Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Is je kind overgevoelig of juist ongevoelig voor aanraking, smaak, geur, geluid en visuele prikkels? Is het heel beweeglijk of juist niet? Heeft het coördinatieproblemen? Dan is de kans groot dat het problemen heeft op het gebied van sensorische verwerking.Het brein van sommige kinderen verwerkt zintuiglijke prikkels niet altijd probleemloos. Ze krijgen dan vaak etiketten opgeplakt als kieskeurig, overgevoelig, stuntelig, onvoorspelbaar of onoplettend. Soms vermijden ze aanrakingen, weigeren ze bepaalde kleren te dragen of zijn het moeilijke eters; soms zijn ze juist dol op extreme prikkels als harde geluiden, heet badwater of heel pittig eten.Deze nieuwe, geactualiseerde editie van dit toonaangevende handboek geeft antwoord op veelvoorkomende vragen van ouders, docenten en verzorgers van kinderen met problemen bij sensorische verwerking. https://www.standaardboekhandel.be/p/uit-de-pas-9789057125768
Psychomotorische therapie --- Kind --- Sensomotoriek --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Leer- en gedragsproblemen.
Choose an application
Dit boek beschrijft de training die werd ontwikkeld door Keyaert en Klingels (medewerkers van Pleegzorg Vlaams-Brabant en Brussel) voor getraumatiseerde jonge kinderen en hun (pleeg) ouders. Aan de hand van stabiliserend, lichaamsgericht werk wordt getracht om kinderen die traumatische ervaringen hebben meegemaakt te leren niet meer overspoeld te worden door gewaarwordingen en emoties die geassocieerd zijn met het verleden. De aaneenschakeling van langdurige traumatische ervaringen hebben een impact op de ontwikkeling van de hersenen en laten een spoor na op de verdere ontplooiing van kinderen. Het ondersteunen van kinderen die trauma hebben meegemaakt begint door hen te helpen bij het ontwikkelen van een gevoel van veiligheid, plezierbeleving en het gevoel dat ze hun leven zelf meer in handen hebben. De kinderen worden gestimuleerd het huidige moment te ervaren, zelf keuzes te maken, zich meer bewust te worden van hun lichaam en sensaties te verbinden aan emoties. Via sensorische en motorische prikkels wordt getracht om hun primitieve brein te kalmeren. De relatie met de zorgfiguur die actief betrokken is, vormt mee de context voor hun exploratie. Tijdens de bijeenkomsten wordt getracht om kinderen samen met hun zorgfiguren de nodige stabilisatie te bieden voor eventuele verdere verwerkingstherapie.https://aspeditions.be/nl-be/book/sensomotorisch-werken-met-getraumatiseerde-kinderen/18424.htm
Psychotrauma --- Kind --- Psychomotoriek --- Psychomotorische therapie --- Sensomotoriek --- Pleegkind --- Pleegzorg --- Orthopedagogics --- Psychiatry --- kinderpsychiatrie --- psychotherapie --- sensomotorische ontwikkeling --- psychotrauma's
Choose an application
Persoon met een meervoudige handicap --- Snoezelen --- Activiteitenbegeleiding --- Sensomotoriek --- Zintuiglijke waarneming --- Prikkelverwerking --- Belevingstheater
Choose an application
159.91 --- #KVHB:Motoriek --- #KVHB:Leerstoornissen --- motorische ontwikkeling --- leermoeilijkheden --- sensomotoriek --- 376.5 --- Kinderen --- Leerstoornissen --- Sensomotoriek --- Testen --- Vaardigheden --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie
Choose an application
Choose an application
Als kind ontdek je spelenderwijs de wereld om je heen. Samen met je vriendjes bouw je de mooiste hutten, speel je voetbal, maak je de lekkerste baksels of spring je op de trampoline. Voor een kind met een handicap of beperking is dit niet altijd vanzelfsprekend. Zij willen ook de wereld om hen heen ontdekken en plezier maken. Andrea Meijer werkt als (activiteiten)begeleider in de gehandicaptenzorg en wilde haar vele ideeën voor activiteiten graag delen om mensen te kunnen inspireren en blij te maken. Zo is het idee voor de Sam-activiteitenkaarten ontstaan. De activiteiten zijn gericht op de zeven zintuigen. Mensen met een ontwikkelingsniveau vanaf 3 maanden functioneren voornamelijk in de sensatiefase waarbij alles draait om zintuigelijke sensaties.Sensorische prikkelverwerkingMet onze zintuigen nemen we informatie waar. Prikkels (ook wel sensorische of zintuiglijke informatie genoemd) komen via de zintuigen ons lichaam binnen en gaan via de zenuwbanen naar onze hersenen. Deze verwerken de binnengekomen prikkels en zorgen ervoor dat we erop kunnen reageren. Mensen met een Autisme Spectrum Stoornis (ASS) en/ of een verstandelijke beperking reageren vaak