Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Roel heeft zin om naar school te gaan. Totdat hij hoort dat het die dag sport-en-speldag is. Dat was hij helemaal vergeten. Bah! Hoog in het klimrek klimmen. Dat vindt hij eng! Ineens voelt Roel zich niet zo lekker. Roel leert op deze sport-en-speldag dat iedereen wel ergens goed in is en dat het helemaal niet erg is als je iets niet goed kunt. Als papa Roel 's middags komt halen, vertelt Roel trots dat hij toch in het klimrek is geklommen. Zal Roel zich de volgende sport-en speldag weer niet lekker voelen? Nee hoor, Roel heeft een leuke dag gehad!
faalangst --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- prentenboeken --- wereldoriëntatie --- JB STAR --- 419.3 --- 471.44 --- Faalangst --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 433.4 ) Sociaal - emotionele vorming --- Gevoelens- gedrag --- Multiculturele samenleving --- 472.9 --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Sociale en emotionele opvoeding --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Taken zijn niet meer weg te denken uit de kleuterklas. Met de Taakmaatjes proberen we 26 verschillende taken aan te bieden op een manier die voor alle kleuters en kleuterscholen toegankelijk is: van losse kaartjes tot een digitale aanpak.De kleuters taken geven in de klas heeft verschillende doelen m.b.t. persoonlijke ontwikkeling. Het stimuleert de zelfstandigheid, de zelfredzaamheid en het verantwoordelijkheidsgevoel. De kleuters leren samen te werken, taken onderling te verdelen, ...Door Taakmaatjes te gebruiken, oefenen de kleuters meteen ook verschillende executieve functies: planning en organisatie, werkgeheugen, emotieregulatie en veel meer.Voor een leerkracht bieden de taken talloze observatiemogelijkheden, om zo een beter beeld te krijgen van de ontwikkeling van de kleuters. De taken cree?ren ook kansen om bij te sturen en te ondersteunen waar nodig.InhoudTaakkaartjes: voor elk van de 26 taken zijn er drie verschillende kaartjes beschikbaar: een foto van de taak, een tekening en een pictogram. Zo kunt u de kaartjes aanpassen aan het niveau van de kleuters.Instructiefilmpjes: iedere taak kan getoond worden in een instructiefilmpje. Zo kunnen de kleuters zien hoe een taak op een goede manier wordt uitgevoerd.Praatplaten: ze helpen om de taken bespreekbaar te maken. Op de voorkant staat een afbeelding van een klas waarin kleuters verschillende taken uitvoeren. Op de achterkant staan voorbeeldvragen die kunnen helpen tijdens het gesprek.Spelletjes: twee educatieve spelletjes waarmee jullie de taken spelenderwijs ontdekken.In de materialen hebben we rekening gehouden met de leeftijd van de kleuters, de motorische vaardigheden en de cognitieve ontwikkeling. Zo zijn er verschillende praatplaten en spelletjes voor de jongste en ouderste kleuters.bron: https://www.uitgeverijaverbode.be/ko_wereldorientatie?article=130494
Schoolleven --- Spellen --- Executieve functies --- Kleuterparticipatie --- Takenbord: kleuters --- Kleuteronderwijs ; wereldoriëntatie ; leermiddelen --- Kleuteronderwijs ; sociaal-emotionele vorming ; leermiddelen --- Games --- Kleuteronderwijs --- Taak --- Klassenmanagement --- Dagindeling --- Pictogram --- Zelfstandigheid --- Zelfredzaamheid --- Verantwoordelijkheid --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- taakomschrijving --- taakgericht werken --- Planmatig werken
Choose an application
Naast de noodzakelijke achtergrondinformatie over faalangst wordt uitgebreid omschreven hoe er in de praktijk met faalangstige kinderen kan worden omgegaan. Hiervoor zijn ook praktische observatielijsten opgenomen. Dit boek wordt afgesloten met een groot aantal lessen voor onder-, midden- en bovenbouw aan de basisschool. Met behulp van deze lessen kan elke leerkracht in zijn klas concreet aan de slag met het signaleren, voorkomen en begeleiden van faalangst.
