Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Mass communications --- Advertising. Public relations --- schrijfstrategieën --- bedrijfscorrespondentie --- telefoneren --- bedrijfscommunicatie
Choose an application
Voor een goede tekst heb je lef nodig. Lef om het belangrijkste bovenaan te zetten en het zo op te schrijven dat iedereen de bedoelings snapt. Dat klinkt simpel, maar het is hard werken, Je moet doorvragen ('wat is de bedoeling?') en de woorden van de afzender vertalen in tekst die direct duidelijk is en prettig leest. Je hebt ook lef nodig om creatief te zijn, om de boodschap of het verhaal op een originele manier te vertellen of te laten zien. Om een vleugje drama toe te voegen aan tekst die concreet en specifiek is. En liefde? Vraag je af wat de lezer (of de bezoeker, de gebruiker) nodig heeft op het moment dat zij, hij of hun jouw tekst en content ziet. Hou van je lezer, van je doelgroep, en van je vak, dan schrijf je teksten die fijn zijn om te lezen en geweldig om te schrijven. (bron: covertekst)
Stilistics --- Dutch language --- schrijfstrategieën --- teksten schrijven --- schriftelijke communicatie --- schrijfstijl --- zakentaal
Choose an application
L'enseignement des stratégies d'écriture et de la métacognition en Belgique francophone ; enquête auprès des élèves de 4ème secondaire ayant le néerlandais comme langue étrangère et auprès d'enseignants du secondaire supérieur ; analyse des prescrits légaux ; pistes de solutions proposées aux enseignants pour l'enseignement des stratégies d'écriture.
metacognitie --- schrijfvaardigheid --- schrijfstrategieën --- cognitie --- Arts & sciences humaines > Langues & linguistique
Choose an application
Je hebt ideeën voor verhalen, maar je krijgt ze niet op papier zoals je ze in je hoofd hebt. Je bent aan heel wat verhalen begonnen, maar ze raken nooit echt af. Of je blijft onzeker en ontevreden over je verhaal. Schrijven fascineert je, maar je weet niet hoe je eraan beginnen moet. Zinvolle tips, wat goede raad, een paar frisse ideeën kunnen dan welkom zijn. (Bron: covertekst)
Didactics of Dutch --- Stilistics --- Dutch language --- schrijfstrategieën --- Nederlands --- schrijftechniek --- schrijfstijl --- creatief schrijven --- Schrijven --- Stilistiek --- Tekstschrijven --- Communicatieve vaardigheden --- Geschreven taal --- Taal --- Nederlands: didactiek --- Nederlands taalgebruik --- 813 --- Literatuur --- 475.24 ) * SCHRIJVEN --- schrijfoefeningen --- schrijven --- zintuiglijk schrijven --- 031972.jpg --- Verhalen schrijven --- Literaire techniek --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
Deze schrijfcursus leert beginnende en gevorderde schrijvers (voor studie en beroep) zo te schrijven dat hun teksten het gewenste effect hebben op de lezer, of het nu gaat om informeren, instrueren, overtuigen, sturen of activeren. Stapsgewijs ontwikkelen zij vaardigheid in helder, levendig en beknopt schrijven. Het cursusboek bevat tien hoofdstukken, die alle dezelfde opbouw hebben. Stukjes theorie worden afgewisseld met oefeningen die betrekking hebben op de behandelde stof. Aan het einde van het boek zijn adviezen opgenomen voor het schrijfproces zelf. Bovendien zijn ook de uitwerkingen van de opdrachten opgenomen, zodat dit boek ook heel goed zelfstandig is te bestuderen. Inhoudsopgave : 1 Zorg voor een goede alinea- en opsommingsstructuur 2 Houd uw zinnen kort 3 Kies voor een eenvoudige zinsstructuur 4 Vervang zelfstandige naamwoorden door beeldende werkwoorden 5 Formuleer actief en persoonlijk 6 Formuleer beeldend en positief 7 Formuleer bondig maar volledig 8 Formuleer exact 9 Gebruik gewone woorden 10 Ga bewust om met het Engels in Nederlandse teksten 11 Tot slot: overwin uw schrijfangst
Nederlands --- Nederlandse taal --- Taalvaardigheid. --- Schrijfvaardigheid --- Oefeningen. --- Schrijfvaardigheid. --- Stijl. --- teksten schrijven --- HO (hoger onderwijs) --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- zakentaal --- schrijfstijl --- schrijfstrategieën --- Stilistics --- Schriftelijke communicatie --- Schrijven --- 803.93 -06 --- communicatie --- oefeningen --- schrijfvaardigheid --- stijl --- 82.08 --- S20090491.JPG --- rapportage --- schrijfonderwijs --- schrijven --- zakelijke teksten --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- 007.2 --- Stilistiek --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Met deze cursus leer je zo te schrijven dat je teksten het gewenste effect hebben op de lezer. Stapsgewijs ontwikkel je vaardigheid in helder, kernachtig en levendig schrijven. Ook biedt het boek je praktische adviezen voor een handige schrijfaanpak, zodat je voortaan met meer plezier en gemak een schrijfklus afrondt. Het cursusboek bevat elf hoofdstukken, die alle dezelfde opbouw hebben: kleine stukjes theorie afgewisseld met voorbeelden en oefeningen. Door het uitgebreide oefenmateriaal kun je je de stof snel eigen maken. Schrijven met effect is bedoeld voor iedereen die geregeld zakelijke teksten schrijft. Dat zullen zowel mensen zijn die vanwege hun functie veel moeten schrijven, als hbo- en universitaire studenten. De cursus is ook geschikt voor zelfstudie.
