Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Thuiskomen : scenes uit een lesbisch bestaan
Author:
ISBN: 9064450323 Year: 1997 Publisher: Berchem EPO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Fonds Suzan Daniel (FSD)


Book
Als je lijf je lief is
Authors: ---
ISBN: 9020931180 Year: 1997 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek staan ervaringen en vragen over jezelf centraal : hoe vind je een eigen identiteit? Hoe sta je tegenover het schoonheidsideaal en de machotrend? Hoe ontdek je seksualiteit? Hoe ga je om gevoelens en het toekomstbeeld? Wat denk je over diëten en magerzucht? Met talrijke getuigenissen van jongeren zelf, aangevuld met kritische voetnoten en tips van jongeren en volwassenen over nieuwe lichaamsbelevingen, homoseksualiteit en seksuele beleving. In Als je lijf je lief is staan ervaringen en vragen over jezelf centraal : Hoe vind je een eigen identiteit? Hoe sta je tegenover het schoonheidsideaal en de machotrend? Hoe ontdek je seksualiteit? Hoe ga je om met gevoelens en het toekomstbeeld? Wat denk je over diëten en magerzucht?


Book
Van jou mogen houden.
Authors: --- --- ---
ISBN: 902093127X Year: 1997 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek Van jou mogen houden, beschrijft indringend de manieren waarop jongeren relaties verkennen en beleven : van vriendschap en verliefdheid, over groeien in erotiek en tederheid, naar de keuze voor een vaste relatie met toekomst. Zonder reserves praten en schrijven jongeren over hun relatiedromen, spanningen, idealen en ervaringen. (boekcover)


Book
Welbevinden op school (WOS) : samen werk maken van meer welbevinden in de klas en op school : werkmap.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789078765011 Year: 2006 Publisher: Leuven : CEGO,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deel 1: visietekst Deze tekst beschrijft de visie die het samenwerkingsverband Welbevinden op School schraagt. De tekst gaat uit van de Provinciale Dienst Welzijn en Gezondheid en wordt onderschreven door alle partners van het samenwerkingsverband. Kenmerkend zijn onder meer de ervaringsgerichte kijk op onderwijs en de keuze voor fundamentele preventie. Deel 2: stappenplan Dit 'Stappenplan' wil scholen helpen de krachten te bundelen om werk te maken van meer welbevinden. Het biedt een kader om als school mogelijke initiatieven te plannen, uit te voeren en zo nodig bij te sturen. Het bevat ondersteunende materialen, o.m. een analyse-instrument dat helpt een duidelijk zicht te krijgen op verwezenlijkingen enerzijds en mogelijke groeipunten anderzijds. Dat stelt het schoolbestuur en schoolteam in staat om tot een gefundeerde vraag te komen betreffende nascholing, ondersteuning en/of het benutten van praktijkgerichte materialen. Deel 3: 'Welbevinden op School-gids Deze gids helpt scholen op zoek te gaan naar bekende en minder bekende (zorg)deskundigen, vormingsorganisaties of instanties. Die willen zich engageren binnen de visie en aanpak van de Provinciale Dienst Welzijn en Gezondheid. Uitgaand van haar eigen zorgvraag kan elke school op zoek gaan naar gepaste ondersteuning of hulp. Inhoudsopgave : 1. Visietekst 2. Stappenplan 3. Welbevinden op School-gids


Book
Axen in actie : bronnen en praktijkboek voor sociale vaardigheden in de basisschool
Authors: --- --- ---
ISBN: 9074798861 Publisher: Leuven Centrum voor ervaringsgericht onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit bronnenboek ligt in het verlengde van Sociaal vaardig? Lieve deugd, waarin J. Cuvelier de 'axenroos' voor de basisschool uitwerkt. De axenroos is een werkinstrument om de verschillende interacties tussen mensen in kaart te brengen. De tien axen (bepaalde vaardigheden) liggen mede aan de basis van de eindtermen sociale vaardigheden. Om het aanschouwelijk te maken voor jonge kinderen zijn er tien dieren gekozen als symbool voor de eigenheid van elke ax. Met de axenroos kunnen sociale vaardigheden afzonderlijk geoefend worden in de klas. Het remediëren van individueel probleemgedrag wordt niet expliciet behandeld. Het eerste hoofdstuk beschrijft de houding van de leraar en het gegeven dat sociale vaardigheden de hele dag aan bod komen. De volgende twee hoofdstukken willen de axenroos als werkinstrument aan leerlingen aanleren. Tips voor gesprekken, versjes en liedjes, verhalen, verwijzingen naar kinderboeken en werkbladen ondersteunen de tekst. De didactische koffer "Een huis vol gevoelens en axen" sluit goed aan bij deze uitgave.

