Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Leseprojekte in der Sekundarstufe : Lesekompetenz, Lesemotivation, Lesedidaktik
Authors: ---
ISBN: 3899584937 9783899584936 Year: 2010 Publisher: Kassel : Kassel University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this book several selected projects developed by students of the University of Kassel on "Reading in the secondary school" ("Lesen in der Sekundarstufe") are presented. All projects concern the question of how to introduce children and young people with creativity and imagination in reading and how to improve their reading skills. The projects demonstrate a wide range of possible approaches, that differ in their didactic approaches and the individually chosen presentation.

Keywords

Reading skills --- Education


Book
Lagerlöfs läsare : allmänhetens brev till Selma Lagerlöf
Authors: ---
ISBN: 9170618968 9170613966 Year: 2022 Publisher: Kriterium

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book investigates a unique collection of letters: the many thousands of letters to Selma Lagerlöf from the public. During 1891 to 1940 people from all layers of society wrote to the famous author about their lives, and about their reading of her narratives. How did these people use literature, and how did they view the author, Selma Lagerlöf, in a time of change?


Book
The gradual release of responsibility in literacy research and practice
Authors: --- --- ---
ISBN: 178769447X 1787694453 1787694488 9781787694477 9781787694484 Year: 2019 Publisher: Bingley, England : Emerald Publishing Limited,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Educators are always in search of approaches that promote student development and academic achievement. Engaging learners in purposeful instruction in skills and strategies is a cornerstone in every classroom. The gradual release of responsibility (GRR) model requires the responsibility of learning to shift from being teacher-centric towards students gradually assuming responsibility as independent learners. In the last 35 years, the gradual release of responsibility model of instruction has become synonymous with some of the most effective approaches to teach both skills and content to students of all ages. Evidence-based practices have been documented across the globe not only in literacy but also in most disciplines across the curriculum. While the GRR model is a well-established theory, its implementations have not been researched. This edited volume discusses how the GRR model evolved and has been applied, how it benefits learners and teachers, and how it can be utilised for years to come. By looking not only at the gradual release of responsibility model from a theoretical standpoint but also the research and practice of this approach, this book will prove invaluable for educational leaders and researchers alike.


Dissertation
Exploration des compétences en compréhension écrite chez des lecteurs avec trisomie 21
Authors: --- --- ---
Year: 2019 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L’apprentissage du langage écrit chez les personnes avec trisomie 21 (ou syndrome de Down) contribue à leur intégration sociale et à leur autonomie au quotidien (Boudreau, 2002, cité par Roch, Florit, & Levorato, 2011). Par ailleurs, bien que le décodage soit nécessaire pour permettre la lecture, cette habileté n’est pas suffisante. La compréhension est tout aussi importante pour atteindre une lecture complète (Gough & Tunmer, 1986). Il s’avère cependant que la compréhension à la lecture a jusqu’à présent été moins étudiée chez les personnes porteuses du syndrome de Down, en comparaison à lecture de mots et non-mots (Roch et al., 2011). Cette étude exploratoire consiste en une large évaluation de la lecture, de ses prérequis et de sa compréhension, chez 4 lecteurs porteurs du syndrome de Down. Ceux-ci sont comparés un à un à 4 enfants normo-lecteurs de même âge de développement verbal. Nous avons formulé 3 hypothèses de recherche.&#13;&#13;La première hypothèse stipule que les performances en lecture des personnes avec trisomie 21 sont meilleures avec des mots qu’avec des pseudomots. Ces observations sous-entendraient que la lecture par adressage (reconnaissance des mots) serait plus efficace que la lecture par assemblage (décodage des mots, syllabe par syllabe) (Abbeduto, Warren, & Conners, 2007 ; Jarrold, Baddeley, & Phillips, 1999, cités par Lemons, King, Davidson, Puranik, Al Otaiba, & Fidler, 2017). Ces observations sont relevées chez 3 participants, tandis qu’un participant présente une lecture fonctionnelle à la fois en adressage et en assemblage.&#13;&#13;La deuxième hypothèse stipule que les capacités de compréhension des personnes avec trisomie 21 ne sont pas meilleures en modalité écrite qu’en modalité orale (Laws, Brown, & Main, 2016 ; Roch & Levorato, 2009 ; Roch et al., 2011). Il en ressort toutefois le constat inverse.&#13;&#13;La troisième hypothèse stipule que les habiletés métaphonologiques de personnes atteintes du syndrome de Down sont plus faibles que les habiletés métaphonologiques de normo-lecteurs d’âge de développement verbal équivalent (Martin, Klusek, Estigarribia, & Roberts, 2009 ; Næss, 2016). Les 4 participants avec trisomie 21 présentent effectivement un déficit en conscience de syllabes, de rimes et de phonèmes.


