Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Kindergarten --- Orthopedagogics --- schrijfvoorwaarden --- aanvankelijk schrijven --- motorische ontwikkeling
Choose an application
Helpt je om met beperkte onderwijstijd de basis voor het vak Schrijven te leggen op de basisschool; geeft kort en bondig de essentie weer van het vak handschriftonderwijs in onze digitale samenleving; biedt de student én professional volop tips en ideeën voor goede en leuke handschriftlessen. Handschrift was lange tijd hét communicatiemiddel. In onze digitale maatschappij is de functie van handschrift volkomen veranderd. Deze functieverschuiving heeft effect op handschriftonderwijs: je kunt kiezen met welk schrijfmateriaal je werkt, welke letters je aanleert voor een persoonlijk handschrift en hoeveel tijd je besteedt aan handschriftonderwijs. Dit boek biedt pabostudenten volop achtergrondkennis en helpt het de goede keuzes te maken!Handschriftdidaktiek voor de pabo is de opvolger van het eerder verschenen Tussen taal & teken. In deze nieuwe uitgave komen alle onderwerpen aan bod die van belang zijn voor goed en up-to-date handschriftonderwijs, zoals: De noodzaak van het aanleren van een leesbaar handschrift. Hoe verloopt de ontwikkeling van de motoriek? Hoe kies je tussen verbonden schrift en blokschrift? Hoe ziet een goede schrijfles eruit? Hoe werk je aan een goede leerlijn en wat doe je in welke jaargroep? Wat doe je als het leren schrijven niet lukt? Maar ook: hoe kun je als student je eigen handschrift leesbaar maken?
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- schrijfvoorwaarden --- schrijven --- aanvankelijk schrijven --- motoriek
Choose an application
DEEL I : THEORIE 1. Schrijftaken 2. Neuromusculaire functies 3.Sensorisch integratieve functies 4. Motorische vaardigheden van arm en hand 5. Methoden voor verdere diagnostiekDEEL II : PRAKTIJK 6. Indeling 7. Algemene richtlijnen voor het afnemen van SOESSS 8. Benodigdheden 9. Instructie 10. Intake 11. scorelijst 12. Normeringen 13. Handleiding Sensory Profile 14. Rapportage
Ergotherapie --- Schrijven --- meetinstrumenten --- motoriek --- ergotherapie --- meetinstrumenten. --- motoriek. --- Meetinstrumenten. --- Motoriek. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- schrijfvoorwaarden --- schrijfstoornissen --- sensomotorische ontwikkeling --- schrijfproblemen
Choose an application
Steeds meer kinderen kampen met schrijfproblemen. In de huidige digitale maatschappij lijkt het vanzelfsprekend dat typen een gelijkwaardige vervanger is van schrijven met de hand. Netjes op de lijn en leesbaar leren schrijven lijkt verspilling van tijd en energie. Op school wordt dan ook minder tijd besteed aan het leren schrijven, met als gevolg een groeiend aantal kinderen met schrijfproblemen. Deze problemen lopen uiteen van kinderen met een onleesbaar handschrift, tot kinderen die klagen over een zere arm, hand of nek vanwege een gespannen, krampachtige houding of verkeerde pengreep.Wat je met de hand schrijft, onthoud en begrijp je beterDe afgelopen jaren zijn computers en tablets in het onderwijs steeds belangrijker geworden. Hierdoor wordt er minder belang gehecht aan het leren schrijven met de hand. Wetenschappelijk onderzoek laat echter in toenemende mate zien dat jonge kinderen al schrijvend hun brein ontwikkelen en daardoor betere schoolresultaten behalen. Wat je met de hand schrijft, onthoud en begrijp je beter.Aan de slag met handschriftonderwijs is een praktisch boek over het belang van leren schrijven met de hand. Het boek geeft inzicht in wetenschappelijk onderzochte feiten die het belang van schrijven onderbouwen. Het staat vol met praktische tips over hoe het leren schrijven kan worden bevorderd, geeft oefeningen voor individueel en klassikaal handschriftonderwijs en biedt oplossingen voor kinderen die ondersteuning nodig hebben bij het leren schrijven. Met de vele praktische handvatten in dit boek kun je leerlingen die vastlopen in eerste instantie zelf verder helpen, zonder ze meteen door te hoeven verwijzen naar een therapeut.Dit boek is tot stand gekomen in samenwerking met verschillende handschriftexperts uit het onderwijs, het therapeutisch werkveld en de wetenschap.Voor wie?Dit boek is bedoeld voor (aankomende) leerkrachten, intern begeleiders en onderwijsondersteuners die werken met leerlingen uit groep 1 t/m 8 van het primair onderwijs en leerkrachten van het speciaal (basis)onderwijs. Bron: https://www.boomtestonderwijs.nl/product/100-8373_Aan-de-slag-met-handschriftonderwijs
