Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Het 'vierde milieu', holovisie, sportstammen, supercomputers, gendoping, cyborgs? Het komt allemaal aan bod in De toekomst van de sportbusiness, een academisch gefundeerd avontuur dat de lezer meevoert met de snelheid van een Formule 1-bolide. Dit inspirerende vervolg op Sportbusiness in de mondiale markt, dat eerder verscheen in deze serie, werpt een blik op de enorme veranderingen die de sportbusiness in de toekomst zal ondergaan als gevolg van ingrijpende technologische ontwikkelingen. Deze veranderingen worden door Aaron Smith en Hans Westerbeek in een filosofisch en sociaal kader geplaatst. Zo beschrijven zij verschijnselen als nanotechnologie, kunstmatige intelligentie, maatschappelijk verantwoord (sport)ondernemerschap, prestatieverbetering middels genetische doping, sport als nieuwe religie, het milieuaspect en de rol die de sport kan spelen als cultureel bindmiddel. Hierbij staan de effecten die dit heeft op de consument voortdurend centraal, want zonder sportconsumenten is er geen markt en dus geen business. De toekomst van de sportbusiness zal uw visie op de wereld in het algemeen en op de sport in het bijzonder veranderen. De auteurs proberen hierbij niet per se een correcte voorspelling te geven van de toekomst, maar willen u vooral aanzetten tot nadenken over de mogelijkheden die de toekomstige sportbusiness te bieden heeft.
sportbusiness --- sportmanagement --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Sociology of sport --- sportbeleid --- SMV:Nederland --- SMV:beleid --- Didactics of sports and games
Choose an application
Applied marketing --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- General ethics --- 172 --- 79 --- 658.88 --- 301.595 --- sport --- sportbusiness --- ethiek --- sportmarketing --- 796.011.5 --- Sociale ethiek --- Ontspanning. Spel. Sport. Lichamelijke expressie --- Toegepaste marketing --- Sociologie van de sport --- Ethiek van de sport. Fair play --- 796.011.5 Ethiek van de sport. Fair play
Choose an application
We moeten met zijn allen meer sporten. Dagelijks wordt ons dit aangekaart in de media. Obesitas lijkt wel de ziekte van de tijd te zijn en de overheid moet hier meer inspanningen leveren. Een van de belangrijkste doelstellingen tegenwoordig lijkt iedereen aan het bewegen te krijgen. In Vlaanderen sport! geven de auteurs, allen verbonden aan de Onderzoeksgroep Sport- en Bewegingsbeleid van de KU Leuven, een evolutie van de actieve sportbeoefening van de voorbije veertig jaar. We worden om de oren geslagen met allerlei cijfermateriaal en bevindingen. Het werk is een degelijk, wetenschappelijk onderzoek naar de sportbeleving van de Vlamingen en de rol die de overheid daarbij speelt. Het boek is opgedeeld in vijf belangrijke hoofdstukken die telkens grondig worden uitgediept en geïllustreerd met cijfermateriaal, duiding en conclusies. Zowel beleid, onderzoek en plaats van sport in de samenleving als trends in de sportbeoefening komen aan bod. Daarnaast bekijkt men sportbeoefening als een sociaal, een organisatorisch en een economisch gegeven. Alle aspecten worden dus onderzocht: sportdeelname (wie?), sportpopulariteit (wat?), context en locatie (waar?) en uiteindelijk ook het kostenplaatje en de plaats daarvan in de gezinsuitgaven. Meest interessant onderdeel is natuurlijk de uitgebreide synthese achteraan waarin de auteurs de belangrijkste conclusies opsommen. Sommige daarvan liggen voor de hand, andere zijn eerder verrassend. Zo weten we allemaal dat meer Vlamingen dan ooit tevoren aan sport doen en dat vooral vrouwen een sterke inhaalbeweging maken. Maar dat sportparticipatie populairder is bij jongeren uit het ASO of dat steeds meer solosporten opduiken in de top tien is dan eerder verrassend. Of dat een Vlaams huisgezin jaarlijks gemiddeld 1.524 euro aan sport besteedt…
Sportbeleid --- Vlaanderen. --- Sociology of sport --- sportbeleid --- Flanders --- #SBIB:316.7C550 --- #SBIB:316.7C557 --- 680 Sport --- sportbusiness --- sport --- evenementenorganisatie --- 617.12 --- Vlaanderen --- Sport --- Sportbeoefening --- Clubsport --- Sociale ongelijkheid --- Kostprijs --- Sportclubs --- Sportbeleid; Vlaanderen --- 316.7:796 --- 796.062 --- Academic collection --- 796 --- SMV:België --- SMV:beleid --- SMV:sociologie --- SMV: --- 796.062 Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Sociologie van de sport --- Sport en sociale instituties: algemeen --- Sociologie van sport en spel: sport voor allen, recreatiesport --- Sport; politiek, wetgeving en organisatie --- Sports --- Social aspects --- Flanders (Belgium) --- History --- 20th century --- 21st century --- Samenleving --- 20e eeuw --- Organisatie --- Provincie West-Vlaanderen --- Sportclub --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|