Book
Critical thinking
Author:
ISBN: 0520965477 9780520965478 9780520291843 Year: 2017 Publisher: Oakland, California

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Critical Thinking prepares students to thoughtfully interpret information and develop a sophisticated understanding of our increasingly complex and multi-mediated world. Peter M. Nardi's approach helps students sharpen their critical thinking skills and improve their analytical reasoning, enabling them to ward off gullibility, develop insightful skepticism, and ask the right questions about material online, in the mass media, or in scholarly publications. Students will learn to understand common errors in thinking; create reliable and valid research methodologies; understand social science concepts needed to make sense of popular and academic claims; and communicate, apply, and integrate the methods learned in both research and daily life. A companion website includes links to articles and books mentioned in the chapters, illustrative items, videos, and current news and research that elaborate on each chapter's key concepts.


Book
Fluency in L2 Learning and Use
Authors: --- ---
ISBN: 1788926315 1788926323 Year: 2019 Publisher: Blue Ridge Summit, PA : Multilingual Matters,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book brings together theoretical and empirical approaches to second language (L2) fluency and provides a state-of-the-art overview of current research on the topic. The strength of the volume lies in its interdisciplinarity: the chapters approach fluency from non-traditional starting points and go beyond disciplinary boundaries in their contributions. The volume includes chapters investigating fluency from an L2 perspective and integrates perspectives from related fields, such as psycholinguistics, sign language studies and L2 assessment. The book extends the common foci and approaches of fluency studies and offers new perspectives that enable readers to evaluate critically existing paradigms and models. This encourages the development of more comprehensive frameworks and directs future L2 fluency research into new areas of L2 learning and use.


Book
Mindset : verander je manier van denken om je doelen te behalen : ouderschap, bedrijfsleven, sport, school, relaties
Author:
ISBN: 9789088508097 Year: 2018 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De wereldberoemde psychologe Carol Dweck van Stanford University heeft, na tientallen jaren onderzoek naar prestatie en succes, een baanbrekend begrip ontdekt: de kracht van onze mindset.Dweck legt uit dat het niet alleen onze vaardigheden en talenten zijn die voor succes zorgen, maar ook onze statische of op groei gerichte mindset. Ze maakt duidelijk waarom het prijzen van de intelligentie en het talent van onze kinderen niet bevorderlijk is voor hun zelfvertrouwen en prestaties, maar hun succes zelfs in de weg kan staan. Met de juiste instelling kunnen we onze kinderen motiveren en hen helpen op school beter te presteren, en tegelijk op persoonlijk en professioneel vlak onze eigen doelen bereiken.Dweck onthult wat alle goede ouders, leerkrachten, topmanagers en sportlieden al weten en laat zien hoe een simpel idee over de werking van de hersenen, liefde voor leren en veerkracht kan creëren, die de basis vormen voor prestaties op elk terrein.Nieuw in de herziene versie van Mindset:- Mindsets in organisaties: Ook organisaties kunnen een statische of een op de groei gerichte mindset hebben. Over mindsets in organisaties is nog meer te vertellen, zo ook de vruchten die je ervan kunt plukken.- Drie misvattingen over groeimindset; of te wel de valse groeimindset. Hoe krijg je een (echte) groeimindset en geef je deze ook door?- De reis naar een (echte) groeimindset in 4 stappen.(Bron: www.swpbook.com)