anders op zintuiglijke prikkels. Zij kunnen problemen ervaren met het verwerken van de prikkels. Hun hersenen raken minder georganiseerd met als resultaat dat ze opvallend druk, fel of extreem emotioneel kunnen reageren op prikkels die anderen nauwelijks waarnemen. Met de Sam kaarten kun je spelenderwijs leren en ontdekken hoe zintuiglijke prikkels binnen komen en ervaren worden. De set bevat prikkelende, ontspannende, leuke, duurzame, natuurlijke en creatieve activiteiten. Speciaal ontwikkeld en ontworpen voor mensen met een beperking en jonge kinderen. Maar ook interessant voor ouders, verzorgers, opa?s en oma?s, broers en zussen, begeleiders, coaches, pedagogisch medewerkers, leerkrachten en iedereen die wil leren en ontdekken hoe je de verschillende sensorische prikkels kunt herkennen en ervaren. Om samen thuis te beleven.https://ambachtelijkbeeldmerk.nl/sam-kaarten/
Persoon met een verstandelijke handicap --- Autismespectrumstoornis --- Creatieve activiteiten --- Creatieve therapie --- Creativiteit --- Sensomotoriek --- Prikkelverwerking --- Persoonlijke ontwikkeling --- Individuele begeleiding --- Groepsbegeleiding --- Activiteitenbegeleiding
Choose an application
Met plezier uit de pas bevat spelletjes voor kinderen met een sensorische integratiestoornis. Sensorische integratiestoornissen zijn stoornissen waarbij het centraal zenuwstelsel boodschappen van de zintuigen niet goed verwerkt. Kinderen met deze stoornis worden vaak ten onrechte als 'moeilijk' gezien. De spelletjes in dit boek zijn eenvoudig en leerzaam en stimuleren de ontwikkeling van de hersenen en het lichaam. Een aantal activiteiten is speciaal geschikt voor kinderen met een autismespectrumstoornis. Elk hoofdstuk in het boek richt zich op een bepaald sensorisch systeem, zoals evenwicht en beweging, tastzin, proprioceptief zintuig... of op een bijproduct van sensorische informatieverwerking zoals fijne motoriek en oraal-motorische vaardigheden. Elke activiteit bevat uitgebreide informatie met betrekking tot de bedoelde ontwikkelingsleeftijd, de benodigde materialen, welke voorbereiding noodzakelijk is, wat het kind kan doen, wat de begeleider kan doen, waar de activiteit tot bijdraagt en ervaringen van een moeder hiermee.
Leer- en gedragsproblemen. --- spellen --- autisme --- psychosociale hulpverlening --- bewegingsspelen --- motorische ontwikkeling --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- socio-emotionele stoornissen --- kinderen --- orthopedagogiek --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- Aandacht / aandachtsstoornissen (concentratiestoornissen) --- Spel/sport bij personen met een handicap (vrijetijdsbesteding bij personen met een handicap) --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Sensomotoriek --- sensomotoriek --- 464 --- Kinderen --- Sensorische integratiestoornis --- Spelen --- Zintuiglijk spel --- 376 --- Bewegen --- Bewegingsactiviteiten --- Sensorische integratie --- Sensorische stoornissen --- Kinderen met leerproblemen --- ADHD --- Psychomotorische therapie --- Sensomotoriek --- Activiteitenbegeleiding --- Ergotherapie --- Speltherapie --- Autisme --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Spel --- Ontwikkeling --- Autismespectrumstoornis --- Autisme.
Choose an application
pr. Engelse titel : The out-of-sync child : recognizing and coping with sensory processing dis
Sensomotoriek --- Sensorische integratieproblemen --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Zintuigen --- 376 --- Coma --- Dagelijks leven --- Diagnostiek --- Emoties --- Kinderen --- Sensorische integratie --- Sensorische stoornissen --- 159.922 --- Gedragsstoornissen : kinderen --- Kinderen : stoornissen --- Sensorisch integratieprobleem --- Zintuig --- Ontwikkeling
Choose an application
fysiologie --- lichaamsfuncties --- zenuwstelsel --- 600.52 --- menskunde --- 599.7 --- Ademhaling --- Afweersystemen --- Fysiologie --- Groei --- Inspanning --- Lichaamsfuncties --- Sensomotoriek --- Stofwisseling --- Uitscheiding --- Veroudering --- Zenuwstelsel --- fysiologie, hormonen --- Fysiologie.
Choose an application
fysiologie --- uitscheidingsstelsel --- ademhalingsstelsel --- endocrien stelsel --- bloeddrukmeting --- Stofwisseling --- 911193.jpg --- zenuwstelsel --- spierstelsel --- biologie --- Human physiology --- Physiology. --- 612 --- Bewegen --- Bloedsomloop --- Energie --- Fysiologie --- Sensomotoriek --- Fysiologie. --- Physiology
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|