Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Ontwerpen van cases : leren van praktijkgevallen
Authors: ---
ISBN: 9001953808 Year: 1997 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cases geven aan de studenten de uitdaging de theorie van het betreffende vakgebied in de praktijk te brengen door de opgedane kennis en inzichten te leren toepassen op de concrete probleemsituaties


Book
Leerlingbegeleiding in de gezondheidszorg
Author:
ISBN: 9024413362 9789024413362 Year: 2003 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Module 1. Begeleiding van leerlingen in de gezondheidszorgModule 2. Omgaan met veranderingen, de beginfase van de opleidingModule 3. Motivatie en faalangstModule 4. BegeleidingsvaardighedenModule 4a. Waarnemen en observerenModule 4b. Effectief luisteren en vragen stellenModule 4c. Assertieve vaardighedenModule 5. Methodische praktijkbegeleidingModule 6. BeoordelenModule 7. Omgaan met conflictenElke module bestaat uit:InleidingDoelstellingenBeginsituatieverkenningLeerinhoud


Book
Daar vraag je me wat : competentiegericht vraaggestuurd onderwijs in de praktijk
Authors: --- ---
ISBN: 9789031349845 Year: 2007 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe combineer je competentiegericht leren met vraagsturing? Hoe pak je dat aan en wat betekent dit concreet voor studenten en docenten en de onderwijsorganisatie als geheel? Wat voor effect heeft competentiegericht leren in combinatie met vraagsturing voor bijvoorbeeld roostering en planning? Moet alles mogelijk zijn of is het maken van keuzes onvermijdelijk? Op dit moment staan deze vragen bij veel hbo-instellingen in ons land sterk in de belangstelling. Overal worden met meer of minder succes onderwijsprogramma's ontwikkeld voor compe¬tentiegericht leren in combinatie met vraagsturing. Daar vraag je me wat beoogt vooral een praktisch antwoord op de bovenstaande vragen te geven. Dus geen hoogdravende theoretische beschouwingen, maar een kijk op hoe competentiegericht leren in combinatie met vraagsturing in de dagelijkse onderwijspraktijk kan lopen. Dit antwoord is gebaseerd op de ervaringen van de schrijvers met een ontwikkeltraject (project Flex++) voor instrumenten voor vraagsturing aan de Academie voor ICT & Media van de Haagse Hogeschool. Vanuit deze ervaringen wordt de praktijk van net zogeheten compe¬tentiegericht vraaggestuurd onderwijs (CVGO) toegelicht aan de hand van een groot aantal voorbeelden uit de dagelijkse onderwijspraktijk. (Bron: covertekst)


Book
Leren - onderwijzen
Author:
ISBN: 9063281889 Year: 1987 Publisher: Amsterdam Feministische Uitgeverij Sara


Book
Duaal leren in Vlaanderen : kansen en gevaren
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789492944405 Year: 2019 Publisher: Gent Skribis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een duaal onderwijssysteem combineren leerlingen per week één tot twee dagen les op school met drie tot vier dagen opleiding op de werkvloer. In dit boek bekijken we de invoering van duaal leren in het Vlaamse secundair onderwijs met een kritische blik. We doen hiervoor beroep op de beschikbare economische en sociologische internationale wetenschappelijke literatuur. De volgende vragen komen aan bod: (1) Suggereren de cijfers van jeugdwerkloosheid in Vlaanderen dat de invoering van duaal leren noodzakelijk is? (2) Wat zijn de verwachte effecten van duaal leren op de arbeidsmarktintrede van de leerlingen en hun latere loopbaan? (3) Wat zijn de verwachte effecten van duaal leren op ongekwalificeerde uitstroom? En op de doorstroom naar het hoger onderwijs? (4) In welke mate is de Vlaamse context geschikt om van duaal leren een succes te maken? (5) Welke kritische kanttekeningen kunnen geplaatst worden bij het huidige Vlaamse voorstel? (Informatie van de uitgever)


Book
De leerkracht van de werkplek : een win-win voor studenten en professionals
Author:
ISBN: 9789401405652 Year: 2013 Volume: *17 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren in de praktijk leidt tot professionele ontwikkeling van zowel de student als van de opleiding en de werkplek. Hoe til je praktijkervaringen naar een hoger niveau? Welke voordelen zijn er voor de werkplek? Hoe bewaak je de opleidingsdidactische competenties? Met concrete tools, voorbeelden, cases, opdrachten, methodes, checklists, filmpjes om werkplekleren te begeleiden.


Book
Onderwijskundige begeleiding in het hoger onderwijs : uitdagingen en perspectieven.
Authors: ---
ISBN: 9053506810 9789053506813 Year: 1997 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Belangrijke vragen in dit boek zijn in welke richting het hoger onderwijs op onderwijskundig vlak evolueert en hoe docenten moeten worden ondersteund bij het realiseren van een nieuwe didactiek Wellicht nog prangerder is de vraag hoe dit alles in praktijk moet worden gebracht

Keywords

Education, Higher --- Evaluation. --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Evaluation --- Algemeen. --- Lerarenvervolmaking en research. --- algemeen. --- studiebegeleiding --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs --- didactiek --- hoger onderwijs --- 378 --- Begeleiding --- Didactiek --- Kwaliteitszorg --- Leraren --- Vorming --- 489.4 --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- hoger onderwijs : didactiek (ler) --- leerlingenbegeleiding --- Onderwijs --- 373.6 --- 489 --- Begeleiding (Coaching) --- Onderwijsgevenden (leraar, onderwijzer(es), kleuterleid(st)er) --- Onderwijskunde --- Onderwijs-vernieuwing --- Relatie leraar - leerling --- Studenten --- Studiebegeleiding --- Studiekeuze --- Universiteit --- 489.59 --- Lerarenbegeleiding --- kwaliteit --- leerkrachten --- praktijklessen --- studiebegeleiding: hoger onderwijs --- Studiebegeleiding: hoger onderwijs --- studiekeuze --- 450.7 --- didactisch proces --- Didactisch proces --- kwaliteitszorg --- onderwijs --- onderwijsbegeleiding --- Onderwijsbegeleiding --- onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvernieuwing --- universitair onderwijs --- Universitair onderwijs --- Academic collection --- #BAVD --- #PEDA *1.112.4 --- #PEDA *8.001.8 --- #PEDA *8.048.4 --- #psyc:gift 1997 --- 378.147 --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Kwaliteitszorg --- #KVHB:Onderwijsbegeleiding --- 371.048 --- 371.048 Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Hoger onderwijs; algemeen --- (zie ook: Pedagogiek) --- (zie ook: teleonderwijs) --- 371.3 --- 658.5 --- 371.22 --- 371.21 --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Education --- Education, Higher - Netherlands - Evaluation.

Listing 1 - 7 of 7
Sort by