Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het 'Nieuwe Leefboek voor Kinderen' is het vervolg op het succesvolle 'Leefboek voor Kinderen' (2007). Opnieuw komt een groot aantal onderwerpen aan bod, waarmee kinderen over zichzelf kunnen nadenken. Daarnaast bevat ook dit deel praktische tips om direct toe te passen. (Bron: covertekst)
Levenskunst --- Zelfvertrouwen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociaal-emotionele problemen --- 415.3 --- Kinderen --- Geluk --- Zelfvertrouwen ; kinderen --- Uitvoerende functies --- Sociaal-emotioneel probleem --- Onderwijs --- Didactics of social education --- Primary education
Choose an application
Sociaal-emotionele problemen --- Oplossingsgericht werken --- Gedragsproblemen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Jeugd --- oplossingsgericht handelen --- opvoeding --- zelfvertrouwen --- 433 --- Opvoeding in de praktijk --- Sociaal-emotioneel probleem --- Gedragsprobleem --- Onderwijs --- Jongere
Choose an application
Orthopedagogiek --- Handboeken en inleidingen. --- handboeken en inleidingen. --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Probleemjongeren --- Opvoedingsproblemen --- Sociaal-emotionele problemen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Probleemjongere --- Opvoedingsprobleem --- Sociaal-emotioneel probleem --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Onderwijs
Choose an application
467 --- Hechting --- Kinderen --- Orthopedagogiek --- Relaties --- Sociaal-emotionele problemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- #KVHB:Relatiestoornissen --- groepsopvoeding --- 364.264 --- Hechtingsstoornissen --- Gezinsproblemen. --- #KVHB:Hechting --- #KVHB:Orthopedagogie --- hechtingsproblemen --- orthopedagogiek --- relatieproblemen --- hechtingsstoornissen --- opvoeding --- Ontwikkelingsstoornissen --- Opvoeding --- Veiligheid --- Orthopedagogics --- psychopathologie --- kinderen --- bodemloosheidsyndroom
Choose an application
Oorlogstrauma's ; kinderen --- Vluchtelingenkinderen ; onderwijs --- allochtone kinderen, onderwijs --- minderjarige vluchtelingen --- schoolmaatschappelijk werk --- vluchtelingenhulp --- #A0005A --- 668.8 Vluchtelingen --- onderwijs aan allochtone groepen --- vluchtelingen --- 450.9 --- kinderen --- onderwijs --- sociaal-emotionele problemen --- 454.6 --- 469 --- VLOR --- allochtonen --- diversiteit --- emotionele problemen --- intercultureel onderwijs --- oorlogstrauma --- schoolbegeleiding --- Asielzoekers (politieke vluchtelingen, vluchtelingen) --- Trauma (posttraumatisch stress syndroom, psychotrauma) --- vluchtelingenkinderen (ler) --- 376.7 --- Onderwijs --- Trauma's --- Vluchtelingen --- Asielzoekers --- Kinderen --- 478.1 --- 377 --- 325 --- 371.21 --- 362.9 --- onderwijs aan allochtone groepen, kinderen van kermisexploitanten, schippers en woonwagenbewoners en overige onderwerpen --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- vluchtelingen: in onderwijs --- Vluchtelingenkinderen --- Oorlogstrauma --- Sociaal-emotionele problemen --- Trauma --- Kinderopvang --- Kind --- Vluchtelingenkind --- Sociaal-emotioneel probleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Vluchteling --- Psychotrauma --- Schoolverzuim
Choose an application
leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- 37.015.31 --- buitenschoolse begeleiding --- geïntegreerde leerlingenbegeleiding --- keuzebegeleiding --- leren --- sociaal-emotionele problemen --- zorgverbreding --- 450.2 --- onderwijs --- onderwijsorganisatie --- 450 --- 450.7 ) * ONDERWIJSOPLEIDING --- Handboek/cursus --- Losbladig werk --- leerlingbegeleiding --- plichten --- rechten --- socio-emotionele ontwikkeling --- studeren --- 484.23 --- studentenbegeleiding --- Leerlingbegeleiding --- onderwijs - politiek, wetgeving en organisatie --- Secundair onderwijs
Choose an application
08
Study methods --- faalangst --- hoger onderwijs --- leerproblemen --- 489.52 --- studiebegeleiding --- 454.23 --- motivatie --- studentenbegeleiding --- studieproblemen --- S2007224.JPG --- opvoeding --- ouder-kind relatie --- hoger onderwijs - studiebegeleiding --- Didactische principes --- 37 --- 159.92 --- 371.21 --- Studiebegeleiding --- Motivatie --- Onderwijs --- Hoger onderwijs --- Motivatieproblemen --- Werkhoudingsproblemen --- Sociaal-emotionele problemen --- Leerproblemen --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Motivatieprobleem --- Werkhoudingsprobleem --- Sociaal-emotioneel probleem --- Leerprobleem
Choose an application
