Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Doelstelling: Achterhalen hoe de taalvaardigheid in het Nederlands van Franstalige kleuters kan geobserveerd worden in de context van het immersieonderwijs. Een observatie-instrument uitwerken en de resultaten ervan bij de kleuters van de school uit Wisterzée bespreken. Middelen of methode: Analyse van de wetenschappelijke literatuur en onderzoek op het terrein (in de Ecole Fondamentale du Centre in Wisterzée). Resultaten: De luistervaardigheden kunnen geobserveerd worden tijdens een georganiseerd observatiemoment op basis van een door ons opgestelde specifieke test. Uit de resultaten van ons onderzoek hieromtrent, uitgevoerd in maart 2006, blijkt dat de test een goed observatie-instrument is en dat de Franstalige kleuters uit de twee derde kleuterklassen van de Ecole Communale Fondamentale du Centre uit Wisterzée al behoorlijk goed Nederlands begrijpen en de belangrijkste begrippen kennen die ze vooral nodig zullen hebben tijdens het lees-en schrijfonderwijs in het eerste leerjaar.
Choose an application
#PBIB:+111.14 --- Lezen --- Nederlands --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- 475.26 --- NT2 --- lezen --- Orthopedagogics --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Taakgericht taalonderwijs --- Remediërend lezen --- Remediërend onderwijs ; basisonderwijs --- De dolle dierenkrant --- Leesonderwijs --- 464.1 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Lager onderwijs --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Remediëring --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- #BSCH: vak: Nederlands --- begrijpend lezen --- leesonderwijs
Choose an application
1
371.67 --- 373.5 --- 475.2 --- Spelling --- Nederlands --- lager onderwijs --- leerboeken --- didactiek --- spelling --- Taakgericht taalonderwijs --- Taal --- 475.24 --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Lager onderwijs --- Klinkers --- Hoofdletters --- Werkwoorden --- Werkwoordsspelling --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Klinker --- Hoofdletter --- Werkwoord --- Werkwoordspelling --- Kapitaal (hoofdletter)
Choose an application
Task-based language teaching (TBLT) has been attracting the attention of researchers, curriculum developers, teacher trainers and language teachers for many years. However, much of the available literature and research has been from a psycholinguistic perspective, driven by the desire to understand how people acquire a second language. Far less research has been carried out as to whether TBLT works for real teachers and real learners in a classroom environment. This book aims to offer a unique contribution by uniting a discussion of task-based pedagogical principles with descriptions of their application to real life language education problems. It provides an account of the many challenges and obstacles that the implementation of TBLT raises and discusses the different options for overcoming them. The book contains a substantial body of research from Flanders, where the implementation of TBLT has been a nationwide project for fifteen years in primary, secondary and adult education.
psycholinguïstiek --- talenonderwijs --- Psycholinguistics --- taakgericht werken --- didactiek --- Didactics of languages --- Language and languages --- Task analysis in education. --- Langage et langues --- Education --- Study and teaching. --- Etude et enseignement --- Analyse des emplois --- 454.21 --- 456.1 --- 475.2 --- Didactische werkvormen --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Taakgericht taalonderwijs --- Volwasseneneducatie --- Taalonderwijs; methodiek --- Nederlandse taal en letterkunde --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Task analysis in education --- Analysis, Task (Education) --- Foreign language study --- Language and education --- Language schools --- Study and teaching --- Language and languages Study and teaching --- Language and languages - Study and teaching.
Choose an application
Aan de oorsprong van dit boek liggen twee studiedagen Nederlands aan anderstaligen, die de VON-werkgroep NT2 in 1992 en 1993 organiseerde. De ideeën rond een taakgerichte aanpak van taalonderwijs worden in dit boek theoretisch omkaderd en verder uitgespit in meer praktijkgerichte bijdragen van verschillende auteurs.
