Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Hoe komt het toch dat sommigen hoogsensitiviteit als een kracht zien en anderen het als een last ervaren? De sleutel is de manier waarop je omgaat met stress en stressoren.In onze snel veranderende wereld vol prikkels is het essentieel om je stress- en energieniveaus onder controle te houden. Als je hoogsensitief bent, is dat nog belangrijker: er komen meer prikkels dan gemiddeld binnen en je brein verwerkt ze diepgaander en intenser.In dit boek ontdek je wat hoogsensitiviteit écht is en waarom HSP?s gevoeliger zijn voor stress, energieverlies en burn-outs. Dankzij concrete strategieën leer je omgaan met typische struikelblokken, zoals overprikkeling, onbegrip, emoties overnemen, people pleasing en grenzen aangeven. Ontdek hoe je door energieverlies te beperken terug de schoonheid van hoogsensitiviteit kunt ervaren.Zo kun je eindelijk doen waarvoor je gemaakt bent: floreren ? zelfs in een wereld vol prikkels.Bron: https://www.borgerhoff-lamberigts.be/shop/boeken/hoogsensitief-omgaan-met-stress?variant=90591&utm_source=%5BBL%5D%20Persoonlijke%20ontwikkeling&utm_medium=email&utm_campaign=Email%20Voornemens%202024%20oude%20template%20%2801HMGCWSMPBHB4ZC818G3BZDMB%29&_kx=AQu9JTTiWaTTBbguFwATtA5ztyA1B5Je_doJDUloxGebiXuwpMcWPpxkDXh43E1w.R55awf
Hoogsensitiviteit --- Stress --- Prikkel --- Burn-out --- Sensitiviteit. --- Stress.
Choose an application
Deze doe-gids sluit aan bij De hoogsensitiviteit survivalgids die in heel toegankelijke taal vertelt wat hoogsensitiviteit is. Deze doe-gidsen hebben als doel kinderen concreet hulp te bieden bij moeilijkheden thuis en in de klas. Aan de hand van doe-opdrachten worden problemen bespreekbaar en begrijpelijk gemaakt. Deze opdrachten voeren de kinderen uit, alleen of samen met de (zorg)leerkracht, begeleider of met hun ouders. Op deze manier krijgen ze inzicht in hun eigen moeilijkheden, maar ook in hun sterktes. Op een positieve manier krijgen kinderen hulpmiddelen, tips en suggesties aangereikt waarmee ze onmiddellijk aan de slag kunnen. Al deze informatie houden ze bij in hun doe-gids.
sensitiviteit --- 464 --- Kinderen met leerproblemen --- Hoogsensitiviteit --- Leerproblemen --- Orthopedagogics
Choose an application
Painting --- easel paintings [paintings by form] --- Impressionist [style] --- impressionisme --- zintuiglijke gewaarwording, gevoeligheid, sensitiviteit --- Frankrijk --- impressionisme. --- zintuiglijke gewaarwording, gevoeligheid, sensitiviteit. --- Frankrijk. --- hedendaagse kunst. --- Museum voor Schone Kunsten Gent.
Choose an application
Krishnamurti --- biografie --- pacifisme en milieu --- menselijke betrekkingen --- de relatie Krishnamurti — Rajagopal --- fysica --- opvoedng en onderwijs --- mutatie in het brein --- healing --- sensitiviteit --- zintuigen --- meditatie --- de natuur
Choose an application
Een tentoonstelling over de uitbeelding van geur in kunst van de zeventiende eeuw. Geurende bloemen en parfums, stinkende grachten en onwelriekende lichaamsluchtjes, geur en gezondheid, nieuwe geuren uit de verre wereld (specerijen, tabak, koffie en thee), de verdwenen geuren van bleekvelden, oude ambachten en meer. Valt het leven van de zeventiende eeuw in geuren te vangen? Hoe werd geur (en de reuk) uitgebeeld? Welke betekenis hechtte men aan geur? En welke aromatische gevoelswaardes hebben kunstwerken? Het Mauritshuis gaat in deze tentoonstelling op geur-historisch onderzoek uit. Bij de kunst worden diverse historische geuren gebrouwen om de schilderijen in de tentoonstelling tot leven te wekken.
Iconography --- History of civilization --- smell [sense] --- anno 1600-1699 --- Netherlands --- Flanders --- Physiology of nerves and sense organs --- iconography --- pomanders --- geuren, parfums --- hygiëne --- stank --- zintuiglijke gewaarwording, gevoeligheid, sensitiviteit --- associaties --- Huygens, Constantijn (Jr.) --- 17de eeuw --- Nederlanden --- odors --- cultuurgeschiedenis --- geuren, parfums. --- hygiëne. --- stank. --- zintuiglijke gewaarwording, gevoeligheid, sensitiviteit. --- associaties. --- Huygens, Constantijn (Jr.). --- 17de eeuw. --- Nederlanden.