faalangst --- lager onderwijs --- Didactics of social education --- Personality development --- Didactics of primary education --- basisscholen --- 454.23 --- basisonderwijs --- didactiek --- kinderen --- sociaal-emotionele opvoeding --- 455.3 --- Faalangst --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 478.9 --- Angst --- Basisonderwijs --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale opvoeding --- 415.3 --- 433.4 ) Sociaal - emotionele vorming --- basisonderwijs (ler) --- emoties --- faalangst (ler) --- kleuteronderwijs --- 478.8 --- Faalangst ; onderwijs --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Overige vormingsgebieden --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het lager onderwijs --- Emoties --- Emotie
Choose an application
WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of social education --- sociale ontwikkeling --- waardenopvoeding --- kritisch denken --- liegen --- emotionele ontwikkeling --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- #PBIB:+108.31 --- Anders zijn --- Bewegingsopvoeding --- Communicatievaardigheden --- Filosoferen met kinderen --- Lager onderwijs --- Liegen --- Mondigheid --- Multiculturele samenleving --- Muzische vorming --- Omgaan met verschillen --- Schoolboeken --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Taalvaardigheid --- Waardevorming --- Zelfontdekkend leren --- 2de graad ba.o. --- 2de leerjaar ba.o. --- 433.4 ) Sociaal - emotionele vorming --- anders zijn --- multiculturele samenleving --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- waarheid --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- Communicatievaardigheden ; kinderen --- Muzische vorming ; basisonderwijs --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- Verschillend zijn --- Waardevorming ; basisonderwijs --- 478.8 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- diversiteit --- 2de graad ba.o --- 2de leerjaar ba.o --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Waarheid --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Communicatieve vaardigheden --- Morele opvoeding --- Leugen --- Diversiteit --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Onverschilligheid, vandalisme, lafheid, brutaliteit en allerlei vormen van zinloos geweld zijn problemen waarmee de huidige samenleving wordt geconfronteerd. Algemeen groeit de zorg om wat wel gezien wordt als een algehele normvervaging. Het gezin en de school komen in beeld. Sturen ouders wel voldoende en kunnen leraren vanuit hun deskundigheid een grotere bijdrage leveren aan waardeopvoeding? In de werkboeken van de serie wordt op deze en andere vragen concreet ingegaan. Het uitgangspunt is daarbij dat het kind goede gewoonten leer in een school die zich presenteert als een hechte gemeenschap. Waarden als zorg, respect en verantwoordelijkheid maat een kind zich niet eigen door er over te praten, ze worden geleerd door ze te ervaren.
#PBIB:+108.31 --- Waarden en normen --- lager onderwijs --- morele opvoeding --- normen --- waarden --- 478.6 --- godsdienst --- schoolboeken --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 471.44 --- 471.48 --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Beleefdheid --- Belonen --- Deugden --- Eerlijkheid --- Egoïsme --- Filosoferen met kinderen --- Gehoorzaamheid --- Geweld --- Handboek/cursus --- Ik en de anderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Luisteren --- Morele opvoeding --- Ouderavonden --- Pesten --- Regels --- Relatie ouder - school --- Samenwerking --- Schoolklimaat --- Schoolreglementen --- Schweitzer, Albert --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Verdraagzaamheid --- Vriendschap --- Waardevorming --- Wilskracht --- Zelfbeeld --- Zorgen --- Normen --- Waarden --- 433.2 --- 433.4 ) * SOCIALE OPVOEDING EN LEVENSVORMING --- basisonderwijs --- sociaal-emotionele vorming --- stappenplan --- Brochure --- bovenbouw --- derde graad --- eerste graad --- kinderen --- middenbouw --- morele ontwikkeling --- onderbouw --- tweede graad --- waarden en normen: kinderen --- waardenopvoeding --- Onderwijs: waarden --- Waarden: kinderen --- Waarden : opvoeding --- 478.8 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Sociale en emotionele opvoeding --- Morele en religieuze opvoeding --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- (zie ook: Anders zijn) --- Pedagogisch klimaat --- Pedagogisch project --- Kleuteronderwijs --- Relatie school - ouder --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|