Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Als er al een onderwijssector aangegeven moet worden die het woord `innovatief' zeer serieus neemt, dan is dat het beroepsonderwijs in zijn volle breedte en lengte. Van praktijkonderwijs tot en met het hoger beroepsonderwijs is men intensief bezig met de vernieuwingen die deze onderwijssector nog attractiever, zinvoller en uitdagender maken. Het Fontys Centrum Beroepsonderwijs draagt hier ook aan bij in de vorm van op maat afgestemde ondersteuning aan schoolontwikkelingen, competente opleidingen van docenten, participatie in nieuwe ontwikkelingen en flankerend onderzoek. Niet voor niets kent het boek de ondertitel: een staalkaart van activiteiten. Deze bundel is hiervan een weergave en Iaat zien hoe begrippen als schoolloopbaan-begeleiding, didactische vernieuwing, leerlingenzorg, competentiegericht leren en de ontwikkelingen die in de lerarenopleidingen plaats vinden, stap voor stap herkenbaar worden voor allen die hierbij betrokken willen zijn.
Choose an application
In het beroepsonderwijs kwam de laatste jaren een sterke innovatiebeweging op gang. Het accent lijkt definitief verschoven van kennisoverdracht naar een meer loopbaan- en competentiegericht onderwijs. Een competentie, dat is simpelweg dat waar je goed in bent, zo formuleerde prof. Johan van der Sanden het. In dit boek gaan specialisten uit verschillende disciplines en sectoren met hem en elkaar in dialoog over hoe men dit het best kan realiseren. De uitdagingen zijn immers groot. Hoe laat men de lerarenopleiding aansluiten bij deze vernieuwing? Wat moet er veranderen aan de pedagogisch-didactische vormgeving van het onderwijs? Wat is vakbekwaam gedrag eigenlijk anno 2007? Hoe scholen ook leerkrachten hun competenties bij? Via theoretische modellen en praktijkervaringen komt een scherp beeld te voorschijn.
Choose an application
Secondary education --- Teacher education. Teacher's profession --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- leraren-leerling relatie --- secundair onderwijs --- Nederland --- 482 --- 484.23 --- leerlingbegeleiding --- secundair onderwijs - onderwijstypen en onderwijsvormen --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische principes --- didactische principes. --- Didactische principes.
Choose an application
Dit boek doet verslag van een onderzoek naar het socialisatieregime en de daarmee samenhangende leerlingperspectieven op vier schooltypen (LTO, LHNO, MAVO en HAVO). Van elk schooltype is zowel een school met een traditionele, strakke lesorde als een school met een nieuwe, soepeler lesorde onderzocht en ook nog een Middenschool. De variaties en lesvorm en leraarsgedrag, en daarmee corresponderende opvattingen en gedrag van leerlingen, worden uitvoerig beschreven.
Secondary education --- Lerarenopleiding --- algemeen --- #SBIB:316.334.1O364 --- #SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:HIVA --- tucht --- secundair onderwijs --- didactiek --- Nederland --- 482 --- Onderwijssociologie: curricula van middelbaar onderwijs --- Onderwijsgedrag: algemeen --- secundair onderwijs - onderwijstypen en onderwijsvormen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
Secondary education --- School management --- Sociology of education --- Belgium --- #PEDA *1.212.7 --- Academic collection --- #KVHB:LOSO-project --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Schoolloopbaan --- #KVHB:Secundair onderwijs --- 482 --- doorstroming --- secundair onderwijs --- studieloopbaan --- 480.1 --- Doorstroming --- LOSO-project --- Secundair onderwijs --- Zittenblijvers --- zittenblijven: secundair onderwijs --- secundair onderwijs - onderwijstypen en onderwijsvormen --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
Dit boek benadrukt naast alle aandacht die er is voor het 'wat' dat geleerd moet worden, vooral het 'hoe' van het leren in het beroepsonderwijs. De auteurs tonen een open oor en oog voor het leerproces en de motivatie hiervoor in het kader van de beroepsvoorbereiding. Samenwerkend leren, zelfstandig leren, loopbaanleren en professioneel leren vormen de voorwaarden voor succesvol leren in het beroepsonderwijs. Ook ICT als hulpmiddel hoort bij dit onderwijsaanbod. Voortijdig School Verlaten (VSV) moet hiermee worden teruggedrongen. Dat onderwerp wordt in het laatste hoofdstuk nog even 'recht in de ogen gekeken'.
BSO (beroepssecundair onderwijs) --- hoger beroepsonderwijs --- Technical, artistic and vocational education --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Vocational education --- beroepsonderwijs --- zelfstandig leren --- 482 --- 120203.jpg --- Beroepsonderwijs --- secundair onderwijs - onderwijstypen en onderwijsvormen --- Beroepssecundair onderwijs --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Leren --- Coöperatief leren --- Zelfstandig leren --- ICT --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Aan de slag! is een uitgebreide handreiking voor het maken van goede opdrachten voor beroepsopleidingen. De opdrahten sluiten aan bij het leerlijnenmodel. De volgende leerlijnen komen aan bod : de stageleerlijn, de integrale leerlijn, de conceptuele leerlijn, de vaardighedenleerlijn en de studieloopbaanbegeleiding (regieleerlijn)
beroepsopleiding --- beoordeling --- evaluatie (onderwijs) --- leeropdrachten --- Didactics of higher education --- #KVHB:Beroepsopleiding --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Stage --- 482 --- beroepsonderwijs --- beroepsopleidingen --- didactiek --- leerlijnen --- secundair onderwijs --- 378.1 --- 489.4 --- competenties --- leerprocessen --- stage --- stagebegeleiding --- vaardigheid --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- competentiegericht leren --- didactiek hoger onderwijs --- opdrachten --- projectonderwijs --- Beroepsonderwijs; didactiek --- Leerprocessen --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- evaluatie --- leermethoden --- stage (praktijkleren) --- studentenbegeleiding --- vaardigheidstraining --- secundair onderwijs - onderwijstypen en onderwijsvormen --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- PHL-Healthcare 12 --- onderwijspraktijk --- stageconcept --- vaardigheidsonderwijs --- Beroepsopleidingen --- Beroepssecundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- Leerlijnen --- Secundair onderwijs --- 484.21 --- assessment --- coaching --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- supervisie --- Beroepsopleiding --- Didactische werkvorm --- Leerlijn
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|