Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
sociale media --- sociale media (themawoord fictie) --- nieuwe media
Choose an application
Je vindt reclame op TV, in kranten, magazines of in het straatbeeld … maar ook heel veel online. Reclamemakers zijn echte kraks in het bedenken van nieuwe en originele manieren om de consument te bereiken en te overtuigen. Viel het jou al op dat je reclame krijgt op basis van je surfgedrag? Die nieuwe vormen van reclame zijn soms moeilijker te herkennen, zowel voor volwassenen, als voor kinderen en jongeren. Maar om kritisch na te denken over reclame, moet je het net kunnen herkennen. Met de Mediawegwijzer Reclame? Wijs! kan je werken aan de reclamewijsheid van kinderen en jongeren. Een Mediawegwijzer is een thematisch infomagazine van Mediawijs voor leerkrachten. Voor dit magazine werd samengewerkt met AdLit, onderzoeksproject Reclamewijsheid.
Didactics of social education --- sociale media --- sociale media (themawoord fictie) --- reclame
Choose an application
Deze Mediawegwijzer geeft inzicht in sexting en tips om dit bespreekbaar te maken in de klas. Hoewel experimenteren met relaties en seksueel gedrag via digitale media bij de normale seksuele ontwikkeling hoort, kan je als leerkracht helpen om aan te tonen wat kan en wat niet kan. Dit magazine biedt daarbij ondersteuning.
Didactics of social education --- Didactics of secundary education --- sociale media --- sociale media (themawoord fictie) --- sexting
Choose an application
Waar vroeger jongeren op een stiekeme plek afspraken om elkaars lichaam te verkennen of briefjes stuurden, kan dit nu ook online vanop de smartphone of laptop. Bij de meeste jongeren verloopt sexting ook zonder problemen. Er zijn echter situaties waarin het grensoverschrijdend wordt: iemand stuurt de foto’s door of laat de foto’s aan anderen zien iemand zet een ander onder druk om foto’s te sturen Met deze bundel vol werkvormen willen we jou als leerkracht motiveren om rond sexting aan de slag te gaan. We geven je de handvaten om op een professionele manier te reageren op sextingsituaties zodat leerlingen durven je hierover in vertrouwen te nemen. Per werkvorm zijn er specifieke lesdoelen die je helpen de juiste werkvorm voor jouw groep te vinden.
Didactics of social education --- Didactics of secundary education --- sociale media --- sociale media (themawoord fictie) --- sexting
Choose an application
Een prikkelend boek over het leven van een krant, met prachtige prenten. Bron: De StandaardTipToe Print wil als uitgeverij over het hoofd geziene parels toch onder de aandacht van kinderboekenliefhebbers brengen. Met ?Blad in de wind? is de uitgeverij daar meer dan ooit in geslaagd. Het bijzondere beeldverhaal van de Zuid-Amerikaanse kunstenaars José Sanabria en Maria Laura Diaz Dominguez wordt verteld vanuit het perspectief van een krant, die ?s ochtends niet verkocht geraakt in de kiosk en daar als enige achterblijft. Het leven van de krant krijgt een verrassende wening wanneer die even later wordt meegenomen door de wind. ?Elk van mijn bladen zou naar een andere plek reizen. En daar een ander leven leiden.? Het ene krantenblad betekent beschutting voor een dakloze, een ander verpakt een dode goudvis, nog een ander steekt de kachel aan ? In prachtige ingekaderde schilderijtjes van vaak herkenbare taferelen volgen we de bestemmingen van de verschillende krantenbladen. De sfeer is dromerig en melancholisch, de bijgaande tekst is spaarzaam en poëtisch. ?Toen ik dacht dat mijn verhaal bijna verteld was, kwam mijn laatste blad bij een laatste man terecht. Hij keek naar mij en ik naar hem. Voor het eerst las iemand wat ik te zeggen had.? Wat de man in de krant leest, komen we niet letterlijk te weten, maar hij wordt er opvallend gelukkig van. Hoe het lezen van die laatste bladzijde voor de man overduidelijk tot geluk leidt, ervaart de lezer zelf bij het ontdekken van dit eenvoudige verhaal dat grote levensthema?s bijzonder mooi en fijnzinnig in beeld brengt. bron: https://alleswatikmooikanvinden.org/prentenboeken-voor-kleuters/boekentips/nieuw-in-de-boekhandel/
Spanish-American literature --- Lotsbestemming --- wind (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- sociale media (themawoord fictie) --- Dagblad --- Krantenpapier --- Levensvraag --- Levensloop --- Geluk --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- Voorleesverhalen --- Prentenboek
Choose an application
De bibliotheek moet sluiten wegens desinteresse van de lezers. Betty, de bibliothecaresse, zegt dat er een toverdraak nodig is om de bib te redden. Dus gaat Koen samen met zijn vrienden op zoek. Veel mensen die ze aanspreken, vinden het jammer dat de bib gaat sluiten en samen zorgen ze voor het voortbestaan ervan.De tekeningen in het boek zijn prachtige, grappige aquarellen met leuke details. Het boek heeft een uitnodigende kaft en een mooie verhaallijn. De bibliotheek wordt mooi voorgesteld, de indeling van de bib en de verschillende interesses van de lezers. Je kan bijna op elke pagina draken zoeken. Prachtig geïllustreerd boek, een liefdesverklaring aan bibliotheken overal ter wereld. Het gaat over gemeenschapszin en samenwerken om te zorgen wat ons echt dierbaar is. Het boek kan de liefde voor lezen stimuleren.Hilde Baeke en Greet SmetPluizer
English literature --- helpen (themawoord fictie) --- bibliotheken (themawoord fictie) --- boeken (themawoord fictie) --- lezen (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- sociale media (themawoord fictie) --- Bibliotheek --- Bibliotheekbezoek --- Lezen --- Reddingsactie --- Protestlied --- Protest --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|