Narrow your search

Library

UCLL (85)

Arteveldehogeschool (75)

VIVES (74)

Hogeschool Gent (70)

Odisee (61)

Thomas More Mechelen (59)

KBR (49)

Thomas More Kempen (48)

AP (46)

KDG (40)

More...

Resource type

book (102)

object (7)

audio (3)

film (2)


Language

Dutch (98)

Undetermined (4)


Year
From To Submit

2023 (1)

2022 (2)

2021 (2)

2020 (3)

2019 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 102 << page
of 11
>>
Sort by

Book
Kwantiwijzer voor leerkrachten.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9027624054 9027624062 9027624089 9027624127 9027624100 9027624038 902762769X Year: 1993 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Handboek dyscalculie en rekenproblemen : een dynamisch ontwikkelingsperspectief
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789047713975 Year: 2021 Publisher: Lemniscaat

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dyscalculie is een stoornis die niet in een enkelvoudig theoretisch kader is te vatten. Het is een dynamisch ontwikkelingsprobleem dat vanuit verschillende en elkaar aanvullende theorieën is te benaderen. Dit vraagt van de professional in de praktijk om gedegen achtergrondkennis, niet in de vorm van dogma's, maar van betrouwbare gegevens uit empirisch onderzoek die in de eigen beslissingen op bruikbaarheid en toepasbaarheid zijn mee te wegen.https://www.standaardboekhandel.be/p/handboek-dyscalculie-en-rekenproblemen-9789047713975


Book
Aan de slag met rekenproblemen
Author:
ISBN: 9789089534224 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs met oefeningen voor het begeleiden van kinderen met rekenproblemen. In elke klas zitten kinderen met rekenproblemen. Soms zijn die problemen van tijdelijke aard. Maar als dat niet het geval is, moet je actie ondernemen. Dat is lastig als je niet precies weet waar het probleem zit en wat je er concreet aan kunt doen. 'Aan de slag met rekenproblemen' helpt allereerst het rekenprobleem te lokaliseren en geeft daarvoor korte, praktische opdrachten. Met oefeningen en spelletjes kun je vervolgens de probleemgebieden individueel, groepsgewijs of klassikaal aanpakken. Bovendien geeft de auteur andere praktische adviezen: hoe verbeter je de motivatie van de rekenzwakke leerlingen? Hoe geef je een effectieve instructie? En hoe stel je een handelingsplan op? Dit boek sluit aan op het protocol ERWD en biedt passende oplossingen voor leerlingen die extra rekenzorg nodig hebben. Leerkrachten, intern begeleiders, remedial teachers, psychologen, orthopedagogen, ambulant begeleiders en andere professionals die rekenonderzoek doen of kinderen begeleiden kunnen er direct mee aan de slag.


Book
Ernstige reken-wiskundeproblemen en dyscalculie
Authors: --- ---
ISBN: 9789023247630 Year: 2011 Publisher: Assen Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Nederlandse Vereniging tot Ontwikkeling van het Reken-Wiskunde Onderwijs (NVORWO) heeft het initiatief genomen om het onderwerp ernstige rekenwiskunde-problemen en dyscalculie op de onderwijsagenda te zetten en stappen te ondernemen om te komen tot landelijke eenduidigheid. Het ministerie van OCW heeft in 2008 een subsidie toegekend om het protocol te ontwikkelen. Het landelijk protocol voor leerlingen van 4 tot 12 jaar met (Ernstige) RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie (protocol ERWD) richt zich op het basisonderwijs, het speciaal basisonderwijs en het speciaal onderwijs. Het doel van rekenwiskunde-onderwijs is functionele gecijferdheid, ?afgestemd op de mogelijkheden van iedere individuele leerling. ?Hierbij gaat het om adequaat handelen in functionele, dagelijkse situaties. Het protocol geeft aanwijzingen om dit doel langs een aantal stappen te bereiken, met name wanneer de rekenwiskundige ontwikkeling van een leerling niet optimaal verloopt. Het protocol is geschreven voor allen die zich direct of indirect met het rekenwiskunde-onderwijs bezig houden binnen de scholen en daaromheen, maar bevat ook nuttige informatie voor ouders. Het protocol beoogt een leidraad te zijn voor: het ontwikkelen van goed rekenwiskunde-onderwijs; het zorgvuldig afstemmen van het onderwijs op de ontwikkeling van kinderen; het voorkomen van rekenwiskunde-problemen; het gericht begeleiden van leerlingen met rekenwiskunde-problemen en dyscalculie; het ontwikkelen van rekenbeleid; het ontwikkelen van zorgbeleid. Belangrijk is dat er een doorgaande leerlijn rekenen richting voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs is. Ook het protocol ERWD zal die uitbreiding krijgen.


Book
Dyscalculie en rekenproblemen : 20 obstakels en hoe ze te nemen
Author:
ISBN: 9789461058324 Year: 2012 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek worden de obstakels besproken die zich verscholen houden in het elementaire rekenen. Meestal zitten die obstakels in het rekenen zelf, dat ingewikkelder in elkaar zit dan je zou denken. Er zijn echter ook obstakels die langs een omweg het rekenen bemoeilijken. Zo kunnen dyslectici vaak de tafels niet goed leren. En kinderen met een zwak ruimtelijk voorstellingsvermogen hebben moeite met de getallenlijn. De obstakels worden in dit boek zoveel mogelijk gepresenteerd in de volgorde waarin de leerling ze ontmoet. Elk obstakel heeft een eigen hoofdstuk, met een min of meer gelijke opbouw. De auteur beschrijft wat de moeilijkheid is, geeft een voorbeeld uit de praktijk en vertelt wat helpt en wat niet.


Book
Rekenen: een hele opgave deel 1
Authors: ---
ISBN: 9789006955309 Year: 2013 Publisher: Amersfoort : Thieme Meulenhoff,


Book
Klokkijken en pannenkoeken bakken : tips voor als je dyscalculie hebt
Authors: ---
ISBN: 9789493209817 Year: 2023 Publisher: Huizen Uitgeverij Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Klokkijken en pannenkoeken bakken is speciaal bedoeld voor kinderen die ook rekenproblemen ervaren. Het verhaal biedt aanknopingspunten voor het kind en de ouder/leerkracht om het gesprek op gang te brengen. Tygo vertelt op een positieve en luchtige manier wat hij van dyscalculie weet en waar hij tegenaan loopt op school en in het dagelijks leven. In de aparte hoofdstukken achter in het boek staat wetenschappelijk onderbouwde informatie over wat we weten over dyscalculie, voor kinderen die er net iets meer over willen weten of voor hun ouders en leerkrachten.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/klokkijken-en-pannenkoeken-bakken-pica


Book
Rekenproblemen : theorie, diagnostiek, behandeling
Author:
ISBN: 9060698576 Year: 1997 Publisher: Rotterdam Lemniscaat


Multi
Ik reken weer mee! : 2e leerjaar - groep 4 : een hulpprogramma voor rekenzwakke leerlingen : getallen tot 100 : spelmateriaal
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789059326309 Year: 2012 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

- 416 rode / blauwe vierkanten- A3 blad met cijferhokjes / lege hokjes- 2 geel doorschijnende tussenbladen- 2 kartonnen tussenbladen

Listing 1 - 10 of 102 << page
of 11
>>
Sort by