Keywords

Didactics of social education --- sociale vaardigheden --- Didactics of Kindergarten --- axenroos --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- Didactics of primary education --- Educational sciences --- communicatie --- intermenselijke relaties --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- #PBIB:+108.31 --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- Gevoelens --- #KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- axen --- basisscholen --- 478.9 --- didactiek --- sociaal-emotionele opvoeding --- 305.8 --- 415.3 --- Axenroos --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Ervaringsgericht lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Relationele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- basisonderwijs --- emoties --- liedjes --- relationele opvoeding --- spelen --- Basisonderwijs --- Conflicten --- Didactiek --- Handboek --- Handboek/cursus --- Levenshouding --- 433.4 ) Sociale vaardigheden --- 474.8 --- Documentatiemap --- axen (ler) --- relationele opvoeding (ler) --- sociale vaardigheden (ler) --- 37.032 --- 433.4 --- Axen --- Communicatie --- Emoties --- Relaties --- Werkvormen --- 478.8 --- Emotionele opvoeding; ba.o --- Relationele opvoeding; ba.o --- Sociale opvoeding; ba.o --- 031202.jpg --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Communicatie ; algemeen --- Uitvoerende functies --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- Pedagogiek --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Ervaringsgericht onderwijs --- Sociaal-agogische vaardigheden --- relationele vorming --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs


Book
Relaties & seksualiteit
Authors: --- ---
ISBN: 9006641006 Year: 2004 Publisher: Utrecht Thieme/Meulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lespakket Relaties & Seksualiteit. Het pakket biedt leerkrachten van groep 1 tot en met groep 8 modern en bijdetijds lesmateriaal. De auteur van het lespakket is psychologe en seksuologe Sanderijn van der Doef, bekend van de populaire voorlichtingsboeken voor kinderen. Het pakket bestaat uit een lesmap met vier katernen. Behalve het algemen schoolkatern is er een katern voor de onderbouw, middenbouw en bovenbouw. Elk katern bevat lessuggesties over verschillende onderwerpen die te maken hebben met relaties en seksualiteit.Relaties & Seksualiteit gaat uit van de belevingswereld van kinderen. Zo wordt in de onderbouw aandacht besteed aan verschillen tussen jongens en meisjes en aan de vraag hoe een baby in de buik groeit. In de middenbouw gaat het om een eigen lichaamsbeeld, vriendschap, voortplanting en zwangerschap en de bewustwording van eigen en andermans grenzen.


Book
Zinvol seksueel leven onderweg : concrete probleemvelden en belevingswijzen : een dynamisch-ethische benadering in christelijk perspectief
Author:
ISBN: 9033426846 9789033426841 Year: 1996 Publisher: Leuven: Acco,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Fonds Suzan Daniel (FSD)


Book
Ommekeer, ommekaar : spelen, stilstaan en praten over gevoelens
Authors: --- --- ---
ISBN: 9054619058 Year: 1996 Publisher: Mechelen Bakermat Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vertrouwensspelletjes - Praten over geheimen/problemen - Stap-voor-stap-plan - Poëzie

Keywords

Agressie. --- Angsten. --- Emoties. --- Incest. --- Prostitutie. --- Emoties ; kinderen --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- 37.018.2 --- 179.2 --- 159.942 --- #PBIB:+108.31 --- #PBIB:+108.41 --- emotionele opvoeding --- gevoelens --- kindermishandeling --- 433.4 --- emoties --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociale opvoeding --- 323.4 --- Didactische werkvormen --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Geheimen --- Geweld --- Kindermishandeling --- Seksuele kindermishandeling --- oplossingsgericht --- vertrouwensarts --- vertrouwensspelletjes --- 471.44 --- Gevoelens --- relationele opvoeding (ler) --- seksuele opvoeding (ler) --- 474.9 --- 478.8 --- Gevoelens : basisonderwijs --- 031068.jpg --- relationele opvoeding --- sexuele opvoeding --- #gsdb6 --- #GGSB: Pastoraal --- #GGSB: Pastoraal gesprek - begeleiding --- 179.2 Kindermishandeling. Incest --- Kindermishandeling. Incest --- 37.018.2 Schoolopvoeding --- Schoolopvoeding --- 159.942 Emoties algemeen --- Emoties algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Jeugdbescherming --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale en emotionele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kinderen --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Gevoelsproblemen --- Emoties --- Basisonderwijs --- Kind --- Emotie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Pastoraal --- Pastoraal gesprek - begeleiding --- Gedragswetenschap --- Kinderpsychologie --- Opvoedkunde

Listing 1 - 9 of 9
Sort by