Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Le sacre du printemps
Author:
Year: 1949 Publisher: Bruxelles Jeunesses musicales

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Analyse zu Igor Strawinsky's "Sacre du printemps"
Author:
Year: 1960 Publisher: Regensburg Bosse

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Avatar of modernity : the rite of spring reconsidered

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Béjart: l'amour, la danse
Authors: --- ---
Year: 2006 Publisher: Place of publication unknown Louvin

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Igor Strawinsky : le sacré du printemps
Authors: ---
ISBN: 3770521080 Year: 1982 Publisher: München Fink

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le Sacre du printemps de Nijinsky
Author:
ISBN: 9782252028001 2908369028 2252028009 9782908369021 Year: 1990 Volume: 1 Publisher: Paris : Cicero,


Book
Igor' Stravinskijs Theater der Zukunft : Das Choreodrama "Le Sacre du printemps" im Spiegel der 'Theaterreform um 1900'
Author:
ISBN: 3846764590 3770564596 Year: 2020 Publisher: Paderborn Brill | Fink

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Igor' Stravinskijs Sacre du printemps gilt als Meilenstein der Musik- und Tanzgeschichte. Gleichwohl hat die Wissenschaft einen Schlüsselaspekt zum Verständnis des Werkes bislang übersehen: die ,Theaterreform um 1900'. Leila Zickgraf zeigt erstmals, dass Stravinskij mit dem Sacre sein höchst eigenes ,Theater der Zukunft' verwirklichte - gemeinsam mit dem Choreografen Vaclav Nižinskij und inspiriert von Georg Fuchs sowie Edward Gordon Craig. Durch die Rhythmen seiner Komposition versetzte er nämlich Tänzer wie Publikum in einen körperlich erfahrbaren Rausch, wodurch er die Zuschauer ins Bühnengeschehen integrierte. Die Ballets Russes nahmen damals - 1913 - eine mechanistische Ästhetik vorweg, die in Musik, Tanz und Theater merklich erst in den 1920er Jahren in Erscheinung treten sollte. Mit seiner interdisziplinären Ausrichtung zwischen Tanz-, Kultur-, Theater- und Musikwissenschaft sowie seiner umfassenden, auch russischsprachigen Quellenerschließung leistet das Buch einen wichtigen Forschungsbeitrag zu einem nicht wenig untersuchten, aber - wie sich zeigt - in zentralen Aspekten noch immer ungenügend ausgeleuchteten Meisterwerk.


Book
Stravinski et ses interprètes : 90 ans d'enregistrements du Sacre du printemps
Author:
ISBN: 9782364414228 2364414229 Year: 2022 Publisher: Dijon : Éditions universitaires de Dijon,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Œuvre composée pour le ballet, Le Sacre du printemps d'Igor Stravinski doit paradoxalement sa réputation à ses exécutions en concert et au nombre pléthorique de ses versions discographiques. Comme l'affirme David Zinman, Le Sacre est "une sorte de carte de visite" avec laquelle "les chefs d'orchestre peuvent démontrer leurs aptitudes artistiques personnelles". Aussi Le Sacre est-il l'une des pièces du compositeur les plus gravées avec plus de 180 enregistrements de la version orchestrale. Stravinski considérait ses propres enregistrements comme établissant un modèle d'exécution faisant autorité. CBS en a même fait un argument de vente en inscrivant le slogan "Stravinski dirige Stravinski" sur les pochettes de ses disques. Or ses interprétations ne respectent pas toujours le texte musical, si bien que leur valeur en tant que référence a fait l'objet de nombreux débats parmi les interprètes, les critiques et les musicologues. Cet ouvrage se propose d'apporter un regard nouveau sur la genèse, la réception et l'histoire de l'interprétation du Sacre du printemps. Plus largement, il examine la conception stravinskienne de l'exécution musicale et de l'enregistrement, et relate les liens entretenus par le compositeur avec quelques-uns de ses interprètes privilégiés."--Page 4 of cover.


Book
Russian music at home and abroad
Author:
ISBN: 0520963156 9780520963153 9780520288089 0520288084 9780520288096 0520288092 Year: 2016 Publisher: Oakland, California

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This new collection views Russian music through the Greek triad of "the Good, the True, and the Beautiful" to investigate how the idea of ";nation"; embeds itself in the public discourse about music and other arts with results at times invigorating, at times corrupting. In our divided, post-Cold War, and now post-9/11 world, Russian music, formerly a quiet corner on the margins of musicology, has become a site of noisy contention. Richard Taruskin assesses the political and cultural stakes that attach to it in the era of Pussy Riot and renewed international tensions, before turning to individual cases from the nineteenth century to the present. Much of the volume is devoted to the resolutely cosmopolitan but inveterately Russian Igor Stravinsky, one of the major forces in the music of the twentieth century and subject of particular interest to composers and music theorists all over the world. Taruskin here revisits him for the first time since the 1990s, when everything changed for Russia and its cultural products. Other essays are devoted to the cultural and social policies of the Soviet Union and their effect on the music produced there as those policies swung away from Communist internationalism to traditional Russian nationalism; to the musicians of the Russian postrevolutionary diaspora; and to the tension between the compelling artistic quality of works such as Stravinsky's Sacre du Printemps or Prokofieff's Zdravitsa and the antihumanistic or totalitarian messages they convey. Russian Music at Home and Abroad addresses these concerns in a personal and critical way, characteristically demonstrating Taruskin's authority and ability to bring living history out of the shadows.

The Use and Abuse of Art
Authors: ---
ISBN: 0691018049 0691099030 0691216339 9780691099033 Year: 1995 Volume: 22 35 Publisher: Princeton, N.J. : Baltimore, Md. : Princeton University Press, Project MUSE,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The lecturer traces the historical development of attitudes toward the arts over the past 150 years, suggesting that the present is a period of cultural liquidation, nothing less than the ending of the modern age that began with the Renaissance.

Listing 1 - 10 of 10
Sort by