Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Pesten --- Schoolmanagement --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Herstelrecht --- 454.9 --- pesten --- leerlingenbegeleiding --- onderwijs --- Pesten; sociale opvoeding; ba.o --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Didactics --- Primary education
Choose an application
8-6
onderwijs --- Personality development --- pesten --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- kinderen --- 454.9 --- 467 --- pesten (ler) --- 419.3 --- Pesten --- 455.1 --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Kinderen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Meer dan 30.000 kinderen en jongeren worden elk jaar intens gepest op Vlaamse scholen. Hoe voorkom je dat kinderen en jongeren elkaar uitsluiten, beledigen en kleineren? Hoe pak je pestproblemen succesvol aan?De job als leerkracht is al zwaar, je moet haast een superheld zijn om het pestgedrag de baas te kunnen.Dit boek bundelt inspirerende voorbeelden uit de praktijk. Hoe schrijf je een visie uit? Hoe begeleid je leerkrachten? Hoe maak je kinderen weerbaar en zelfzeker, zodat ze geen nood hebben aan pesten?Het boek is gebaseerd op goede praktijken in de schoolcontext, en richt zich op leerkrachten uit de lagere school en het secundair onderwijs.Haal alvast je heldencape uit de kast en geef je anti-pestbeleid een boost met inspiratie, praktische tips en goede voorbeelden uit de praktijk.
Pesten --- pesterijen op school --- #PBIB:+107.22 --- 454.9 --- pesten --- leerlingenbegeleiding --- onderwijs --- leerlingen --- 371.21 --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Didactics of social education --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Preventie --- Conflicthantering --- Didactiek ; algemeen ; overige onderwerpen
Choose an application
Dit boek gaat over een niet bestraffende maar probleemoplossende methode. Er wordt beroep gedaan op de kracht van de groep. De pester(s), de meelopers en een aantal neutrale medeleerlingen gaan op zoek naar positieve voorstellen. Zo kunnen zij het slechte gevoel van het slachtoffer wegnemen of verminderen. De aanpak heeft niet tot doel de feiten in vraag te stellen of de pester te beschuldigen of te straffen. Want dat haalt toch niets uit.In dit boek wordt het zevenstappenplan van de No Blame-aanpak verduidelijkt aan de hand van het verhaal van Bo. Daarnaast wordt ingegaan op de implementatie van de aanpak op school en worden er heel wat praktische tips en ideeën gegeven om het beleid rond pesten op de school verder uit te werken.
454.9 --- basisonderwijs --- pesten --- onderwijs --- 467 --- pesten (ler) --- 478.1 --- no blame-aanpak --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Pesten --- Zorgcoördinatie --- Conflictbeheersing --- Schoolmanagement --- Provincie West-Vlaanderen --- Zorgcoördinatie (onderwijs)
Choose an application
We pakten een nerd vast, legden hem neer en knepen zijn keel dicht+ Mijn beeld van de speelplaats? Leraars die met een blinddoek rondliepen. In dit boek getuigen slachtoffers én pestkoppen over hun schooltijd en de schade jaren later. Acht verhalen die binnendringen. In een afzonderlijk hoofdstuk volgen deskundig commentaar en antwoorden op diverse vragen
Pesten. --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Educational psychology --- Personality development --- pesten --- #PBIB:+107.22 --- C5 --- onderwijs --- opvoeding --- pesterij --- sociale relaties --- relaties --- sociaal gedrag --- weerbaarheid --- 454.9 --- 455.1 --- Pesten --- levensverhalen --- verhalen --- vriendschap --- 478.9 --- 177.8 --- Relaties --- School --- plagen --- S20100542.JPG --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Overige vormingsgebieden --- 301.15 --- Kinderen --- Jeugd --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
agressie --- geweld --- pesten --- school en geweld --- 454.9 --- onderwijs --- 455.9 --- gedragsstoornissen --- geweld op school --- leerlingen --- preventie --- Agressie (geweld, woede) --- Pesten --- Schoolproblemen --- 37.035 --- 450.6 --- 460.9 --- Agressie ; leerlingen --- Agressie --- Beleid --- Geweld ; scholen --- Geweld --- Preventie --- School --- geweld: op school --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Overige onderwerpen --- Orthopedagogiek --- orthodidactiek --- orthodidactiek. --- 186.4.2 Pesten --- Orthodidactiek.
Choose an application
De auteur beschrijft in dit boek een systematische aanpak van het pestprobleem. Daarna geeft hij een overzicht van bestaande lessuggesties voor leerkrachten, uitgesplitst naar onderbouw, middenbouw en bovenbouw basisonderwijs en brugklas, klassen 2 en 3 en bovenbouw van het voortgezet onderwijs.
