Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe begeleid je sporters die kampen met blessureleed? Hoe laat je een team optimaal presteren? En hoe stel je het onderwerp 'problematisch eetgedrag' aan de orde? In Met vallen en opstaan worden deze thema's in drie delen behandeld. In deel 1 staat het omgaan met blessures centraal, deel 2 bespreekt het fenomeen onderpresteren in teams, en deel 3 handelt over problematisch eetgedrag. Elk deel sluit af met een hoofdstuk waarin adviezen en richtlijnen bijeengebracht zijn die de betreffende probleemsituatie helpen te voorkomen, dan wel vroegtijdig en juist in te schatten, dan wel adequaat aan te pakken. Met vallen en opstaan richt zich op hen die van zeer nabij met deze probleemsituaties geconfronteerd worden: trainers en coaches. Hun kwaliteiten worden juist in deze situaties op de proef gesteld. Maar ook voor psychologen die besmet zijn geraakt met het sportvirus, is deze uitgave een aanrader. Geregeld wordt de link gelegd naar sociaal-psychologische theorieën, theorieën over gedragsverandering, en onderzoek uit de bedrijfs-, persoonlijkheids- en ontwikkelingspsychologie. Tot slot kunnen ook sporters hun voordeel doen met dit boek. Het biedt hen de mogelijkheid om de probleemsituatie waarin ze verkeren zelf bij te sturen in de richting van een goede afloop of gewenste uitkomst. (Bron: covertekst)
Medische psychologie --- gezondheidspsychologie --- 159.9:796 --- 613.2 --- 61:796 --- 796.015 --- Eetstoornissen --- Problemen --- Revalidatie --- Sport --- Sportblessures --- Teambuilding --- Voeding --- 101423.jpg --- Topsport --- Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- Voedingsleer. Dieet --- Sportgeneeskunde --- gezondheidspsychologie. --- 61:796 Sportgeneeskunde --- 159.9:796 Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- 617.3 --- sportgeneeskunde --- voeding --- gezondheid --- blessures --- PXL-Education 2017 --- sportletsels --- prestatieproblemen --- psychologische hulpverlening
Choose an application
PISA (het Internationaal Programma voor Studentenbeoordeling) is een grootschalig internationaal vergelijkend onderzoek door de OESO naar de schoolse vaardigheden van 15-jarigen op het gebied van wiskunde, wetenschappen en lezen. Voor de derde opeenvolgende keer verzocht de Stichting de onderzoeksgroep GERME van de ULB om een grondige vergelijkende analyse uit te voeren van de resultaten die in 2009 opgemeten werden in de Franse Gemeenschap en de Vlaamse Gemeenschap. België bevindt zich bij de geïndustrialiseerde landen waar de kloof tussen autochtone leerlingen en scholieren van vreemde afkomst het grootst is, hoewel in de resultaten van 2009 een lichte verbetering merkbaar is. Toch blijft de school een plek waar ongelijkheid wordt gereproduceerd. Volgens de auteurs van het onderzoek is een diepgaande hervorming van het onderwijssysteem de enige manier om de prestatiekloof, die een belangrijke impact heeft op het integratieproces van leerlingen met een migratieachtergrond, te dichten. (bron: website Koning Boudewijnstichting)
evaluatie (onderwijs) --- prestaties --- onderwijsonderzoek --- allochtone jongeren --- Research on teaching --- SO (secundair onderwijs) --- #SBIB:316.334.1O410 --- #SBIB:316.334.1O340 --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- E-books --- Intercultureel onderwijs --- Multiculturele samenleving --- Prestaties --- Allochtone leerlingen --- Autochtone leerlingen --- Secundair onderwijs --- Prestatieproblemen --- Schoolbegeleiding --- Migrantenkinderen ; onderwijs ; Vlaanderen --- S20110642.jpg --- Secundair onderwijs ; België --- secundair onderwijs --- 371.1 --- Prestatie --- Allochtone leerling --- Autochtoon --- Onderwijsbegeleiding --- Leerling met een migratieachtergrond
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|