Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Tijdens onze studie psychologie hebben wij ons regelmatig verdiept in vragen rond het verpleegkundig beroep. Het stond voor ons dan ook vast, dat wij in onze afstudeerfase een onderzoek wilden doen waarin wij onze ervaringen als verpleegkundige konden gebruiken. Een reden om een onderzoek te doen naar de dagelijkse praktijk van leerling-verpleegkundigen is dat artikelen door verpleegkundigen geschreven veelal bestaan uit beschrijvingen hoe het verplegen zou moeten, wat verpleegkunde is, enz. Door de beroepsgroep wordt nog weinig geschreven over de voorwaarden waaraan voldaan moet worden om de streefrichtingen te kunnen halen. Weinig artikelen zijn gebaseerd op de werkelijkheid van iedere dag en verkregen door onderzoek. Wij hopen met dit onderzoek een bijdrage te leveren aan de inzichten in verpleegkundig handelen, met name over het leren rapporteren door leerling-verpleegkundigen. Hoewel het onderzoek in 1981 heeft plaats gevonden zijn de resultaten van het onderzoek naar onze mening nog steeds actueel. Deze publicatie is een bewerking van het onderzoeksverslag.
Nursing --- Verpleegkunde --- #GBIB:CBMER --- rapporteren --- 450.8 --- rapporteren (gez)
Choose an application
In dit boek wordt de scriptie-ontwikkeling stap voor stap besproken, waarbij de nadruk ligt op de verpleegkundige identiteit van de scriptie. Het boek gaat vooral in op de praktische problematiek die zich voordoet bij het schrijven van een scriptie.Aan bod komen onder andere de scriptiebegeleiding en het opstellen van een scriptieplan (raamwerk), waarna de verschillende onderdelen van het scriptieplan worden uitgewerkt. Ter afsluiting wordt nader ingegaan op de lay- out, het taalgebruik en de beoordeling van de verpleegkundige scriptie.
eindwerk --- verpleegkunde --- communicatie --- 800.51 NEDE --- Rapporteren --- 450.8 ) Scriptie --- enquête --- interview --- scriptie --- 450.8 --- rapporteren (gez) --- publiceren --- rapporteren --- Verpleegkunde --- Scripties --- eindwerken --- Scripties. --- eindwerken. --- Eindwerken.
Choose an application
Bijna dagelijks vertel je wel aan iemand wat je hebt gedaan, wat je hebt gelezen, wat je mening, advies of conclusie is. Gevraagd en ongevraagd communiceer je met andere mensen en de meesten van ons hebben er ogenschijnlijk geen moeite mee. Maar dat wordt heel anders wanneer je gevraagd wordt om een rapport te schrijven van een van die onderwerpen. Plotseling realiseer je je dat wat je zegt niet altijd op dezelfde manier geschreven kan worden. Zowel tijdens je opleiding als in de beroepspraktijk valt er geen ontkomen aan. Waarom toch niet? Soms heeft het er immers de schijn van dat zo een opdracht zowel voor de schrijver als voor de opdrachtgever een kwelling betekent. Voor de eerste vanwege de ellende van het schrijven, voor de tweede vanwege de verplichting het rapport te lezen. Als we op basis van die ervaring nu eens konden besluiten dat nooit iemand meer een schriftelijk rapport hoeft samen te stellen? Dan hoef jij je daarover geen zorgen meer te maken, je kunt dit boek ongelezen laten en misschien gaan ook docenten en werkgevers wat vrolijker door het leven. Wanneer je echter de feiten onder ogen ziet, zu] je het met mij eens zijn dat een wereld als de onze niet zonder rapporten kan. Welke feiten dat zijn? Denk eens aan de boeken die je moet bestuderen, de krantenartikelen, zelfs het nieuws dat de nieuwslezer van een papiertje of een beeldscherm voorleest: stuk voor stuk zijn het vormen van schriftelijk rapporteren. Ook al zouden we willen, we kunnen niet zonder. Toch zou ik rapporteren geen 'noodzakelijk kwaad' willen noemen. In veel gevallen is het veel beter, handiger en efficiënter een rapport te schrijven, dan de zaken mondeling af te wikkelen. Als je een groot publiek wilt bereiken, als je wilt dat je 'toehoorder' iets kan naslaan of wat je zeggen wil kan lezen op een moment dat het hem het beste uitkomt: in al die gevallen is een rapport te verkiezen boven een gesprek of een toespraak. Dat is het bestaansrecht van dit boek: rapporten kom je overal tegen. Je zult ze moeten lezen, je zult ze moeten schrijven. Het doel van dit boek is je daarbij te helpen.
