Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Doos met meetkundige lichamen
Meetkundig lichaam --- Meetkunde --- Secundair onderwijs --- Ruimtefiguren --- Ruimtemeetkunde
Choose an application
Met logiblokken kun je verschillende dingen doen:- Omtrekken van de vormen.- De vormen leren kennen en herkennen.- Figuren maken.- Sorteren van de vormen.Bron: https://www.credu.nl/product/logiblokken/
Meetkundig lichaam --- Wiskunde --- Meetkunde --- Ruimtefiguren --- Omtrek --- Vorm (fysiek) --- Metend rekenen
Choose an application
Doelstelling: Het stimuleren van het strategisch en ruimtelijk denken bij probleemoplossend rekenen.Jigir is een bordspel dat tot doel heeft om het strategisch- en ruimtelijk denken van leerlingen te stimuleren. Het logisch redeneren, dat hierbij een belangrijke rol speelt, levert een bijdrage aan het versterken van de probleemoplossingsvaardigheden bij rekenen-wiskunde van de leerlingen. Jigir is geschikt voor leerlingen vanaf groep 4 van het primair onderwijs tot aan de eerste leerjaren van het voortgezet onderwijs.Bij het spelen met het bordspel Jigir maken de leerlingen spelenderwijs kennis met vier ruimtelijke figuren (driehoek, ruit, vijf- en zeshoek). Voor elk ruimtelijk figuur is een apart speelbord. Op het speelbord van een ruimtelijk figuur staan drie verschillende grootten van de ruimtelijke figuur afgebeeld. Verbindingslijnen tussen de hoekpunten en in het midden van de zijden van de ruimtelijke figuur, verbinden de drie verschillende grootten van de ruimtelijke figuur.Door te schuiven met de gekleurde blokjes proberen de spelers een drie-op-een-rij-serie te maken. De speler die er voor zorgt dat de tegenspeler nog maar twee blokjes op het bord heeft te staan, óf geen blokjes meer kan verschuiven, heeft gewonnen. Tijdens het spelen van het spel krijgen de leerlingen zicht op de onderlinge verbanden tussen spelpatronen bij het spelen van het spel. Maar ook kunnen zij ontdekken dat bij een ruimtelijk figuur met meerdere hoekpunten, er mogelijkheden zijn om succesvolle spelpatronen te 'tackelen'.Jigir is méér dan alleen maar een verrijkingsspel voor creatieve sterke rekenaars. Het is een spel dat voor alle leerlingen de mogelijkheid in zich heeft om door grotere denkstappen en denksprongen verbanden te gaan leggen tussen complexe ruimtelijke situaties. Het bordspel leent zich uitstekend voor het regelmatig gebruik in rekenhoeken of bij het zelfstandig werken. De komende tijd worden er reken-wiskunde lessen bij Jigir ontwikkeld, zodat Jigir op een planmatige wijze in het reken-wiskundeonderwijs kan worden geïntegreerd.(https://www.graviant.nl/jigir-rekenspel.html)
Wiskunde --- Rekenen --- Differentiatie --- Strategie --- Ruimtelijke oriëntatie --- Ruimtelijk inzicht --- Probleemoplossend denken --- Vraagstuk (wiskunde) --- Meetkunde --- Ruimtefiguren
Choose an application
Quickies; 3,4 en 5 uur wiskunde.Lesgeheel 1: vierkant vergelijkenLesgeheel 2: de cirkelLesgeheel 5: driehoeksmeetkundeLesgeheel 9: Ruimtemeetkunde
Didactics of secundary education --- Didactics of mathematics --- wiskunde --- Wiskunde --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Meetkunde --- Ruimtefiguren --- Leerstrategieën --- Leerstrategie
Choose an application
Meetkunde --- #PBIB:+111.54 --- Differentiatie --- Remediëring --- Wiskunde --- 474.21 --- wiskunde --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Vlakke figuren --- Ruimtefiguren --- Vlakke figuur
Choose an application
Wiskunde --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Meetkunde --- Hoeken (wiskunde) --- Vlakke figuur --- Ruimtefiguren --- Omtrek --- Oppervlakte --- Inhoud --- Katholiek onderwijs --- Getal --- Bewerking (wiskunde) --- Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs --- Rechte (meetkunde)
Choose an application
online lesmateriaal via www.knooppunt.net: login: bibliotheek@phl.be paswoord: phlbib
Wiskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.3 --- wiskunde --- Wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- didactiek --- didactiek secundair onderwijs - wiskunde --- Wiskunde ; secundair onderwijs --- 1e leerjaar A secundair onderwijs --- A-stroom --- Deelbaarheid --- Rationale getallen --- Bewerkingen --- Ruimtefiguren --- Metend rekenen --- Vergelijkingen --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2019
Choose an application
online lesmateriaal via www.knooppunt.net: login: bibliotheek@phl.be paswoord: phlbib
Wiskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.3 --- wiskunde --- Wiskunde --- secundair onderwijs --- leerboeken --- didactiek --- didactiek secundair onderwijs - wiskunde --- 1e leerjaar A secundair onderwijs --- Meetkunde --- Getallenkennis --- Ruimtelijke oriëntatie --- Ruimtemeetkunde --- Vlakke figuren --- Ruimtefiguren --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2019 --- Vlakke figuur
Choose an application
Didactics of mathematics --- Didactics of secundary education --- SO (secundair onderwijs) --- wiskunde --- wiskundemethodes --- Wiskunde --- 1e leerjaar A secundair onderwijs --- A-stroom --- Deelbaarheid --- Rationale getallen --- Bewerkingen --- Ruimtefiguren --- Metend rekenen --- Vergelijkingen --- Wiskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Rationaal getal --- Bewerking (wiskunde) --- Vergelijking (wiskunde)
Choose an application
Deze game is een unieke leeromgeving. In een onderaards, verlaten laboratorium ga je op zoek naar het geheim achter dit lab. Onderweg moet je de aapjes bevrijden die vastgekluisterd zitten aan breinhelmen. Deze aapjes blijken goed wiskunde te kennen. In het laboratorium werd er immers geëxperimenteerd met het overdragen van intelligentie tussen hersenen.Ondertussen wordt er ook flink wat wiskunde geoefend. Om naar een volgend level te gaan, moeten er leuke minigames gespeeld worden. Daarin wordt eerst de leerstof van de basisschool herhaald. Naarmate je vordert in het spel, komt er ook nieuwe leerstof aan bod. Bovendien is de game zelf ook slim. Wie goed scoort, krijgt moeilijkere oefeningen aangeboden. Ben je minder goed, dan word je geremedieerd met gemakkelijkere oefeningen totdat je die onder de knie hebt.
Wiskunde --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Meetkunde --- Hoeken (wiskunde) --- Vlakke figuur --- Ruimtefiguren --- Oppervlakte --- Omtrek --- Computerondersteund onderwijs --- Educatieve software --- Gemeenschapsonderwijs --- Katholiek onderwijs --- Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs --- Rechte (meetkunde)
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|