Listing 1 - 10 of 69 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
I. DEVELOPING A CUSTOMER ORIENTATION. 1. The Growth and Development of Nonprofit Marketing. 2. Developing a Customer-Centered Mind-Set. II. STRATEGIC PLANNING AND ORGANIZATION. 3. Strategic Marketing Planning. 4. Understanding Consumer Behavior. 5. Acquiring and Using Marketing Information. 6. Segmentation, Positioning and Branding. III. DEVELOPING AND ORGANIZING RESOURCES. 7. Generating Funds. 8. Attracting Human Resources: Staff, Volunteers and Boards. 9. Working with the Private Sector. 10. Organizing for Implementation. 11. Planning and Budgeting the Marketing Mix. IV. DESIGNING THE MARKETING MIX. 12. Managing the Organization's Offerings. 13. Social Marketing. 14. Developing and Launching New Offerings. 15. Managing Perceived Costs. 16. Facilitating Marketing Behaviors. 17. Formulating Communications Strategies. 18. Managing Communications: Advertising and Personal Persuasion. 19. Managing Public Media and Public Advocacy. V. CONTROLLING MARKETING STRATEGIES. 20. Marketing Evaluation, Monitoring and Control.
Marketing --- Non-profitorganisaties --- Nonprofit organizations --- non-profitorganisaties --- Nonprofit organizations. --- non-profitorganisaties. --- Non-profitorganisaties. --- Association --- Marketing sectoriel
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Sportclubs. --- Vrijwilligerswerk --- Non-profitorganisaties.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Het boek biedt inzicht in het netwerkproces door het geven van een conceptueel model en de dynamiek die daaruit kan ontstaan. Het analytisch/theoretisch gedeelte over netwerkprocessen wordt aan de hand van een tweetal casebeschrijvingen verduidelijkt. Juist aan de hand van de verschillende resultaten van de cases kunnen de dimensies van het proces uitgediept worden. Ter verduidelijking zijn enkele schema's opgenomen. De kernachtige wijze van schrijven leidt tot inzichtelijkheid, maar vereist ook voorkennis van deze materie en kennis van het bijbehorende taalgebruik. Geschikt voor managers en beleidsmakers; studenten aan universiteit of hoger beroepsonderwijs. Een literatuuropgave is toegevoegd.(Biblion recensie, Beitj van Ek.)
Choose an application
Samenvatting: Voor instellingen binnen de gezondheidszorg wordt het steeds belangrijkerom nieuw beleid te ontwikkelen op grond van visie. Marketing voor de zorgis een praktische handleiding hierbij. Het boek reikt hulpmiddelen aanvoor het ontwikkelen van een marketingstrategie, zoals werkbladen enschema's. De auteurs schetsen waarom het marketingconcept binnen degezondheidszorg past. Ze gaan in op het ontstaan van de visie opmarketing en belichten ook de huidige visie. Daarbij bepalen zij deplaats van marketing binnen het strategisch proces en beschrijven zij eenmodel voor strategieontwikkeling. De heldere stijl en de praktischhandreikingen die aangeboden worden, maken Marketing voor de zorg eenzeer geschikt hulpmiddel bij het ontwikkelen van een marketingconceptbinnen de eigen instelling. Marketing voor de zorg is bedoeld voorstudenten, managers, beleidsmedewerkers en stafleden in de zorg.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 69 | << page >> |
Sort by
|