Listing 1 - 10 of 412 << page
of 42
>>
Sort by

Book
Science teachers' knowledge development
Author:
ISBN: 9004505458 Year: 2021 Publisher: Boston : Brill,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"In this volume, Jan van Driel presents an overview of his research on the professional knowledge that science teachers develop and enact in their teaching to promote student understanding and engagement in science. Using a selection of ten of his best publications, van Driel explains his journey from a chemistry teacher to an international leader in research in science education. He highlights collaborative projects with colleagues and students that have contributed to a better understanding of the nature of science teachers' professional knowledge and how it develops in the context of teacher education and reforms of science education. He discusses the impact of this research on the international research community, and on the practice and policy of science education"--

NMTA 25 Middle level science teacher certification exam
Author:
ISBN: 1282478737 9786612478734 1607878771 9781607878773 9781581977585 9781282478732 661247873X Year: 2007 Publisher: Boston XAM Online, Inc.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Les enseignants de la faculté des sciences de Nancy et de ses instituts : dictionnaire biographique (1854-1918)
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9782814302990 281430299X Year: 2017 Publisher: Nancy: PUN-Éditions universitaires de Lorraine,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'histoire de la Faculté des sciences de Nancy est liée à la mise en oeuvre de politiques gouvernementales - fluctuant au rythme des changements de régimes politiques, de leurs différentes visions de l'organisation spatiale et des finalités d'un enseignement supérieur contrôlé par l'Etat. Elle est celle de la construction d'une université de province dans un territoire fortement marqué par les guerres de 1870 et de 1914-1918. Au cours de cette histoire, la Faculté des sciences de Nancy a compté des savants importants - tels Hervé Faye, Victor Grignard, Elie Cartan ou Lucien Cuénot - et a joué un rôle de premier plan dans le développement de formations de sciences appliquées en France. A travers ses instituts techniques (chimie, géologie, électrotechnique) et ses écoles spécialisées (laiterie, brasserie), précurseurs des principales écoles d'ingénieurs actuelles, elle s'est peu à peu construit une identité scientifique qui marque encore aujourd'hui celle du pôle scientifique nancéien. Ce dictionnaire biographique propose de découvrir le parcours de 160 enseignants qui, à un degré ou un autre, ont apporté leur contribution à la vie de la faculté. Il s'intéresse à tous les enseignants quels qu'aient été leurs apports à la science, leurs domaines de spécialisation ou leurs statuts - professeurs et maîtres de conférences mais aussi chargés de cours, chargés de conférences, chefs de travaux. On y trouvera tout autant des notices biographiques sur les chimistes, mathématiciens, physiciens et biologistes de la faculté des sciences que sur les enseignants de foresterie, histoire coloniale, géographie agricole, apiculture, malgache ou arabe. L'ambition de ce livre est d'étudier, par le biais de ses acteurs, le développement d'une faculté de sciences de province confrontée à l'hégémonie des institutions parisiennes. Il s'agit ainsi de donner une image globale du fonctionnement de cette institution entre 1854 et 1918 et de la situer au sein d'un système local d'enseignement comprenant non seulement les autres facultés, mais également le Lycée de Nancy, les écoles professionnelles, les écoles de commerce, les établissements d'enseignement agricole ou encore les entreprises locales.

Keywords

Science teachers --- Science


Book
Towards inclusion of all learners through science teacher education
Author:
ISBN: 9004368426 Year: 2018 Publisher: Leiden, The Netherlands ; Boston : Brill Sense,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Towards Inclusion of All Learners through Science Teacher Education serves as an indispensable resource for teachers and teacher educators wishing to understand how to educate students with exceptionalities in science. This book begins with the voices and stories of the experts: current and former K-12 students with disabilities sharing their experiences in science education classrooms. The voices of students with disabilities are then connected to the work of leading experts in the area of science education for individuals with disabilities in an effort to address the goals of national reform documents by ensuring rigorous science experiences for all students. It is written in a highly accessible and practical manner, making it ideal for all educators including pre-service and in-service teachers, teacher educators, researchers, and curriculum developers.


Book
GACE 014 : middle grades science : teacher certification exam
Authors: ---
ISBN: 1282477935 9786612477935 1607877902 9781607877905 Year: 2008 Publisher: Boston, Mass. : XAMonline, Inc.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
CEOE field 26 : OSAT : middle level science : teacher certification exam
Authors: --- ---
ISBN: 1282483528 9786612483523 1607879123 9781607879121 9781282483521 6612483520 Year: 2007 Publisher: Boston, Mass. : XAMonline, Inc.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Model science teacher preparation programs : an international comparison of what works
Authors: --- ---
ISBN: 1681238020 9781681238029 9781681238005 1681238004 9781681238012 1681238012 Year: 2017 Publisher: Charlotte, North Carolina : Information Age Publishing, Inc.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
NMTA 26 Middle level social studies teacher certification exam
Author:
ISBN: 1282478745 9786612478741 160787878X 9781607878780 Year: 2007 Publisher: Boston XAM Online, Inc.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
ICTS 117 : social science , political science : teacher certification exam
Authors: --- ---
ISBN: 1282478184 9786612478185 160787816X 9781607878162 Year: 2007 Publisher: Boston, Mass. : XAMonline, Inc.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Rossijskai︠a︡ nauka v licah
Author:
ISBN: 5874440496 Year: 2003 Publisher: Moskva Academia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 412 << page
of 42
>>
Sort by