Listing 1 - 10 of 102 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Dyscalculie is een stoornis die niet in een enkelvoudig theoretisch kader is te vatten. Het is een dynamisch ontwikkelingsprobleem dat vanuit verschillende en elkaar aanvullende theorieën is te benaderen. Dit vraagt van de professional in de praktijk om gedegen achtergrondkennis, niet in de vorm van dogma's, maar van betrouwbare gegevens uit empirisch onderzoek die in de eigen beslissingen op bruikbaarheid en toepasbaarheid zijn mee te wegen.https://www.standaardboekhandel.be/p/handboek-dyscalculie-en-rekenproblemen-9789047713975
Dyscalculie --- Rekenprobleem --- Rekenstoornis --- Rekenproblemen --- Orthopedagogie
Choose an application
Handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs met oefeningen voor het begeleiden van kinderen met rekenproblemen. In elke klas zitten kinderen met rekenproblemen. Soms zijn die problemen van tijdelijke aard. Maar als dat niet het geval is, moet je actie ondernemen. Dat is lastig als je niet precies weet waar het probleem zit en wat je er concreet aan kunt doen. 'Aan de slag met rekenproblemen' helpt allereerst het rekenprobleem te lokaliseren en geeft daarvoor korte, praktische opdrachten. Met oefeningen en spelletjes kun je vervolgens de probleemgebieden individueel, groepsgewijs of klassikaal aanpakken. Bovendien geeft de auteur andere praktische adviezen: hoe verbeter je de motivatie van de rekenzwakke leerlingen? Hoe geef je een effectieve instructie? En hoe stel je een handelingsplan op? Dit boek sluit aan op het protocol ERWD en biedt passende oplossingen voor leerlingen die extra rekenzorg nodig hebben. Leerkrachten, intern begeleiders, remedial teachers, psychologen, orthopedagogen, ambulant begeleiders en andere professionals die rekenonderzoek doen of kinderen begeleiden kunnen er direct mee aan de slag.
Rekenstoornissen --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- dyscalculie --- Mathematics --- Rekenproblemen --- Basisonderwijs --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- (zie ook: Dyscalculie) --- Leerproblemen --- Kinderen --- Dyscalculie --- Leerprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- rekenproblemen
Choose an application
De Nederlandse Vereniging tot Ontwikkeling van het Reken-Wiskunde Onderwijs (NVORWO) heeft het initiatief genomen om het onderwerp ernstige rekenwiskunde-problemen en dyscalculie op de onderwijsagenda te zetten en stappen te ondernemen om te komen tot landelijke eenduidigheid. Het ministerie van OCW heeft in 2008 een subsidie toegekend om het protocol te ontwikkelen. Het landelijk protocol voor leerlingen van 4 tot 12 jaar met (Ernstige) RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie (protocol ERWD) richt zich op het basisonderwijs, het speciaal basisonderwijs en het speciaal onderwijs. Het doel van rekenwiskunde-onderwijs is functionele gecijferdheid, ?afgestemd op de mogelijkheden van iedere individuele leerling. ?Hierbij gaat het om adequaat handelen in functionele, dagelijkse situaties. Het protocol geeft aanwijzingen om dit doel langs een aantal stappen te bereiken, met name wanneer de rekenwiskundige ontwikkeling van een leerling niet optimaal verloopt. Het protocol is geschreven voor allen die zich direct of indirect met het rekenwiskunde-onderwijs bezig houden binnen de scholen en daaromheen, maar bevat ook nuttige informatie voor ouders. Het protocol beoogt een leidraad te zijn voor: het ontwikkelen van goed rekenwiskunde-onderwijs; het zorgvuldig afstemmen van het onderwijs op de ontwikkeling van kinderen; het voorkomen van rekenwiskunde-problemen; het gericht begeleiden van leerlingen met rekenwiskunde-problemen en dyscalculie; het ontwikkelen van rekenbeleid; het ontwikkelen van zorgbeleid. Belangrijk is dat er een doorgaande leerlijn rekenen richting voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs is. Ook het protocol ERWD zal die uitbreiding krijgen.
Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Rekenstoornissen --- Dyscalculie. --- Nederland. --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- BUITENGEWOON BASISONDERWIJS --- Primary education --- leerstrategieën --- Orthopedagogics --- remediërend rekenen --- dyscalculie --- leerstoornissen --- rekenproblemen --- 464 --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- zorgverbreding --- 464.2 --- Buitengewoon lager onderwijs --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Zorgverbreding --- Dyscalculie --- Rekenproblemen --- rekenproblemen (ler) --- Leerstoornissen --- Rekenproblemen ; kinderen --- Zorgverbreding ; onderwijs --- Onderwijs --- Rekenproblemen; kinderen --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met rekenproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Wiskunde --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Rekenprobleem --- Rekenstoornis
Choose an application
In dit boek worden de obstakels besproken die zich verscholen houden in het elementaire rekenen. Meestal zitten die obstakels in het rekenen zelf, dat ingewikkelder in elkaar zit dan je zou denken. Er zijn echter ook obstakels die langs een omweg het rekenen bemoeilijken. Zo kunnen dyslectici vaak de tafels niet goed leren. En kinderen met een zwak ruimtelijk voorstellingsvermogen hebben moeite met de getallenlijn. De obstakels worden in dit boek zoveel mogelijk gepresenteerd in de volgorde waarin de leerling ze ontmoet. Elk obstakel heeft een eigen hoofdstuk, met een min of meer gelijke opbouw. De auteur beschrijft wat de moeilijkheid is, geeft een voorbeeld uit de praktijk en vertelt wat helpt en wat niet.
Rekenstoornissen. --- Dyscalculie. --- Orthopedagogics --- dyscalculie --- orthopedagogiek --- #KVHB:Rekenstoornissen --- 464 --- leerproblemen --- rekenproblemen --- 464.2 --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Rekenstoornissen ; kinderen --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met rekenproblemen --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Dyscalculie --- Rekenstoornissen --- Rekenstoornis --- Rekenproblemen --- Leerproblemen
Choose an application
Didactisch handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Dyscalculie kinderen --- Wiskunde basisonderwijs didactiek --- Aanvankelijk rekenen --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Rekenen --- Wiskunde --- Wiskundige initiatie --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Dyscalculie ; kinderen --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Rekenproblemen ; kinderen
Choose an application
Klokkijken en pannenkoeken bakken is speciaal bedoeld voor kinderen die ook rekenproblemen ervaren. Het verhaal biedt aanknopingspunten voor het kind en de ouder/leerkracht om het gesprek op gang te brengen. Tygo vertelt op een positieve en luchtige manier wat hij van dyscalculie weet en waar hij tegenaan loopt op school en in het dagelijks leven. In de aparte hoofdstukken achter in het boek staat wetenschappelijk onderbouwde informatie over wat we weten over dyscalculie, voor kinderen die er net iets meer over willen weten of voor hun ouders en leerkrachten.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/klokkijken-en-pannenkoeken-bakken-pica
Dyscalculie --- Rekenproblemen --- Basisonderwijs --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- leerstoornissen --- leerproblemen --- dyscalculie
Choose an application
Orthopedagogiek --- Leermoeilijkheden. --- Orthopedagogics --- dyscalculie --- Didactics of mathematics --- Social policy and particular groups --- 475.4 --- Getalbegrip --- Leerproblemen --- Rekenproblemen --- Rekenproblemen-behandeling --- Rekenproblemen-geheugen --- Rekenproblemen-intelligentie --- Rekenproblemen-taalvaardigheid --- Rekenproces --- 376.52 --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Dyscalculie --- Leerstoornissen --- Processen --- Rekenen --- Wiskunde --- #GSDBP --- #KVHB:Rekenstoornissen --- rekenproblemen --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- wiskunde --- 464 --- Rekenen ; basisonderwijs --- rekenen --- kinderen met leerproblemen --- Rekenstoornissen --- Logopedie --- Rekenstoornis
Choose an application
#KVHB:Rekenstoornissen --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 464.2 --- Orthopedagogie --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- 475.55 --- Rekenproblemen --- Dyscalculie ; kinderen --- Kinderen met rekenproblemen --- rekenproblemen --- rekenen --- orthopedagogiek --- leerproblemen --- wiskunde --- 464 --- kinderen met leerproblemen --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- 475.4 --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Dyscalculie --- Rekenen --- leermoeilijkheden --- wiskunde: didactiek lagere school --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
- 416 rode / blauwe vierkanten- A3 blad met cijferhokjes / lege hokjes- 2 geel doorschijnende tussenbladen- 2 kartonnen tussenbladen
475.53 --- 475.4 --- Wiskunde --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Remediëring --- rekenproblemen --- remediëring --- lager onderwijs --- wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- 2e graad lager onderwijs --- Rekenen --- Rekenen tot 100
Listing 1 - 10 of 102 | << page >> |
Sort by
|