Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Er wordt een methodologie geschetst voor het oplossen van praktische problemen. Telkens weer blijkt dat zeer veel studenten vastlopen als ze in de beroepspraktijk zelfstandig aan de slag moeten met het oplossen van een probleem. In dit boek worden richtlijnen gegeven voor het verkrijgen van een kijk op een probleem en voor het verkrijgen van de hypothetische oplossingen. Dit is binnen de huidige methodologische literatuur ongebruikelijk. De visie en werkwijze zijn gebaseerd op een analyse van cases uit de praktijk (zowel die van studenten als die van de adviseur en onderzoeker). Nadat deze visie en werkwijze waren ontwikkeld is echter ook nog een confrontatie met de wetenschap aangegaan. Daarbij is nagegaan in hoeverre deze visie en werkwijze hierbij aansluiten. Met als meest in het oog springende conclusie dat in dit boek sprake is van een methodologische uitwerking van de handelingstheorie. Om de theorie te verwerken worden oefeningen en cases aangedragen. Dit maakt het boek geschikt voor opleidingen op HBO en wo niveau. Het boek is geschreven voor aankomende onderzoekers en adviseurs en is ook bedoeld voor degenen die vanuit een breder wetenschappelijk oogpunt interesse hebben in methodologie en wetenschapsfilosofie.
Cognitive psychology --- Philosophy of science --- probleemoplossend denken --- 003 --- agologie (gez) --- menswetenschappen (gez) --- student (gez) --- systematisch verpleegkundig handelen (gez) --- maatschappijwetenschappen, methoden --- informatie, zoekmethode --- onderwijs, holt --- managementvaardigheden
Choose an application
Education, Nursing. --- verpleegkunde --- opleiding --- Nursing Education --- Educations, Nursing --- Nursing Educations --- Nurses --- Nursing --- Nursing Care --- Students, Nursing --- education --- 613 --- gezondheidszorg (gez) --- leerinhoud (gez) --- leerkracht (gez) --- pedagogiek (gez) --- student (gez) --- verpleegkunde (gez) --- Education, Nursing
Choose an application
Module 1. Begeleiding van leerlingen in de gezondheidszorgModule 2. Omgaan met veranderingen, de beginfase van de opleidingModule 3. Motivatie en faalangstModule 4. BegeleidingsvaardighedenModule 4a. Waarnemen en observerenModule 4b. Effectief luisteren en vragen stellenModule 4c. Assertieve vaardighedenModule 5. Methodische praktijkbegeleidingModule 6. BeoordelenModule 7. Omgaan met conflictenElke module bestaat uit:InleidingDoelstellingenBeginsituatieverkenningLeerinhoud
613.3 --- pedagogiek (gez) --- stagebegeleiding (gez) --- student (gez) --- leerlingenbegeleiding --- stagebegeleiding --- verpleegkundige opleiding --- conflicthantering --- evaluatie --- assertiviteit --- observeren --- faalangst --- gesprekstechnieken --- beoordelen --- praktijklessen --- #KVHB:Gezondheidszorg --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- 489.52 --- conflicten --- gespreksvaardigheden --- gezondheidszorg --- motivatie --- onderwijs --- verpleegkunde --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Beroep en opleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Hygiene. Public health. Protection --- lesgeven --- Higher education --- communicatie --- luisteren --- opleiding --- studentenbegeleiding --- waarnemen en observeren --- Begeleiding --- Gezondheidszorg --- Studentenbegeleiding
Choose an application
itgave met aanvullingen, aangevuld t/m aflevering 25 (november 2010)aflevering 9 = Schoolbeleid en stadsbeleid : aanzetten tot een geopedagogiek / Mahieu Paul e.a. (ISBN 90-301-8456-6) (plaatsnr. : 451.2)aflevering 13 = Verantwoord schoolmanagement : bouwen aan een verantwoordelijke school / Herman Siebens (plaatsnr. : 458.1)aflevering 15 = Jongeren, school en politiek : opvoeden tot burgerzin / Marc Hooghe (plaatsnr. : 485.9)aflevering 18 = De school als bouwheer : gids voor kwaliteitsvolle schoolarchitectuur / Kristiaan Borret e.a. (plaatsnr. : 458.9)
#PBIB:2003.1 --- #KVHB:Onderwijs --- cultuurbeleid --- internationalisering --- kansenbeleid --- levenslang leren --- milieubeleid --- netwerken --- onderwijssociologie --- school en samenleving --- schoolbeleid --- 373 --- Redactie Paul Mahieu, Luk Braeckmans, Rita Dumon [et al.] --- bestuur --- lerarenopleiding --- maatschappij --- mobiliteit --- mobiliteitsbeleid --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- participatie --- school en onderneming --- vakdidactiek --- 450.2 --- schoolmanagement --- 450.4 --- 451.2 --- Onderwijs --- Onderwijs en maatschappij --- Samenleving --- Scholen --- Schoolmanagement --- onderwijs en maatschappij --- Losbladig werk --- 430.1 --- 450 --- 458.1 ) * INTERNE EN EXTERNE ORGANISATIE VAN DE SCHOOLSAMENLEVING --- Naslagwerk --- beleid (lt) --- beleid --- onderwijsorganisatie --- opleidingen (gez) --- school en samenleving (ler) --- school --- student (gez) --- 484.52 --- Onderwijssociologie --- Onderwijs ; Vlaanderen --- School en buurt --- School en onderneming --- School: internationalisering --- School: samenleving: kansenbeleid: cultuurbeleid: milieubeleid --- School: samenleving: maatschappelijke processen: besturen: netwerken --- onderwijs - politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijskunde --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Contains audio-visual material --- 184 Kinderrechten en Onderwijs
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|