Didactics of Dutch --- talenonderwijs --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Taakgericht onderwijs --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- #PBIB:+111.22 --- Taal --- taakgericht onderwijs --- taalonderwijs --- didactiek --- NT2 --- onderwijs aan allochtone groepen --- taakgericht taalonderwijs --- 456.1 --- 450.9 --- Grammatica --- NT2-taakgericht werken --- Onderwijs-taakgericht (taakgericht onderwijs) --- Taalbeschouwing --- Taalonderwijs-taakgericht --- Taalvaardigheid --- Toetsen --- Woordenschatonderwijs --- nederlands : tweede taal (ler) --- * 838.5 --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; didactiek --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- 485.15 --- Taalonderwijs --- Nederlands: anderstaligen --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Achtergrondinformatie --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Overige onderwerpen --- (zie ook: zinsontleding) --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Leesprikkels bundelt 30 lessen, stuk voor stuk bedacht, herwerkt en uitgeprobeerd door leerkrachten uit de praktijk. Het materiaal is ook geschikt voor groepen van een vergelijkbaar niveau in het buitengewoon onderwijs. Het boek bevat praktische tips voor leerkrachten die zelf soortgelijke activiteiten willen ontwikkelen. Lessen : Blok 1 : Tekst bij tekening plaatsen : 1. Het fotoboek van prins Jan - 2. Wat mag wel en wat mag niet in het bos? - 3. Zo zit mijn haar - 4. De mier - 5. Op je kop - 6. Een kijkje in je kamer - 7. Een brief voor wie? - 8. De fee van het sprookjesbos Blok 2 : Raadsels en denkoefeningen : 1. De schat van piraat Haak - 2. Op bezoek bij tante en oom - 3. Naar de speeltuin - 4. Kom je straks bij me spelen? - 5. Zoete raadsels - 6. Zoek de dieren - 7. Tom is ziek - 8. Verloren voorwerpen Blok 3 : Teken- en kleuropdrachten : 1. Het onvolledige verhaal - 2. Een gekke keuken - 3. Kleurendag in Somberland - 4. De boerderij van oom Bas - 5. In de dierentuin - 6. Ik zie, ik zie wat jij niet ziet Blok 4 : Doe-opdrachten : 1. Uitstapje in de school - 2. Ballon - 3. Lekker hapje - 4. Welk spel zullen we spelen? Blok 5 : Spelletjes : 1. Domino - Memory - 2. Lottospel - 3. Loco-puzzels - 4. Stripmemory Via dit eerste deel uit de reeks, Leesprikkels, krijgen leerlingen interactieve en taakgerichte leeskansen, gepresenteerd op een prikkelende wijze. De leerlingen lossen raadsels op, voeren instructies van doe-opdrachten uit, stellen stripverhalen samen, gaan op schattenjacht,... Ze zetten zo al doende de stap naar begrijpend lezen. (Bron: covertekst)
NT2 (Nederlands tweede taal) --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- begrijpend lezen --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+111.14 --- Lezen --- Nederlands --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.26 --- schoolboeken --- Aanvankelijk lezen --- Begrijpend lezen --- Buitengewoon lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Taakgericht taalonderwijs --- Taal --- 1e leerjaar l.o. --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Didactiek --- Handboek --- Handboek/cursus --- Moedertaal --- NT2 --- 475.12 --- 475.26 ) * LEZEN --- basisonderwijs --- eerste leerjaar --- nt 2 : begrijpend lezen (ler) --- Begrijpend lezen ; basisonderwijs --- Begrijpend lezen ; instructie --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Lezen ; basisonderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Begrijpend lezen: didactiek lagere school --- Begrijpend lezen: hanboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e leerjaar l.o --- Lager onderwijs --- Lesvoorbereidingen --- #BSCH: vak: Nederlands --- #BSCH: vak: lezen --- Lesvoorbereiding --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Lessen : 1. Ben jij een gezondheidsfreak? - 2. C, C en C - 3. Dat varkentje zullen wij wel wassen! - 4. De afvalbode - 5. De ring van Anastasia - 6. De wereld van Kwobus - 7. Een hond als huisdier - 8. Gaan logeren? - 9. Hulp aan Roemeense weeskinderen - 10. Ik ken er nog eentje! - 11. Krantenkoppen - 12. Kriebelbeestjes - 13. Lawinehonden aan het werk - 14. Linda pakt ze - 15. Moppenwedstrijd - 16. Opa mijmert - 17. Op zoek naar een hobby - 18. Parque Las Aguilas - 19. Reiskriebels - 20. Ruimtestation 'Enterprise' - 21. Speel je rot - 22. Speelgoedwinkel Playtime - 23. Striphelden
lager onderwijs 4de jaar (doelgroep) --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- begrijpend lezen --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+111.14 --- Lezen --- Nederlands --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.26 --- lezen --- schoolboeken --- Begrijpend lezen --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- Taakgericht taalonderwijs --- Taal --- 2e leerjaar l.o --- 4e leerjaar l.o --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Didactiek --- Handboek --- Handboek/cursus --- Moedertaal --- Basisonderwijs ; leermiddelen --- Begrijpend lezen ; basisonderwijs --- Didactiek ; basisonderwijs --- Begrijpend lezen: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlands als tweede taal --- Buitengewoon lager onderwijs --- #BSCH: vak: Nederlands --- #BSCH: vak: lezen --- NT2 --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Leesprikkels bundelt 24 lessen voor begrijpend lezen in het derde leerjaar. Al deze activiteiten zijn stuk voor stuk bedacht, herwerkt en uitgeprobeerd door leerkrachten uit de praktijk. Het materiaal is ook geschikt voor groepen van een vergelijkbaar niveau in het buitengewoon onderwijs. Het boek bevat ook praktische tips voor leerkrachten die zelf soortgelijke activiteiten willen ontwikkelen en kan bij gelijk welke lesmethode worden gebruikt. Lessen : 1. Alle apen, apen alle apen na - 2. Dag mevrouw, dag mijnheer - 3. De familie van Magalie - 4. De kleine zeemeermin - 5. De wereld van de reclame - 6. Gedichten - 7. Hallo - 8. Het schatteneiland - 9. Hoe Mini Max, Maximiliaan de Grote wordt - 10. In Feeterwork - 11. Joepie, ik ben geboren - 12. Kruiswoordraadsel - 13. Krul - 14. Leef ik gezond? - 15. Lientje en de Zizzelzop - 16. Limericks - 17. Met de groetjes van ... - 18. Mijn mannetje - 19. Mijn prentenboeken - 20. Paga is triest - 21. Sprookjes - 22. Urso de Bruin zoekt zijn honingpot - 23. Wie zegt het? - 24. Wist je dat?