Keywords

Levenskunst --- 172 --- levenskunst --- cognitieve psychologie --- zelfontplooiing --- zelfzorg --- psychologie --- ethiek - levenskunst en zelfopvoeding --- 159.95 --- Mindset --- Growth mindset --- sociale relaties --- ouderschap --- prestaties --- Psychiatry --- bedrijfsleven --- competenties --- motivatie --- schoolleven --- soft skills --- employability skills --- denken --- slagen --- Mentaliteit --- leraarschap --- Psychology --- empowerment --- veerkracht --- cognitieve vaardigheden --- psychologische veerkracht --- psihološka odpornost --- reziliență psihologică --- psychological resilience --- psiholoģiskā noturība --- psihološka otpornost --- psühholoogiline vastupidavus --- психическа устойчивост --- psykisk modstandsdygtighed --- psichologinis atsparumas --- odporność psychiczna --- psykologinen resilienssi --- psychická odolnost --- resilienza psicologica --- pszichológiai reziliencia --- resiliencia psicológica --- resiliência psicológica --- reżiljenza psikoloġika --- résilience psychologique --- psychische Belastbarkeit --- psychická odolnosť --- ψυχολογική ανθεκτικότητα --- psykologisk resiliens --- psykologisk återhämtningsförmåga --- psykologisk motståndskraft --- psyykkinen palautumiskyky --- психична устойчивост --- kognitiivsed oskused --- kognityviniai įgūdžiai --- compétences cognitives --- когнитивни умения --- cognitive skills --- aptitudini cognitive --- kognitīvās prasmes --- kognitivní dovednosti --- competências cognitivas --- kognitivne vještine --- abilità cognitive --- kognitívne zručnosti --- kognitive færdigheder --- kognitive Fähigkeiten --- kognitivne spretnosti --- γνωστικές δεξιότητες --- umiejętności poznawcze --- kognitiiviset taidot --- ħiliet konjittivi --- capacidades cognitivas --- kognitiva färdigheter --- kognitív készségek --- gestão do tempo --- immaniġġjar tal-ħin --- ajaplaneerimine --- spreekvaardigheid --- slušne spretnosti --- skills development --- skaitymo įgūdžiai --- läsförmåga --- įgūdžių ugdymas --- Hören --- Zeitmanagement --- развитие на умения --- zručnosti v čítaní --- abilità di lettura --- tidshantering --- δεξιότητες ανάγνωσης --- luistervaardigheid --- ontwikkeling van vaardigheden --- capacidades de escucha --- čitanje --- gestionarea timpului --- listening skills --- puhetaito --- slušanje --- gestion du temps --- organizacija vremena --- tidsforvaltning --- sviluppo delle abilità --- ανάπτυξη δεξιοτήτων --- gestione del tempo --- bralne spretnosti --- poslechové dovednosti --- tidsstyring --- govor --- rozwój umiejętności --- Sprechen --- talförmåga --- govorne spretnosti --- умения за говорене --- time-management --- lukutaito --- gestión del tiempo --- умения за слушане --- διαχείριση χρόνου --- capacidade para ouvir --- capacité à s’exprimer --- zarządzanie czasem --- čtenářské dovednosti --- leesvaardigheid --- prasmju attīstīšana --- rozvoj dovedností --- olvasott szöveg értése --- δεξιότητες ομιλίας --- beszédkészség --- δεξιότητες ακρόασης --- készségfejlesztés --- prasme klausīties --- lasītprasme --- taitojen kehittäminen --- rozvoj zručností --- lugemisoskus --- umiejętność słuchania --- tidsplanlægning --- časový manažment --- oskuste arendamine --- capacidades de expresión oral --- dezvoltarea competențelor --- väljendusoskus --- abilități de ascultare --- competências comunicativas --- organizace času --- abilități de vorbire --- umiejętność czytania --- ħiliet tas-smigħ --- desenvolvimento de competências --- abilità di produzione orale --- språklig förmåga --- razvoj spretnosti --- desarrollo de capacidades --- læsefærdigheder --- ħiliet tat-taħdit --- kuuntelutaidot --- abilități de citire --- zručnosti v počúvaní --- Lesen --- capacité à écouter --- zručnosti v rozprávaní --- kuulamisoskused --- competências de leitura --- ħiliet tal-qari --- laika plānošana --- żvilupp tal-ħiliet --- færdighedsudvikling --- hallott szöveg értése --- ajanhallinta --- razvoj vještina --- talefærdigheder --- compétences en lecture --- reading skills --- умения за четене --- upravljanje časa --- abilità di ascolto --- klausymo įgūdžiai --- kalbėjimo įgūdžiai --- lyttefærdigheder --- développement des compétences --- speaking skills --- intellektuell förmåga --- laiko valdymas --- runātprasme --- capacidades lectoras --- időgazdálkodás --- Entwicklung von Fähigkeiten --- vyjadřovací dovednosti --- persoonlijk leiderschap --- Cognitive psychology


Book
La résolution de problème : à la découverte de la flexibilité cognitive
Author:
ISBN: 9782200355135 2200355130 Year: 2009 Publisher: Paris : Armand Colin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La flexibilité, qui concerne l'aptitude à changer de point de vue ou de mode d'approche d'une question, joue un rôle primordial dans les apprentissages et l'adaptation à des situations nouvelles. Comment trouvons-nous une solution à une situation problématique ? Quelles aides efficaces peuvent nous y aider ?S'appuyant sur des recherches en psychologie cognitive menées dans des situations de résolution de problèmes, l'auteur montre que, loin de faire appel à des modèles rigoureux et figés, nous devons pour nous en sortir faire preuve de souplesse et d'innovation constantes. Les différences individuelles, les effets de l'âge et de l'expérience, et surtout le facteur émotion jouent des rôles importants, parfois décisifs.

