Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Cases geven aan de studenten de uitdaging de theorie van het betreffende vakgebied in de praktijk te brengen door de opgedane kennis en inzichten te leren toepassen op de concrete probleemsituaties
Educatief ontwerpen --- Praktijklessen --- Hoger onderwijs. --- Didactic strategies --- praktijklessen --- Higher education --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Educational sciences --- Didactics --- techniques [processes] --- presentations [communicative events] --- Teaching --- Audiovisual methods --- Architecture --- higher education --- School management --- Computer. Automation --- Educatief ontwerpen ; hoger onderwijs --- Praktijklessen ; hoger onderwijs --- Praktijkgevallen --- Onderwijsleerprocessen --- Onderwijsvormen --- Case studies --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Hoger onderwijs --- cases --- didactiek --- hoger onderwijs --- probleemgestuurd onderwijs --- 489 --- 489.4 --- 489.59 --- Cases --- Hoger onderwijs --- casestudies --- leerdoelstellingen --- leermiddelen --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- rapporteren --- studiebegeleiding --- 371 --- Casuïstiek (casus, gevalsbeschrijving, gevalsstudie) --- Didactiek --- Gevallenstudie --- Praktijk --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- 371.39 --- Cases : ontwerp --- Onderwijs: cases --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- 371.3 --- Leerstrategieën --- Didactische werkvormen --- Casework --- Onderwijs --- Leerstrategie --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Module 1. Begeleiding van leerlingen in de gezondheidszorgModule 2. Omgaan met veranderingen, de beginfase van de opleidingModule 3. Motivatie en faalangstModule 4. BegeleidingsvaardighedenModule 4a. Waarnemen en observerenModule 4b. Effectief luisteren en vragen stellenModule 4c. Assertieve vaardighedenModule 5. Methodische praktijkbegeleidingModule 6. BeoordelenModule 7. Omgaan met conflictenElke module bestaat uit:InleidingDoelstellingenBeginsituatieverkenningLeerinhoud
613.3 --- pedagogiek (gez) --- stagebegeleiding (gez) --- student (gez) --- leerlingenbegeleiding --- stagebegeleiding --- verpleegkundige opleiding --- conflicthantering --- evaluatie --- assertiviteit --- observeren --- faalangst --- gesprekstechnieken --- beoordelen --- praktijklessen --- #KVHB:Gezondheidszorg --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- 489.52 --- conflicten --- gespreksvaardigheden --- gezondheidszorg --- motivatie --- onderwijs --- verpleegkunde --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Beroep en opleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Hygiene. Public health. Protection --- lesgeven --- Higher education --- communicatie --- luisteren --- opleiding --- studentenbegeleiding --- waarnemen en observeren --- Begeleiding --- Gezondheidszorg --- Studentenbegeleiding
Choose an application
Hoe combineer je competentiegericht leren met vraagsturing? Hoe pak je dat aan en wat betekent dit concreet voor studenten en docenten en de onderwijsorganisatie als geheel? Wat voor effect heeft competentiegericht leren in combinatie met vraagsturing voor bijvoorbeeld roostering en planning? Moet alles mogelijk zijn of is het maken van keuzes onvermijdelijk? Op dit moment staan deze vragen bij veel hbo-instellingen in ons land sterk in de belangstelling. Overal worden met meer of minder succes onderwijsprogramma's ontwikkeld voor compe¬tentiegericht leren in combinatie met vraagsturing. Daar vraag je me wat beoogt vooral een praktisch antwoord op de bovenstaande vragen te geven. Dus geen hoogdravende theoretische beschouwingen, maar een kijk op hoe competentiegericht leren in combinatie met vraagsturing in de dagelijkse onderwijspraktijk kan lopen. Dit antwoord is gebaseerd op de ervaringen van de schrijvers met een ontwikkeltraject (project Flex++) voor instrumenten voor vraagsturing aan de Academie voor ICT & Media van de Haagse Hogeschool. Vanuit deze ervaringen wordt de praktijk van net zogeheten compe¬tentiegericht vraaggestuurd onderwijs (CVGO) toegelicht aan de hand van een groot aantal voorbeelden uit de dagelijkse onderwijspraktijk. (Bron: covertekst)
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- competenties --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Competentiegericht onderwijs --- Praktijklessen ; beroepsonderwijs ; Nederland --- Onderwijsvernieuwing --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- 489.4 --- HBO --- competentiegericht onderwijs --- didactiek --- leren --- onderwijsvernieuwing --- vraaggestuurd onderwijs --- competentiegericht leren --- 489.59 --- Competenties --- Vraaggestuurd onderwijs --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- hoger onderwijs --- onderwijs --- studentenbegeleiding --- studiemethoden --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Vraaggestuurd werken --- Beroepssecundair onderwijs --- Nederland --- Onderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Competentie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Over theorie en praktijk van het opleiden van beroepskrachtne in het welzijnswerk