NT2 (Nederlands tweede taal) --- begrijpend lezen --- Didactics of Dutch --- lager onderwijs 3de jaar (doelgroep) --- Didactics of primary education --- Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+111.14 --- Lezen --- Nederlands --- #BSCH: vak: Nederlands --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.26 --- didactiek --- schoolboeken --- Begrijpend lezen --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- Taakgericht taalonderwijs --- Taal --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Didactiek --- Handboek/cursus --- 475.12 --- lezen --- Begrijpend lezen: didactiek lagere school --- Begrijpend lezen: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlands als tweede taal --- Buitengewoon lager onderwijs --- NT2 --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Bevat volgende thema's: 6. beeldbuisbengels - 7. speurneus en Ko - 8. papier hier! - 9. het plezantste land - 10. sportkriebels
Nederlands --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.2 --- basisonderwijs --- didactiek --- 4e leerjaar l.o --- Handboek/cursus --- Onderwijs-taakgericht (taakgericht onderwijs) --- handboek --- moedertaal --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- 475.21 --- 475.24 ) * SCHRIJVEN --- CD --- linguïstiek --- spelling --- Nederlands ; basisonderwijs --- Spelling ; basisonderwijs --- Taal ; basisonderwijs --- 475.24 --- 837 --- 842 --- Nederlands; ba.o --- Spelling --- Moedertaal: handboek lagere school --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- 371.67 --- 373.3 --- schoolboeken --- linguïstiek --- Nederlandse spelling ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Spelling: handboek lagere school --- #BSCH: vak: Nederlands --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Contains audio-visual material --- Bouwen --- Detectives --- Draken --- Evaluatie --- Fantasie --- Huizen --- Landen --- Lucht --- Luchtvaart --- Magie --- Observatie --- Papier --- Sport --- Taakgericht taalonderwijs --- Taal --- Televisie --- Uitvindingen --- Vliegtuigen --- Websites --- Wonen --- taal --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Taalvaardigheid --- Luisteren --- Spreken --- Lezen --- Schrijven --- Taalbeschouwing --- Woordenschat
Choose an application
Bevat volgende thema's: 6. blij met mijn lijf - 7. rovers en piraten - 8. wij maken een krant - 9. beestenboel - 10. feest!
Nederlands --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.2 --- basisonderwijs --- didactiek --- Taal --- 3e leerjaar l.o --- Handboek/cursus --- Onderwijs-taakgericht (taakgericht onderwijs) --- handboek --- moedertaal --- 475.21 --- 475.24 --- CD --- linguïstiek --- spelling --- 837 --- 842 --- Nederlands; ba.o --- Spelling --- Moedertaal: handboek lagere school --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- 371.67 --- 373.3 --- schoolboeken --- Nederlands ; basisonderwijs --- Spelling ; basisonderwijs --- Taal ; basisonderwijs --- Nederlandse spelling ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Spelling: handboek lagere school --- #BSCH: vak: Nederlands --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Contains audio-visual material --- Archeologie --- Beeldende kunst --- Bodemdieren (Kriebeldieren) --- Dagbladen (Kranten) --- Dieren --- Evaluatie --- Familie --- Feesten --- Griezelen --- Grotten --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Nieuws --- Observatie --- Rovers --- Taakgericht taalonderwijs --- Welbevinden --- Zeerovers (Piraten) --- taal --- Taalvaardigheid --- Luisteren --- Spreken --- Lezen --- Schrijven --- Taalbeschouwing --- Woordenschat --- linguïstiek
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|