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Educational psychology --- Personality development --- pesten --- #PBIB:+107.22 --- Pesten --- #KVHB:Pesten --- zorgverbreding --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Pesten op school --- 454.9 --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- Overige vormingsgebieden --- onderwijs --- didactiek --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Psychologie --- Man --- Volwassene
Choose an application
Ondanks alle aandacht voor pesten in het lager en middelbaar onderwijs, bleef pestgedrag tussen studenten uit het hoger onderwijs tot nu toe onderbelicht. Velen gaan er immers van uit dat pesten na het middelbaar onderwijs als vanzelf ophoudt. De meeste hogescholen en universiteiten beschikken dan ook niet over een consistent preventief (cyber)pestactieplan. Wanneer (cyber)pestproblemen de kop opsteken, vallen scholen vaak terug op het bestaande ondersteuningsaanbod, dat sterk geënt is op een individugericht medisch zorgmodel. Relatie- of groepsgebonden problemen vragen echter om een andere methode. Een verbindende, herstelgerichte aanpak is uitermate geschikt om pestsituaties te helpen rechttrekken.Dit boek belicht het aparte karakter van (cyber)pesterijen en trekt bewust de kaart van een hogeschoolbrede aanpak. Steunend op wetenschappelijk onderzoek en ervaringen uit het lager en middelbaar onderwijs, krijgen hogescholen en universiteiten theoretische en praktische handvatten aangereikt waarmee ze hun huidige anti-pestaanpak in vraag kunnen stellen en versterken. Aan de hand van een begeleidingscontinuüm worden alle verantwoordelijkheden in kaart gebracht en oplossingen geformuleerd. Hoe geef je gevolg aan meldingen door derden? Wie bemiddelt na een incident? Hoe werk je toe naar een herstelgerichte afwikkeling? Wanneer en op welke manier betrek je de omgeving van dader en slachtoffer? Uitgewerkte gespreksscenario?s en praktijkvoorbeelden uit Vlaanderen en Nederland maken het geheel concreet.(Bron : www.pelckmanspro.be)
Pesten ; onderwijs. --- Social problems --- Higher education --- Social psychology --- cyberpesten --- pesten --- 301.15 --- Pesten --- Cyberpesten --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- 455.1 --- hoger onderwijs --- 454.9 --- internet --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Intimidation --- Control --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Central Office 2017 --- pestproblemen --- beleid --- Pupil counseling. Pupil guidance --- HO (hoger onderwijs) --- leerlingenbegeleiding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- klasmanagement
Choose an application
Het wapen tegen pesten is een prettig schoolklimaat waarin kinderen hebben geleerd dat je met respect meer bereikt. Pak de kern van pesten aan en werk aan een pestvrije school. Het bordspel brengt de kinderen op een speelse manier in aanraking met attituden en gewoonten in sociale situaties, vooral rond pestgedrag. Kinderen moeten ondersteuning krijgen om hun woede te beheersen, conflicten op te lossen, empathie te ontwikkelen en goed om te gaan met anderen. Zo worden ze weerbaar en stabiel, en kunnen ze moeilijke situaties het hoofd bieden. Met de juiste technieken, attitudes en gewoonten creëer je een prettig klimaat in de klas en geef je kinderen vaardigheden mee waaraan ze in hun verdere leven veel zullen hebben. Dit bordspel sluit aan bij het activiteitenboek Kinderen en… geen grapjes over pesten. Los verkrijgbaar, maar extra voordelig in combinatie met het boek.
lager onderwijs --- Didactics --- Primary education --- pesten --- 454.9 --- leerlingenbegeleiding --- onderwijs --- educatieve spellen --- 478.9 --- Bordspelen --- Pesten --- Sociale opvoeding --- Vredesopvoeding --- Pesten op school --- spellen --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Overige vormingsgebieden --- Games --- 478.8 --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Plagen --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Schoolcultuur --- Pedagogisch klimaat --- Klassenmanagement
Choose an application
Het cd-liedboek Time2stop neemt je mee naar de wereld van Timi: Droomermaaroplosland.Timi is een verlegen jongen met veel talenten, maar hij voelt zich wel een beetje verloren in de maatschappij. Hij heeft geen vrienden en wordt gepest … Daarom vlucht hij in een droomwereld waar hij niet vatbaar is voor enig gevaar en zich weerbaarder leert op te stellen. Uiteindelijk keert Timi toch terug naar de aarde. Zich inzetten voor kinderen die zich ook wat buitengesloten voelen, wordt er zijn levensdoel.De problematiek van pesten en cyberstalken is nog nooit zo actueel geweest. Bijna wekelijks lezen en horen we in de media tot welke drama’s dit kan leiden. Time2stop helpt dit wereldwijde probleem bespreekbaar te maken. De talrijke doetips zetten aan om op een speelse wijze de koe bij de horens te vatten.
basisonderwijs --- liedjes --- pesten --- C6 --- pesterij --- liedboek --- #PBIB:+107.22 --- Liedjes --- 454.9 --- cyberpesten --- sociale vaardigheden --- diversiteit --- empathie --- liederenbundels --- 455.1 --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kinderliederen (Liedjes) --- Pesten --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2017 --- pestproblemen --- pestgedrag --- liedjesteksten --- emotionele vorming --- Cyberpesten --- Stalking --- Kinderliederen --- Liederen --- Kinderlied --- Lied
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|