Listing 1 - 10 of 67 << page
of 7
>>
Sort by

Dissertation
De "produktionsskole" in Nykobing F., Denemarken : anders omgaan met jongeren die schoolmoe zijn
Author:
Year: 2008 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Schoolziek : wanneer de relatie tussen kind en school stuk loopt
Author:
ISBN: 9789073310537 Year: 2008 Publisher: Assen Nearchus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

01


Dissertation
Disaffection : schoolmoeheid in Engeland; rol en opdracht voor het jeugdwerk
Author:
Year: 2002 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Aan de gang : motiveren van vastgelopen jongeren voor werk en scholing
Authors: --- ---
ISBN: 9789066654839 Year: 2002 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Motivatie is een belangrijke voorwaarde voor succes op school en/of werk. Ook in hulpverleningssituaties is motivatie een voorwaarde voor het slagen van de behandeling maar sommige jongeren lijken nergens toe gemotiveerd: ze hebben geen zin in school noch in werk. Daarbij zetten ze zich af tegen elke vorm van hulpverlening die ze krijgen.In heel wat gevallen verlaat zo'n jongere de school, het werk of de hulpverlening met het predikaat "ongemotiveerd". In dit werk wordt een methodiek uitgewerkt voor het motiveren van jongeren in trajecten voor arbeidstoeleiding. Trajecten voor arbeidstoeleiding vinden plaats vanuit verschillende typen instellingen. Dat kan een onderwijsorganisatie voor kwetsbare jongeren zijn of een hulpverleningsinstelling. Daarnaast bieden ook reïntegratiebedrijven voor werkzoekenden dergelijke trajecten aan. Kernthema is het motiveren van jongeren. Uitvoerig wordt ingegaan op uitgangspunten en methodische principes voor begeleiders van jongeren met motivatieproblemen, zodat deze jongeren weer "aan de gang" gaan. Ook wordt aandacht besteed aan de motivatieontwikkeling en de achtergrond van motivatieproblematiek. Naast de werkwijze van de begeleider heeft ook de vormgeving van het traject invloed op de motivatie van de jongere. Uiteengezet wordt waaraan zo'n traject dient te voldoen wil het motiverend zijn. Daarbij wordt speciale aandacht gegeven aan de groep moeilijk motiveerbare jongeren en de voorzieningen die nodig zijn om deze jongeren binnen het traject te houden


Book
Het lokaal spijbelbeleid doorgelicht
Authors: ---
Year: 2011 Publisher: Brussel Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Time-out : de Kruiskenshoeve
Year: 2010 Publisher: Vilvoorde VTM

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Robert is iemand waar je altijd op kan terugvallen als het nodig is, het is een beetje een vaderfiguur, hij neemt die plaats in, los van alles wat je al uitgestoken hebt.' Aan het woord is Kevin, hij was één van de eerste gasten van de Kruiskenshoeve, het time-outproject van Robert Accoe, een politieman op rust. Telefacts Crime volgt enkele onhandelbare jongeren die in zijn boerderij op adem willen komen. 'Ik doe dat omdat ik onvoorwaardelijk geloof dat iedereen dezelfde kans moet krijgen. Niemand kiest waar zn wieg staat, maar niemand wordt als crimineel geboren.'Michel: kwam een paar maanden geleden voor het eerst naar de Kruiskenshoeve. Hij was buiten gesmeten op school. 'Ik ben van mijn zes een onhandelbaar kind om het zo grof te zeggen. Ik heb gestolen en veel dingen gedaan die je eigenlijk niet moet doen.' Volgens zijn begeleiders was hij dringend aan bezinning toe. 'Toen ik hier de eerste keer kwam, dacht ik, shit, ik moet bij een flik gaan zitten, maar Robert is op zich wel een toffe mens. Hij is veel bezig met ons.'Robert Accoe: werkte altijd bij de jeugdbrigade van de politie van Gent. Hij heeft erg veel ontspoorde jongeren gezien, gasten die geen blijf wisten met zichzelf. Op de Kruiskenshoeve wil hij ze een nieuwe kans geven. 'Het zijn soms inderdaad kleine etters met zware feiten op de kerfstok. Maar moeten we ze dan afschrijven? Bij mij ben je aan het verkeerde adres.'Vorig jaar ving Robert 133 jongens en meisjes op in de Kruiskenshoeve. Soms voor een dag, soms voor twee tot drie dagen. Jolien liep op haar twaalfde van huis weg en woont in een instelling. Nu komt ze af en toe op adem bij Robert. 'Wanneer ik met de begeleiders van mijn instelling praat, dan heb ik het gevoel dat ze me niet verstaan. Met Robert heb ik een ander gevoel.'De Kruiskenshoeve is niet gesubsidieerd. Roberts enige bron van inkomsten zijn giften. Rijk wordt hij er niet van, maar dat vindt hij niet belangrijk. 'Het voornaamste is dat ze hier weggaan met een goed gevoel. En zolang ik kan en er zelf deugd van heb, blijf ik dit doen.'


Digital
Why don't students like school? A cognitive scientist answers questions about how the mind works and what it means for the classroom
Author:
ISBN: 9781119715665 Year: 2021 Publisher: Hoboken, N.J. Jossey-Bass

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leren doe je samen : voorkomen van schooluitval allochtone jongeren
Authors: ---
Publisher: Utrecht Forum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Schoolmoeheid in het Deeltijds Beroepssecundair Onderwijs
Author:
Year: 1999

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Time-out : verkenning van het begrip binnen de gemeenschapsinstelling
Author:
Year: 2001 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 67 << page
of 7
>>
Sort by