Keywords

Problem solving --- Adaptability (Psychology) --- Résolution de problème --- Adaptation (Psychologie) --- Résolution de problème --- psychologie --- compétences cognitives --- kognitiivsed oskused --- kognityviniai įgūdžiai --- когнитивни умения --- cognitive skills --- aptitudini cognitive --- kognitīvās prasmes --- cognitieve vaardigheden --- kognitivní dovednosti --- competências cognitivas --- kognitivne vještine --- abilità cognitive --- kognitívne zručnosti --- kognitive færdigheder --- kognitive Fähigkeiten --- kognitivne spretnosti --- γνωστικές δεξιότητες --- umiejętności poznawcze --- kognitiiviset taidot --- ħiliet konjittivi --- capacidades cognitivas --- kognitiva färdigheter --- kognitív készségek --- gestão do tempo --- immaniġġjar tal-ħin --- ajaplaneerimine --- spreekvaardigheid --- slušne spretnosti --- skills development --- skaitymo įgūdžiai --- läsförmåga --- įgūdžių ugdymas --- Hören --- Zeitmanagement --- развитие на умения --- zručnosti v čítaní --- abilità di lettura --- tidshantering --- δεξιότητες ανάγνωσης --- luistervaardigheid --- ontwikkeling van vaardigheden --- capacidades de escucha --- čitanje --- gestionarea timpului --- listening skills --- puhetaito --- slušanje --- gestion du temps --- organizacija vremena --- tidsforvaltning --- sviluppo delle abilità --- ανάπτυξη δεξιοτήτων --- gestione del tempo --- bralne spretnosti --- poslechové dovednosti --- tidsstyring --- govor --- rozwój umiejętności --- Sprechen --- talförmåga --- govorne spretnosti --- умения за говорене --- time-management --- lukutaito --- gestión del tiempo --- умения за слушане --- διαχείριση χρόνου --- capacidade para ouvir --- capacité à s’exprimer --- zarządzanie czasem --- čtenářské dovednosti --- leesvaardigheid --- prasmju attīstīšana --- rozvoj dovedností --- olvasott szöveg értése --- δεξιότητες ομιλίας --- beszédkészség --- δεξιότητες ακρόασης --- készségfejlesztés --- prasme klausīties --- lasītprasme --- taitojen kehittäminen --- rozvoj zručností --- lugemisoskus --- umiejętność słuchania --- tidsplanlægning --- časový manažment --- oskuste arendamine --- capacidades de expresión oral --- dezvoltarea competențelor --- väljendusoskus --- abilități de ascultare --- competências comunicativas --- organizace času --- abilități de vorbire --- umiejętność czytania --- ħiliet tas-smigħ --- desenvolvimento de competências --- abilità di produzione orale --- språklig förmåga --- razvoj spretnosti --- desarrollo de capacidades --- læsefærdigheder --- ħiliet tat-taħdit --- kuuntelutaidot --- abilități de citire --- zručnosti v počúvaní --- Lesen --- capacité à écouter --- zručnosti v rozprávaní --- kuulamisoskused --- competências de leitura --- ħiliet tal-qari --- laika plānošana --- żvilupp tal-ħiliet --- færdighedsudvikling --- hallott szöveg értése --- ajanhallinta --- razvoj vještina --- talefærdigheder --- compétences en lecture --- reading skills --- умения за четене --- upravljanje časa --- abilità di ascolto --- klausymo įgūdžiai --- kalbėjimo įgūdžiai --- lyttefærdigheder --- développement des compétences --- speaking skills --- intellektuell förmåga --- laiko valdymas --- runātprasme --- capacidades lectoras --- időgazdálkodás --- Entwicklung von Fähigkeiten --- vyjadřovací dovednosti --- psychológia --- psihologie --- psiholoģija --- psühholoogia --- psychologia --- psykologia --- psichologija --- psikologji --- psicología --- психологија --- síceolaíocht --- pszichológia --- psykologi --- psikoloġija --- ψυχολογία --- psychology --- psicologia --- psihologija --- Psychologie --- психология --- psikofiziologji --- psicología de la educación --- lapsipsykologia --- κοινωνική ψυχολογία --- prison psychology --- психопатологија --- παιδοψυχολογία --- sociální psychologie --- börtönpszichológia --- psicología social --- psychopatologie --- vězeňská psychologie --- gyermeklélektan --- kalėjimo psichologija --- inlärningspsykologi --- Kinderpsychologie --- sosiaalipsykologia --- child psychology --- neveléspszichológia --- psicologia social --- psychologické poradenství --- social psychology --- lélektan --- uddannelsespsykologi --- socialpsykologi --- psühhofüsioloogia --- gevangenispsychologie --- udvikling af personligheden --- vankilapsykologia --- psicofisiologia --- psychophysiologie --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- Gefängnispsychologie --- Psychophysiologie --- švietimo psichologija --- bērnu psiholoģija --- psychologie de l'enfant --- sociálna psychológia --- koulutuspsykologia --- zatvorska psihologija --- Sozialpsychologie --- psicologia sociale --- ψυχοφυσιολογία --- børnepsykologi --- psihofizioloģija --- socialinė psichologija --- lapsepsühholoogia --- skolpsykologi --- psihologia deținuților --- psicologia infantile --- ψυχολογία της εκπαίδευσης --- sociālā psiholoģija --- psykologi i kriminalvården --- psychologie de l'éducation --- psicología de prisiones --- psychophysiology --- psikologji sociale --- szociálpszichológia --- psykofysiologia --- socijalna psihologija --- psikologjia në burg --- ieslodzīto psiholoģija --- etologie --- pszichofiziológia --- hariduspsühholoogia --- detská psychológia --- pedagoģiskā psiholoģija --- psychologie carcérale --- psicologia infantil --- Schulpsychologie --- sotsiaalpsühholoogia --- sociale psychologie --- dětská psychologie --- психологија на личноста --- barnpsykologi --- psicologia da educação --- psykofysiologi --- psicofisiología --- psychologie sociale --- psicología infantil --- educational psychology --- psichofiziologija --- psicologia carceraria --- psychofysiologie --- σωφρονιστική ψυχολογία --- psikologji e fëmijës --- psihologie socială --- psihologia copilului --- vaiko psichologija --- dječja psihologija --- psihologija obrazovanja --- vanglapsühholoogia --- psikologji edukative --- psicologia dell'educazione --- väzenská psychológia --- sciences du comportement --- käitumisteadused --- nauki behawiorystyczne --- elgsenos mokslai --- ciências do comportamento --- бихевиористичке науке --- adfærdsvidenskaber --- shkenca të sjelljes --- поведенчески науки --- scienza del comportamento --- psihologia comportamentului --- gedragswetenschap --- viselkedéstudomány --- behaviorálne vedy --- xjenzi tal-imġiba --- behavioristične znanosti --- psihologija i srodne znanosti --- uzvedības zinātnes --- eolaíocht iompraíochta --- behavioural sciences --- Verhaltenswissenschaften --- бихејвиористички науки --- ciencias del comportamiento --- käyttäytymistieteet --- επιστήμη της συμπεριφοράς --- beteendevetenskap --- vědy o chování --- psychologie du comportement --- behaviourisme --- adfærdspsykologi --- käitumispsühholoogia --- biheiviorism --- бихејвиористичка психологија --- Behaviorismus --- ψυχολογία της συμπεριφοράς --- biheiviorisms --- znanost o ponašanju --- käyttäytymispsykologia --- psicologia do comportamento --- comportamentismo --- behaviorální vědy --- behaviorálna psychológia --- viselkedéspszichológia --- psicología del comportamiento --- Verhaltenspsychologie --- elgsenos psichologija --- staidéar iompraíochta --- behaviorizmus --- conductismo --- behaviourism --- beteendepsykologi --- behavioural psychology --- behaviorismo --- gedragspsychologie --- uzvedības psiholoģija --- behaviorismus --- бихејвиоризам --- psicologia del comportamento --- știința comportamentului uman --- behaviorism --- shkenca e sjelljes --- biheviorizmas --- psikologji e sjelljes --- behaviorální psychologie --- behaviorismi --- behaviorisme --- Processus cognitif --- Résolution de problèmes --- Stratégie cognitive --- Adaptation (psychologie) --- Résolution de problème. --- Problem solving.


