Narrow your search

Library

KU Leuven (281)

ULB (248)

ULiège (214)

UAntwerpen (201)

UGent (198)

UCLouvain (184)

VUB (119)

KBR (118)

Odisee (97)

UNamur (83)

More...

Resource type

book (474)

digital (7)

periodical (4)

dissertation (3)


Language

English (254)

French (165)

German (30)

Dutch (17)

Spanish (4)

More...

Year
From To Submit

2024 (1)

2023 (8)

2022 (5)

2021 (6)

2020 (7)

More...
Listing 1 - 10 of 478 << page
of 48
>>
Sort by

Book
The thirteenth-century notion of signification : the discussions and their origin and development
Authors: ---
ISSN: 18799787 ISBN: 9789004298675 9004298673 Year: 2015 Volume: 10 Publisher: Leiden ; Boston Brill

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In The Thirteenth-Century Notion of Signification, Ana Maria Mora-Marquez presents an exhaustive study of the three 13th-century discussions explicitly dealing with the notion of "Significatio". Her study aims to show that the three discussions emerge because of apparently opposite claims about the signification of words in the authoritative literature of the period, namely in Aristotle, Boethius and Priscian. It also shows that the three discussions develop in the same direction - towards a unified use of the notion of signification, which keeps its explanatory role in semiotics, but loses its role in grammar and logic. Mora-Marquez offers us the first exhaustive analysis of the scholarly discussions around the notion of signification in the pre-nominalist medieval tradition.


Book
Los sentidos y sus escrituras
Authors: --- ---
ISBN: 9788466930154 9788466915304 9788166930154 8466915303 Year: 2007 Volume: 5 Publisher: Madrid : Universidad Complutense de Madrid,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Semantics : an interdisciplinary reader in philosophy, linguistics and psychology
Authors: ---
ISBN: 0521204992 9780521204996 Year: 1974 Publisher: London : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Implication, formalisation et logique naturelle
Authors: ---
Year: 1962 Publisher: Paris : Presses Universitaires de France,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Thinking and meaning : entretiens d'Oxford 1962
Author:
Year: 1963 Publisher: Louvain : Paris : Nauwelaerts, Béatrice-Nauwelaerts,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ueber zeichen, sinn und wahrheit
Author:
Year: 1970

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Signification et verite
Authors: ---
Year: 1959 Publisher: Paris : Flammarion,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Situation éducative et significations
Authors: ---
ISBN: 2807356036 2804173259 Year: 2004 Publisher: Brussels, Belgium : De Boeck Supérieur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Question vive en sciences humaines et sociales aujourd'hui, la signification est interrogée dans cet ouvrage à partir du champ disciplinaire des sciences de l'éducation. Elle est envisagée dans le cadre de la situation éducative sous l'angle de sa dynamique de développement. En tant que champ de pratiques sociales au sein duquel se déroulent les processus d'apprentissage et de construction de connaissances, la situation éducative s'institue en effet comme un lieu majeur de partage, de modification et d'appropriation des significations. Les questions qui animent le débat abordent certains des grands enjeux afférant à l'approche des conduites humaines par la signification. Ce texte propose un repérage - au sein des recherches actuelles - des travaux portant sur la construction et la reconstruction des significations dans les situations éducatives. Les diverses contributions permettent tour à tour d'identifier les objets et les champs de problématiques relatifs à la question de la signification en sciences de l'éducation, d'en expliciter les caractéristiques théoriques et méthodologiques ainsi que d'en élaborer les épistémologies sous-jacentes. L'ouvrage s'adresse aux étudiants, aux enseignants et aux chercheurs en sciences de l'éducation, aux pédagogues ainsi qu'aux formateurs de formateurs.


Book
The field theory of meaning
Author:
Year: 1958 Publisher: Ann Arbor : University of Michigan Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Poni͡atie i slovo
Author:
Year: 1958 Publisher: Leningrad : Izd-vo Leningradskogo Universiteta,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 478 << page
of 48
>>
Sort by