Listing 1 - 10 of 176 << page
of 18
>>
Sort by

Book
Werbung ohne Tabu? Pro und Contra zur Benetton-Werbung
Authors: --- ---
ISBN: 3921766729 Year: 1994 Publisher: Frankfurt am Main Gemeinschaftswerk der evangelischen Publizistik

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Werking van humor in kaart gebracht
Author:
ISBN: 9076802173 Year: 2004 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de afgelopen decennia zijn talloze onderzoeken verricht naar het effect van humor in reclame. Om structuur te bieden aan dit omvangrijke onderzoeksaanbod is SWOCC een uitgebreide literatuurstudie gestart. Het resultaat: een overzichtelijke bundeling van jarenlang humoronderzoek in één publicatie! In deze publicatie is niet alleen de invloed van humor op verschillende communicatiedoelen belicht, maar ook de invloedsfactoren die een mediërende rol hebben bij de werking van humor. Welk soort humor sorteert bijvoorbeeld het meeste effect en waar en hoe vaak kan humoristische reclame het best worden ingezet? Welke productsoorten lenen zich voor humorgebruik en voor welke doelgroepen is humor het meest geschikt? Algemeen kan geconcludeerd worden dat humor meer aandacht trekt. Het heeft een positieve reclamewaardering tot gevolg, wat zich doorvertaalt naar een positieve waardering van het merk. Humor blijkt echter geen effect te hebben op overreding, terwijl dit toch een zeer belangrijk doel van reclame is. Hoewel humor reclame dus wel leuker maakt om naar te kijken, is het geen garantie voor effectieve reclame.


Book
Het bromvliegeffect : alledaagse fenomenen die stiekem je gedrag sturen
Authors: ---
ISBN: 9789000374397 9000374391 Year: 2021 Publisher: Amsterdam Spectrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het bromvliegeffect: kleine dingen met grote invloed op onze keuzes? Hoe bespaart een vliegje in een wc duizenden euro?s aan schoonmaakkosten?? Hoe zorgde een stipje ervoor dat duizenden Nederlandse studenten veel te veel geld leenden?? En hoe scoren vrouwenversierders met behulp van drogerpluis?Als iets schijnbaar kleins ongemerkt grote invloed heeft op ons gedrag heet dat het bromvliegeffect. En het treedt veel vaker op dan je denkt.Gedragswetenschapper Eva van den Broek en reclamestrateeg Tim den Heijer leren je de verschillende vormen van het bromvliegeffect te herkennen, de negatieve invloed ervan te vermijden en het op een goede manier te gebruiken. Op je werk, op school, in de winkel, op straat én thuis.https://www.spectrumnonfictie.nl/producten/het-bromvliegeffect-9789000374397


Book
Succes met storytelling op sociale media
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789076802350 Year: 2021 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het vertellen van verhalen is populair onder zowel merk als mens: het is een krachtige manier van communiceren. Storytelling is een sociaal fenomeen, en daarom zien we in de communicatiepraktijk verhalen vaak verschijnen op sociale media. Hoe vertel je op sociale media een verhaal dat mensen willen horen en doorvertellen? Een verhaal waarmee een merk erin slaagt om consumenten te boeien, betrekken en binden? Kortom, een succesvol verhaal dat engagement oproept? In deze publicatie gaan we op zoek naar het antwoord op de overkoepelende vraag: Welke factoren dragen bij aan het succes van verhalen die merken delen op sociale media?


Book
Begeleiding van audiovisuele produkties
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9014048688 Year: 1994 Publisher: Zaventem Alphen aan den Rijn Samsom Bedrijfsinformatie

Positioning : the battle for your mind.
Authors: ---
ISBN: 0070652643 0446328979 Year: 1986 Publisher: New York (N.Y.) MacGraw-Hill


Book
Eye-catching : welke factoren van een tijdschriftadvertentie en zijn directe context springen in het oog ?
Author:
ISBN: 9789076802572 Year: 2011 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe komt het dat je sommige advertenties niet eens opmerkt, terwijl andere wel in het oog springen ? Anders gezegd: wat maakt dat een tijdschriftlezer wel of juist niet naar een advertentie kijkt ?


Book
De magie van het merk : hoe merken het onderscheid maken
Authors: --- --- ---
ISBN: 9014061447 Year: 1999 Publisher: Alphen aan den Rijn : Samsom,


Book
Niet goed, geld weg. Over reclame : de één na leukste vorm van communicatie
Author:
ISBN: 9020916513 Year: 1989 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Critique of commodity aesthetics : appearance, sexuality and advertising in capitalist society
Authors: ---
ISBN: 0745600921 Year: 1986 Volume: vol *5 Publisher: Cambridge Polity Press

Listing 1 - 10 of 176 << page
of 18
>>
Sort by