651.4 )* SECRETARIAATSARBEID --- bureau-organisatie --- kantoorwerkzaamheden --- rapporteren --- E080422.jpg --- Methoden en technieken --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- #A9212A --- Rapporteren --- 031 --- rapporteren (gez)
Choose an application
Waar ben je zoal mee bezig ? Een vraag die je als onderzoeker of student geregeld krijgt. Maar hoe vertel je dat aan iemand buiten je eigen vakgebied ? Hoe leg je kort en duidelijk uit wat je studie of onderzoek inhoudt ? Hoe voorkom je dat je lezer of toehoorder al vanaf de eerste zin de weg kwijt is ? Ook naar vakgenoten toe moeten onderzoekers efficiënt over hun onderzoek rapporteren, zowel mondeling als schriftelijk.Wetenschap communiceren geeft richtlijnen voor het communiceren over wetenschap op een manier die voor iedereen begrijpelijk is. Hoe schrijf je een wetenschappelijke tekst ? Welke beelden gebruik je om het verhaal te versterken ? Hoe giet je dat in een posterpresentatie, website of een mondelinge presentatie ? Dit boek is bedoeld voor studenten en onderzoekers die hun onderzoek graag op een duidelijke en heldere manier willen presenteren.Bron : http://www.acco.be
001.891 SCIENTIFIC RESEARCH --- Wetenschapsvoorlichting --- # BIBC : Academic collection --- 001.81 --- wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk taalgebruik --- rapporteren (gez) --- presenteren --- Rapporteren --- 003 --- communicatie --- informatievaardigheden --- onderzoeksvaardigheden --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- PXL-Tech 2015 --- wetenschappelijk onderwijs --- communicatievaardigheden --- Wetenschap --- Wetenschapsberichtgeving --- Wetenschappelijk onderzoek --- Communicatie --- Methodologie --- Wetenschapscommunicatie --- Natuurwetenschappen --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Onderzoek (wetenschap) --- Science --- Stilistics
Choose an application
Hulp en dienstverleners moeten regelmatig rapporteren, bijvoorbeeld om de voortgang van de hulpverlening vast te leggen, om een advies uit te brengen of om voorzieningen voor een cliënt aan te vragen. goede hulp- en dienstverlening is gebaat bij een gedegen rapportage. Het boek gaat uitgebreid in op de soorten rapportage en op deelaspecten die in rapportages aan de orde komen. De theorie wordt uitgelegd aan de hand van cases uit de dagelijkse beroepspraktijk. Opdrachten, concrete schrijfadviezen en praktische tips bieden de lezer de gelegenheid de stof te verwerken en toe te passen.