Choose an application
Een Hoog Sensitief Kind (HSK) is bedachtzamer en gevoeliger en raakt makkelijker overmand door heftige emoties dan het gemiddelde kind. Hoewel een HSK vaak creatief en slim is, krijgt het geregeld het label angstig, geremd en zenuwachtig te zijn. Om te voorkomen dat een HSK nog langer als 'probleemkind' wordt bestempeld, heeft Elaine N. Aron deze gids geschreven.Het Hoog Sensitieve Kind bevat naast zelftests, casestudies en adviezen:- vier manieren om je HSK succesvol op te voeden in een niet-sensitieve wereld- hoe kun je een HS peuter en kleuter het beste kalmeren- hoe kun je vriendschappen en (school)reizen plezierig maken- hoe moet je omgaan met verschillende leeftijdsgroepen HSK- hoe kun je het beste omgaan met slaapproblemen en emotionele uitbarstingenBestsellerauteur en psychotherapeute Elaine N. Aron laat in dit baanbrekende boek zien hoe ouders en leraren het hoog sensitieve kind, vanaf de geboorte tot aan de puberteit, het beste kunnen begeleiden.RedactieEen Amerikaans populairwetenschappelijk opvoedingsboek over het hoog sensitieve kind. De schrijfster (zelf hoog sensitief, evenals haar zoon) is klinisch psychologe en psychotherapeute en doet al twaalf jaar onderzoek naar hoge sensitiviteit: een aangeboren karaktereigenschap bij 15-20 % van de kinderen. Hoog sensitieve kinderen observeren en reflecteren voor ze handelen, zijn zeer sensitief en raken snel overprikkeld. De juiste aanpak kan problemen voorkomen. In de eerste helft van het boek staat algemene informatie over hoog sensitieve kinderen en de invloed op het ouderschap: met vragenlijsten of kind en ouder hoog sensitief zijn. De tweede helft, ingedeeld naar leeftijdsgroepen van baby tot jongvolwassene, geeft veel opvoedingsinformatie. Veel beschrijvingen, praktijkvoorbeelden en nuttige adviezen met als basis: versterken van de eigenwaarde, voorkomen van schaamte, op de juiste wijze corrigeren en bespreekbaar maken van hoge sensitiviteit. Afsluitend een lijst met twintig tips voor leerkrachten. Met Amerikaanse bronnenlijst. In de tekst staan geen verwijzingen naar de uitgebreide notenlijst. Het boek is duidelijk geschreven vanuit de Amerikaanse situatie, maar heeft Nederlandse ouders genoeg te bieden.
415.3 --- 433 --- hoog sensitieve kinderen --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- opvoeding --- psychotherapie --- sensitiviteit --- 376.46 --- Gezin --- Hoogsensitief --- Opvoeding --- Hooggevoeligheid --- Uitvoerende functies --- Opvoeding in de praktijk --- Emoties --- Kinderen --- Emotie --- Kind --- Hoogsensitiviteit --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Dit uiterst informatieve boek over begaafde leerlingen in het basisonderwijs voorziet om meerdere redenen in een directe behoefte. In de eerste plaats zijn er nog te veel mythen en misverstanden over (hoog)begaafdheid, die hier met feiten worden weerlegd. Tegelijkertijd presenteren de auteurs, specialisten uit het netwerk van Fontys Hogeschool Kind en Educatie en KPC, alle recente en relevante kennis en informatie over begaafdheid, basisschool en passend onderwijs. In de derde plaats doen ze dat op praktische wijze met tal van voorbeelden, illustraties, schema's en overzichten uit de vakliteratuur. Daarbij hanteren zij een actieve benadering van het werken met begaafde leerlingen, met pedagogische sensitiviteit als leidraad. De hoofdstuktitels geven tot slot de heldere opbouw van 'begrip' tot 'uitdaging' van (hoog)begaafdheid weer. Naast vier bijlagen over (hoog)begaafde leerlingen, (hoog)begaafde onderpresteerders, handreiking voor observatie en gesprekken en voorbeelden van complexe opdrachten, bevat dit boek een literatuurlijst. Alleen een register ontbreekt helaas in deze voortreffelijke en praktijkrelevante uitgave. Voor leerkrachten en ouders een waardevolle bron en naslagwerk. © NBD Biblion - Drs. A. Schipper MA
Cognitive psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- opvoeding --- hoogbegaafdheid --- lerarenopleiding --- Hoogbegaafdheid --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Kind --- hoogbegaafde kinderen --- 462.1 --- Hoogbegaafdheid (begaafdheid) --- Basisonderwijs --- Inclusief onderwijs --- sensitiviteit --- Differentiatie --- Metacognitie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- hoog sensitieve kinderen --- 462.1 hoogbegaafde kinderen --- didactiek --- kinderen --- orthopedagogiek --- Hoogbegaafde kinderen