Book
Test abstract redeneervermogen : methodologie en testen met gedetailleerde oplossing voor de SELOR examens van niveau A, B, C en D
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782918796145 Year: 2015 Publisher: Lille ORSEU

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek, gepubliceerd door ORSEU, is bedoeld ter voorbereiding van kandidaten op de abstracte redeneertest, onderdeel van de examens georganiseerd door SELOR®. ORSEU en de auteurs van dit boek hebben geen enkele band met SELOR®. Selectiebureau SELOR® heeft op geen enkele manier bijgedragen aan de redactie van dit boek.Dit boek is bedoeld voor al wie zich kandidaat stelt voor het SELOR®-examen (niveau A, B, C en D) en die zich zo goed mogelijk wenst voor te bereiden op de test rond abstract redeneervermogen.Deze test peilt naar het logische denkvermogen van de kandidaten. Elke oefening bestaat uit twee soorten figuren: de 'basisfiguren' en de 'eindfiguren'. Tussen beide staan één of meer symbolen die allemaal een afzonderlijke instructie bevatten. Deze symbolen kunnen knoppen, vierkanten of dominostenen zijn. De kandidaat moet de basisfiguren vergelijken met de eindfiguren om de betekenis van elk van deze symbolen te achterhalen. Vervolgens moet hij/zij deze instructies toepassen op nieuwe basisfiguren om de juiste eindfiguren te creëren.De test rond abstract redeneervermogen is een moeilijke test. Om te slagen, moet de kandidaat de structuur van de basisschermen en de verschillende soorten transformaties die van toepassing kunnen zijn op basisfiguren, kennen. Hij/zij moet overeenkomsten en verschillen tussen de vormen en combinaties van vormen kunnen achterhalen om te bepalen wat de symbolen betekenen. Hij moet tevens ook zijn werk zo goed mogelijk organiseren om een maximumaantal vragen binnen de toegestane termijn te beantwoorden.Intelligentie speelt bij deze test rond abstract redeneervermogen geen rol, het komt alleen aan op methode en training. Dit boek geeft u enkele cruciale tips om een maximumscore te behalen. Het omvat: - een gedetailleerde methodologie met tal van voorbeelden,- meer dan 120 vragen (knoppen, vierkanten en dominostenen),- een gedetailleerde oplossing voor elke vraag.

