Alle apen, apen alle apen na - 2. Dag mevrouw, dag mijnheer - 3. De familie van Magalie - 4. De kleine zeemeermin - 5. De wereld van de reclame - 6. Gedichten - 7. Hallo - 8. Het schatteneiland - 9. Hoe Mini Max, Maximiliaan de Grote wordt - 10. In Feeterwork - 11. Joepie, ik ben geboren - 12. Kruiswoordraadsel - 13. Krul - 14. Leef ik gezond? - 15. Lientje en de Zizzelzop - 16. Limericks - 17. Met de groetjes van ... - 18. Mijn mannetje - 19. Mijn prentenboeken - 20. Paga is triest - 21. Sprookjes - 22. Urso de Bruin zoekt zijn honingpot - 23. Wie zegt het? - 24. Wist je dat?


Multi
Totemtaal 4 : inleiding en evaluatie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030123774 9789030123699 9789030123736 9789030123743 9789030123729 9789030124740 9789030105787 9789030123750 9789030123767 9789030123705 9789030123712 9789030123781 9789030128502 9789030115144 9789030118879 9789030115571 9789030139614 9789030119135 9789030116530 9789030116547 Year: 2007 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bevat volgende thema's: 6. beeldbuisbengels - 7. speurneus en Ko - 8. papier hier! - 9. het plezantste land - 10. sportkriebels

Keywords

Nederlands --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.2 --- basisonderwijs --- didactiek --- 4e leerjaar l.o --- Handboek/cursus --- Onderwijs-taakgericht (taakgericht onderwijs) --- handboek --- moedertaal --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- 475.21 --- 475.24 ) * SCHRIJVEN --- CD --- linguïstiek --- spelling --- Nederlands ; basisonderwijs --- Spelling ; basisonderwijs --- Taal ; basisonderwijs --- 475.24 --- 837 --- 842 --- Nederlands; ba.o --- Spelling --- Moedertaal: handboek lagere school --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- 371.67 --- 373.3 --- schoolboeken --- linguïstiek --- Nederlandse spelling ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Spelling: handboek lagere school --- #BSCH: vak: Nederlands --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Contains audio-visual material --- Bouwen --- Detectives --- Draken --- Evaluatie --- Fantasie --- Huizen --- Landen --- Lucht --- Luchtvaart --- Magie --- Observatie --- Papier --- Sport --- Taakgericht taalonderwijs --- Taal --- Televisie --- Uitvindingen --- Vliegtuigen --- Websites --- Wonen --- taal --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Taalvaardigheid --- Luisteren --- Spreken --- Lezen --- Schrijven --- Taalbeschouwing --- Woordenschat


Multi
Totemtaal 3B : werkboek
Authors: --- ---
ISBN: 9789030123675 9789030123590 9789030123637 9789030123644 9789030123620 9789030124733 9789030105770 9789030123651 9789030123668 9789030123606 9789030123613 9789030123682 9789030128496 9789030115113 9789030115137 9789030118664 9789030118862 9789030116516 9789030133162 9789030116523 9789030133179 Year: 2011 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bevat volgende thema's: 6. blij met mijn lijf - 7. rovers en piraten - 8. wij maken een krant - 9. beestenboel - 10. feest!

Keywords

Nederlands --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.2 --- basisonderwijs --- didactiek --- Taal --- 3e leerjaar l.o --- Handboek/cursus --- Onderwijs-taakgericht (taakgericht onderwijs) --- handboek --- moedertaal --- 475.21 --- 475.24 --- CD --- linguïstiek --- spelling --- 837 --- 842 --- Nederlands; ba.o --- Spelling --- Moedertaal: handboek lagere school --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- 371.67 --- 373.3 --- schoolboeken --- Nederlands ; basisonderwijs --- Spelling ; basisonderwijs --- Taal ; basisonderwijs --- Nederlandse spelling ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Spelling: handboek lagere school --- #BSCH: vak: Nederlands --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Contains audio-visual material --- Archeologie --- Beeldende kunst --- Bodemdieren (Kriebeldieren) --- Dagbladen (Kranten) --- Dieren --- Evaluatie --- Familie --- Feesten --- Griezelen --- Grotten --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Nieuws --- Observatie --- Rovers --- Taakgericht taalonderwijs --- Welbevinden --- Zeerovers (Piraten) --- taal --- Taalvaardigheid --- Luisteren --- Spreken --- Lezen --- Schrijven --- Taalbeschouwing --- Woordenschat --- linguïstiek

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by