Listing 1 - 10 of 176 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
In de afgelopen decennia zijn talloze onderzoeken verricht naar het effect van humor in reclame. Om structuur te bieden aan dit omvangrijke onderzoeksaanbod is SWOCC een uitgebreide literatuurstudie gestart. Het resultaat: een overzichtelijke bundeling van jarenlang humoronderzoek in één publicatie! In deze publicatie is niet alleen de invloed van humor op verschillende communicatiedoelen belicht, maar ook de invloedsfactoren die een mediërende rol hebben bij de werking van humor. Welk soort humor sorteert bijvoorbeeld het meeste effect en waar en hoe vaak kan humoristische reclame het best worden ingezet? Welke productsoorten lenen zich voor humorgebruik en voor welke doelgroepen is humor het meest geschikt? Algemeen kan geconcludeerd worden dat humor meer aandacht trekt. Het heeft een positieve reclamewaardering tot gevolg, wat zich doorvertaalt naar een positieve waardering van het merk. Humor blijkt echter geen effect te hebben op overreding, terwijl dit toch een zeer belangrijk doel van reclame is. Hoewel humor reclame dus wel leuker maakt om naar te kijken, is het geen garantie voor effectieve reclame.
Reclame --- Humor. --- Advertising. Public relations --- #SBIB:309H2821 --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek --- Humor --- Merkwaarde --- Onderzoek --- Reclame-onderzoek --- Ontwikkeling --- Leerlijn
Choose an application
Het bromvliegeffect: kleine dingen met grote invloed op onze keuzes? Hoe bespaart een vliegje in een wc duizenden euro?s aan schoonmaakkosten?? Hoe zorgde een stipje ervoor dat duizenden Nederlandse studenten veel te veel geld leenden?? En hoe scoren vrouwenversierders met behulp van drogerpluis?Als iets schijnbaar kleins ongemerkt grote invloed heeft op ons gedrag heet dat het bromvliegeffect. En het treedt veel vaker op dan je denkt.Gedragswetenschapper Eva van den Broek en reclamestrateeg Tim den Heijer leren je de verschillende vormen van het bromvliegeffect te herkennen, de negatieve invloed ervan te vermijden en het op een goede manier te gebruiken. Op je werk, op school, in de winkel, op straat én thuis.https://www.spectrumnonfictie.nl/producten/het-bromvliegeffect-9789000374397
Gedrag --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:309H2821 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek --- Gedragspsychologie --- Besluitvorming --- Marketing --- Neuromarketing --- Nudging --- Beïnvloeding --- Motivatiebevordering
Choose an application
Het vertellen van verhalen is populair onder zowel merk als mens: het is een krachtige manier van communiceren. Storytelling is een sociaal fenomeen, en daarom zien we in de communicatiepraktijk verhalen vaak verschijnen op sociale media. Hoe vertel je op sociale media een verhaal dat mensen willen horen en doorvertellen? Een verhaal waarmee een merk erin slaagt om consumenten te boeien, betrekken en binden? Kortom, een succesvol verhaal dat engagement oproept? In deze publicatie gaan we op zoek naar het antwoord op de overkoepelende vraag: Welke factoren dragen bij aan het succes van verhalen die merken delen op sociale media?
Merkcommunicatie. --- Sociale media. --- #SBIB:309H2821 --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek --- Marketingcommunicatie --- Marketing --- storytelling --- communicatie --- marketingcommunicatie --- Branding --- Marktonderzoek --- Merkbeleid --- Merkstrategie
Choose an application
audiovisuele producties --- Advertising. Public relations --- Telecommunication services --- Audiovisuele media --- Communicatie --- Communication --- Médias audiovisuels --- #SBIB:309H2821 --- #SBIB:309H1019 --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek --- Media algemeen: andere aspecten
Choose an application
Choose an application
Hoe komt het dat je sommige advertenties niet eens opmerkt, terwijl andere wel in het oog springen ? Anders gezegd: wat maakt dat een tijdschriftlezer wel of juist niet naar een advertentie kijkt ?
Eye-tracking. --- advertenties --- tijdschriftartikelen schrijven --- Advertising. Public relations --- Mass communications --- Tracking --- Reclame --- Reclame-onderzoek --- Tijdschriften --- Consumptiegedrag --- #SBIB:309H2821 --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek --- Tijdschrift
Choose an application
Product strategy --- merken --- #SBIB:014.AANKOOP --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:309H2821 --- E090192.jpg --- Merken --- Reclame --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek --- #A0308HONI
Choose an application
reclame --- Advertising. Public relations --- Publicité --- Reclame --- #SBIB:309H2821 --- #SBIB:AGGR --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek --- Reclame. --- 360 --- pers en communicatie --- presse et communication
Choose an application
Listing 1 - 10 of 176 | << page >> |
Sort by
|