Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Gevarieerd toetsen binnen probleemgestuurd onderwijs en projectonderwijs in het HBO en MBO. In dit boek komen de volgende facetten aan bod: 1. De noodzaak van gevarieerd toetsen2. Het toetsplan3. Individuele producttoetsing (casustoetsing en meerkeuzetoetsen)4. Individuele procestoetsing5. Groepstoetsing6. De nieuwste ontwikkelingen op het terrein van toetsing.
484.4 --- 489.54 --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- evaluatie --- examinering --- leermethoden --- onderwijs --- probleemgestuurd onderwijs --- projectgericht onderwijs --- studentenbegeleiding --- zelfstandig leren --- HBO --- MBO --- projectonderwijs --- toetsen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Hoger onderwijs --- Probleemgestuurd onderwijs --- Toetsen --- Projectonderwijs --- Zelfstandig leren --- Examens (hoger onderwijs) --- Examens --- (zie ook: Schoolrapporten)
Choose an application
Dit boek richt zich op de procesbegeleiding en is een vervolg op Het boek voor tutoren, gereedschap voor tutoren binnen probleemgestuurd onderwijs en projectgericht leren binnen HBO en MBO. In tal van onderwijsconcepten wordt gewerkt met procesbijeenkomsten waarin studenten met elkaar in gesprek gaan over hun leer- en samenwerkingsproces. De tutor treedt hierbij op als procesbegeleider. Vaardigheden als evalueren en reflecteren, vergaderen, discussierën, besluiten nemen, feedback geven en het hanteren van conflicten zijn vaardigheden die studenten niet van nature bezitten. Zij moeten ontwikkeld worden. Procesbegeleiders hebben daarbij een dubbele opdracht: zij dienen deze vaardigheden niet alleen bij zichzelf te ontwikkelen, maar zij moeten deze vaardigheden ook nog onderwijzen aan hun studenten. In dit boek staan daarom niet de vaardigheden van de student centraal, maar die van de procesbegeleider. In elk hoofdstuk wordt een vaardigheid belicht.1. Frank en zijn tutorgroep2. De groep en de leerstijlen centraal3. Begeleiden door vragen stellen4. Observeren5. Vergaderen, besluiten nemen en discussiëren6. Evalueren en feedback geven7. Conflicthantering8. Bijlagen
484.21 --- 489.4 --- conflicthantering --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- discussiemethode --- evaluatie --- examinering --- leermethoden --- onderwijs --- probleemgestuurd onderwijs --- projectgericht onderwijs --- sociale vaardigheden --- studentenbegeleiding --- waarnemen en observeren --- zelfstandig leren --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- Tutorbegeleidingssystemen --- Procesbegeleiding --- Vaardigheden --- 489.52
Choose an application
In Actief leren voor een beroep zijn ruim zestig activiteiten opgenomen waarmee leerlingen op een actieve manier leren voor een beroep. Met alles wat daarbij hoort: stevige vakkennis, vaardigheden en een goede beroepshouding.Per activiteit is uitgewerkt wat deze inhoudt, waarom leerlingen het doen en welke stappen ze moeten zetten. Ook krijgen de leerlingen tips over hoe zij missers kunnen voorkomen en hoe zij variatie in de activiteit kunnen aanbrengen. Na elke activiteit is er aandacht voor het leerproces: de leerlingen evalueren de activiteit en trekken een conclusie voor een volgende keer.Leerlingen kunnen dit boek tijdens de hele opleiding gebruiken als naslagwerk bij opdrachten op school en in de praktijk. Er is aandacht voor lezen, literatuurstudie en theorietoetsen, maar ook voor 'het nieuwe leren': werken in een elektronische leeromgeving, projectmatig werken en het portfolio.
Teaching --- beroepsopleiding --- actief leren --- 454.2 --- 484.2 --- competentiegericht onderwijs --- didactische werkvormen --- didactisch materiaal --- didactisch proces --- informatica --- informatieverwerking --- media --- onderwijs --- praktijkgericht leren --- projectgericht onderwijs --- reflectie --- sociale vaardigheden --- stage --- 371.3 --- 484.21 --- portfolio's --- projecten --- Competentiegerichte kennis --- Didactisch proces (leerproces) --- Leermethoden --- Reflectief denken --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didactische werkvormen --- Education. --- Learning & Instruction. --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Training --- Education
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|