Narrow your search

Library

DocAtlas (3)

VIVES (3)

Arteveldehogeschool (2)

KU Leuven (2)

Odisee (2)

UCLL (2)

AP (1)

Hogeschool Gent (1)

KDG (1)

Thomas More Kempen (1)

More...

Resource type

book (4)


Language

Dutch (3)

English (1)


Year
From To Submit

2022 (1)

2014 (1)

2010 (1)

1996 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Schrijven kun je leren : Steldidactiek voor Basisonderwijs
Author:
ISBN: 9789462284876 Year: 2014 Publisher: Doelinchem leernetwerk 'Schrijven kun je leren'

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is bedoeld voor (aanstaande) leerkrachten die schrijfonderwijs tot het hart van taalonderwijs willen maken. Teksten geschreven door leerlingen bieden volgens de auteurs voldoende aanknopingspunten om logische relaties te leggen met begrijpend lezen, met woordenschatontwikkeling, leesbevordering, spreken en luisteren. In verschillende hoofdstukken wordt uit de doeken gedaan hoe je kunt leren schrijven: over schrijfontwikkeling, referentiekaders, uitwerken van eigen leerlijnen, ondersteunen van het schrijfproces, beoordelen van het schrijfproduct, nieuwe media, het creeëren van een rijke taalomgeving, ... met concrete praktijk- en studieopdrachten voor de student in de lerarenopleiding.


Book
Wat een goede tekst!
Authors: ---
ISBN: 9789024449576 Year: 2022 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat een goede tekst! is een praktische gids voor leerkrachten in het basisonderwijs om wegwijs te worden in belangrijke tekstgenres en een hulpmiddel bij de vormgeving van goed schrijfonderwijs. Het biedt per genre overzichten van tekstkenmerken en criteria, beschrijvingen hoe kinderen zich daarin kunnen ontwikkelen, beknopte informatie over didactiek en voorbeelden van schrijfopdrachten.


Book
Zo leer je kinderen schrijven
Authors: ---
ISBN: 9789001702656 Year: 2010 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft een overzichtelijk beeld van hoe de schrijfontwikkeling van kinderen verloopt. Het behandelt o.a. de therorie over schrijfactiviteiten, de leeromgeving, schrijfmethodes, schrijfdidactiek, voorbeeldlessen, lesgeven aan een groep, motorische vaardigheden, schrijf- en hulpmiddelen, leesbaarheid, schrijfproblemen en nog veel meer. Er is aandacht voor het schrijven in zowel de onder-, midden- als bovenbouw van de basisschool. Het herkennen en aanpakken van schrijfproblemen bij kinderen is een belangrijk onderdeel in het boek. Alle hoofdstukken zijn op dezelfde manier opgebouwd. In elk hoofdstuk zijn bovendien voorbeeldlessen opgenomen waarbij de theorie in de praktijk is gebracht. Het boek behandelt o.a. de theorie over schrijfactiviteiten, de leeromgeving, schrijfmethodes, schrijfdidactiek, voorbeeldlessen, lesgeven aan een groep, motorische vaardigheden, schrijf- en hulpmiddelen, leesbaarheid, schrijfproblemen en nog veel meer. (Bron: covertekst)

Effective teaching and learning of writing: current trends in research
Authors: --- ---
ISBN: 9053561986 Year: 1996 Publisher: Amsterdam Amsterdam University Press

Listing 1 - 4 of 4
Sort by