Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Nederlands --- Lezen --- Taakgericht onderwijs --- Didactiek
Choose an application
Nederlands --- Lezen --- Taakgericht onderwijs --- Didactiek
Choose an application
Nederlands --- Lezen --- Taakgericht onderwijs --- Didactiek
Choose an application
Zelfsturend leren --- Taakgericht onderwijs --- Leren leren --- Remediërend onderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- Llenguatge i llengües --- Ensenyament.
Choose an application
Probleemgestuurd onderwijs is een onderwijsconcept dat inmiddels een vaste plaats heeft verworven in veel opleidingen in het hoger en middelbaar onderwijs. Probleemgestuurd leren is hiervan een wezenlijk element. Studenten werken in onderwijsgroepen aan theoretische of praktische problemen. In deze geheel herziene druk van Probleemgestuurd leren leggen de auteurs op heldere wijze uit hoe studenten de door hun docenten geconstrueerde problemen in een onderwijsgroep kunnen aanpakken, hoe ze thuis diverse studiebronnen kunnen raadplegen en diepgaand kunnen bestuderen, hoe ze samen kunnen werken in een onderwijsgroep. Verschillende leerpsychologische en onderwijskundige achtergronden van het proces van probleemgestuurd leren worden toegelicht, evenals methoden van effectief leergedrag. De bijdragen van de verschillende actoren in een onderwijsgroep komen uitvoerig aan de orde. Naast de `klassieke´ onderwijsgroep komen ook andere vormen van groepsonderwijs in een probleemgestuurde onderwijscontext aan bod. Uitleg, voorbeelden, tips en observatieschema´s zorgen ervoor dat studenten goed zijn voorbereid op een succesvolle aanpak van hun studie in een probleemgestuurde leeromgeving.
Study methods --- Didactic strategies --- probleemgestuurd leren --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- Didactics of higher education --- Hoger onderwijs --- Didactische werkvormen --- Probleemgestuurd leren --- Leerprocessen --- Studiemethoden --- Taakgericht onderwijs --- Didactische werkvorm --- Leerproces --- Studiemethode
Choose an application
Aan de oorsprong van dit boek liggen twee studiedagen Nederlands aan anderstaligen, die de VON-werkgroep NT2 in 1992 en 1993 organiseerde. De ideeën rond een taakgerichte aanpak van taalonderwijs worden in dit boek theoretisch omkaderd en verder uitgespit in meer praktijkgerichte bijdragen van verschillende auteurs.
Didactics of Dutch --- talenonderwijs --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Taakgericht onderwijs --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- #PBIB:+111.22 --- Taal --- taakgericht onderwijs --- taalonderwijs --- didactiek --- NT2 --- onderwijs aan allochtone groepen --- taakgericht taalonderwijs --- 456.1 --- 450.9 --- Grammatica --- NT2-taakgericht werken --- Onderwijs-taakgericht (taakgericht onderwijs) --- Taalbeschouwing --- Taalonderwijs-taakgericht --- Taalvaardigheid --- Toetsen --- Woordenschatonderwijs --- nederlands : tweede taal (ler) --- * 838.5 --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; didactiek --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- 485.15 --- Taalonderwijs --- Nederlands: anderstaligen --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Achtergrondinformatie --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Overige onderwerpen --- (zie ook: zinsontleding) --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Vlaamse en Nederlandse auteurs van verschillende instellingen gaan elk vanuit hun eigen invalshoek in hun bijdrage in op de achtergronden en toepassingen van taakgericht onderwijs. Bij taakgericht onderwijs wordt uitgegaan van de behoeften van de leerders, en wordt aan hun (taal)vaardigheid gebouwd door hen levensechte taken te laten uitvoeren. De principes van taakgericht onderwijs worden vandaag met succes toegepast in alle niveaus van (taal)onderwijs, en laten zich goed vertalen naar verwante domeinen, buiten de schoolmuren, buiten de grenzen van Vlaanderen en Nederland. Dit boek illustreert deze rijke en ruimte invulling. Het bevat zinvolle en goed toegankelijke achtergrondinformatie en onderzoeksgegeven, naast veel en onmiddellijk bruikbare informatie en aanwijzingen voor de praktijk.
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- anderstaligen --- talenonderwijs --- Didactic strategies --- Research on teaching --- taakgericht werken --- Academic collection --- #A0104A --- 720 Onderwijs --- taakgericht onderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands --- didactiek --- 456.1 --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Didactiek --- Nederlands 838.5 --- Taakgericht onderwijs --- Taalverwerving --- 454.2 --- taakgericht onderwijs (ler) --- 454.9 --- adventure games --- Freddie Fish --- lerarenopleiding: didactiek --- nascholing: didactiek --- Nederlands: didactiek anderstaligen --- schooltaalbeleid --- vreemdetaalonderwijs: didactiek --- 371.3 --- NT2 --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Nederlandse taal en letterkunde --- Nederlands voor anderstaligen --- Task analysis in education --- Onderwijs --- Volwasseneneducatie --- Basiseducatie --- Taalonderwijs --- Allochtonen --- Vlaanderen --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Emigratie --- Allochtoon --- Interactief onderwijs --- Taal --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Autochtoon --- Sport --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
In de Tabascoklas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling de verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hierbij bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er de relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor betekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgving; gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toehoort : de leerling. Cd-rom bij het boek "Krachtig leren binnen een taakgerichte benadering". In de TABASCO klas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hiertoe bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor getekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgeving, gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toebehoort: de leerling. (Bron: covertekst)
Psycholinguistics --- zelfstudie --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- didactische werkvormen --- Taakgericht onderwijs --- Didactiek --- Tabasco --- Zelfsturend leren --- Coöperatief leren --- Moderne vreemde talen --- Taalonderwijs --- Samenwerkend leren --- 050937.jpg --- 050938.jpg --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- #gsdbP --- Didactiek. --- Taalonderwijs.
Choose an application
485.1 --- didactiek --- secundair onderwijs --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- NT2 --- Contains audio-visual material --- Secundair onderwijs --- Taakgericht onderwijs --- Stripverhalen --- Stripverhaal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
485.1 --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- didactiek --- secundair onderwijs --- 831.3 --- Taalvaardigheid --- 485.2 --- Handboek/cursus --- NT2 --- handboek --- informatieverwerving --- script --- Nederlands ; secundair onderwijs --- Nederlands: handboek secundair onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Taal en letterkunde; overige talen --- Secundair onderwijs --- Taakgericht onderwijs --- Survivaltechnieken --- Televisieprogramma's --- Survivaltechniek --- Televisieprogramma --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|