Schrijven --- Didactiek : basisonderwijs --- 372.45 --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- schrijven --- motoriek --- Aanvankelijk schrijven --- Schrift --- Lager onderwijs --- Schrijfmotoriek --- Schrijfproblemen --- 373.3 --- Aanvankelijk schrijven ; didactiek --- Handschrift --- Kleuteronderwijs --- Fijne motoriek --- schrijfvoorwaarden --- aanvankelijk schrijven --- Handschrift (persoon) --- Schrijfprobleem --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
#PBIB: TEST: Testotheek --- #PBIB: TEST: Schoolvorderingen --- #PBIB: TEST: Vaardigheden --- #PBIB: TEST: Leergeschiktheid --- #PBIB: TEST: Rekenen --- #PBIB: TEST: Taal --- #KVHB:Testotheek TP --- #KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Taalvoorwaarden --- #KVHB:Rekenvoorwaarden --- #KVHB:Schrijfvoorwaarden --- #KVHB:Kleutertoets --- #KVHB:Schoolrijpheid --- #KVHB:Ontwikkeling --- logopedie --- testmateriaal --- rekenvoorwaarden --- leesvoorwaarden --- schrijfvoorwaarden --- schoolrijpheid --- testen --- lezen --- didactiek --- 470.1 --- #BSCH: vak: schrijven --- #BSCH: vak: lezen --- #BSCH: vak: rekenen --- #BSCH: monografie --- aansluiting kleuteronderwijs-lager onderwijs, schoolrijpheid --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
In dit boek biedt de auteur concrete en heldere antwoorden op de vragen die ouders en begeleiders zich stellen. Hij beschrijft de voorwaarden waaraan kinderen moeten voldoen om goed te leren schrijven, biedt een overzicht van alle problemen en oplossingen, geeft tal van bruikbare checklists en schema's en introduceert een leuk en motiverend oefenprogramma. De auteur beschrijft de voorwaarden waaraan kinderen moeten voldoen om goed te leren schrijven, biedt een overzicht van alle problemen en oplossingen, geeft tal van bruikbare checklists en schema's en introduceert een leuk en motiverend oefenprogramma. (Bron: covertekst)
612.8 --- #KVHB:Schrijven --- aanvankelijk schrijven --- basisonderwijs --- didactiek --- kleuteronderwijs --- schrijven --- 475.1 --- Aanvankelijk schrijven --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Schrift --- Schrijfmotoriek --- Schrijfvoorwaarden --- 475.24 --- Didactiek --- Kindertekeningen --- Linkshandigheid --- Ontwikkeling van kinderen --- Schrijfvaardigheid --- Voorbereidend schrijven --- Aanvankelijk schrijven ; didactiek --- 024409.jpg --- Schrift: didactiek --- Zenuwstelsel. Zintuigen. Motorische neurowetenschappen --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schrijven --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: schrijven) --- Schrijfstoornissen. --- Schrijfvaardigheden. --- schrijfmotoriek --- 420 --- opvoeding --- leerproblemen --- pédagogie
Choose an application
Dit boek geeft een overzichtelijk beeld van hoe de schrijfontwikkeling van kinderen verloopt. Het behandelt o.a. de therorie over schrijfactiviteiten, de leeromgeving, schrijfmethodes, schrijfdidactiek, voorbeeldlessen, lesgeven aan een groep, motorische vaardigheden, schrijf- en hulpmiddelen, leesbaarheid, schrijfproblemen en nog veel meer. Er is aandacht voor het schrijven in zowel de onder-, midden- als bovenbouw van de basisschool. Het herkennen en aanpakken van schrijfproblemen bij kinderen is een belangrijk onderdeel in het boek. Alle hoofdstukken zijn op dezelfde manier opgebouwd. In elk hoofdstuk zijn bovendien voorbeeldlessen opgenomen waarbij de theorie in de praktijk is gebracht. Het boek behandelt o.a. de theorie over schrijfactiviteiten, de leeromgeving, schrijfmethodes, schrijfdidactiek, voorbeeldlessen, lesgeven aan een groep, motorische vaardigheden, schrijf- en hulpmiddelen, leesbaarheid, schrijfproblemen en nog veel meer. (Bron: covertekst)