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- lerarenvervolmaking en research --- #gsdbP --- 371.3 --- 361.6 --- 361.65 --- 371.388.8 --- 454 --- 481.2 --- Didactiek --- didactiek --- welzijnswerkers --- welzijnswerkers, opleiding --- supervisie --- leerkrachten-leerlingen --- Leren --- onderwijsmethode --- maatschappelijk werk, opleiding (zie ook 378.63) --- supervisie - consultatie - intervisie --- praktijklessen - stages, onderwijs (zie ook 331.863) --- 361.05 --- 371.35 --- 371.22 --- algemeen. --- lerarenvervolmaking en research. --- Teaching --- Educational psychology --- Didactic strategies --- Academic performance --- Book --- Educational sciences
Choose an application
In een duaal onderwijssysteem combineren leerlingen per week één tot twee dagen les op school met drie tot vier dagen opleiding op de werkvloer. In dit boek bekijken we de invoering van duaal leren in het Vlaamse secundair onderwijs met een kritische blik. We doen hiervoor beroep op de beschikbare economische en sociologische internationale wetenschappelijke literatuur. De volgende vragen komen aan bod: (1) Suggereren de cijfers van jeugdwerkloosheid in Vlaanderen dat de invoering van duaal leren noodzakelijk is? (2) Wat zijn de verwachte effecten van duaal leren op de arbeidsmarktintrede van de leerlingen en hun latere loopbaan? (3) Wat zijn de verwachte effecten van duaal leren op ongekwalificeerde uitstroom? En op de doorstroom naar het hoger onderwijs? (4) In welke mate is de Vlaamse context geschikt om van duaal leren een succes te maken? (5) Welke kritische kanttekeningen kunnen geplaatst worden bij het huidige Vlaamse voorstel? (Informatie van de uitgever)
Ervaringsleren --- Praktijklessen --- Onderwijs en arbeidsmarkt --- Deeltijds onderwijs --- onderwijssociologie --- #SBIB:316.334.1O350 --- #SBIB:316.334.1O364 --- #SBIB:316.334.2A343 --- #SBIB:316.334.2A472 --- Enseignement Onderwijs --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- secundair onderwijs --- arbeidssociologie --- Vlaanderen --- 371 --- Onderwijs en economie --- Onderwijssociologie: curricula van middelbaar onderwijs --- Arbeidssociologie: ongelijkheden op de arbeidsmarkt: positie van jongeren en ouderen op de arbeidsmarkt --- Arbeidssociologie: het beleid ter bestrijding en opslorping van de werkloosheid --- Primary education --- Secondary education --- Flanders --- School management --- Didactic strategies --- leren
Choose an application
Leren in de praktijk leidt tot professionele ontwikkeling van zowel de student als van de opleiding en de werkplek. Hoe til je praktijkervaringen naar een hoger niveau? Welke voordelen zijn er voor de werkplek? Hoe bewaak je de opleidingsdidactische competenties? Met concrete tools, voorbeelden, cases, opdrachten, methodes, checklists, filmpjes om werkplekleren te begeleiden.
Teacher education. Teacher's profession --- werkplekleren --- onderwijsleerproces --- ervaringsleren --- lerarenopleiding --- Didactic strategies --- Onderwijsleerprocessen --- Ervaringsleren --- Study and teaching --- Curricula --- Belgium --- Work environment --- 371.3 --- 371.012 --- 454 --- basisonderwijs --- didactiek --- leerprocessen --- lerarenopleidingen --- stages --- werkplekken --- 450.7 --- Lerarenopleiding --- 450.8 --- Leerprocessen --- Praktijkleren --- Werkplekleren --- 37.02 --- Praktijklessen --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Opleiding en bijscholing --- Methodiek van het studeren --- PHL-Central Office 12 --- onderwijs --- Hoger onderwijs --- Leerproces
Choose an application
Belangrijke vragen in dit boek zijn in welke richting het hoger onderwijs op onderwijskundig vlak evolueert en hoe docenten moeten worden ondersteund bij het realiseren van een nieuwe didactiek Wellicht nog prangerder is de vraag hoe dit alles in praktijk moet worden gebracht
Education, Higher --- Evaluation. --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Evaluation --- Algemeen. --- Lerarenvervolmaking en research. --- algemeen. --- studiebegeleiding --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs --- didactiek --- hoger onderwijs --- 378 --- Begeleiding --- Didactiek --- Kwaliteitszorg --- Leraren --- Vorming --- 489.4 --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- hoger onderwijs : didactiek (ler) --- leerlingenbegeleiding --- Onderwijs --- 373.6 --- 489 --- Begeleiding (Coaching) --- Onderwijsgevenden (leraar, onderwijzer(es), kleuterleid(st)er) --- Onderwijskunde --- Onderwijs-vernieuwing --- Relatie leraar - leerling --- Studenten --- Studiebegeleiding --- Studiekeuze --- Universiteit --- 489.59 --- Lerarenbegeleiding --- kwaliteit --- leerkrachten --- praktijklessen --- studiebegeleiding: hoger onderwijs --- Studiebegeleiding: hoger onderwijs --- studiekeuze --- 450.7 --- didactisch proces --- Didactisch proces --- kwaliteitszorg --- onderwijs --- onderwijsbegeleiding --- Onderwijsbegeleiding --- onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvernieuwing --- universitair onderwijs --- Universitair onderwijs --- Academic collection --- #BAVD --- #PEDA *1.112.4 --- #PEDA *8.001.8 --- #PEDA *8.048.4 --- #psyc:gift 1997 --- 378.147 --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Kwaliteitszorg --- #KVHB:Onderwijsbegeleiding --- 371.048 --- 371.048 Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Hoger onderwijs; algemeen --- (zie ook: Pedagogiek) --- (zie ook: teleonderwijs) --- 371.3 --- 658.5 --- 371.22 --- 371.21 --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Education --- Education, Higher - Netherlands - Evaluation.
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|