Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is bedoeld voor (aanstaande) leerkrachten die schrijfonderwijs tot het hart van taalonderwijs willen maken. Teksten geschreven door leerlingen bieden volgens de auteurs voldoende aanknopingspunten om logische relaties te leggen met begrijpend lezen, met woordenschatontwikkeling, leesbevordering, spreken en luisteren. In verschillende hoofdstukken wordt uit de doeken gedaan hoe je kunt leren schrijven: over schrijfontwikkeling, referentiekaders, uitwerken van eigen leerlijnen, ondersteunen van het schrijfproces, beoordelen van het schrijfproduct, nieuwe media, het creeëren van een rijke taalomgeving, ... met concrete praktijk- en studieopdrachten voor de student in de lerarenopleiding.
schrijfdidactiek --- stellen --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
Wat een goede tekst! is een praktische gids voor leerkrachten in het basisonderwijs om wegwijs te worden in belangrijke tekstgenres en een hulpmiddel bij de vormgeving van goed schrijfonderwijs. Het biedt per genre overzichten van tekstkenmerken en criteria, beschrijvingen hoe kinderen zich daarin kunnen ontwikkelen, beknopte informatie over didactiek en voorbeelden van schrijfopdrachten.
Nederlands --- schrijven --- Basisonderwijs --- Schrijfonderwijs --- Schrijven --- Schrijfdidactiek --- Didactics of Dutch --- Primary education --- schrijfvaardigheid --- teksten schrijven --- schrijfonderwijs --- Taalonderwijs --- Tekstsoort
Choose an application
Dit boek geeft een overzichtelijk beeld van hoe de schrijfontwikkeling van kinderen verloopt. Het behandelt o.a. de therorie over schrijfactiviteiten, de leeromgeving, schrijfmethodes, schrijfdidactiek, voorbeeldlessen, lesgeven aan een groep, motorische vaardigheden, schrijf- en hulpmiddelen, leesbaarheid, schrijfproblemen en nog veel meer. Er is aandacht voor het schrijven in zowel de onder-, midden- als bovenbouw van de basisschool. Het herkennen en aanpakken van schrijfproblemen bij kinderen is een belangrijk onderdeel in het boek. Alle hoofdstukken zijn op dezelfde manier opgebouwd. In elk hoofdstuk zijn bovendien voorbeeldlessen opgenomen waarbij de theorie in de praktijk is gebracht. Het boek behandelt o.a. de theorie over schrijfactiviteiten, de leeromgeving, schrijfmethodes, schrijfdidactiek, voorbeeldlessen, lesgeven aan een groep, motorische vaardigheden, schrijf- en hulpmiddelen, leesbaarheid, schrijfproblemen en nog veel meer. (Bron: covertekst)
aanvankelijk schrijven --- schrijfdidactiek --- schrijfproblemen --- schrijven --- 475.24 --- Aanvankelijk schrijven --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Linkshandigheid --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Schrift --- Schrijfmotoriek --- Schrijfvoorwaarden --- Schrijven --- 475.1 --- 475.24 ) * SCHRIJVEN --- schrift (ler) --- schrijfvaardigheid --- 101090.jpg --- Schrijven ; basisonderwijs ; didactiek --- Schrijfvaardigheid --- Schrijfproblemen --- Schrijfstoornissen --- Schrijfstoornis --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Composition (Language arts) --- Discourse analysis --- Report writing --- Rhetoric --- Written communication --- #PEDA *2.882 --- #KVHA:Schrijfdidactiek --- #KVHA:Schrijfproces --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Tekstlinguïstiek --- Written discourse --- Written language --- Communication --- Language and languages --- Visual communication --- Discourse grammar --- Text grammar --- Semantics --- Semiotics --- Composition (Rhetoric) --- Writing (Composition) --- Written composition --- Language arts --- Study and teaching --- Didactics of languages --- Higher education
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|