Keywords

Tests Tests --- Examens Examens --- SELOR SELOR --- Evaluation Evaluatie --- Belgium --- Public Sector --- Qualitative reasoning --- BF443.4-BF443.5 Testing of abstraction or conceptualization --- Exercise Test --- HRM : Werving --- GRH : Recrutement --- bevordering in een loopbaan --- cognitieve vaardigheden --- kognitiivsed oskused --- kognityviniai įgūdžiai --- compétences cognitives --- когнитивни умения --- cognitive skills --- aptitudini cognitive --- kognitīvās prasmes --- kognitivní dovednosti --- competências cognitivas --- kognitivne vještine --- abilità cognitive --- kognitívne zručnosti --- kognitive færdigheder --- kognitive Fähigkeiten --- kognitivne spretnosti --- γνωστικές δεξιότητες --- umiejętności poznawcze --- kognitiiviset taidot --- ħiliet konjittivi --- capacidades cognitivas --- kognitiva färdigheter --- kognitív készségek --- gestão do tempo --- immaniġġjar tal-ħin --- ajaplaneerimine --- spreekvaardigheid --- slušne spretnosti --- skills development --- skaitymo įgūdžiai --- läsförmåga --- įgūdžių ugdymas --- Hören --- Zeitmanagement --- развитие на умения --- zručnosti v čítaní --- abilità di lettura --- tidshantering --- δεξιότητες ανάγνωσης --- luistervaardigheid --- ontwikkeling van vaardigheden --- capacidades de escucha --- čitanje --- gestionarea timpului --- listening skills --- puhetaito --- slušanje --- gestion du temps --- organizacija vremena --- tidsforvaltning --- sviluppo delle abilità --- ανάπτυξη δεξιοτήτων --- gestione del tempo --- bralne spretnosti --- poslechové dovednosti --- tidsstyring --- govor --- rozwój umiejętności --- Sprechen --- talförmåga --- govorne spretnosti --- умения за говорене --- time-management --- lukutaito --- gestión del tiempo --- умения за слушане --- διαχείριση χρόνου --- capacidade para ouvir --- capacité à s’exprimer --- zarządzanie czasem --- čtenářské dovednosti --- leesvaardigheid --- prasmju attīstīšana --- rozvoj dovedností --- olvasott szöveg értése --- δεξιότητες ομιλίας --- beszédkészség --- δεξιότητες ακρόασης --- készségfejlesztés --- prasme klausīties --- lasītprasme --- taitojen kehittäminen --- rozvoj zručností --- lugemisoskus --- umiejętność słuchania --- tidsplanlægning --- časový manažment --- oskuste arendamine --- capacidades de expresión oral --- dezvoltarea competențelor --- väljendusoskus --- abilități de ascultare --- competências comunicativas --- organizace času --- abilități de vorbire --- umiejętność czytania --- ħiliet tas-smigħ --- desenvolvimento de competências --- abilità di produzione orale --- språklig förmåga --- razvoj spretnosti --- desarrollo de capacidades --- læsefærdigheder --- ħiliet tat-taħdit --- kuuntelutaidot --- abilități de citire --- zručnosti v počúvaní --- Lesen --- capacité à écouter --- zručnosti v rozprávaní --- kuulamisoskused --- competências de leitura --- ħiliet tal-qari --- laika plānošana --- żvilupp tal-ħiliet --- færdighedsudvikling --- hallott szöveg értése --- ajanhallinta --- razvoj vještina --- talefærdigheder --- compétences en lecture --- reading skills --- умения за четене --- upravljanje časa --- abilità di ascolto --- klausymo įgūdžiai --- kalbėjimo įgūdžiai --- lyttefærdigheder --- développement des compétences --- speaking skills --- intellektuell förmåga --- laiko valdymas --- runātprasme --- capacidades lectoras --- időgazdálkodás --- Entwicklung von Fähigkeiten --- vyjadřovací dovednosti --- szakmai előmenetel --- befordran --- унапредување --- paaukštinimas --- ngritje në detyrë --- професионална промоция --- paaugstinājums --- επαγγελματική εξέλιξη --- ylennys --- promoción profesional --- edutamine --- forfremmelse --- napredovanje --- promozione professionale --- Beförderung --- promotion --- ardú céime --- povýšenie --- promovarea în muncă --- awans --- povýšení --- promozzjoni --- unapređenje --- promoção profissional --- унапређење --- promotion professionnelle --- loopbaanontwikkeling --- szakmai előrejutás --- υπηρεσιακή εξέλιξη --- promozione --- karjeras virzība --- εξέλιξη σταδιοδρομίας --- desenvolvimento de carreira --- προαγωγή --- développement de carrière --- scatto di carriera --- napredovanje u karijeri --- avancemang --- avansare --- ascenso --- career development --- zhvillim karriere --- beruflicher Aufstieg --- karriärmöjligheter --- avanzamento --- dezvoltare în carieră --- ustanovení do vyšší funkce --- karrier --- ametialane edutamine --- tarnybinis paaukštinimas --- pracovní postup --- tarnybinis kilimas --- kariérny rozvoj --- напредување во служба --- систем на кариера според заслуги --- ordinamento di carriera --- kariérismus --- avancement --- karrier fejlődése --- karriereudvikling --- кариера --- recrutement --- aanwerving --- установяване на нови дейности --- придобијање нових радника --- earcaíocht --- recrutarea forței de muncă --- pridobivanje novih delavcev --- įdarbinimas --- assunzione --- henkilöstön hankinta --- vervēšana --- ansættelse --- recruitment --- reklutaġġ --- przyjęcie do pracy --- Personaleinstellung --- pronalaženje osoblja --- recrutamento --- rekrytering --- töölevõtmine --- πρόσληψη --- rekrutim --- nábor --- contratación de personal --- személyzetfelvétel --- вработување --- избор на вработени --- ingaggio --- embauche --- оглас за вработување --- rekrutering --- sistema di reclutamento --- πλήρωση θέσης εργασίας --- selección de personal en empresas --- Einstellung --- aanstelling --- chiamata nominativa --- výběrové řízení --- libertà di assunzione --- chiamata collettiva --- admissão de pessoal --- konkurzní řízení --- anställande --- rekruttering --- reclutamento --- přijímání nových pracovníků --- náborové oddělení --- in dienst nemen --- přijímací řízení


