Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Samenwerkend leren is een onderwijsstrategie die uit Amerika is overgewaaid. Docenten die deze onderwijsvorm met succes hebben ingevoerd, noemen vooral voordelen als variatie en een andere sfeer in de klas. Ook spreken ze positief over hun begeleidingsrol en het veranderde contact met leerlingen. Samenwerkend leren, Praktijkboek werkt deze onderwijsbenadering nader uit en maakt haar aan de hand van theoretische achtergronden en concrete lesvoorstellen toegankelijk voor de Nederlandse onderwijssituatie. Net als bij het basisboek staat de praktijk bij de bespreking steeds voorop.
454.3 --- didactische werkvormen --- groepswerk --- lesvoorbereidingen --- 454.21 --- Handboek/cursus --- Klasmanagement --- evaluatie --- groepsprocessen --- samenwerkend leren --- sociale vaardigheden --- 474.21 ) * DIDACTISCHE WERKVORMEN - O.N --- didactische werkvormen (ler) --- samenwerkingsstructuren --- Samenwerkend leren --- 489.4 --- lesvoorbereiding --- Didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- samenwerking --- didactiek --- pedagogiek --- HO (hoger onderwijs) --- Onderwijs --- Doceren --- Vaardigheden --- Teamwerk --- Leerlingen --- Leerling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie --- Activerend leren. --- Basisbehoeften. --- Coöperatief onderwijs. --- Didactiek. --- Directe instructie. --- Effectief leren. --- Leermethoden. --- Leerproces. --- Leren. --- Meervoudige intelligenties. --- Samenwerkend leren.
Choose an application
In dit praktijkboek komt de onderwijspraktijk van samenwerked leren aan bod door de verscheidenheid aan samenwerkingsstructuren toe te lichten en van vele voorbeelden te voorzien. Ook worden de succesfacturen besproken, net als de klassenorganisatie rond samenwerkend leren. Dezelfde geldt voor de opbouw van sociale vaardigheden bij leerlinge, groepsprocessen, hoe docenten samenwerking tussen leerlingen kunnen begeleiden en hoe docenten samenwerkend leren kunnen beoordelen. Aparte aandacht is er voor de klas als groep. De veronderstelling is dat leerlingen aanzienlijk effectiever leren als zij zich als groep ervaren dan wanneer zij zich als een verzameling individueen zien. (Bron: covertekst)
454.2 --- Begeleiding(Coaching) --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Evaluatie --- Groepswerk (Werken in groepen) --- Hoger onderwijs --- Klasmanagement --- Lager onderwijs --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Onderwijsstrategieën --- Secundair onderwijs --- Sociale vaardigheden --- 474.21 ) * DIDACTISCHE WERKVORMEN - O.N. --- groepsprocessen --- samenwerkend leren --- samenwerkingsstructuren --- sociale vaardigheden --- Samenwerkend leren --- Teacher education. Teacher's profession --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic strategies --- pedagogiek --- samenwerking --- didactiek --- Coöperatief leren --- departement Lerarenopleiding 10 --- didactische werkvormen --- actief leren --- onderwijsstrategie --- 474.21 ) * DIDACTISCHE WERKVORMEN - O.N
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|