teksten schrijven --- HO (hoger onderwijs) --- zakentaal --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- higher education --- schrijfstijl --- schrijfstrategieën --- Stilistics --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- 003 --- 007 --- 65.012.4 --- Vaardigheden talenten communicatie communiceren schrijven --- 499.5 --- Rapporteren --- Schrijfvaardigheid --- Zakelijke communicatie --- schrijven --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Schrijven --- Communicatie --- het maatschappelijk verkeer, schriftelijke communicatie --- Stilistiek --- Nederlands --- Schriftelijke communicatie --- Taalgebruik --- Tekstschrijven --- Taal --- Geschreven taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
In 10 hoofdstukken worden de verschillende stappen van het hele schrijfproces in detail bekeken: welke (literaire) werken lees je, hoe lees je ze, hoe verzamel je materiaal over die werken, hoe maak en orden je notities, hoe geef je je tekst een efficiënte structuur, welke fouten mag je zeker niet maken, wat zijn de voor- en nadelen van een tekstverwerker, hoe maak je een tekst persklaar en hoe ga je op zoek naar een uitgever? (Bron: covertekst)
schrijven --- schrijfonderwijs --- Didactics of Dutch --- schrijfstijl --- schrijfstrategieën --- Stilistics --- Literature --- Letterkunde --- Littérature --- 001.8 --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Literatuur --- #KVHA:Literatuuronderwijs --- #KVHA:Schrijfvaardigheid --- 030737.jpg --- Eindwerken --- Scripties --- Methodologie in de wetenschap --- Methoden en technieken --- vergader- en gesprekstechniek, rapportage --- vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- Didactics of higher education --- Criticism --- Study and teaching --- Authorship --- Literature - Study and teaching --- Criticism - Authorship --- THESES ET ECRITS ACADEMIQUES --- GUIDES, MANUELS, ETC.
Choose an application
'Strategisch lezen en schrijven' is een praktijkgericht boek voor leerkrachten van groep 2-4 (laatste kleuterklas - tweede leerjaar) van het basisonderwijs. In deze publicatie staat centraal hoe jonge kinderen strategische lezers en schrijvers kunnen worden ofwel hoe ze doelgericht met teksten kunnen leren omgaan. Het geeft leerkrachten handvatten om een betekenisvolle context te creëren voor het onderwijs in strategisch lezen en schrijven, al of niet gekoppeld aan een methode.
Aanvankelijk schrijven. --- Begrijpend lezen. --- Didactics of Dutch. --- Didactics of primary education. --- Grundschule. --- Lager onderwijs 1ste graad (doelgroep). --- Leseunterricht. --- Lezen. --- Ontluikende geletterdheid. --- Schreibunterricht. --- Schrijven. --- Taalonderwijs. --- Vakdidactiek. --- aanvankelijk schrijven --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- lezen --- ontluikende geletterdheid --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- leesonderwijs --- schrijfonderwijs --- 475.2 --- basisonderwijs --- schrijven --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Lager onderwijs --- Lezen --- Nederlands --- Schrijven --- 475.26 --- 475.24 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 475.21 --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk schrijven --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leesstrategieën --- Ontluikende geletterdheid --- Schrijfstrategieën --- 475.1 --- Leesonderwijs --- Schrijfonderwijs --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Spreken --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Leesstrategie --- Spel --- Schrijfstrategie --- 456.1 --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|