aanvankelijk schrijven --- schrijfdidactiek --- schrijfproblemen --- schrijven --- 475.24 --- Aanvankelijk schrijven --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Linkshandigheid --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Schrift --- Schrijfmotoriek --- Schrijfvoorwaarden --- Schrijven --- 475.1 --- 475.24 ) * SCHRIJVEN --- schrift (ler) --- schrijfvaardigheid --- 101090.jpg --- Schrijven ; basisonderwijs ; didactiek --- Schrijfvaardigheid --- Schrijfproblemen --- Schrijfstoornissen --- Schrijfstoornis --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Dit boek laat zien hoe het schrijfonderwijs op de basisschool gegeven kan worden. Het boek bevat theorie en praktijkvoorbeelden van alle fasen van de schrijfontwikkeling van kinderen op de basisschool. aan de orde komen de algemene schrijfvoorwaarden, de schrijfhouding, de voorkeurshand en het voorbereidend, aanvankelijk en voortgezet schrijven. Speciale aandacht gaat uit naar de motorische vaardigheden. (Bron: covertekst)
aanvankelijk schrijven --- schrijven --- Didactics of Kindergarten --- schrift --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- 475.24 --- Aanvankelijk schrijven --- Basisonderwijs --- Communicatie --- Didactiek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Nederlands --- Ontluikend schrijven --- Schrijfvoorwaarden --- Schrijven --- Schrijven ; basisonderwijs ; didactiek --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Schrijfhouding --- Schrijfmotoriek --- Schrijfvoorwaarde --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Handboek voor interne begeleiders en leerkrachten van scholen voor basis- en speciaal onderwijs over het aanleren van de technische vaardigheid van het schrijven. Behandelt de motorische ontwikkeling van de hand; de penhouding en zit-schrijfhouding; het voorbereidend, aanvankelijk en voortgezet schrijven; linkshandigheid en schrijfproblemen. Bevat didactische aanwijzingen en instructietechnieken voor de docent en beschrijft de leerpsychologische grondslagen van het technisch schrijfonderwijs. Tevens bevat dit boek voorbeelden van de indeling van een schrijfles, alsook toetsen voor het vaststellen van links- of rechtshandigheid bij een kind. Overzichtelijk, volledig en onmisbaar op scholen voor basis- en speciaal onderwijs.
475.24 --- Aanvankelijk schrijven --- Linkshandigheid --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Schrift --- Schrijfmotoriek --- Schrijfvoorwaarden --- Schrijven --- Schoolbooks - Didactic material --- Primary education --- Nederlands --- schrijven --- schrijfonderwijs --- didactiek --- 475.1 --- aanvankelijk schrijven --- Aanvankelijk schrift --- Elementaire instrumentale vaardigheden ; basisonderwijs --- Voorbereidend schrijven --- Aanvankelijk schrijven: didactiek --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : schrijven, spellen, stellen
Choose an application
Kleine sporenmakers laat kindeen doelgericht afdrukken en sporen maken. Daardoor ontwikkelen zij hun fijne motoriek en oog-handcoördiantie en worden ze op weg geholpen naar schrijfvaardigheid.
Motoriek --- Manuele expressie --- Kleuteronderwijs --- Kleuters. --- Kleuteronderwijs. --- Didactiek. --- vakoverschrijdende thema's --- dramatische expressie --- socio-emotionele ontwikkeling --- Didactics of the arts --- handvaardigheid --- Didactics of Kindergarten --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- PXL-Education 2013 --- peuteronderwijs --- kleuteronderwijs --- experimenten --- zintuigen --- techniek --- didactiek --- kleuters --- knutselen --- wereldoriëntatie --- 471.49 --- creativiteit --- expressie --- kunsteducatie --- motoriek --- motorische ontwikkeling --- 471.45 --- Fijne motoriek --- Oog-handcoördinatie --- Schrijfvoorwaarden --- 471.4 --- Sporen --- fijne motoriek --- oog- handcoördinatie --- sporen --- 477 --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Motoriek ; kleuters --- didactiek kleuteronderwijs - huishoudelijk spel, zintuiglijk spel, overige onderwerpen --- Beeldende opvoeding --- Didactiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Knutselen --- Handvaardigheid --- Kleuters --- Beeldopvoeding --- Oog- handcoördinatie --- Kleuter --- Beeldeducatie --- Activiteit --- Gips --- Hout --- Karton --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design --- didactiek kleuteronderwijs --- Lint (textiel) --- Kastanje --- Herfstvrucht --- Zeep --- Creatieve activiteiten
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|