Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
prestatie-indicatoren --- organisatie --- bedrijfskunde --- strategisch beleid
Choose an application
Choose an application
De reeks Performance Management (PM) omvat een aantal themaboekjes over prestatie- of Performance Management. Performance staat voor het expliciet maken van informatie over de prestaties van een organisatie, inclusief over de manier waarop die gerealiseerd worden.De doelstelling van PM is het aanwijzen van punctuele of structurele verbeteropportuniteiten, door het continu opvolgen van resultaten, inspanningen en managementbeslissingen, de vergelijking met de vooropgestelde targets, en de beoordeling van geregistreerde afwijkingen. De reeks beoogt een zo breed mogelijk overzicht te geven van de logica en de meerwaarde van PM vanuit het perspectief van verschillende disciplines. Ongeacht de verschillende invalshoeken hebben deze disciplinegebonden benaderingen ook tal van gemeenschappelijke aspecten.Dit vierde deel geeft richtlijnen en tips m.b.t. het performance-luik van een welzijnsbeleid in publieke en private organisaties.De volgende zeven welzijnsdomeinen komen aan bod: arbeidsveiligheid, gezondheid, psychosociale belasting, ergonomie, arbeidshygiëne, verfraaiing van de werkplaatsen en arbeidsgerelateerd leefmilieu.Bron : http://www.business-economics.be
business intelligence (informatica) --- welzijnsmarketing --- management --- Business policy --- prestatiemetingsystemen --- Industrial safety --- Management --- 005.332.1 --- prestatie-indicatoren --- Prestatiemetingen --- Prestatie-indicatoren --- Sociale welzijnszorg --- Veiligheid --- Prestatiemeting --- Prestatie-indicator --- Thuis
Choose an application
Production management --- Cost accounting --- management accounting --- Management accounting --- Activity Based Costing --- Prestatie-indicatoren
Choose an application
Waarom blijft de ene organisatie succesvol, terwijl andere organisaties uiteenvallen en verdwijnen ? Waarom weet die ene persoon zijn succes te herhalen, terwijl eigenlijk niemand dat verwachtte ?Vergeet alles wat je dacht te weten over het selecteren en aannemen van de juiste medewerkers. Het zit anders dan je denkt! Het geheim van winnende personen en teams zit hem in de combinatie van talent en vier belangrijke prestatiekenmerken, waar - vreemd genoeg - veel organisaties juist niet op selecteren ...Bas Kodden deed onderzoek naar prestatie-indicatoren onder leidinggevenden en senior medewerkers van ruim 1100 professionals en 50 CEO's van Nederlands bekendste bedrijven. Zijn verrassende uitkomsten werpen een nieuw licht op het huidige aanname- en selectiebeleid van veel Nederlandse bedrijven. En het blijft niet bij theorie: dit boek biedt bovendien een praktisch model voor werving & selectie en professionele ontwikkeling. Inclusief diverse vragenlijsten en checklists voor hr-functionarissen en leidinggevenden die willen bouwen aan duurzaam winnende teams en organisaties.Bron : http://www.bol.com
Duurzaam ondernemen --- Werving --- Personeelsselectie --- Professionele ontwikkeling --- Prestatie-indicatoren --- Personeelsbeleid --- Samenwerken --- Prestatie-indicator --- Samenwerking
Choose an application
De reeks Performance Management (PM) omvat een aantal themaboekjes over prestatie- of Performance Management. Performance staat voor het expliciet maken van informatie over de prestaties van een organisatie, inclusief over de manier waarop die gerealiseerd worden.De doelstelling van PM is het aanwijzen van punctuele of structurele verbeteropportuniteiten, door het continu opvolgen van resultaten, inspanningen en managementbeslissingen, de vergelijking met de vooropgestelde targets, en de beoordeling van geregistreerde afwijkingen. De reeks beoogt een zo breed mogelijk overzicht te geven van de logica en de meerwaarde van PM vanuit het perspectief van verschillende disciplines. Ongeacht de verschillende invalshoeken hebben deze disciplinegebonden benaderingen ook tal van gemeenschappelijke aspecten.Dit tweede deel van de reeks is gewijd aan een conceptueel raamwerk voor het geïntegreerd managen van bedrijfsprocessen, namelijk Corporate Performance Management (CPM). CPM omvat alle elementen om de resultaten van een organisatie te meten en de strategie op een efficiënte en doeltreffende manier aan te passen aan de situatie. Een CPM-raamwerk evolueert mee met de behoeften van een organisatie.Bron : http://www.business-economics.be
Management en performantie. --- Strategisch management. --- managementvaardigheden --- performance-analyse --- Business policy --- bedrijfscommunicatie --- prestatiemetingsystemen --- 005.332.1 --- balanced scorecard --- performance management --- prestatie-indicatoren --- Prestatiemetingen --- Prestatie-indicatoren --- Management --- Key Performance Indicators --- Prestatiemeting --- Prestatie-indicator --- Kritieke prestatie-indicator