Rapporteren --- Hulpverlening. --- Nursing --- rapporteren --- dienstverlening --- sociaal werk --- informatieoverdracht --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- hulpverlening --- Rapporteren ; hulpverlening --- #KVHB:Hulpverlening --- #KVHB:Rapporteren --- schriftelijke communicatie --- 844.4 --- casestudies --- schrijven --- 450.8 --- 616.083 ) Rapporteren --- rapporteren (gez) --- verpleegkundig onderzoek --- verslagen --- wetenschappelijke onderzoeksmethoden --- 651.7 --- Communicatie --- Schrijven --- rapportage in de hulpverlening --- rapportage --- Notuleren - Rapporteren --- 361.2 --- 007.2
Choose an application
1. Voor welk model kies je?2. Verzamelen van informatie3. Analyseren van informatie4. Formuleren van verpleegproblemen5. Welk verpleegprobleem is belangrijk?6. Formuleren van doelen7. Kiezen van interventies8. Rapporteren en evalueren
613.21 --- 613.22 --- basisverpleegkunde --- verpleegkunde --- verpleegkundige interventies --- verpleegplan --- Verpleegkundige interventies --- Verpleegplan --- verpleegplannen --- anamnese --- professioneel handelen --- verpleegmethoden --- Verpleegkunde --- 613.2 --- rapporteren (gez) --- verpleegplan (gez) --- Professionalisering --- Verpleegmethoden --- klinische paden --- Theorieën --- Verpleegkundige diagnosen --- Verpleegplannen --- Verpleging --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- Nursing --- PHL-Healthcare 12 --- verpleegprocedure
Choose an application
In de beroepspraktijk van de sociaal werker zijn observeren, registreren, rapporteren en interpreteren belangrijke basisvaardigheden. Op grond van observaties en interpretaties worden, vaak door begeleiders, hulpverleningsplannen opgesteld en bijgesteld. Op grond van rapportages worden, veelal door sociaal wetenschappers, beslissingen genomen over opname of ontslag van cliënten. De observaties, registraties, rapportages en interpretaties van de sociaal werkers hebben dus verstrekkende gevolgen voor de cliënten. Deze basisvaardigheden worden in het boek uiteengerafeld in subvaardigheden. Het uiteindelijke doel is om te komen tot een zo objectief mogelijke observatie en rapportage, die zowel in eenvoudige als in complexe hulpverleningssituaties uitgevoerd kunnen worden. In het boek wort de theorie behandeld die aan de hand van praktijkbeelden op de bijbehorende cd-rom toegepast en geoefend kan worden. De fragmenten op de cd-rom worden gebruikt om de theorie toe te passen. De videofragmenten komen uit verschillende beroepspraktijken. In het boek staan opdrachten die met de cd-rom uitgevoerd moeten worden. Op de cd-rom staan ook standaard observatie- en rapportagelijsten die ingevuld en geprint kunnen worden.
Observatietechnieken --- Rapporteren --- Hulpverlening. --- begeleidingsmethodieken --- sociaal-agogisch werk --- jeugdhulpverlening --- rapporteren --- observeren --- Social welfare methods --- Social psychology --- departement Gezondheidszorg 11 --- hulpverlening --- basisvaardigheden --- begeleiding --- 321.3 --- sociale verpleegkunde --- observatie --- sociale zorg --- Observatie --- Rapportage in de hulpverlening --- Registratie in de hulpverlening --- observatiemethoden --- 305.8 --- rapporteren (gez) --- maatschappelijk werk en sociale zorg - methodiek --- Contains audio-visual material --- Observaties --- Maatschappelijk werk --- Sociaal-cultureel werk --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Hulpverlening --- registratie
Choose an application
Voor een goede organisatie zijn goede teksten onontbeerlijk. Daarbij gaat het niet uitsluitend om een vlotte stijl of correct taalgebruik; een goede tekst is allereerst gebaseerd op een juiste analyse van het beleidsprobleem. Dit boek besteedt dan ook ruime aandacht aan hoe beleid tot stand komt. Om te beginnen schetst de auteur een profiel van de beleidskunde. Hij laat zien welke begrippen, processen en criteria bij beleid en management van belang zijn om beleidsteksten op te kunnen stellen. Pas wanneer de tekst in het kader van een of ander beleid geplaatst kan worden, kan hij geschreven worden. Lamers bespreekt de verschillende soorten beleidsnota's, beleidsbrieven, jaarstukken en notulen. Alle schrijftaken van de beleidsmedewerker staan in dit boek op overzichtelijke wijze bij elkaar. Voor het onderwijs en voor cursussen zijn oefeningen toegevoegd.