Book
Test de capacité de raisonnement abstrait : une méthodologie et des tests avec correction détaillée pour les examens Selor® de niveaux A, B, C et D
Authors: ---
ISBN: 9782918796138 2918796131 Year: 2014 Publisher: Lille : ORSEU,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ce livre a été écrit pour tous les candidats aux examens du SELOR ® (niveaux A, B, C et D). Il est destiné aux personnes qui veulent s’exercer dans les meilleures conditions à la pratique du test de raisonnement abstrait.Ce test évalue le raisonnement logique des candidats. Chaque exercice est composé de 2 sortes des figures appelées « figures de base » et « figures finales ». Entre ces 2 ensembles, se trouvent un ou plusieurs symboles qui représentent une consigne. Ces symboles sont soit des boutons, soit des dés, soit des dominos. Afin d’en découvrir le sens, le candidat devra comparer les figures de base aux figures finales. Puis il devra mettre en application ces instructions pour trouver les figures finales qui concorderont avec les figures de base données.Le test de raisonnement abstrait est complexe. Il est nécessaire, pour le réussir, que le candidat connaisse l’agencement des écrans de base et les différentes sortes de modifications que peuvent subir les figures de base. Il doit pouvoir déceler les similarités et les différences entre les formes et les combinaisons de forme afin de déterminer la signification des symboles. Parallèlement, il doit structurer de la meilleure des façons son travail pour répondre à un nombre maximal de question dans la durée de temps donnée.Pour réussir le test de raisonnement abstrait, méthode et entraînement priment. Ce livre vous donnera les clés du succès à ce concours. Il comprend : ‒ Une méthodologie détaillée enrichie par de nombreux exemples, ‒ Plus de 120 questions (boutons, dés et dominos), ‒ Un corrigé détaillé de chaque question. Les questions proposées dans cet ouvrage sont similaires à celles utilisées actuellement par le SELOR ®.