Choose an application
9048608263
business intelligence (informatica) --- budgettering --- Information systems --- strategisch beleid --- management --- Business policy --- datawarehousing --- prestatiemetingsystemen --- Performance management --- 005.332.1 --- performance management --- prestatie-indicatoren --- Prestatiemetingen --- Prestatie-indicatoren --- Management --- Prestatiemeting --- Prestatie-indicator
Choose an application
Sociology of social care --- Sociology of cultural policy --- Organization theory --- prestatie-indicatoren --- organisatie --- sociaal-cultureel werk --- IKZ (integrale kwaliteitszorg)
Choose an application
De reeks Performance Management (PM) omvat een aantal themaboekjes over prestatie- of Performance Management. Performance staat voor het expliciet maken van informatie over de prestaties van een organisatie, inclusief over de manier waarop die gerealiseerd worden.De doelstelling van PM is het aanwijzen van punctuele of structurele verbeteropportuniteiten, door het continu opvolgen van resultaten, inspanningen en managementbeslissingen, de vergelijking met de vooropgestelde targets, en de beoordeling van geregistreerde afwijkingen. De reeks beoogt een zo breed mogelijk overzicht te geven van de logica en de meerwaarde van PM vanuit het perspectief van verschillende disciplines. Ongeacht de verschillende invalshoeken hebben deze disciplinegebonden benaderingen ook tal van gemeenschappelijke aspecten.Dit boekje behandelt volgende thema's:1.de generieke kenmerken en basisprincipes van klantenrelatiebeheer 2.modellen en instrumenten voor klantenmanagement & Klanten Performance Management 3.een bespreking van het RICOH Customer Experience Model als voorbeeld van een op maat uitgewerkt Klanten-PM-systeemBron : http://www.business-economics.be
Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Quality Management. --- business intelligence (informatica) --- Consumer behavior --- management --- klantentevredenheid --- prestatiemetingsystemen --- Business policy --- Customer relations --- Management --- Legislation --- Handbooks, manuals, etc. --- Electronic commerce --- Performance management --- 005.332.1 --- klantenmanagement --- performance management --- prestatie-indicatoren --- Prestatiemetingen --- Prestatie-indicatoren --- Klantenbinding --- Customer Relationship Management --- Relatiemarketing --- Prestatiemeting --- Prestatie-indicator
Choose an application
In steeds meer organisaties worden prestatie-indicatoren gebruikt om de realisatie van doelstellingen te volgen, om processen te monitoren of om te communiceren over de resultaten. Het bepalen van dergelijke indicatoren blijkt vaak een moeizaam proces dat bovendien niet altijd tot bevredigende resultaten leidt. Dit boek besteedt daarom veel aandacht aan hoe je indicatoren kan construeren, hoe je ze kan linken aan processen en doelstellingen, en hoe je hun geschiktheid kan beoordelen. Dat zijn immers vaak de grote knelpunten als je begint te werken met indicatoren. Hoe begin je aan de formulering van een indicator ? Is het wel koosjer als je een indicator kopieert van een andere organisatie ? Hoe weet je of de indicatoren die je nu al gebruikt goed zijn ? Zijn er niet te veel indicatoren ? Daarnaast gaat het boek ook in op het invoeren en gebruiken van indicatoren. De nadruk daarbij ligt op de cruciale voorwaarden om meerwaarde te creëren. Dit boek richt zich zowel naar wie direct aan de slag wil gaan met indicatoren als naar wie er zich eerst verder wil in verdiepen. Daarom is het opgevat als een combinatie van een handleiding en een leerboek. Stapsgewijs worden de verschillende facetten van het werken met indicatoren ontvouwd. De tekst is doorspekt met talrijke voorbeelden, praktische lijstjes en overzichtelijke schema's. De voorbeelden komen uit een brede waaier van sectoren en organisaties.Bron : http://www.acco.be
Organisatieleer. --- procesmanagement (economie) --- Organization theory --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- prestatiemetingsystemen --- Organisatieleer --- Kwaliteitszorg: ondernemingen --- arbeid --- management --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Kwaliteitszorg --- #KVHB:Prestatiemanagement --- 366.1 --- 658 --- kwaliteitszorg --- prestatie-indicatoren --- prestatiemanagement --- travail --- Inrichting en organisatie --- Bedrijfskunde --- Prestatie-indicatoren --- Methodologie --- Integrale kwaliteitszorg --- Kengetallen --- Key Performance Indicators --- Kwaliteit --- Prestatie-indicator --- Kengetal --- Kritieke prestatie-indicator --- Kwaliteit (proceskenmerk)
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|