Overheidsmanagement: communicatie. --- Schriftelijke communicatie. --- Beleidsbrieven. --- Beleidsnota's. --- Beleidsrapporten. --- Beleidsteksten. --- Jaarverslagen. --- Notuleren. --- Vergaderverslagen. --- Science --- Organization theory --- Beleidsbrief --- Rapporteren --- Beleid --- Schrijven --- Schriftelijke communicatie --- Taalgebruik --- #SBIB:003.IO --- #SBIB:35H411 --- #SBIB:35H410 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:012.IO --- #KVHA:Beleidsteksten; Nederlands --- 499.5 --- rapporteren (gez) --- E080612.jpg --- Beleidscyclus: voorbereiding (inclusief planning) --- Beleidscyclus: algemene werken --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Analyse --- Evaluatie --- REDACTION DE DOCUMENTS JURIDIQUES --- NOTARIAT --- BELGIQUE
Choose an application
Wie afstudeert aan het HOBU of HBO moet een 'scriptie' maken. Al bij al een hele klus, omdat dit een persoonlijk werk op niveau moet zijn. Dit boek legt uit hoe je dat doet, hoe je zo een werk opbouwt en uitwerkt: het zoeken van een onderwerp, het doornemen van literatuur, het zelf op onderzoek uitgaan via enquête en interview, het werkplan, het uitschrijven van de tekst, de opmaak van de scriptie, de verdediging... Extra oefeningen scherpen deze praktische vaardigheden aan. Ook bij het maken van diverse papers, literatuurrapporteringen enz. is dit boek een goede gids, zowel binnen als buiten het onderwijs.
001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- bibliografie --- scriptie --- schriftelijke communicatie --- eindwerk --- 378.147.8 --- 001.816 --- #PBIB:1999.2 --- #VCV monografie 2001 --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Afstudeerprojecten ; wetenschappelijk eindwerk ; leidraad --- Taal ; het schrijven --- 808 --- Hilde Meysman --- scripties --- wetenschappelijk onderzoek --- 001.8 --- Scriptie --- 371.3 --- 001.816 Voorbereiding van wetenschappelijke publicaties. Kopijvoorbereiding. Correcti --- Voorbereiding van wetenschappelijke publicaties. Kopijvoorbereiding. Correcti --- 378.147.8 Scripties schrijven. Practica. Stages --- Scripties schrijven. Practica. Stages --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- 450.8 --- rapporteren --- eindwerken schrijven --- schrijven --- Science --- Scripties --- rapporteren (gez)
Choose an application
In dit boek wordt de permanente dialoog beschreven tussen cliënt en begeleider. Een op de cliënt gerichte zelfsturende benadering veronderstelt dat de cliënt in staat is zijn hulpvraag in eigen hand te nemen. Hierbij is de rol van de begeleider specifiek van aard. Hij ondersteunt namelijk de cliënt om zichzelf te sturen. De hulpvraag van de cliënt en het antwoord van de begeleider vindt dan plaats door dialogische oriëntatie en sturing. Voor de begeleiders betekent de dialogg dat hij de cliënt motiveert en activeert in eigen kunnne wat zal leiden tot verdieping van de eigen hulpvraag en een persoonlijk plan van aanpak. De cliënt wordt dus onderzoeker, ontwerper en uitvoerder.
Observatie --- Rapporteren --- Registratie --- Hulpverlening --- Methodiek --- Vraaggestuurd werken --- Relatie cliënt --- Communicatie --- Begeleiding --- Luisteren --- Zelfsturing --- 460.2 --- interpreteren --- observeren --- rapporteren --- registratie --- Handboeken --- 305.8 --- observeren (gez) --- rapporteren (gez) --- registratie (gez) --- 321.3 --- ethiek --- waarnemen en observeren --- Maatschappelijk assistent --- begeleiden --- hulpverlening --- methodiek --- zelfsturend leren --- cliënten-welzijnswerkers --- communicatie in de hulpverlening --- welzijnswerk --- 361.05 --- 361.2 --- 361 --- #KVHB:Maatschappelijke hulpverlening --- #KVHB:Observatie --- #KVHB:Rapporteren --- Rapportage in de hulpverlening --- Registratie in de hulpverlening --- Ethiek --- Interpretatie --- Waarneming --- rapportage in de hulpverlening --- rapportage --- 007.2 --- Contains audio-visual material --- Observatietechnieken --- Hulpverlening.
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|