Keywords

SELOR SELOR --- Public Sector --- BF443.4-BF443.5 Testing of abstraction or conceptualization --- Tests Tests --- Examens Examens --- Evaluation Evaluatie --- Raisonnement --- Logique --- Belgium --- Qualitative reasoning --- Educational tests and measurements --- Raisonnement. --- Logique. --- HRM : Werving --- GRH : Recrutement --- fonction publique. --- questionnaires. --- recrutement. --- tests. --- civil service. --- recruitment. --- Civil service --- Employment tests --- Test-taking skills --- Fonction publique --- Personnel --- Habilité au test --- Recruiting --- Recrutement --- Sélection --- Tests --- compétences cognitives --- promotion professionnelle --- szakmai előmenetel --- befordran --- унапредување --- paaukštinimas --- ngritje në detyrë --- професионална промоция --- bevordering in een loopbaan --- paaugstinājums --- επαγγελματική εξέλιξη --- ylennys --- promoción profesional --- edutamine --- forfremmelse --- napredovanje --- promozione professionale --- Beförderung --- promotion --- ardú céime --- povýšenie --- promovarea în muncă --- awans --- povýšení --- promozzjoni --- unapređenje --- promoção profissional --- унапређење --- loopbaanontwikkeling --- szakmai előrejutás --- υπηρεσιακή εξέλιξη --- promozione --- karjeras virzība --- εξέλιξη σταδιοδρομίας --- desenvolvimento de carreira --- προαγωγή --- développement de carrière --- scatto di carriera --- napredovanje u karijeri --- avancemang --- avansare --- ascenso --- career development --- zhvillim karriere --- beruflicher Aufstieg --- karriärmöjligheter --- avanzamento --- dezvoltare în carieră --- ustanovení do vyšší funkce --- karrier --- ametialane edutamine --- tarnybinis paaukštinimas --- pracovní postup --- tarnybinis kilimas --- kariérny rozvoj --- напредување во служба --- систем на кариера според заслуги --- ordinamento di carriera --- kariérismus --- avancement --- karrier fejlődése --- karriereudvikling --- кариера --- kognitiivsed oskused --- kognityviniai įgūdžiai --- когнитивни умения --- cognitive skills --- aptitudini cognitive --- kognitīvās prasmes --- cognitieve vaardigheden --- kognitivní dovednosti --- competências cognitivas --- kognitivne vještine --- abilità cognitive --- kognitívne zručnosti --- kognitive færdigheder --- kognitive Fähigkeiten --- kognitivne spretnosti --- γνωστικές δεξιότητες --- umiejętności poznawcze --- kognitiiviset taidot --- ħiliet konjittivi --- capacidades cognitivas --- kognitiva färdigheter --- kognitív készségek --- gestão do tempo --- immaniġġjar tal-ħin --- ajaplaneerimine --- spreekvaardigheid --- slušne spretnosti --- skills development --- skaitymo įgūdžiai --- läsförmåga --- įgūdžių ugdymas --- Hören --- Zeitmanagement --- развитие на умения --- zručnosti v čítaní --- abilità di lettura --- tidshantering --- δεξιότητες ανάγνωσης --- luistervaardigheid --- ontwikkeling van vaardigheden --- capacidades de escucha --- čitanje --- gestionarea timpului --- listening skills --- puhetaito --- slušanje --- gestion du temps --- organizacija vremena --- tidsforvaltning --- sviluppo delle abilità --- ανάπτυξη δεξιοτήτων --- gestione del tempo --- bralne spretnosti --- poslechové dovednosti --- tidsstyring --- govor --- rozwój umiejętności --- Sprechen --- talförmåga --- govorne spretnosti --- умения за говорене --- time-management --- lukutaito --- gestión del tiempo --- умения за слушане --- διαχείριση χρόνου --- capacidade para ouvir --- capacité à s’exprimer --- zarządzanie czasem --- čtenářské dovednosti --- leesvaardigheid --- prasmju attīstīšana --- rozvoj dovedností --- olvasott szöveg értése --- δεξιότητες ομιλίας --- beszédkészség --- δεξιότητες ακρόασης --- készségfejlesztés --- prasme klausīties --- lasītprasme --- taitojen kehittäminen --- rozvoj zručností --- lugemisoskus --- umiejętność słuchania --- tidsplanlægning --- časový manažment --- oskuste arendamine --- capacidades de expresión oral --- dezvoltarea competențelor --- väljendusoskus --- abilități de ascultare --- competências comunicativas --- organizace času --- abilități de vorbire --- umiejętność czytania --- ħiliet tas-smigħ --- desenvolvimento de competências --- abilità di produzione orale --- språklig förmåga --- razvoj spretnosti --- desarrollo de capacidades --- læsefærdigheder --- ħiliet tat-taħdit --- kuuntelutaidot --- abilități de citire --- zručnosti v počúvaní --- Lesen --- capacité à écouter --- zručnosti v rozprávaní --- kuulamisoskused --- competências de leitura --- ħiliet tal-qari --- laika plānošana --- żvilupp tal-ħiliet --- færdighedsudvikling --- hallott szöveg értése --- ajanhallinta --- razvoj vještina --- talefærdigheder --- compétences en lecture --- reading skills --- умения за четене --- upravljanje časa --- abilità di ascolto --- klausymo įgūdžiai --- kalbėjimo įgūdžiai --- lyttefærdigheder --- développement des compétences --- speaking skills --- intellektuell förmåga --- laiko valdymas --- runātprasme --- capacidades lectoras --- időgazdálkodás --- Entwicklung von Fähigkeiten --- vyjadřovací dovednosti --- recrutement --- aanwerving --- установяване на нови дейности --- придобијање нових радника --- earcaíocht --- recrutarea forței de muncă --- pridobivanje novih delavcev --- įdarbinimas --- assunzione --- henkilöstön hankinta --- vervēšana --- ansættelse --- recruitment --- reklutaġġ --- przyjęcie do pracy --- Personaleinstellung --- pronalaženje osoblja --- recrutamento --- rekrytering --- töölevõtmine --- πρόσληψη --- rekrutim --- nábor --- contratación de personal --- személyzetfelvétel --- вработување --- избор на вработени --- ingaggio --- embauche --- оглас за вработување --- rekrutering --- sistema di reclutamento --- πλήρωση θέσης εργασίας --- selección de personal en empresas --- Einstellung --- aanstelling --- chiamata nominativa --- výběrové řízení --- libertà di assunzione --- chiamata collettiva --- admissão de pessoal --- konkurzní řízení --- anställande --- rekruttering --- reclutamento --- přijímání nových pracovníků --- náborové oddělení --- in dienst nemen --- přijímací řízení --- compétences cognitives

Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by