Listing 1 - 10 of 63 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
onderwijsgroep --- zevensprong --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- Educational sciences --- PGO --- probleemgestuurd onderwijs --- PXL-Healthcare --- PXL-Handboeken --- opleiding ergotherapie
Choose an application
mentoren --- Didactic strategies --- evaluatie (onderwijs) --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- 489.4 --- didactisch proces --- evaluatie --- hoger onderwijs --- leerplan --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- probleemgestuurd onderwijs --- tutor --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactische werkvormen
Choose an application
4-1641-8
professionaliteit --- Didactic strategies --- projectonderwijs --- onderwijsmethoden --- Projectonderwijs --- Probleemgestuurd leren --- Didactiek --- 371.39 --- Competenties --- Hulpverlening --- Methodiek --- Probleemgestuurd onderwijs
Choose an application
Didactics of medicine --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- Didactics of higher education --- Didactic strategies --- geneeskunde --- didactiek --- Netherlands
Choose an application
Goed lesgeven is geen eenvoudige opgave. Er zijn 101 verschillende manieren om je les aan te pakken en minstens zoveel werkvormen en gedachten over een goede les. Maar welke past bij jou en bij jouw leerlingen? Voor goed werk heb je goed gereedschap nodig. Het boek Gereedschap voor in de klas wil jouw gereedschapskist zijn. Het maakt geen keuzes, maar geeft mogelijkheden en tips. Het blijven jouw keuzes als professional.In Gereedschap voor in de klas staat het leren van de leerlingen, deelnemers of studenten voorop. De aangereikte hulpmiddelen zijn geschikt voor alle leeftijden: van basisschoolleerling tot student in een werkcollege. Het boekje is veel meer dan een verzameling werkvormen. Het is een bondige, praktische leidraad voor de praktijk van alle dag. Het neemt de lezer even mee terug naar wat leren eigenlijk is. Niet met een theoretische verhandeling maar door een kernachtige weergave van belangrijke hedendaagse kennis van leren.Vervolgens loopt het als het ware met de leerkracht mee op tijdens de voorbereiding van zijn les en stelt het belangrijke vragen vooraf: wat wil je met je les en wat ga je doen? Het boek geeft hulpmiddelen en werkvormen. Niet alleen om leren vorm te geven, maar ook om de leerkracht te helpen op momenten dat het niet loopt. Het boek sluit af met terugblikken en vooruitkijken. Wat is het belang van een goede afsluiting en hoe doe je dat.Gereedschap voor in de klas is het hulpmiddel om met veel afwisseling effectief onderwijs doelgericht vorm te geven. Elke dag weer. Het mag op het bureau van geen enkele leerkracht ontbreken!
Didactics --- didactiek --- Didactiek --- Didactic strategies --- PXL-Education 2020 --- probleemgestuurd onderwijs --- didactische werkvormen --- onderwijskunde --- basisonderwijs --- secundair onderwijs
Choose an application
PXL-Central Office 2014 --- projectmanagement --- hoger onderwijs --- probleemgestuurd onderwijs --- didactische werkvormen
Choose an application
Orthopedagogics --- Aspergersyndroom --- orthopedagogiek --- ouders-kind relatie --- 376.44 --- Communicatie --- Omgangskunde --- Opvoeding --- Probleemgestuurd onderwijs
Choose an application
Didactic evaluation --- Didactic strategies --- Teaching aids --- Higher education --- PGO (probleemgestuurd onderwijs)
Choose an application
Probleemgestuurd leren helpt studenten, tutoren en docenten om deze populaire onderwijsmethode beter te begrijpen en er meer rendement uit te halen. Probleemgestuurd leren besteedt aandacht aan de vaardigheden die de student nodig heeft om in onderwijsgroepen te functioneren. De volgende vragen worden beantwoord: • Hoe pak je een probleem aan? • Hoe werk je samen in een onderwijsgroep? • Hoe ga je om met culturele diversiteit? • Hoe geef je als gespreksleider leiding aan een onderwijsgroep? • Hoe organiseer je optimaal je zelfstudie? Deze zesde druk is waar nodig geactualiseerd. Er zijn enkele nieuwe figuren opgenomen en er wordt meer aandacht besteed aan het gebruik van computers, tablets en internet in probleemgestuurd onderwijs. Voorbeelden, tips en checklists zorgen ervoor dat de student snel kan vinden wat belangrijk is voor een succesvolle aanpak van een probleemgestuurde studie. Inclusief de website www.probleemgestuurdleren.noordhoff.nl met daarop: • Handige checklisten en formats (bijv. ‘Checklist Vaardigheden gespreksleider’, ‘Format agenda’) • Observatielijsten (bijv. ‘Formulier functioneren gespreksleider’)
#KVHB:Probleemgestuurd onderwijs --- #KVHB:Studiemethode --- probleemgestuurd onderwijs --- 489.4 --- Begeleid zelfstandig leren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Probleemgestuurd leren --- studieplanning --- Probleemgesdtuurd leren --- Didactiek --- HO (hoger onderwijs) --- probleemgestuurd leren --- studiemethoden --- Didactics of higher education --- Study methods --- Didactic strategies
Listing 1 - 10 of 63 | << page >> |
Sort by
|