Denken, voelen en willen zijn menselijke vermogens die van oudsher een centrale rol hebben gespeeld in de traditie van het westerse denken. De Nederlandse orthopedagoog J.F.W. Kok heeft in de jaren 70 van de vorige eeuw deze traditie voortgezet door de samenhang tussen deze vermogens tot uitgangspunt te maken van zijn theorie over orthopedagogische vraagstellingen. Met deze theorie zijn de drie vermogens denken, voelen en willen toegangsweg geworden tot de belevingswereld van kinderen die behalve op opvoeding ook op orthopedagogische hulp zijn aangewezen. Van deze theorie wordt in deze studie een nieuwe uitwerking gegeven, waarin een systematiek van orthopedagogische vraagstellingen wordt voorgesteld op basis van ontwikkelingspsychopathologische categorieën. De drie vermogens denken, voelen en willen dienen verder als kader voor de formulering van ontwikkelingsopgaven en de vraag binnen welk opvoedingsmilieu een bepaalde ontwikkeling het beste kan worden bevorderd.De orthopedagogische ervaring maakt duidelijk hoe orthopedagogische en ontwikkelingspsychopathologische theorieën geworteld zijn in praktijkervaringen, sturing geven aan deze ervaringen en op hun beurt weer aangepast worden op basis van nieuwe praktijkervaringen en onderzoek daarnaar. Het geheel is een tour de force waarin de lezer wordt meegevoerd langs het werk van grote denkers als Spinoza, Kierkegaard, Dilthey, Foucault en Lacan, niet met het oog om via hoge reflectie een beklemmende actualiteit te willen ontstijgen maar om weerstand te kunnen bieden aan de waan van alledag door dieper te wortelen in de ideeëngeschiedenis van pedagogische inspiratoren. Het boek is hiermee een inspirerend en onmisbaar naslagwerk voor ieder die op academisch niveau een leidraad zoekt in het net van wegen en dwaalwegen binnen de hedendaagse opvoeding en de hulp aan opvoedingsproblemen en daarbij in de eerste plaats het belang van het kind voor ogen wil houden
Orthopedagogics --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- orthopedagogiek --- #KVHB:Orthopedagogie --- 460 --- opvoeding --- Opvoeding --- Orthopedagogiek --- 376 --- Opvoeding en onderwijs --- Kinderen --- Opvoedingsproblemen --- Sociaal-emotionele problemen --- Ethiek --- Spiritualiteit --- Kind --- Opvoedingsprobleem --- Sociaal-emotioneel probleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Zijn kinderen wreed? Is pesten onvermijdelijk? Ben je vroeger zelf gepest en ben je bang dat jouw kind hetzelfde lot wacht? Aan de hand van wetenschappelijke inzichten uit de psychologie, de sociologie, de biologie en de praktijk, afgewisseld met tips en adviezen voor ouders, bespreekt de auteur waarom en wanneer kinderen (en volwassenen) pesten, waarom sommigen de klos zijn en waar ouders van gepeste kinderen tegenaan lopen.
Educational sciences --- pesten --- Pesten --- 177.8 --- KHCA --- 455.1 --- Pesten: leerlingen --- 301.15 --- PXL-Central Office 2018 --- pestgedrag --- onderwijs --- sociologische aspecten --- Onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Sociaal-emotionele vaardigheden --- Sociaal-emotionele problemen --- cyberpesten --- Opvoeding --- Sociaal-emotionele vaardigheid --- Sociaal-emotioneel probleem --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- klasmanagement
Choose an application
Dit is een leer- en doe-boek voor kinderen van 8-12 jaar dat hen wil bijstaan in het ontwikkelen van een positief zelfbeeld. Het boek richt zich met name op veel voorkomende emotionele problemen zoals o.a.: verlegenheid, gebrek aan zelfvertrouwen, motivatieproblemen, geen contact kunnen maken, gepest worden, gescheiden ouders, ruzie en vriendschap. Het boek geeft de kinderen zelf een groot aantal tips een spreekt ze aan op hun eigen niveau: met voorbeelden uit het dagelijks leven, thuis en op school, en met gekleurde woorden die het positief of negatief effect van taalgebruik illustreren. (Bron: covertekst)
415.3 --- 433.9 --- 464 --- 471.44 --- 478.9 --- Echtscheiding --- Lager onderwijs --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Pesten --- Ruzie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Verlegenheid --- Zelfvertrouwen --- emoties --- gedrag --- kinderen --- pesten --- sociale vaardigheden --- vriendschap --- zelfvertrouwen --- Levenslust --- Opvoeding --- Zelfbeeld --- 091537.jpg --- Zelfvertrouwen ; kinderen --- Uitvoerende functies --- Opvoedingsondersteuning --- Kinderen met leerproblemen --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociaal-emotionele problemen --- Zorgverbreding --- Motivatieproblemen --- Sociale vaardigheden --- Vriendschap --- Sociaal-emotioneel probleem --- Motivatieprobleem --- Onderwijs
Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|