Choose an application
""In een dynamische Nederlandse samenleving, rijk aan diversiteit, is het een winst voor studenten om interculturele competenties te ontplooien voor hun toekomstige beroep. Daarnaast is interculturele communicatie een voordeel om effectief te werken en studeren in het buitenland. Internationalisering staat hoog op de agenda¿s van HBO¿s en universiteiten in Nederland en over de hele wereld. Jaarlijks volgen duizenden studenten een deel van hun studie aan een buitenlandse universiteit, of volgen een internationale stage in het buitenland. Hoe zit het met cultuurschok en terugkeerschok bij een internationale verhuizing?In deze nieuwe druk van ¿Interculturele communicatie¿ maken studenten kennis met andere culturen maar ook met het uitzonderlijke van hun eigen cultuur ¿ iets dat zo vanzelfsprekend is, dat het nauwelijks opvalt. Culturen worden onder de loep genomen aan de hand van helder geformuleerde en geïllustreerde voorbeelden. Zo komen onder andere de zes basiswaarden van Hall, van Kluckhohn, de dimensies van Hofstede, inclusief de ¿nieuwe 6e dimensie¿ en het interculturele inlevingsvermogen van Bennett aan bod.De student wordt in deze nieuwe druk door middel van nog meer oefeningen, rollenspelen, casussen en heldere voorbeelden gemotiveerd om effectief te leren communiceren met mensen uit andere culturen. En om diversiteit te herkennen als bron van innovatie en nieuwe kansen.'Interculturele communicatie' is onmisbaar voor het ontplooien van interculturele sensitiviteit. Je bent intercultureel sensitief als je in staat bent om naar een andere cultuur te kijken. Niet alleen vanuit je eigen referentiekader maar ook vanuit het referentiekader van de ander. Met respect. En je verplaatst je in die ander, niet alleen in gedachten maar ook daadwerkelijk in gedrag.
Go International. --- Interculturele communicatie. --- International office. --- Internationalisering --- Hoger onderwijs. --- integratie --- interculturele hulpverlening --- Sociology of culture --- interculturaliteit --- allochtonen --- internationale uitwisseling --- communicatie --- Sociology of minorities --- multiculturele samenleving --- interculturele communicatie --- Mass communications --- 316.77 --- Interculturele communicatie --- Cultuur --- Cultuurverschillen --- 305.8 --- cultuur --- cultuurverschillen --- cultuurshock --- Communicatie ; algemeen --- PXL-Healthcare 2014 --- interculturele sensitiviteit --- studeren in buitenland --- Inclusief onderwijs --- Interculturele verhoudingen --- Communicatie --- Vaardigheden --- Diversiteit --- Cultuurverschil --- Interculturaliteit --- Verpleegkunde --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Om beter te kunnen communiceren in en bij te dragen aan een vitale en dynamische multiculturele samenleving, is het belangrijk dat studenten interculturele vaardigheden en competenties ontwikkelen. Onderzoek toont aan dat cultureel diverse klassen of erg slecht, of buitengewoon goed presteren. De prestaties zijn laag als de culturele verschillen worden genegeerd of ontkend. Cultureel diverse groepen blinken daarentegen uit wanneer verschillen worden herkend en benoemd als waardevolle bronnen van innovatie en groei.
Sociology of culture --- Sociology of minorities --- Mass communications --- interculturaliteit --- internationale uitwisseling --- minderheden --- allochtonen --- communicatie --- integratie --- multiculturele samenleving --- interculturele communicatie --- interculturele hulpverlening --- Interculturele communicatie --- Inclusief onderwijs --- Cultuurverschillen --- interculturele sensitiviteit --- onderwijs --- zorgsector --- marketingcommunicatie --- PXL-Central Office 2018 --- PXL-Ebooks 2019 --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Interculturaliteit --- cultuurverschillen --- Communicatie --- 316.77 --- 305.81 --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Interculturele communicatie.
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|